Jump to content

[WidM] Nabeschouwing


NandroDavids

Recommended Posts

Nabeschouwing

De uitslag is bekend (*KLIK*) en dit is het topic om na te praten. Als je de uitslag nog niet hebt gezien, kijk daar dan eerst even, want anders zie je het hieronder meteen aan de hand van de verborgen hints en het verhaal hoe de Mol het heeft gespeeld.

Het spel van de Mol

Week 1

Lot? Castratie!

Bij de allereerste opdracht had iedereen door heel goed op te letten eigenlijk meteen op Cabyon als Mol moeten zitten. Immers: netto gezien heeft Cabyon in deze opdracht het minste geld binnengehaald. Sterker nog: hij verloor als één van de weinigen geld. Hij maakte niet de meeste fouten qua edits en het plaatsen van locaties, maar was heerlijk subtiel aan het mollen. Hij plaatste één keer een locatie waardoor er geld verdween, droeg twee keer bij aan geld verlies met een [JA] bij een gok die geld kostte, en als klap op de vuurpijl: toen $NeoSyp$ (volkomen uit het niets) met de oplossing kwam, droeg hij niet bij aan het geld verdienen met een [Ja]. Daarmee droeg hij niet bij aan de verdiende 1000 euro, en was hij 1 van de 3 deelnemers die netto gezien geld verloor bij deze opdracht. En hij verloor het meest. Behalve dat probeerde hij het tempo een beetje te ontregelen door zijn anagram níet te posten toen daar om werd gevraagd om te checken welke letters er allemaal al waren. Ten slotte was hij ook één van de weinige deelnemers die voorstelde de envelop te openen, maar toen daar geen draagvlak voor bleek heeft hij dat maar laten rusten.

De gun-factor

De eensgezindheid binnen de groep deelnemers was groter dan verwacht, waardoor mollen hier onmogelijk werd. Minimaal 5/10 deelnemers moesten dezelfde persoon bovenaan het lijstje zetten om geld te verdienen, en al snel was duidelijk dat er meer dan 5 daarmee akkoord zouden gaan. Als eenling kon Cabyon daar niets tegen doen als Mol en dus deed hij gewoon braaf mee met de actie om $NeoSyp$ op 1 te zetten. Máár, natuurlijk kwam daarna het aanbod aan Kloep waardoor de 1000 euro alsnog verdween.

Week 2

Eenmaal, andermaal...

Het was helemaal niet nodig om bij de veilingen van deze opdracht te mollen. Natuurlijk wist Cabyon wat de geboden bedragen waren en zou hij kunnen voorkomen wanneer er wel veel geld dreigde te worden gewonnen. Door de lage geboden bedragen van andere deelnemers was dat niet nodig: er werd slechts 5 euro verdiend deze opdracht.

Goed uit de verf komen

Een lastige opdracht om te mollen, omdat het een gecompliceerde opdracht was met veel verschillende facetten. Uiteraard wist de Mol hier wat de acties en inzetten van de andere deelnemers waren, waardoor hij daar op in kon spelen. Om te voorkomen dat er in de finale geen invloed kon worden uitgeoefend door de Mol op de te winnen bedragen, Jokers en Vrijstelling, plaatste hij zich makkelijk voor de finale. Natuurlijk zo onopvallend mogelijk door er nog een beetje een spannende strijd van te maken in de eerste ronde. In de finale was het idee simpel: zorgen dat de uitslag waarmee het meeste geld verdiend zou worden, níet uitkwam. En dat lukte uiteraard.

Week 3

Graaien of delen

Het zou te veel voor de hand liggen om de Mol hier constant te laten graaien, zo veel geld te laten verdwijnen én onderaan het lijstje met verdiensten te eindigen. Dat zou wel heel erg opvallen. Gelukkig nam Kloep die taak op zich, en kon Cabyon rustig onder de radar blijven door ná Kloep het meeste te graaien en het minste geld te verdienen.

