Jump to content

Dertig minuten sporten


Michael

Recommended Posts

Dertig minuten sporten, haal jij dit? Voor ik erop werd gewezen dat ik te dik werd kwam het heel hard aan. Ik zag inderdaad dat mijn buikje was gegroeid vandaag, wat moet ik nu doen dacht ik?

Ik begin vandaag met een groot project. Ik ga dit jaar elke dag dertig minuten sporten. Natuurlijk gaat dat meer worden wanneer ik mijn conditie in orde heb. Van tien minuten hoop ik naar zeventig te gaan. Ook mijn computerverslaving helpt niet om me gezond te laten sporten.

Sport jij ook dertig minuten per dag? En wat doe jij dan? Fietsen, zwemmen of Trampolinespringen? Het kan allemaal! Graag wel met respect in dit topic reageren. Sommige mensen hebben net als mij moeite om goed te sporten smile3.gif

Bewerkt: door Michaeltjuuh
Link to comment
Delen op andere websites

Als je wil afvallen, ga dan lopen. Dat is zowat de snelste manier om af te vallen. Je moet bijvoorbeeld ongelofelijk veel fietsen om hetzelfde effect te hebben van lopen. Afvallen gebeurt overigens niet alleen met sporten, je moet letten op wat je eet en drinkt. Als je als persoon die snel aankomt veel cola drinkt, dan vraag je er natuurlijk om. Ook is het totaal onnodig om veel vlees te eten als je het niet verbrandt. Vettig eten is in principe totaal uit den boze als je wilt afvallen, al is 1 x per week frieten geen ramp(dan bedoel ik wel niet een overdosis frieten, maar een gematigde portie). Oh, en water is natuurlijk dé drank om mee af te vallen. Ik raad het drinken van een beetje water voor het lopen aan, dan krijg je minder snel last van een droge keel/een grote dorst(let op het woord beetje).

Ik ga tegenwoordig 2/3x per week gaan lopen, fitness ben ik even mee gestopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je wil afvallen, ga dan lopen. Dat is zowat de snelste manier om af te vallen. Je moet bijvoorbeeld ongelofelijk veel fietsen om hetzelfde effect te hebben van lopen. Afvallen gebeurt overigens niet alleen met sporten, je moet letten op wat je eet en drinkt. Als je als persoon die snel aankomt veel cola drinkt, dan vraag je er natuurlijk om. Ook is het totaal onnodig om veel vlees te eten als je het niet verbrandt. Vettig eten is in principe totaal uit den boze als je wilt afvallen, al is 1 x per week frieten geen ramp(dan bedoel ik wel niet een overdosis frieten, maar een gematigde portie). Oh, en water is natuurlijk dé drank om mee af te vallen. Ik raad het drinken van een beetje water voor het lopen aan, dan krijg je minder snel last van een droge keel/een grote dorst(let op het woord beetje).

Ik ga tegenwoordig 2/3x per week gaan lopen, fitness ben ik even mee gestopt.

Zoals ze zeggen, resultaat behaal je 30% in de sportschool, 70% in de keuken.

Ik sport op dit moment ongeveer 13 uur in de week. Op maandag ben ik denk ik het drukst. Dan zit ik tegen de 5 uur aan. Dit is 1,5u zwemmen (school), 1,5u conditie en lichte krachttraining (school), één uur op de sportschool krachttraining en één uur kickboks. Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag zit ik zo tussen de 2 á 4 uur per dag. Zondag neem ik meestal vrij, alhoewel ik af en toe hardloop op zondag. Ik red dus makkelijk de 30min bewegen per dag. :puh:

MegaPilot: Wat voor voedsel bedoel je met vettig voedsel? Je lichaam heeft ook vet nodig, dus om over te gaan op een vetloos diëet zou ik zeker niet aanraden. Je moet een balans zien te vinden in de hoeveelheid die je van elke voedingsstof binnenkrijgt. Voorbeeld:

