Jump to content

Een nieuwe koning, staan we daar op te wachten?


Michael

Een nieuwe koning, staan we daarop te wachten?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Eindelijk een koning naar al die tijd..

    • Ik wil inderdaad wel eindelijk is een nieuwe koning
      5
    • Ik ben niet geintresseerd in het Koningshuis. Maar ik ben blij dat we vrij hebben op de troonswisseling.
      7
    • Ik vind dat Beatrix eigenlijk nog wel paar jaartjes kon doorgaan.
      1
  2. 2. Denk je dat Willem-Alexander het goed gaat doen?

    • Ik denk dat we weinig van hem zullen zien
      8
    • Ik denk dat hij heel veel goede dingen zou doen
      3
    • Ik denk dat hij erg veel ervaring zal op doen. Ook van zijn moeder.
      3


Recommended Posts

Ik heb eigenlijk wel genoeg gezien van Nederland.

Ga dan maar eens een weekje naar Centraal/Noord-Afrika. Of een weekje meelopen met een willekeurig Russisch gezinnetje. Als je terug komt in Nederland kun je bijna de grond wel kussen. Wij hebben het hier HE-LE-MAAL niet slecht. Nederland is één van de meest welvarende landen ter wereld. Als je in Nederland het financieel hebt verneukt, je kunt geen eten meer betalen en je moet op straat leven. Zelfs dan zijn er tientallen instanties die je volledig willen helpen. Als Nederlanders mogen we helemaal niet klagen eigenlijk.

Wat betreft onze nieuwe koning, ik vind het allemaal wel interessant. Na een hele lange poos weer eens een koning. Ik weet ook wel zeker dat we veel van Koning Willem-Alexander gaan zien. Hij was sowieso al veel betrokken geweest bij vele organisaties (met name gericht op sport). Ook toen liet hij zich altijd van zijn beste kant zien. WA heeft ook een paar mindere dingen gedaan, zoals iets te openhartig zijn qua opinie. Maar daar is hij allang voor op de vingers getikt door de toenmalige minister-president. Ik heb er in elk geval wel vertrouwen in.

Oh by the way, vage poll trouwens? Rare antwoorden ....

Edit: Wat een geweldige Koningslied ook van 2 studenten:

Brengt een leuke sfeer!

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    11

  • NandroDavids

    4

  • Davedavy

    4

  • Dutchy3010

    3

Jij denkt natuurlijk alleen maar aan je muntjes in plaats van je vaderland. :fp:

''Mijn vaderland?!!!!!!!''

Ik schaam me om een Nederlander te zijn. Ik ben liever een Engelse of een Oostenrijker geweest. Maar dat is helaas voor mij niet gekomen.. :(

Ksst. :7

Interesseert me niet zo heel veel. Het Koningshuis is toch meer commercie dan leiding geven aan het land. Misschien zal Willem wat andere wetten ondertekenen dan Bea, maar een groter spektakel dan dat zal het wel niet worden.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe koning? Ik denk dat wij nog wel even kunnen wachten daarop :$

Nee, als de huidige Koning(in) wilt aftreden dan moet er een vervanger komen, heel simpel.

De rol van het koningshuis wordt vaak wat onderschat. Uiteraard zijn het geen echte experten op leidinggevend gebied, maar het zijn wel diplomatieke iconen. Ze nemen een deel van de taken over die in andere staten een President zou uitvoeren, waardoor onze politiekers daadwerkelijk hun tijd kunnen gebruiken met onze landen vakkundig en zo nauwkeurig mogelijk de grond in te drijven. Een Koningshuis is gewoon een beetje prestige en diplomatieke eer. Begrijpelijk als de meeste er de zin niet meer in zien, maar het is niet veel anders dan een president zonder politieke macht.