The Job

Een erg frusterende opdracht voor de Mol en de organisatie. Waar van tevoren werd gedacht dat er flink geknoeid zou kunnen worden bij het raden van de codes en te voorkomen dat er veel geld werd verdiend, bleek dat uiteindelijk heel erg tegen te vallen. Door de andere deelnemers. Deze opdracht werd er zo fanatiek om het geld gespeeld, met name door Die Hard, dat mollen verschrikkelijk zou opvallen en daarmee onmogelijk werd. Er werd dan ook besloten om deze opdracht maar rustig uit te laten vieren. Jammer dat er niet gemold kon worden, maar aan de andere kant: daar hadden de deelnemers zichzelf alleen maar mee, want ze kwamen geen stap dichter bij de Mol. Uiteraard droeg Cabyon niet bij aan de winnende gokken, want zelf geld verdienen zou wel erg ver gaan.

Week 4

Vraag 20

Een opdracht waar de groep absoluut niet het maximale uit gehaald heeft. Er werd zo goed als geen geld verdiend, ook niet door de Mol, en dus een makkelijke opdracht voor de Mol.

Moord!

Hier gebeurde iets heel vreemds: Cabyon ging op een rare manier in de fout door per ongeluk een beschuldiging te uiten in plaats van een verdenking. Dit was oprecht een onbewuste fout, maar omdat we niet wisten wie het hadden gelezen en wie niet, kon er niet snel geëdit worden en dus werd Cabyon uit het spel gezet met 1000 euro verlies. De bedoeling was oorspronkelijk om hem deze opdracht als gewone deelnemer mee te laten doen, zonder Mol-acties, omdat de verdenkingen al flink waren toegenomen, zagen we in de Mol-boekjes en Mol-tests. Maar gelukkig pakte deze fout niet slecht uit: de één vond het te opvallend voor een Mol-actie en weigerde te geloven dat Cabyon de Mol was, de ander vond het wel een beetje verdacht maar wist niet wat hij ervan moest denken, en slechts een enkeling zag er een echte Mol-actie in. Hoe dan ook: flink geld verloren, zonder dat de verdenkingen verder toenamen. Een geluk bij een ongeluk.

Week 5

Quatro

Hier viel geen geld te verdienen, dus was mollen ook niet nodig. Het was in een ander opzicht voor de Mol en de organisatie een spannende opdracht, want er konden Mol-boekjes worden gewonnen en dus ook die van Cabyon. Belangrijkste was dan ook dat die waterdicht was en geen verdere verdenkingen op zou leveren.

Vlieg, tuig

Een heerlijk simpele opdracht voor de Mol, want het was al vrij snel duidelijk dat geen van de teams op tijd aan zou komen op Verdant Meadows en dus dat er geen geld verdiend zou worden. Daardoor hoefde de Mol geen fouten te maken qua cijfers en kleur, en deed hij gewoon keurig mee. Mede hierdoor kreeg hij thebig, die vanaf week 1 iedere week Cabyon invulde bij vraag 20 in de Mol-test, op het verkeerde been. Toen de deadline voor geld verdienen voorbij was dachten de deelnemers dat de postregels niet meer golden, en dus overtraden zij (onder anderen Cabyon) de regels. En ja, toen ging er wel even geld verloren. Eén foutje deze opdracht, dus niet verdacht, maar wel net eentje die juist geld kost.

Week 6

Mensenmens

Het was al vrij snel duidelijk dat meerdere deelnemers zichzelf als Mensenmens zagen en omdat zo'n belangrijke functie (immers, er kon makkelijk geld worden verspeeld) wellicht te veel op zou vallen voor de Mol, werd besloten dat Cabyon dan maar wat chaos probeerde te creëren in het verkiezen van de Mensenmens. 3 kandidaten wilden zichzelf wel als Mensenmens, thebig steunde Die Hard, en dus koos Cabyon voor iemand anders: $NeoSyp$. Dat leverde uiteindelijk nét geen geldverlies op. Bij het insturen van de eigenschappen was het dan ook meer gokken dan echt mollen, aangezien de Mol ook niet wist hoe $NeoSyp$ het lijstje zou maken. Uiteindelijk viel de schade mee, met 1 juiste eigenschap bij Cabyon.

Lasermazerace

Dit was een opdracht die op tv waarschijnlijk een stuk toffer was geweest om te volgen en dan hadden we ook een mooi fragment van de Mol gehad. Wat niet iedereen wist, is namelijk dat er enveloppen waren waar geld in zat. Dat geld zou in de pot gaan als de betreffende deelnemer het aan het eind van de opdracht nog in bezit had. Cabyon pakte een envelop, en dus geld, maar gooide dat meteen de beurt erna weg om een laserstraal 10% minder hitrate te geven. Maar ja, dat had hij niet nodig, want hij had er geen belang bij als eerste uit het doolhof te geraken. Het doolhof waar hij uiteraard gewoon de route van wist.