Als je in plaats van een boterham met ei en spek in de ochtend 5 mandarijnen naar binnen zit te duwen, leuk voor de enorme hoeveelheden vitamine C die je binnenkrijgt, maar de helft loost je lichaam toch omdat er teveel vitamine C in je lichaam zit. Ik denk dat veel mensen hier de fout in gaan wanneer ze over gaan op een 'gezond' diëet. Ik zou je aanraden om je even te verdiepen in voedsel voordat je actie gaat ondernemen.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Als je wil afvallen, ga dan lopen. Dat is zowat de snelste manier om af te vallen. Je moet bijvoorbeeld ongelofelijk veel fietsen om hetzelfde effect te hebben van lopen. Afvallen gebeurt overigens niet alleen met sporten, je moet letten op wat je eet en drinkt. Als je als persoon die snel aankomt veel cola drinkt, dan vraag je er natuurlijk om. Ook is het totaal onnodig om veel vlees te eten als je het niet verbrandt. Vettig eten is in principe totaal uit den boze als je wilt afvallen, al is 1 x per week frieten geen ramp(dan bedoel ik wel niet een overdosis frieten, maar een gematigde portie). Oh, en water is natuurlijk dé drank om mee af te vallen. Ik raad het drinken van een beetje water voor het lopen aan, dan krijg je minder snel last van een droge keel/een grote dorst(let op het woord beetje).

Ik ga tegenwoordig 2/3x per week gaan lopen, fitness ben ik even mee gestopt.

Erg intressant! Ik dacht dat trampolinespringen goed was.. Maar dan ren ik is wel vijf kilometer ofzo :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was onlangs begonnen aan van die oefeningen op YouTube, omdat ik zelf ook nogal een buikje heb. En dat is al jaren onveranderd geweest (dus ik ben niet dikker geworden, ondanks dat ik best ongezond eet). Ik had dag drie gehad, maar had ineens enorme pijnscheuten de dag erna, wat nog ruim een week aan bleef houden. Toen ik laatst bij de neuroloog was (eigenlijk voor iets anders, maar besloot gelijk even te vragen hoe die pijn zolang kon blijven aanhouden), zei dit niet goed is. En ik denk dat het ook komt omdat ik te snel ga, maar dan zouden ze die video's niet online zetten. Die waren immers bedoeld om 30 dagen lang iedere dag te doen.

Wat ik besloten heb, is om het gewoon te laten zitten. Ik hoop binnenkort een keer te kunnen gaan fitnessen (thuis oefeningen doen is ook niet echt de beste manier) en dan zie ik wel of ik een beetje afval. Ik ben trouwens niet dik (ik weeg 50-55 kg en ben 1.63 m lang), maar wil echt graag wat slanker zijn. :puh:

Één van mijn zwakke punten is dat ik bij hardlopen veel sneller moe wordt. Ik krijg meestal na vijf minuten ongeveer al last van mijn hart en linkerbeen. Daarom doe ik het ook niet graag. Fietsen met mooi weer is daarentegen wel fijn, maar ook dat doe ik niet vaak. Begin juni hebben we werkweek en dan is het bijna 70 kilometer fietsen (inclusief een paar keer pauze uiteraard). Ben benieuwd of ik dat volhoud. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben momenteel 83 kilo. Veel te veel op mijn lengte en leeftijd. Dit is ook echt nodig voor me. Ik hoef geen six-pack te hebben maar gewoon gezond kunnen leven zonder hartaanval.

@Tommie.

Ik doe niet zulke trainingen. Ik wil liever buiten wezen haha! :)

Bewerkt: door Michaeltjuuh
Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot: Wat voor voedsel bedoel je met vettig voedsel?

McDonalds, frituur, Burger King, Quick, zooi met duizenden calorieën. ^_^

Ik was onlangs begonnen aan van die oefeningen op YouTube, omdat ik zelf ook nogal een buikje heb. En dat is al jaren onveranderd geweest (dus ik ben niet dikker geworden, ondanks dat ik best ongezond eet). Ik had dag drie gehad, maar had ineens enorme pijnscheuten de dag erna, wat nog ruim een week aan bleef houden. Toen ik laatst bij de neuroloog was (eigenlijk voor iets anders, maar besloot gelijk even te vragen hoe die pijn zolang kon blijven aanhouden), zei dit niet goed is. En ik denk dat het ook komt omdat ik te snel ga, maar dan zouden ze die video's niet online zetten. Die waren immers bedoeld om 30 dagen lang iedere dag te doen.