-facepalm-

Had dan toch op zijn minste daadwerkelijk een prentje toegevoegd... Mensen komen naar Opinie om diepzinnige posts te lezen en dan moeten ze er zelf nog hun verbeelding gaan bij gebruiken :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Het doet me allemaal niet zoveel. Beatrix lijkt me wel een aardige vrouw, maar Willem met z'n W lijkt me ook een best aardige man... Wie hadden we dan als boegbeeld moeten hebben? Net als in Amerika, de (minister-)president? Rutte als boegbeeld (of iemand als Bakelende) is wel het laatste wat ik wil. Maarja, daar gaat helaas ook geld inzitten... Laat ze gewoon belasting betalen, scheelt al een aardig stuk, denk ik ;) Of doe het net als in België, daar krijgt de koning iets van 6 miljoen om zich van te redden, dus ook onderhoud van z'n huizen etc. (dacht ik).

Link to comment
Delen op andere websites

Het doet me allemaal niet zoveel. Beatrix lijkt me wel een aardige vrouw, maar Willem met z'n W lijkt me ook een best aardige man... Wie hadden we dan als boegbeeld moeten hebben? Net als in Amerika, de (minister-)president? Rutte als boegbeeld (of iemand als Bakelende) is wel het laatste wat ik wil. Maarja, daar gaat helaas ook geld inzitten... Laat ze gewoon belasting betalen, scheelt al een aardig stuk, denk ik ;) Of doe het net als in België, daar krijgt de koning iets van 6 miljoen om zich van te redden, dus ook onderhoud van z'n huizen etc. (dacht ik).

Beatrix lijkt me niet eens zo aardige vrouw. Als ik haar gecertificeerde twitter account terug lees zit ze behoorlijk veel te zeuren over een Gin-Tonic.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind net allemaal prima, behalve zijn salaris dan! Dat is gewoon abnormaal hoog, zelfs Obama verdient minder dan de helft!

Natuurlijk. Zijn land stond dit jaar nog op een fiscale cliff.

Dus dan moet iemand met véél minder verantwoordelijkheden maar 8,5 ton belastingvrij verdienen? Want een onzin. Het vermogen word geschat rond de 1,5 miljard! Enig idee hoeveel dat is? Dan is 1 ton ook wel genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dan moet iemand met véél minder verantwoordelijkheden maar 8,5 ton belastingvrij verdienen? Want een onzin. Het vermogen word geschat rond de 1,5 miljard! Enig idee hoeveel dat is? Dan is 1 ton ook wel genoeg.

Ach, dat salaris is maar een heel klein deel van het veel grotere probleem: alle miljoenen eromheen. Paleizen, personeel, beveiliging, enzovoort, enzovoort. Als je je druk maakt om het salaris, maar verder 'het allemaal prima' vindt, dan heb je er weinig van begrepen vind ik. Dan zou je je namelijk ook druk maken om de miljoenen die het hele koningshuis kost.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dan moet iemand met véél minder verantwoordelijkheden maar 8,5 ton belastingvrij verdienen? Want een onzin. Het vermogen word geschat rond de 1,5 miljard! Enig idee hoeveel dat is? Dan is 1 ton ook wel genoeg.

Ach, dat salaris is maar een heel klein deel van het veel grotere probleem: alle miljoenen eromheen. Paleizen, personeel, beveiliging, enzovoort, enzovoort. Als je je druk maakt om het salaris, maar verder 'het allemaal prima' vindt, dan heb je er weinig van begrepen vind ik. Dan zou je je namelijk ook druk maken om de miljoenen die het hele koningshuis kost.

Ja precies, en het salaris onderdeel van die kosten. Daar kan gerust wat van af, en dan kunnen ze er ook nog eens belasting over vragen. Ergens moet een begin zijn, de beveiliging zal best nodig zijn. Maar is het keukenpersoneel of een butler persé nodig tijdens privé uren? Vind ik van niet tenzij ze het zelf betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind ik van niet tenzij ze het zelf betalen.

Zelf betalen? Hoe zie je dat dan voor je? Ze krijgen in principe geld van ons, dus of ze het nu 'zelf' betalen of niet, dat geld komt gewoon bij ons vandaan :puh:

Wat mij betreft schaffen we deze hele poppenkast af trouwens.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...