Week 7

Quotepiramide

Bij De Zwakste Schakel ben je de zwakste schakel als je weinig vragen goed beantwoordt en weinig geld in de pot brengt. Dat laatste deed Cabyon prima: hij bankte slechts 25 euro en gooide 2 x geld weg door niet te banken en een fout antwoord te geven. Wat dat betreft presteerde hij het 'slechtste', en dus als een prima Mol. Hij pakte uiteindelijk dan ook geen individuele prijs, maar ach: die had hij toch niet nodig.

Blackjack

De opdracht waarin de Mol het meeste geld heeft verdiend, maar daar was dan ook weinig aan te doen. De kaarten werden gewoon eerlijk gedeeld, en dus was ook de Mol afhankelijk van de kaarten die hij kreeg en of daar dan mogelijkheid was om te mollen. Die mogelijkheid was er weinig: bij 18, 19 of 20 punten ga je echt niet hitten, dat kan niet. Een verloren opdracht, als het om mollen gaat.

Week 8

Uit de kast

Hier wist de Mol dat er geen geld in de gokkasten zou zitten en dat het geld wat aan het einde van het spel over was in de pot zou gaan. Met andere woorden: Cabyon hoefde eigenlijk alleen maar zijn geld uit te geven. Waar hij verder nog even rekening mee moest houden was dat hij niet op een kast zou spelen waarmee hij de anderen veel informatie zou geven. Maar ja, alsof deze groep elkaar om informatie zou vragen: dat is nog nooit gebeurd.

Draaien en keren

De laatste opdracht, de deelnemers wisten inmiddels ook wel wie de Mol was, dus hier hoefde niet zo heel veel te gebeuren. Het enige wat Cabyon hoefde te doen was zelf weinig of helemaal geen geld te verdienen. Dat laatste deed hij dan ook keurig. En door zelf niet bijster veel bij te dragen voorkwam hij dat alle fragmenten aan de beurt kwamen en dus dat een verborgen hint wellicht ontdekt zou worden.

De 'verborgen' hints naar de identiteit van de Mol

  • Het logo boven het subforum is bij het downloaden en uitpakken als .zip de avatar van de Mol.
  • Verschillende zaken in het spel waren in de kleur van de rang van de Mol, Megalid, weergegeven. De Vrijstelling (die de Mol feitelijk iedere week heeft), alle koppen boven de topics, het logo, de achtergrond van de 'foto' van de deelnemers, de enveloppen, kortom: groen was de huiskleur van de contest.
  • De eerste 3 Mol-tests en de finale Mol-test bevatten de antwoordcombinatie cab.
  • De Mol maakte bij de opdracht Lot? Castratie! deze opmerking: "Gelukkig ben ik topografisch erg sterk." Er werd een Spaanstalige locatie gezocht en topo is Spaans voor Mol. Je kunt hem gesplitst lezen: 1. "Ik ben topo" (ik ben de Mol) en 2. "Ik ben grafisch erg sterk". De Mol heeft namelijk veel graphics voor het spel gemaakt: Jokers, Vrijstellingen en enveloppen bijvoorbeeld.
  • Bij de opdracht Goed uit de verf komen was de Mol als enige ingedeeld in de groep met de kleur van zijn ledenrang: groen. At random ingedeeld? Nope, natuurlijk niet.
  • Bij de opdracht The Job was de eerste code (613) een verwijzing naar de geboortedatum van de Mol: 17-10-96. 613 is steeds het verschil tussen de twee getallen van ieder paar cijfers.
  • Bij de opdracht The Job was de tweede code (2270) een verwijzing naar het lidnummer van de Mol: 79700. Het eerste cijfer van 2270 is het verschil tussen het eerste en tweede getal, het tweede cijfer is het verschil tussen het tweede en derde getal, enzovoort.
  • Bij de opdracht The Job was de derde code (03612) ook een verwijzing naar de geboortedatum van de Mol: 17-10-96. 03612 is een mix van het product van de getallen van de geboortedatum, 16320.
  • Bij de opdracht Vlieg, tuig! kreeg het team van de Mol Barack Obama als te raden persoon, en deze werd geraden door de Mol. Op het profiel van de Mol staat een afbeelding van Barack Obama.
  • Bij de opdracht Mensenmens postte de organisatie de zinsnede Just in time, waarmee de echte naam van de Mol werd genoemd: Cabyon = Justin.
  • Bij de opdracht Lasermazerace was er bij het graven een Mol-boekje te vinden. We zeiden dat we at random bepaalden welk Mol-boekje je dan kreeg, maar onder de grond was er natuurlijk maar 1 Mol-boekje te vinden: die van de Mol, van Cabyon.
  • Bij de opdracht Draaien en keren waren de beginletters van de 6 fragmenten dit: A, B, C, N, O, Y. De letters die samen de naam Cabyon vormen dus.

