Jump to content

Chinese Webshops

Davedavy

Recommended Posts

• Reacties 265
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Davedavy

100

• MegaPilot

73

• Leontjuuh-gta

11

• Michael

11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tijd is relatief, China post is gewoon geluk hebben.

Tja, tijdens deze tijd mag je even een maand wachten, maar dan zit je nog steeds met de garantie.

Zelf twee keer besteld daar, en twee keer voor garantie daar aangeklopt :clown:

En beiden keren geen probleem en binnen een week had ik het vervangend product al binnen, tweede keer was een simpel iets 'stuk' en was binnen 5 seconde gemaakt maar alsnog een nieuwe erbij gekregen.

In dit geval zou ik dus liever wat meer betalen dan op de gok ergens op Ebay iets bestellen wat binnen een week maar ook binnen een maand pas kan binnen komen.

Delen op andere websites

MITB is een van de traagste webwinkels die er zijn in China. Zoals MP zegt heeft dat niets te maken met de webshop, maar met China post. (Tenzij je Direct NL mail kiest natuurlijk). Ik zal altijd eBay, Aliexpress, Banggood, BuyInCoins, etc etc boven MITB met hun vieze Europese marketing. Het is heus nog wel een stuk goedkoper dan NL maar het zijn geen Chinese prijzen.

Wat betreft 'garantie' is MITB waardeloos, in ieder geval niet beter dan andere China = geen garantie, je hebt enkel bescherming. Ik heb bij alle andere webshops net zo'n goede bescherming dan bij MITB (PayPal), en bij Aliexpress zelfs een ontzettend goede protectie door hun Alibaba escrow systeem.

Nee, bij MITB zal ik nooit wat kopen. Doe mij de kanjers van Banggood maar. Ik ben er heilig van overtuigd dat elke reguliere Chinashopper bovenstaande zal beamen.

Bewerkt: door Davedavy
Delen op andere websites

Wat ik vreemd vind dan he, als ik iets bestel bij Mitb en er komt iets stuk aan, waarom ik dan vrijwel dezelfde dag nog te horen krijg dat er een vervangend product opgestuurd krijg.

Overigens die net zo lang op zich laat wachten als de oorspronkelijke bestelling, dus echt traag kan ik het niet noemen.

Tenzij je een week wachten traag vind en een Ebay verkoper het wonderbaarlijk sneller kan verzenden terwijl dit aan China Post ligt volgens jezelf.

Delen op andere websites

Wat ik vreemd vind dan he, als ik iets bestel bij Mitb en er komt iets stuk aan, waarom ik dan vrijwel dezelfde dag nog te horen krijg dat er een vervangend product opgestuurd krijg.

Overigens die net zo lang op zich laat wachten als de oorspronkelijke bestelling, dus echt traag kan ik het niet noemen.

Tenzij je een week wachten traag vind en een Ebay verkoper het wonderbaarlijk sneller kan verzenden terwijl dit aan China Post ligt volgens jezelf.

Als het steeds een week duurt is het niet verzonden met China post. Maar met PostNL Direct mail (PostNL international). Je kan hun klantenservice wel goed vinden, maar vergeleken met andere webshops is het nog steeds geen reet waard.

Daarnaast, je geeft aan er twee keer besteld te hebben en je moest twee keer gebruik maken van de 'garantie' :7? Hoe kun je het dan nog goed noemen. Onder de honderden bestellingen die ik in China per jaar doe hoef ik maar bij minder dan 1% daadwerkelijk een dispute aan te maken.

Kijk, als jij die winkel fijn vindt, dan moet je lekker daar kopen. Niemand die je tegen zal houden. Maar ik wil men er gewoon op wijzen dat die winkel over het algemeen veel duurder is dan andere webshops die meestal nog betere service bieden. Om dan te doen alsof het zo'n geweldige webshop is, is niet echt objectief.

Delen op andere websites

Kijk, als jij die winkel fijn vindt, dan moet je lekker daar kopen. Niemand die je tegen zal houden. Maar ik wil men er gewoon op wijzen dat die winkel over het algemeen veel duurder is dan andere webshops die meestal nog betere service bieden. Om dan te doen alsof het zo'n geweldige webshop is, is niet echt objectief.

Wat ik vreemd vind, is dat je eerder zei dat je nooit bij MITB zult bestellen, daarmee neem ik ook aan dat je dus nooit er iets hebt besteld.

Ik heb er wel wat besteld, en hier aangegeven dat soms de spullen slecht functioneren maar dat ze dit goed oplossen door zonder problemen of kosten een nieuw product te sturen.

Toegegeven, het zou beter zijn als de producten gewoon werkend aankomen, maar ze zorgen er wel voor dat het uiteindelijk goed komt.

Maar hoe kan je zeggen dat je de klantenservice beter kan, als je er (wss) geen ervaring ermee hebt?

Als ik er heen mail met vragen of zeg dat iets stuk aankomt en ze lossen het op, hoe wil je dat het beter opgelost wordt?

Moeten ze de rode loper uitrollen, of nog beter, wat doet een andere webshop waar jij wel tevreden over bent wel wat MITB niet doet?

Ik snap best dat je reviews over een winkel kunt lezen en dat er altijd slechte dingen bij kunnen staan, maar niet te vergeten mensen klagen eerder dan dat ze doen complimenteren.

Ik heb tevens niks kwaads gesproken over andere web/china shops omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb, dus spreek ik mij er ook niet over uit.

Naast dit, heb ik nergens gezegd dat het een geweldige webshop is, dus aub, leg geen woordjes in mijn mond, doe ik ook niet bij jou.

Dus hou al helemaal op met mij niet objectief te noemen, de enige die hier miept ben jij namelijk.

