Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

1 uur geleden, aron24 zei:

Jury gaf aan dat ze hem eruit gegooid voor een elleboogstoot, door deze elleboogstoot zou Cav gevallen zijn. Het feit is dat Cav al viel voor de elleboogstoot. Sagan bleef wel niet op zijn lijn, maar ja dat bleef alleen Petit. Dus dan had je iedere sprinter moeten straffen, maar alleen Sagan werd aangepakt. Dan vind ik het idd bullshit. 

 

Verder heb je uiteraard gelijk.

Net even de beelden herbekeken, Cav valt inderdaad al vóór de elleboogstoot wat de beslissing van de jury wel vreemd maakt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

19 uur geleden, MegaPilot zei:

Cav valt inderdaad al vóór de elleboogstoot ...

Maar wat brengt hem dan tot vallen? Het lijkt alsof Cavendish plots richting Sagan schiet waardoor hij Sagan aanraakt, waarna Sagan snel z'n elleboog een beetje opzij drukt en Cavendish daardoor onderuit gaat, terwijl Sagan z'n elleboog nog iets verder uitsteekt.

 

Dat de jury niet consequent is, ben ik het volledig mee eens. Maar wat mij betreft is het juist geweest om Sagan uit de Tour te zetten, hoe kloten het ook mag zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt uit te lopen op een saaie Tour de France met Froome uiteindelijk als 'simpele' winnaar. Of Aru moet het vandaag kunnen doen... ik verwacht het niet, maar hopen mag altijd natuurlijk.

 

Vandaag wel een schitterende etappe. Helaas moet ik werken, dus dat wordt vanavond maar even een uitgebreide samenvatting kijken in Vive le Vélo :)

Link to comment
Delen op andere websites

32 minuten geleden, MegaPilot zei:

Serieuze vraag: wie kan er op de Champs-Elysées nog winnen? Bijna alle grote sprinters zijn eruit. Ik denk aan namen als Greipel, Boasson Hagen, Matthews, Kristoff, Groenewegen,..?

Dat rijtje mannen inderdaad, en vergeet Bouhanni niet.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, MegaPilot zei:

Serieuze vraag: wie kan er op de Champs-Elysées nog winnen? Bijna alle grote sprinters zijn eruit. Ik denk aan namen als Greipel, Boasson Hagen, Matthews, Kristoff, Groenewegen,..?

Die gaat voor Bo Hagen zijn. 

Link to comment
Delen op andere websites

Toch een beetje een anticlimax gisteren. Veel werk van AG2R om de Sky-ploeg kapot te proberen te rijden, maar Bardet was toch niet echt bij machte om Froome pijn te doen. Jammer dat Uran ook niets probeerde, maar waarschijnlijk kon die dan ook niet veel beter. En het verbaast me ook niet als Uran simpelweg tevreden is met een podiumplaats, dat had al niemand verwacht.

 

Als Froome overeind blijft wint hij dus de Tour, en eigenlijk zijn alle truien al vergeven. Het wordt nog interessant wie de etappes pakt, en hopelijk lukt het Groenewegen nu Cavendish, Sagan, Demare en Kittel allemaal al naar huis zijn en de rest toch ook niet in topvorm lijkt.

 

En krijgt Thomas de Gendt de superstrijdlust? Het zou terecht zijn gezien hoeveel etappes hij in de aanval heeft gereden, maar een Barguil (Fransman) in deze vorm was toch ook indrukwekkend. Ik zou ook niet raar opkijken als die de prijs krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, NandroDavids zei:

Toch een beetje een anticlimax gisteren. Veel werk van AG2R om de Sky-ploeg kapot te proberen te rijden, maar Bardet was toch niet echt bij machte om Froome pijn te doen. Jammer dat Uran ook niets probeerde, maar waarschijnlijk kon die dan ook niet veel beter. En het verbaast me ook niet als Uran simpelweg tevreden is met een podiumplaats, dat had al niemand verwacht.

 

Als Froome overeind blijft wint hij dus de Tour, en eigenlijk zijn alle truien al vergeven. Het wordt nog interessant wie de etappes pakt, en hopelijk lukt het Groenewegen nu Cavendish, Sagan, Demare en Kittel allemaal al naar huis zijn en de rest toch ook niet in topvorm lijkt.

 

En krijgt Thomas de Gendt de superstrijdlust? Het zou terecht zijn gezien hoeveel etappes hij in de aanval heeft gereden, maar een Barguil (Fransman) in deze vorm was toch ook indrukwekkend. Ik zou ook niet raar opkijken als die de prijs krijgt.

Tja, gewoon een prut parcours, kun je dat ook verwachten. En Uran is een Colombiaan, als die voor een klassement rijden vallen ze zelden aan.

 

Groenewegen gaat geen etappe winnen, helemaal niet nu Roosen uit de Tour is.

 

Strijdlust gaat voor Barguil zijn en dat is in mijn ogen terecht.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...