Opvallende/grappige/leuke momenten

  • Tegen het einde van de opdracht The Job merkte PatrickW wat op over de zwarte en witte pionnetjes die hij had gemaakt: "Ik bedenk net dat het tamelijk debiel is, dat ik een plaatje heb gemaakt van 4 zwarten met 1 witte."
  • Na week 3 wist Die Hard zelf gelukkig ook dat hij niet bijster slim had gespeeld tijdens The Job, zo bleek uit zijn Mol-boekje van die week: "Achteraf besef ik me pas hoe dom ik dit spel heb gespeeld door zo actief te zijn, elke kandidaat die mij nu nog zou verdenken is een.. ik kan er nou eenmaal geen netjes woord voor vinden.. een idioot."
  • Desondanks zag vraag 20 op de Mol-test er bij Thundercover zo uit:
    20. Wie is de Mol?
    a. $NeoSyp$
    b. Cabyon
    c. Die Hard
    d. Kloep
    e. MegaPilot
    f. Silverbyte
    g. thebig
    h. Thundercover
  • De conversatie tussen Cabyon en NandroDavids na zijn onbewuste fout bij de opdracht Moord!:
    [14-2-2013 16:37:40] Justin: Hola
    [14-2-2013 16:38:08] nandrodavids(at) gmail DOT com: Was dit nou handig om te doen?
    [14-2-2013 16:38:26] Justin: Wat
    [14-2-2013 16:38:54] nandrodavids(at) gmail DOT com: Een onmogelijke beschuldiging uitspreken
    [14-2-2013 16:38:58] nandrodavids(at) gmail DOT com: Oh, en editten gaan we niet doen natuurlijk
    [14-2-2013 16:39:51] Justin: Hoezo zou het onmogelijk zijn?
    [14-2-2013 16:40:09] nandrodavids(at) gmail DOT com: Omdat je in je tegenbewijskaartjes al van thebig het Penthouse had gekregen
    [14-2-2013 16:40:29] Justin: Wat dan, kan moeilijk de lift nemen.
    [14-2-2013 16:40:49] nandrodavids(at) gmail DOT com: Dan blijf je staan, of spreek je geen BESCHULDIGING uit
    [14-2-2013 16:40:54] nandrodavids(at) gmail DOT com: Da's iets anders dan een VERDENKING
    [14-2-2013 16:40:59] nandrodavids(at) gmail DOT com: Dit kost 1000 euro en je ligt eruit
    [14-2-2013 16:41:06] nandrodavids(at) gmail DOT com: Da's niet echt rustig aan doen natuurlijk :puh:
    [14-2-2013 16:41:23] Justin: Kut
    [14-2-2013 16:41:34] Justin: Lekker dan.
    [14-2-2013 16:41:43] nandrodavids(at) gmail DOT com: Ja, vond ik ook
    [14-2-2013 16:41:45] Justin: -.-
    [14-2-2013 16:42:20] nandrodavids(at) gmail DOT com: Maar goed, misschien helpt het juist: zo obvious mollen dat het niet als Mol-actie wordt gezien
    [14-2-2013 16:42:48] Justin: ik voel mezelf kkdom nu
    [14-2-2013 16:43:46] nandrodavids(at) gmail DOT com: Tja, je kunt het gooien op iets als 'Kut, verkeerde woord gebruikt', maar ik weet nu ook niet wat goed is om te doen
    [14-2-2013 16:43:54] nandrodavids(at) gmail DOT com: PW reageert ook niet op MSN
    [14-2-2013 16:44:10] Justin: Het komt wel goed, dit is alleen een hard domme actie.
    [14-2-2013 16:44:22] Justin: Geen idee hoe het komt, was er effe niet bij, I guess.
    [14-2-2013 16:44:46] nandrodavids(at) gmail DOT com: Ja, dat lijkt me ook
    [14-2-2013 16:47:32] nandrodavids(at) gmail DOT com: Ik hoop dat die post van je in het overlegtopic niet over de opdracht gaat :7
    [14-2-2013 16:47:40] Justin: Jawel
    [14-2-2013 16:47:51] nandrodavids(at) gmail DOT com: Oh god, nog 250 euro weg dus
    [14-2-2013 16:48:18] Justin: Oki ik ga efef weg van t forum voordat k nog meer fouten maak
    [14-2-2013 16:48:31] nandrodavids(at) gmail DOT com: Haha, ja, gaat lekker zo :puh:
    [14-2-2013 16:48:44] Justin: Ik voel me er behoorlijk kut om :|
    [14-2-2013 16:49:44] nandrodavids(at) gmail DOT com: Kan ik me voorstellen...niets aan te doen nu
    [14-2-2013 16:49:55] nandrodavids(at) gmail DOT com: Ik ga even kijken of die 250 euro inderdaad een sanctie was, of dat dat voor iets anders was
    [14-2-2013 16:52:48] Justin: Meteen effe molboekje schrijven
  • Bij diezelfde opdracht (Moord!) werd er per ongeluk 100 euro verduisterd door de organisatie, door een juiste locatie uit een verdenking niet mee te tellen. Oeps. Ach ja: "We hebben de Mol het geld laten tellen."
  • Tijdens de opdracht Lasermazerace zag Kloep iets 'massiefs', zo zei hij tegen NandroDavids op Skype: ""Het oosten is blauw gekleurd", "Achter de blauwe laserstraal lijkt nog iets massiefs te staan..." en later "$NeoSyp$ staat ten oosten van jullie" Hmm, ik weet wel wat dat massieve is."
  • Cabyon en NandroDavids op Skype:
    Cabyon: Ik vind $NeoSyp$ qua karakter veel op jou lijken, mag ik dat zeggen?
    NandroDavids: Ik ken 'm verder totaal niet, dus heb geen idee of je gelijk hebt..maar je mag dat zeggen hoor :puh:
    Cabyon: Soms té zeker vanzichzelf en vaak nog gelijk ook
    NandroDavids: :7
  • Kloep dacht eerst dat MegaPilot de Mol was, maar switchte toen MegaPilot eruit lag naar thebig. Toen Kloep er zelf uitging gaf hij op Skype aan dat het dan wel $NeoSyp$ moest zijn...drie slag, you're out!
  • In de Mol-test van week 4 zat een strikvraag:
    "18. Had de Mol tijdens de opdracht Moord! één of meer kaartjes van de oplossing in zijn bezit?
    a. Ja
    b. Nee"
    Dit was natuurlijk onmogelijk: niemand had kaartjes van de oplossing in zijn bezit. Kloep en thebig tuinden erin door deze vraag fout te beantwoorden.