Delen op andere websites

Dus hou al helemaal op met mij niet objectief te noemen, de enige die hier miept ben jij namelijk.

Ja. Ik heb er wel ervaring mee, alhoewel 99% gratis producten waren. Ik zal er nooit bestellen, mits niet niet noodzakelijk is. Je mist het hele punt van Chinashoppen. Dit topic heb ik ooit aangemaakt omdat Chinashoppen leuk is en de hele truc erachter is spulletjes kopen voor weinig geld. Wat ik wil aangeven is dat je geld kan besparen. Als jij dat niet wil lig dan niet zo zielig te doen en andersmans advies neer te leggen als klinkklare bullshit. De ene die bullshit praat ben jij, omdat je het blijkbaar niet snapt. Zoals MP al aangaf is de snelheid van je bestelling van invloed (afgezien van het op de post doen zelf) op de koerier. Dat heeft niets te maken met de webshop.

Jouw bestellingen zullen niet heel groot zijn, maar als dat wel zo was had je zelf ervaren dat ze lang niet zo makkelijk en goede service hebben. En nee, je zult dan wel niet letterlijk gezegd hebben dat het zo'n top winkel is, maar je doet het wel zo overkomen. Want ze hebben geweldige service (hoe kun je dat nu zeggen zonder iets te vergelijken hebben), hun post komt op magische wijze sneller aan dan andere winkels (want eBay kwam nooit optijd binnen) en ze hebben 'garantie'.

Om toch nog even op de vraag te reageren wat andere webshops beter doen; ze bieden tenminste hun producten aan voor een eerlijke prijs. Hoewel MITB goedkoop lijkt voor een weinig ervarende hebbende Chinashopper kun je bij een beetje andere webwinkel (met net zo'n goede klantenservice, vaak nog sneller antwoordende en ook nog eens kundiger) nog veel goedkoper krijgen. Soms is MITB zelfs duurder dan een Nederlandse webwinkel (!!).

Het enige wat ik wilde zeggen is goed bedoeld advies en jij ligt hier nu weer te zeiken om niks. Wil je graag meer betalen? Nou dan doe dat. Maar lig dan niet zo eigenwijs te doen, het was allemaal goed bedoeld. Ik ben er heilig van overtuigd dat elke regelmatige Chinashopper dit beaamt.

Delen op andere websites

• 2 maanden later...

Even een update :D

Deze en vorige maand binnen gekomen of besteld:

Xiaomi Powerbank

Xiaomi Mi Band

Xiaoyi Ant Camera (Als vervanger van mijn huidige IP cam)

Xiaomi Pistons V3

Xiaomi Wifi adapter

Xiaomi lamp voor op powerbank

Een kleine Xiaomi inhaalslag dus :7 En naast dat heb ik voor mijn Raspberry PI een leuke case gekocht, een shitload aan iPhone hoesjes en hoesjes voor me hele familie :7.

Delen op andere websites

Even een update :D

Deze en vorige maand binnen gekomen of besteld:

Xiaomi Powerbank

Xiaomi Mi Band

Xiaoyi Ant Camera (Als vervanger van mijn huidige IP cam)

Xiaomi Pistons V3

Xiaomi Wifi adapter

Xiaomi lamp voor op powerbank

Een kleine Xiaomi inhaalslag dus :7 En naast dat heb ik voor mijn Raspberry PI een leuke case gekocht, een shitload aan iPhone hoesjes en hoesjes voor me hele familie :7.

Geen Xiaomi telefoon? :sigaar:

Ik hou me voorlopig gedeisd wat betreft chinashoppen, achterlijke rotdollar.

Delen op andere websites

Geen Xiaomi telefoon? :sigaar:

Ik hou me voorlopig gedeisd wat betreft chinashoppen, achterlijke rotdollar.

Nja ik zou heel graag een Mi telefoon willen, echter als je alles van Apple hebt werkt zo'n Android ding niet goed met de rest van de apparatuur :puh: De USD is overigens weer wat gezakt, 1,125 atm. Handig is om in euro af te rekenen ipv USD. De PayPal USD/EUR koers is vaak namelijk helemaal belabberd.

Delen op andere websites

Nja ik zou heel graag een Mi telefoon willen, echter als je alles van Apple hebt werkt zo'n Android ding niet goed met de rest van de apparatuur :puh: De USD is overigens weer wat gezakt, 1,125 atm. Handig is om in euro af te rekenen ipv USD. De PayPal USD/EUR koers is vaak namelijk helemaal belabberd.

Ahja, dat klopt wel. De 4G Mi's hebben overigens niet allemaal band 20, ik zag bij de MI4 toch geen band 20..:N Bedankt voor je eurotip!
Delen op andere websites

• 1 maand later...

In de laatste 3 maanden heb ik dit allemaal gekocht van o.a. eBay en iBuyGou:

Xiaomi Powerbank. Dat ding werkt rete goed zeg, $20 meer dan waard!

iPhone 6 hoesjes van 1 dollar, om ze vervolgens aan mijn vrienden te verkopen voor €10 :7

Samsung Galaxy S6 hoesjes voor mijn vader.

Bluetooth adapter. Nu heb ik ook in de woonkamer muziek :)

USB DVD/CD/Writer voor PC. Blijft handig als je eens een keer iets moet branden.

En dat alles voor zo'n 40 dollar, omgerekend 36 euro :)

Delen op andere websites

• 2 weken later...

De laatste tijd ben ik weer aan het rond kijken op Chinese websites. Ik kwam voetbalshirts tegen voor een mooi prijsje. Ik weet dat ze namaak zijn, maar heeft iemand ervaringen mee?

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...