Jump to content

Eredivisie 2013-2014


Dutchy3010

Recommended Posts

Whahaha OMG, PSV verliest nog van Roda ook, nadat ze tijdens de rust nog met 1-0 voor stonden. :7

En Feyenoord heeft het ook niet makkelijk, stond met 1-0 achter, maar nu gelijk...

Wie pakt vandaag de koppositie over? Feyenoord, PEC of toch Vitesse of Groningen??

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 216
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    47

  • Venzio

    29

  • NandroDavids

    28

  • Jimmiefitz

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

:7 :7 :7

Kijken of Vitesse of Groningen kan winnen, degene die wint staat bovenaan (indien gelijkspel dan blijft Twente bovenaan staan).

Heeft Ajax het toch zo slecht niet gedaan, met nog één punt, tegenover 0 voor PSV, Twente en Feyenoord. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Toch nog even een schrikmomentje bij Roda - PSV, alle frustratie gaat dan toch wel weg als je ziet hoe Tytón er dan bij ligt.. Blijkt mee te vallen (lees ik dan), maar zoiets kan ook je carrière beëindigen, helemaal als zoiets op een plek zit waar het al eerder is gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft Ajax het toch zo slecht niet gedaan, met nog één punt, tegenover 0 voor PSV, Twente en Feyenoord. emo.gif

Zo kijk ik er dan ook maar tegenaan. :7

Vandaag was er weer weinig kwaliteit te zien, zoals het hele weekend eigenlijk al prut is. PSV en Feyenoord die verliezen terwijl dat natuurlijk nooit kan, Depay en Pellè krijgen beiden rode kaarten... Nu zou je op voorhand (eigenlijk van het seizoen) denken, die spelen niet tegen de sterkste teams, namelijk Go Ahead en PEC. Maar dat maakt heel veel uit, het kost al veel moeite om te winnen van dit soort ploegen, al helemaal zonder bepalende spelers.

En inderdaad, erg naar dat Tyton hetzelfde weer overkomt. Ik ben geen medicus, maar misschien zien we hem binnenkort met een uitrusting zoals Cech die ook heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Nu lig ik echt in een scheur... Zoveel mogelijkheden om de koppositie van Twente over te nemen: Ajax, Feyenoord, PSV, Vitesse, Groningen, PEC... En iedereen laat punten liggen. De nummers 1 t/m 8 van de huidige ranglijst hebben punten laten liggen, dus dat was nog meer als je naar de vorige stand keek (degene die wel gewonnen hebben, hebben natuurlijk gelijk aardig wat terrein gepakt). Het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 13 is slechts 6 puntjes, ofwel normaal gesproken maar 2 wedstrijdjes. Heeeel bizar. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ongelooflijk, dit lijkt toch helemaal nergens meer op? :7

We krijgen gewoon een kampioen met minder punten dan toen het 2-punten-voor-een-overwinning-systeem nog bestond. Werkelijk niet normaal. Er zou toch gewoon een ploeg moeten zijn die simpel uit moet kunnen lopen hier, maar nee hoor, iedereen laat punten liggen. Het zou me niet eens verbazen als halverwege de competitie alle clubs gelijk staan :clown:

Ik zie ook geen enkele club zodanig spelen dat je zegt: die lopen de komende weken wel even uit...

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt als een bus, helaas:

AD.nl

Samenvatting:

Het is de idiotie van de Eredivisie in één observatie gevangen. Het toch al zo hevig worstelende Ajax speelde zaterdagavond in Amsterdam één van zijn beroerdste wedstrijden in jaren, maar wat bleek: de concurrentie deed het nóg slechter.

PSV, FC Twente, Feyenoord; ze verloren stuk voor stuk, nota bene met de koppositie voor het oprapen. Allemaal gingen ze mentaal ten onder, knoeiend tegen matige elftallen uit het rechterrijtje van de eredivisie, en weggehoond door het publiek. Je kunt de onnavolgbare tombola 'lekker spannend' of 'knotsgek' noemen, maar de devaluatie van de Eredivisie heeft inmiddels schrijnende vormen aangenomen. Er is zo onderhand weinig grappigs meer aan.

Het verschil tussen koploper FC Twente en de nummer elf NAC bedraagt vier (!) punten. Sportdatabureau Infostrada levert het ene na het andere curieuze statistiekje; allemaal met dezelfde conclusie. Nog nooit was de top zo zwak - en nog nooit waren de verschillen tussen clubs zo klein, op één derde van de competitie.

Lees hier meer.

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben dit jaar gewoon 18 sterke ploegen in de eredivisie; iedereen is aan elkaar gewaagd en kan kampioen worden.

Maar nu weer serieus; nationaal springt er geen enkele ploeg uit, PEC is de enige club die mij echt positief verrast. En aangezien de Nederlandse clubs internationaal ook al niet meer mee kunnen, laat staan aansprekende resultaten behalen, is dat ook geen reden voor goede spelers om hier heen te komen of te blijven hangen, waardoor het Nederlandse clubvoetbal in een negatieve spiraal terecht komt. Ik hoop echt dat daar verandering in gaat komen, want dit zijn natuurlijk slechte ontwikkelingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had woensdagavond besloten toch naar Heerenveen - VVV Venlo (beker) te gaan, achteraf had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Een magere 1-0, uit een nog magere voetbalwedstrijd. Het had mij niet verbaasd als VVV een verlening had afgedwongen. Wel blij met de driepunter, natuurlijk, maar als ze zo ook gaan spelen tegen AZ uit (volgende bekerronde), dan wordt het nog moeilijk om de kwartfinales te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...