En verder...

Alle topics, die van de opdrachten, die van de Mol-tests, het topic Deelnemers, het Praat- & Overlegtopic en het topic met de spelregels staan in dit subforum, maar wel op slot. Dit om ervoor te zorgen dat ze mooi het archief in kunnen zoals ze waren tijdens het spel.

Dit topic is er nu om na te praten. Over specifieke opdrachten, over de deelnemers, over de Mol, over zijn acties, over de Mol-boekjes (die inmiddels zijn in te zien in dit subforum: *KLIK*) over de 'verborgen' hints, over de organisatie, over de Mol-tests, alles. Ook voor niet-deelnemers is dit topic open. Heb je vragen aan de organisatie en/of de Mol over een specifiek onderdeel, stel hem gerust.

Rest mij alle deelnemers te danken voor de deelname... :) ...Cabyon te danken en te complimenteren voor zijn rol als Mol... :tu: ...en namens de hele organisatie: het was verschrikkelijk leuk om te doen :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    7

  • Cabyon

    4

  • Thundercover

    3

  • MegaPilot

    3

Leuk om alles even door te lezen! Uiteraard feliciteer ik $NeoSyp$ als winnaar, en alle andere deelnemers die het ver geschopt hebben. :)

Ook een complimentje aan de organisatie: dit moet een hele berg werk zijn geweest om te bedenken, in elkaar te zetten, te organiseren, et cetera. Complimenten! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Kloep dacht eerst dat MP de Mol was, maar switchte toen MP eruit lag naar thebig. Toen Kloep er zelf uitging gaf hij op MSN/Skype aan dat het dan wel NeoSyp moest zijn...drie slag, you're out!

