Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

Pfff, de Tour is alweer bijna voorbij, en ik heb er (door omstandigheden) amper iets van gezien. Wel jammer, ik kon er altijd wel van genieten; mooie omgevingen waar ze door heen rijden, heroïsche gevechten op de steilste bergen, en spannende sprints.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Wat een tragedie, die tijdrit van gisteren. Normaliter weten Ten Dam en Mollema wel in de (sub)top mee te rijden, maar dit was echt tegenvallend. Wat me wel opviel na afloop was dat Ten Dam redelijk positief was over zijn fiets, terwijl Mollema zijn slechte prestatie juist aan zijn fiets wijdde.

Er van uit gaande dat er vandaag geen gekke dingen gebeuren: 3 Nederlanders in de top-15! Dat gebeurde in 1992 voor het laatst...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik had mezelf voorgenomen eindelijk eens de Vuelta te volgen, zaten ze al aan rit 6 voor ik doorhad dat die was begonnen :7

Het is natuurlijk ook wel wat moeilijk, zo tijdens de examens. Gelukkig kan ik de laatste week nog wat volgen, hopelijk gebeurt er dan nog veel. Ik ga zelfs naar Barcelona voor 4 dagen in september, helaas zijn ze daar al voorbij. Misschien is er toch wel wat wielergekte.

Van wat ik nu gezien heb staat alles dicht op elkaar, met Valverde op één. Beetje verrassen, gezien zijn zwakke Tour. Contador en Froome zijn blijkbaar ook weer in vorm geraakt, dat is wel straf.

Iemand die de Vuelta wel tot in detail volgt? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Supporteren jullie vanavond ook voor Jens Voigt? http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/140917_Merckx-over-Voigt

Ik gun die man na zo'n carrière echt wel een prachtige afsluiter als het werelduurrecord. De timing is ook perfect, want ik denk dat er vorig jaar al aan Tony Martin en aan Fabian Cancellara werd gevraagd of zij dat niet eens gingen doen. Beide heren hebben er ook hun zinnen op gezet. Had Jens Voigt na hen moeten rijden, was hij kansloos geweest. Nu zou hij tenminste een paar maand van het record kunnen genieten.

Ik vind de regels van de UCI nogal wat vreemd: eerst laten ze gewone fietsen toe, dan weer geavanceerde, dan weer gewone en nu opeens weer wel geavanceerde. Alleen tellen ze die records van vroeger niet meer mee?

Officieel staat het record dus momenteel op naam van Andrej Sosenka met 49km 700m, maar Chris Boardman haalde maar liefst 56km 375m in 1994 met een geavanceerde fiets.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Ik kijk momenteel Gent-Wevelgem, want een geniale koers. Windkracht achter, alles op de kant, ze waaien bijna van de fiets af. Ze moeten nog honderd kilometer. Ze doen over 45min 18 KM gereden, ik zou de TV aanzetten, als nog niet kijkt.

Bewerkt: door aron24
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...