Jump to content

Nieuwe Laptop


MaxVito

Recommended Posts

Beste game prijs/prestaties krijg je op het moment met een GT 650m. Dat geldt ook voor de DDR3 versie van de gpu. De benchmarks op notebook check zijn vooralsnog vooral met de DDR5 versie en dus een beetje misleidend.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MaxVito

    23

  • MegaPilot

    21

  • Woody268

    12

  • Sublime

    3

Maar is bijv een i7 niet beter om te gamen (quad core)?

En weet jij nog een goede laptop?

Die Dell is voor jouw budget de beste laptop. Het gaat niet om een supergoede processor of een supergoede videokaart. Het is de combinatie. In laptops is vaak de videokaart de bottleneck(lees: te zwak voor de processor), daarom kijken we automatisch naar de videochip. De 650M is voor jouw budget(lees: de Dell) de beste keuze.

Een i5 is in laptops altijd dual core. De quad core i5(lees: de desktopvariant) is beter voor gaming dan de i7.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is bijv een i7 niet beter om te gamen (quad core)?

En weet jij nog een goede laptop?

Die Dell is voor jouw budget de beste laptop. Het gaat niet om een supergoede processor of een supergoede videokaart. Het is de combinatie. In laptops is vaak de videokaart de bottleneck(lees: te zwak voor de processor), daarom kijken we automatisch naar de videochip. De 650M is voor jouw budget(lees: de Dell) de beste keuze.

Een i5 is in laptops altijd dual core. De quad core i5(lees: de desktopvariant) is beter voor gaming dan de i7.

Bijna juist. :)

Een I7 heeft gewoon hyperthreading, wat een I5 niet heeft. Dit heeft voor gamen geen enkel voordeel of nadeel, meer niet. Niet slechter of beter. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan blijft mijn vraag:

De spellen die ik speel heb je dan toch geen Duel Core (amd of intel) nodig?

Of zul je dat niet merken met gamen??

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Bijna juist. :)

Een I7 heeft gewoon hyperthreading, wat een I5 niet heeft. Dit heeft voor gamen geen enkel voordeel of nadeel, meer niet. Niet slechter of beter. :bier:

Hyperthreading geeft in sommige games wel degelijk een nadeel. Zoals deze

35041.png

(en nog wat andere games, zie hier volledig artikel http://www.anandtech...-2100-tested/20 )

Akkoord, het nadeel is klein en is bij een beperkt aantal games, maar het is er toch.

Maar dan blijft mijn vraag:

De spellen die ik speel heb je dan toch geen Duel Core (amd of intel) nodig?

Of zul je dat niet merken met gamen??

Ik begrjip je vraag niet echt. :puh: Ik kan je wel zeggen dat je de games die je wilt spelen vloeiend zult draaien. Volgens mij hebben die wel degelijk een dual core nodig, correct me if I'm wrong.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dan nog een vraag: Op welke kwaliteit Low-Medium-High kan ik de games spelen? (een spel wat ik vergeten er aan toe te voegen is Battlefield 3)

Dan heb ik toch even gekeken op Dell, daar vind ik nog een Inspiron 17 met een i7:

3e generatie intel core i7 3537U (tot 3.1 Ghz)

Windows 8 64Bit

17.3” Backlit beedlscherm met truelife en HD+ (1600x900)

8GB Ram

1TB HDD

8x DVD RW Station

AMD Radeon HD 8730M 2G DDR3

En de dell inspiron 17R SE met de i5 heeft de volgende specs:

3e generatie intel core i5 3230M (tot 3.2 Ghz)

Windows 8 64Bit

17.3” Led full HD beeldscherm 1920x1080 met antireflectiecoating

8 GB Ram

1TB HDD

8x DVD RW Station

Nvidia Geforce GT 650M 2 GB

Waar heb ik in mijn geval het meeste aan? (als iemand nog een betere laptop weet show it :D )

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb ik toch even gekeken op Dell, daar vind ik nog een Inspiron 17 met een i7:

3e generatie intel core i7 3537U (tot 3.1 Ghz)

Windows 8 64Bit

17.3” Backlit beedlscherm met truelife en HD+ (1600x900)

8GB Ram

1TB HDD

8x DVD RW Station

AMD Radeon HD 8730M 2G DDR3

En de dell inspiron 17R SE met de i5 heeft de volgende specs:

3e generatie intel core i5 3230M (tot 3.2 Ghz)

Windows 8 64Bit

17.3” Led full HD beeldscherm 1920x1080 met antireflectiecoating

8 GB Ram

1TB HDD

8x DVD RW Station

Nvidia Geforce GT 650M 2 GB

Battlefield 3, Nvidia Geforce GT 650M 2 GB > ultra, AMD Radeon HD 8730M > medium - high

Link to comment
Delen op andere websites

@ Woody: Ultra lijkt me ver gezocht, als notebookcheck het volgende zegt; Demanding games of 2011 like Battlefield 3 will be playable in 1366x768 and medium or high settings. Maar dat hangt natuurlijk allemaal af van hoe ver je overdrijft in je settings.

GTA EFLC/IV zal wel high/very high(je zal zowat alles op het hoogste kunnen zetten).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@ Woody: Ultra lijkt me ver gezocht, als notebookcheck het volgende zegt; Demanding games of 2011 like Battlefield 3 will be playable in 1366x768 and medium or high settings. Maar dat hangt natuurlijk allemaal af van hoe ver je overdrijft in je settings.

GTA EFLC/IV zal wel high/very high(je zal zowat alles op het hoogste kunnen zetten).

kijk dan maar ook eens op youtube, daar zijn mensen die het spelen op ultra, ja ook enkele op high. Tevens is elke GPU niet hetzelfde van de ene laptop als de andere. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...