Ik voel me goed nu! 8)

Top georganiseerd! Volgende week weer? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heel veel complimenten aan de organisatie, de winnaar en de mol! Het was om te volgen en nog leuker om zelf mee te doen. Ik zat zelf op Die Hard en speelde bij mijn laatste test op 'alles of niets'. Toen ik eruit vloog vermoedde ik wel dat het Cabyon moest zijn, maar dat is natuurlijk allemaal achteraf en anders had ik in week 4 weer de test op Die Hard ingevuld. Hoe dan ook, bedankt voor dit enerverende evenement! :tu:

  • Na week 3 wist Die Hard zelf gelukkig ook dat hij niet bijster slim had gespeeld tijdens The Job, zo bleek uit zijn Mol-boekje van die week: "Achteraf besef ik me pas hoe dom ik dit spel heb gespeeld door zo actief te zijn, elke kandidaat die mij nu nog zou verdenken is een.. ik kan er nou eenmaal geen netjes woord voor vinden.. een idioot."
  • Desondanks zag vraag 20 op de Mol-test er bij Thundercover zo uit:
    20. Wie is de Mol?
    a. $NeoSyp$
    b. Cabyon
    c. Die Hard
    d. Kloep
    e. MegaPilot
    f. Silverbyte
    g. thebig
    h. Thundercover

:fp:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat er echt vol-le-dig naast, ik had gezworen dat Kloep de mol was. :7

@ Nandro/PW/Jet: Dank jullie wel voor de organisatie, het was dik in orde! _O_

@ Cabyon: Cabyon, u was een geweldige mol.

@ Sybren: Gefeliciteerd Sybren, je was fantastisch.

@ Die Hard: Jammer voor je Die Hard, maar desondanks heel goed gespeeld!

@ rest deelnemers: Bedankt voor de deelname! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Als toeschouwer heb ik niet altijd alle opdrachten even aandachtig gevolgd, waardoor ik af en toe niet helemaal kon volgen wat er gebeurde. Maar erg leuk om te zien dat de deelnemers er zo enthousiast in zijn gedoken, dat de wedstrijdleiding er een mooi iets van heeft gemaakt, en dat het spannend is gebleven tot het einde.

Hulde voor iedereen die hieraan heeft meegewerkt worshippy.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, daar zijn we dan, aan het einde van deze lange weg... Een weg die ons langs vele mooie, vermakelijke en soms ook frustrerende momenten heeft geleid. Momenten waarvan ik nooit had gedacht ze te zullen beleven, en al helemaal niet tot aan het verre einde van de weg. Had ik verwacht het zo lang uit te houden en vervolgens zelfs te winnen? Absoluut niet, veel vertrouwen had ik er ook weer niet in. DieHard, Jeff, als ik eerlijk ben had ik verwacht dat jij deze contest zou winnen. Al vanaf het begin toonde je je als een zeer sterke tegenstander, zoals ik je ken. Natuurlijk was het een stiekeme wens om samen in de finale te komen, maar dat het ook echt zo zou zijn had ik niet gedacht. Het is slechts met twee punten verschil dat je er niet met de winst vandoor bent gegaan, dus wat mij betreft mag jij je ook gewoon winnaar voelen, want de Mol had jij ook al wekenlang door en als deelnemer was je zeer sterk. Het was close en er moest toch iemand winnen, maar alsnog: chapeau Jeff!

En dat geldt natuurlijk al helemaal voor de organisatie van deze contest: ik had bij het inschrijven hiervoor niet gedacht dat ik me zo zou gaan vermaken gedurende deze maanden. Nandro, als ik iemand als de drijfveer van deze contest moest zien was jij het toch wel: Jij nam de communicatie meestal voor je rekening en de gesprekken die we af en toe hadden toonden hoeveel inzet je had, hoe gemotiveerd je was om dit tot een legendarische forumcontest te maken, en hoeveel tijd daarvoor nodig was. En wat mij betreft heb je dat doel, uiteraard perfect bijgestaan door Jet en Patrick, meer dan gehaald. Mijn complimenten daarvoor en vooral: bedankt!