Het is onmogelijk een schema samen te stellen dat voor iedereen werkt. Als het aantal oefeningen te zwaar is in de video, minder dan, en bouw het zelf een beetje op tot je die video's perfect kan volgen(lees: stel zelf je doelen).

Wat ik besloten heb, is om het gewoon te laten zitten. Ik hoop binnenkort een keer te kunnen gaan fitnessen (thuis oefeningen doen is ook niet echt de beste manier) en dan zie ik wel of ik een beetje afval. Ik ben trouwens niet dik (ik weeg 50-55 kg en ben 1.63 m lang), maar wil echt graag wat slanker zijn. :puh:

Nogmaals, opbouwen. :)

Één van mijn zwakke punten is dat ik bij hardlopen veel sneller moe wordt. Ik krijg meestal na vijf minuten ongeveer al last van mijn hart en linkerbeen. Daarom doe ik het ook niet graag. Fietsen met mooi weer is daarentegen wel fijn, maar ook dat doe ik niet vaak. Begin juni hebben we werkweek en dan is het bijna 70 kilometer fietsen (inclusief een paar keer pauze uiteraard). Ben benieuwd of ik dat volhoud. :$

Jog dan, verlies je ook veel vet mee. 70 km fietsen hou je zonder training niet vol, tenzij er aan 15/20 km/h gereden wordt. En dan nog zul je pijn lijden.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe niet echt aan een sport, behalve twee lesuren LO per week.

Echter, ik moet ongeveer 16 kilometer fietsen naar school, dus ik fiets zo'n 160 kilometer per week (5 schooldagen, heen en terug). Dus wat dat betreft lijkt het mij wel goed, naast het feit dat ik helemaal niet dik ben o.i.d.

Ik eet wel veel, moet ik zeggen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe ook geen sport, maar ik ga overal wel naartoe met de fiets. Heb dus elke dag minstens 20 minuten beweging.

Ik had mezelf eens de belofte gedaan om per week 3x een paar kilometer te lopen, maar die ben ik nooit nagekomen. Zal volgend jaar nog wel eens een poging ondernemen.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dan echt zo'n eetverslaving. Ik eet heel veel dingen en beweeg niet dus dan kan het niet verbranden eh.

Ik fiets tegenwoordig ook naar school toe. Wel vermoeiend maar het helpt wel :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee , ik doe niet aan zulke dingen ik fiets elke dag naar school of naar me broer maar sporten neej ik ben 15 vind me zelf niet te dik en als ik bij me vrienden kom voetballen we buiten of doen we iets anders dus heb voldoende beweging en zowieso als ik gym heb iedere dinsdag 1e 2uur dan krijgen we al een ARMY les want dan moet je opdrukken en weet ik et . Dus neej misschien later als ik ouder ben dat ik sport matriaal koop maar voor nu niet .

Wel heb ik respect voor de mensen die het wel doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eerder ondergewicht, iedere dag kom ik er zeker niet aan, maar 4-5 dagen in de week zeker wel. Dit door het voetballen (2 keer in de week), LO op school en fietsen. Naar school gaan kom ik niet in bewegen, ik heb de luxe dat ik 3 minuten lopen van school af woon.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee , ik doe niet aan zulke dingen ik fiets elke dag naar school of naar me broer maar sporten neej ik ben 15 vind me zelf niet te dik en als ik bij me vrienden kom voetballen we buiten of doen we iets anders dus heb voldoende beweging en zowieso als ik gym heb iedere dinsdag 1e 2uur dan krijgen we al een ARMY les want dan moet je opdrukken en weet ik et . Dus neej misschien later als ik ouder ben dat ik sport matriaal koop maar voor nu niet .

Wel heb ik respect voor de mensen die het wel doen.

''Army les'' is niet alleen maar push/pull- en situps hoor, als je daarmee refereert naar het leger. :7

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...