Jump to content

Een nieuwe koning, staan we daar op te wachten?


Michael

Een nieuwe koning, staan we daarop te wachten?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Eindelijk een koning naar al die tijd..

    • Ik wil inderdaad wel eindelijk is een nieuwe koning
      5
    • Ik ben niet geintresseerd in het Koningshuis. Maar ik ben blij dat we vrij hebben op de troonswisseling.
      7
    • Ik vind dat Beatrix eigenlijk nog wel paar jaartjes kon doorgaan.
      1
  2. 2. Denk je dat Willem-Alexander het goed gaat doen?

    • Ik denk dat we weinig van hem zullen zien
      8
    • Ik denk dat hij heel veel goede dingen zou doen
      3
    • Ik denk dat hij erg veel ervaring zal op doen. Ook van zijn moeder.
      3


Recommended Posts

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    11

  • NandroDavids

    4

  • Davedavy

    4

  • Dutchy3010

    3

Ik denk dat het tijd werd voor een koning. Vooral voor de uitspraak van koningin. Vooral onder de grote rivieren schijnen ze er moeite mee te hebben: 'konigin'. Waar is de ng-klank? Iedereen weet toch dat het koning + in is? Ook heb je mensen die er koni-jin van maken...

Ja, het word tijd voor een koning.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het tijd werd voor een koning. Vooral voor de uitspraak van koningin. Vooral onder de grote rivieren schijnen ze er moeite mee te hebben: 'konigin'. Waar is de ng-klank? Iedereen weet toch dat het koning + in is? Ook heb je mensen die er koni-jin van maken...

Ja, het word tijd voor een koning.

Maar ik denk dat het niet anders gaat worden voor Nederland :fp:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou zeg, volgens mij is dat gepraat over de koning in momenteel.

(nyltje, een Ba Dum Tsss Deluxe alstublieft!)

Nadat we uitgelachen/uitgehuild zijn van die grap, zal ik maar vermelden dat het me persoonlijk niet bijster veel doet. Ik kan ook nog niet voorspellen of hij het goed of slecht gaat doen. Alleen dat er waarschijnlijk weer nieuwe munten in mijn verzameling komen?

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Jij denkt natuurlijk alleen maar aan je muntjes in plaats van je vaderland. :fp:

''Mijn vaderland?!!!!!!!''

Ik schaam me om een Nederlander te zijn. Ik ben liever een Engelse of een Oostenrijker geweest. Maar dat is helaas voor mij niet gekomen.. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Die opties van de poll kunnen wat mij betreft wel iets uitgebreider, ik vind het gat tussen 'echt niet' en 'eindelijk' vrij groot. Maar dat terzijde.

Ach, het doet mij niet zo veel. Het koningshuis heeft mij sowieso nooit echt veel geboeid, ik vind de 'gewone' politiek een stuk interessanter. Maar uiteraard vind ik het prima dat we een nieuwe koning hebben, zoveel zal ik er waarschijnlijk toch niet van merken.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Die opties van de poll kunnen wat mij betreft wel iets uitgebreider, ik vind het gat tussen 'echt niet' en 'eindelijk' vrij groot. Maar dat terzijde.

Ach, het doet mij niet zo veel. Het koningshuis heeft mij sowieso nooit echt veel geboeid, ik vind de 'gewone' politiek een stuk interessanter. Maar uiteraard vind ik het prima dat we een nieuwe koning hebben, zoveel zal ik er waarschijnlijk toch niet van merken.

Inderdaad. Heb de vragen even aangepast :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jij denkt natuurlijk alleen maar aan je muntjes in plaats van je vaderland. :fp:

''Mijn vaderland?!!!!!!!''

Ik schaam me om een Nederlander te zijn. Ik ben liever een Engelse of een Oostenrijker geweest. Maar dat is helaas voor mij niet gekomen.. :(

Want in Engeland is het zo veel beter? :puh:

Nja, ik zit eigenlijk te wachten dat ze de monarchie in de prullenbak doen; ik hecht niet zo veel waarde eraan.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij denkt natuurlijk alleen maar aan je muntjes in plaats van je vaderland. :fp:

''Mijn vaderland?!!!!!!!''

Ik schaam me om een Nederlander te zijn. Ik ben liever een Engelse of een Oostenrijker geweest. Maar dat is helaas voor mij niet gekomen.. :(

Want in Engeland is het zo veel beter? :puh:

Nja, ik zit eigenlijk te wachten dat ze de monarchie in de prullenbak doen; ik hecht niet zo veel waarde eraan.

Engeland vind ik een prachtig land met veel natuur.

Wat moeten we dan krijgen? Een dictatuur net als in Noord-Korea? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een democratische constitutionele republiek? :7 Nederland heeft ook veel natuur hoor, in Engeland kun je een keertje naar kliffen gaan kijken maar dan heb je het ook wel gehad imo (maar ik ben dan ook niet zo een natuurfan)

Link to comment
Delen op andere websites

Een democratische constitutionele republiek? :7 Nederland heeft ook veel natuur hoor, in Engeland kun je een keertje naar kliffen gaan kijken maar dan heb je het ook wel gehad imo (maar ik ben dan ook niet zo een natuurfan)

Ik heb eigenlijk wel genoeg gezien van Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Heb de vragen even aangepast :)

Kijk ook even naar de grammatica. Het is natuurlijk geen examen Nederlands, maar toch.

Of het goed is dat we een koning krijgen als staatshoofd of een koningin, dat weet ik niet. Ik denk wel dat het goed is dat Beatrix troonsafstand doet, ik denk wel dat WA er klaar voor is. De functie van een koning is in deze tijd natuurlijk wel heel anders dan jaren geleden, maar enkel ceremonieel is het nou ook weer niet. Hij moet de goede banden onderhouden met handelsrelaties en ons land vertegenwoordigen. Ik denk dat WA dat prima gaat doen, hij heeft met de vele verschillende functies die hij heeft bekleed de afgelopen jaren veel kennis opgedaan en mensen leren kennen. Bovendien zitten WA en Maxima in een groep Europese troonopvolgers van dezelfde leeftijdsgroep, die het goed met elkaar kunnen vinden. dat is ook weer belangrijk voor de relaties met die andere landen binnen Europa.

ik heb er wel vertrouwen in.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...