En dan zijn er natuurlijk nog de andere deelnemers: elke week was het weer pijnlijk om afscheid te moeten nemen van één van jullie. Het maakte het spel er natuurlijk wel iets makkelijker op (minder deelnemers = minder verdachten) maar sommige aspecten, zoals de geweldige trollopmerkingen van Megapilot, miste ik uiteindelijk zeker.

Cabyon was een geweldige Mol en als ik eerlijk ben kwam ik ook redelijk toevallig op hem uit: ik besloot een week totaal op hem in te zetten en toen dat goed uit bleek te pakken begon ik steeds meer redenen te zien waarom ik hier goed had gehandeld. Uiteraard heb ik de hints zoals hierboven beschreven totaal gemist, maar sommige molacties leidden er toch wel toe dat ik op jou bleef focussen. Een geweldige mol, ik had het zelf niet beter kunnen spelen! Ohja, en ik heb genoten van die quote over mijn 'zelfvertrouwen' :puh:

Moet zeggen dat ik ben onsteld ben door het feit dat de pot fictief blijkt te zijn: ik was van plan 50% te doneren aan het Arme Gtaforum-AdminsFonds en van de andere helft een half jaar richting Bahama's te gaan, maar dat zit er dus niet meer in ben ik bang... Kan ik in ieder geval de annuleringskosten bij jullie declaren? :erm:

Nou vroeg ik me toch nog wel een paar dingetjes af hoor:

1) Wie was nou die vreemde man op het dak bij 'Moord!' en wat deed hij daar?

2) Vanwaar het feit dat sommige deelnemers wel een 'Laatste Molboekje' hebben en sommigen niet?

3) Hadden die letters bij 'Uit de Kast' nou nog een functie of was het puur om ons geld te laten verspillen?

4) Zouden de goede antwoorden van de laatste Moltest nog ergens geplaatst kunnen worden? Ben wel benieuwd.

Ik heb genoten heren!

Bewerkt: door $NeoSyp$
Link to comment
Delen op andere websites

En dat geldt natuurlijk al helemaal voor de organisatie van deze contest: ik had bij het inschrijven hiervoor niet gedacht dat ik me zo zou gaan vermaken gedurende deze maanden. Nandro, als ik iemand als de drijfveer van deze contest moest zien was jij het toch wel: Jij nam de communicatie meestal voor je rekening en de gesprekken die we af en toe hadden toonden hoeveel inzet je had, hoe gemotiveerd je was om dit tot een legendarische forumcontest te maken, en hoeveel tijd daarvoor nodig was. En wat mij betreft heb je dat doel, uiteraard perfect bijgestaan door Jet en Patrick, meer dan gehaald. Mijn complimenten daarvoor en vooral: bedankt!

Dank u :$

Nou vroeg ik me toch nog wel een paar dingetjes af hoor:

1) Wie was nou die vreemde man op het dak bij 'Moord!' en wat deed hij daar?

2) Vanwaar het feit dat sommige deelnemers wel een 'Laatste Molboekje' hebben en sommigen niet?

3) Hadden die letters bij 'Uit de Kast' nou nog een functie of was het puur om ons geld te laten verspillen?

4) Zouden de goede antwoorden van de laatste Moltest nog ergens geplaatst kunnen worden? Ben wel benieuwd.

1. The Truth zat op het dak bij de opdracht Moord! Als klein extraatje, voor wat mysterie, om het een beetje te ontregelen. De deelnemers die op het dak kwamen kregen dit van hem:

Eerste persoon die daar arriveert krijgt de 3 kaarten te zien van een persoon naar keuze.

Tweede persoon krijgt de 3 kaarten te zien van een at random gekozen persoon.

Derde persoon krijgt 1 kaart naar keuze (1, 2 of 3 op prioriteitenlijstje) te zien van een persoon naar keuze.

Vierde persoon krijgt 1 kaart naar keuze (1, 2 of 3 op prioriteitenlijstje) te zien van een at random gekozen persoon.

Nummer vijf, zes en zeven krijgen niets, omdat The Truth dan al te ver heen is. We melden ze wel dat ze daarvoor te laat zijn en dat ze dus een The Truth aantreffen die niets zinnigs meer te melden heeft.

