Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

Nou nou, het zit wel heel dicht bij elkaar zeg: de eerste 8 ploegen binnen 2 punten van elkaar, dat wordt nog spannend zo :)

Lekkere goals bij Feyenoord trouwens. Pass van achteruit precies op maat, afleggen, en hangen, en dat dan 2 x. Erg verstandig van Immers bij die eerste goal om de bal af te geven. Zou hij zelf ook eindelijk weten dat-ie geen doelpuntenmaker is?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dit was een voetbalweekend dat niemand zich lang gaat herinneren volgens mij. De kampioenskandidaten winnen gewoon, geen gekke dingen verder... ja, hooguit dat GAE- of NEC-fans dit gaan onthouden, respectievelijk vanwege het spectaculaire, of het verliezen van een 'concurrent' om degradatie.

Volgende week interlands, dus over 2 weken maar weer verder :)

Link to comment
Delen op andere websites

GAE-NEC en Roda-PEC vond ik bijzondere wedstrijden. Ajax wint eindelijk weer eens van Utrecht, PSV met de hakken over de sloot van RKC en Feyenoord uit van Vitesse, wat ik zelf niet verwacht had. De kampioenskandidaten wonnen niet gewoon, juist allemaal met moeite. Twente, PSV, Feyenoord en Ajax wonnen niet gemakkelijk.

Nog één kwalificatieronde en dan kunnen we weer wat langer door met de clubcompetities, ben geen fan van de interlandperiodes.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dit wordt straks een kampioen met het minste aantal punten ooit, als het zo doorgaat. PSV kan wel goede zaken doen vandaag na het puntenverlies van eigenlijk iedere concurrent, dus hopelijk is de Euroborg weer eens een onneembare vesting :)

Link to comment
Delen op andere websites

Geen leuke topper gisteren, zowel Twente als Ajax leek tevreden met een gelijkspel, althans het team. De Boer vond dat Ajax de gehele wedstrijd de betere ploeg was waar ik het niet mee eens was. Wel meer balbezit, maar geen grote kansen. De Jong lijkt nog uit vorm, die mistte een aantal kansen die hij er normaal koelbloedig inschiet. De leukste wedstrijd gisteren was toch wel Heerenveen-Vitesse, met een prachtig winnend doelpunt van Van Aanholt.

@NandroDavids: Klopt, als PSV vandaag wint heeft de koploper al 9 punten verloren. Als je naar andere competities kijkt worden de clubs met veel meer punten kampioen dan in Nederland. Zelfs in Engeland waar de krachten verdeelt zijn is Arsenal koploper met hetzelfde aantal punten als Twente en met twee wedstrijden minder gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

En weer eens verloren, het niveau van PSV is zo dramatisch op dit moment, trouwens van heel de Eredivisie is het bedroevend.. Dit is haast niet meer leuk om naar te kijken, de spanning is er zelfs al wel af.

Ik ben het eerlijk gezegd met je eens. De laatste tijd kijk ik meer uit naar de wedstrijden van Arsenal dan naar die van Ajax (en de Eredivisie in het algemeen). Het niveau is inderdaad bedroevend en gisteren bij Twente-Ajax gingen beide ploegen eigenlijk niet voor de winst in de laatste 10 minuten. Wedstrijden zoals Heerenveen-Vitesse en PEC-ADO zijn leuker aan het worden dan de zogenaamde toppers.

Ieder jaar gaat de Eredivisie achteruit, als je de spelers van nu vergelijkt met de spelers van 10 jaar geleden... Toen had je Zlatan, Sneijder, Robben en Van Persie, nu is 1 van de grootste talenten Depay, een groot talen, maar ik zie hem niet uitgroeien tot een Ibrahimovic. En als de Eredivisie blijft achteruit gaan is het al helemaal erg over vijf of tien jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Twente had in de eerste helft gewoon over Ajax heen moeten denderen en de kansen af moeten maken. Vond het ook raar dat Schreuder/Jansen Corona niet inbracht die toch een heel creatieve speler is die de wedstrijd zo open kan spelen. Toch mogen we blij zijn met een puntje en we staan toch nog bovenaan, dus ik ben alsnog blij ook al staat alles zo dicht op elkaar.

PEC derde dankzij een lekkere overwinning 6-1 op ADO. De Eredivisie mag wel een competitie van niks zijn, ben ik het trouwens wel mee eens, maar er is tenminste wel spanning. Hopelijk lacht Twente in mei als laatst. :D

Link to comment
Delen op andere websites

En weer eens verloren, het niveau van PSV is zo dramatisch op dit moment, trouwens van heel de Eredivisie is het bedroevend.. Dit is haast niet meer leuk om naar te kijken, de spanning is er zelfs al wel af.

Huh? :? Hoe dat dan? Het is juist razend spannend, omdat geen enkele club constant presteert, en de verschillen op de ranglijst minimaal zijn. Lijkt me toch spannend genoeg zo.

Neemt niet weg dat het niveau niet best is. Het is schrijnend om te zien dat geen van de topclubs kan overtuigen tot nu toe, en dat is wat mij betreft een slecht teken voor onze Europese prestaties. Dus ja, wel een spannende en in dat opzicht leuke competitie, maar verder: niet best :(

Link to comment
Delen op andere websites

Die Mike.:puh: Ik voorspel alvast dat dit het kampioenschap van de gelijkenspelen wordt. Ajax is toch maar mooi een punt ingelopen op Twente vandaag. :7

Erg dramatisch, af en toe word je er toch wel moe van. Een aantal jaar geleden waren de top drie teams van dit seizoen niet eens in de top 5 geëindigd. De vele doelpunten zijn nog de schrale troost, voor kwaliteit moet je (al een tijdje) naar het buitenland overschakelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...