2. Pas bij week 3 bedachten we dat zoiets toch wel leuk zou zijn, vandaar dat het van de eerste afvallers ontbreekt. thebig was ik in eerste instantie vergeten, en op mijn late PM met alsnog de vraag om een dergelijk Mol-boekje heeft hij nog niet gereageerd. Dat was 3 dagen geleden.

3. Dat had zeer zeker een functie. Wellicht waren jullie erachter gekomen als jullie de informatie met elkaar hadden gedeeld. Iedere gokkast stond namelijk voor een afvaller, at random ingedeeld. Écht at random :puh: Als je op een gokkast speelde kreeg je van die afvaller zijn antwoord/antwoorden op vraag 20 bij zijn Mol-tests, op chronologische volgorde. Mochten jullie nog niet zeker zijn van je Mol, was dit dus een mooie gelegenheid om erachter te komen wie het in ieder geval níet waren.

4. Bij dezen:

1. b

2. a

3. d

4. c

5. b

6. c

7. d

8. c

9. b

10. c

11. b

12. a

13. a

14. c

15. c

16. b

17. a

18. c

19. c

20. b

21. b

22. b

23. a

24. c

25. a

26. b

27. b

28. b

29. b

30. e

31. a

32. b

33. b

34. b

35. d

36. b

37. c

38. a

39. c

40. b

Link to comment
Delen op andere websites

Proficizt en dank je voor de organisatie. Ik moet zeggen dat ik cabyon de eerste oaar wejen verdacht maar op het einde naar neosyp ben overgeschakeld. Dat kostte me vast de finale.

Goed gespeeld Cabyon.

Besef net dat ik mijn eindmolboekje niet heb ingeleverd...

Ik begrijp trouwens niet waarom je mij ooit zou verdenken, Kloep

Link to comment
Delen op andere websites

Goeie genade, respect voor de organisatie! Wat een gigantische contest is dit geweest. Jammer dat ik WidM pas het afgelopen tv-seizoen echt heb ontdekt, nadat de contest al gestart was. De volgende keer ben ik ook zeker van de partij, briljant gedaan dit!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stap morgen vroeg alweer op het vliegtuig en heb verder geen tijd om te reageren, dus doe het even op deze manier: op mijn mobiel, in mijn bed. Ik heb dus helaas geen tijd voor een uitgebreide reactie, dus ik hou het kort.

Ten eerste wil ik de organisatie enorm bedanken, ik heb het zo enorm naar mijn zin gehad de afgelopen maanden. Ten tweede, Cabyon (of mag ik Justin zeggen?), wat was je een goede Mol. Goed gedaan! En ten derde, Sybren... Tja, ik baal ontzettend, en dat is nog zacht uitgedrukt. Iedereen in mijn positie zou dat op dit moment doen. Natuurlijk wilde ik winnen, natuurlijk wilde ik je verslaan, maar je vulde die laatste Mol-test nou eenmaal net iets beter in en dus ben je de verdiende winnaar, gefeliciteerd. Zoals ik al schreef ik mijn Mol-boekje: vanaf week 4 zaten wij allebei op Justin, dus dat zorgt ervoor dat ik vrede heb met de uitslag. Vrede met de gedachte dat dit een 'flip of the coin' zou worden. Maar het is je gegund en je hebt het verdiend ook, nogmaals gefeliciteerd.

Dan wil ik ook nog alle kandidaten bedanken, we waren zo'n leuk team met z'n allen. Ik wil naar iedereen nogmaals mijn excuses uitbrengen dat ik zo'n dramatisch slechte deelnemer ben geweest. Ik zei het al tegen NandroDavids: de Daniel Boissevain van de forumeditie. Geen idee wat ie aan het doen is en toch zo ver in het spel geraken. Één uitzondering: ik zat wel op de goede Mol. :puh:

En dan, tot slot, Thuco.. Sorry dat ik je een idioot heb genoemd (en ook nog in mijn laatste Mol-boekje heb gezegd dat er een steekje bij je los zit). Ik deed die uitspraak met de hoop dat niemand daadwerkelijk een idioot zou zijn! haha.

Nogmaals, allemaal bedankt. Voor de complimenten, voor de steun, voor de organisatie, voor het avontuur. Het was onvergetelijk.

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...