Venzio Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Ik zeg ook niet dat PSV fantastisch speelt maar ik vind het dan niet direct 'lucky'. PSV speelt gewoon beter, prima, we krijgen een penalty mee, maar de goal van Locadia was ook gewoon verdiend en ook op 'eigen' kracht. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Je krijgt een penalty die niet verdiend was, omdat daarvoor al door een PSV'er een overtreding was gemaakt. Dan krijg je een doelpunt en een rode kaart cadeau. Dat is wel ontzettend 'lucky', ja. Heeft immers niets met voetbal te maken. Voor die penalty had PSV al 20 minuten niets gepresteerd. Dus het is van enorme invloed geweest op de wedstrijd. Reageren
Venzio Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Je krijgt een penalty die niet verdiend was, omdat daarvoor al door een PSV'er een overtreding was gemaakt. Dan krijg je een doelpunt en een rode kaart cadeau. Dat is wel ontzettend 'lucky', ja. Voor die penalty had PSV namelijk al 20 minuten niets gepresteerd. De penalty zelf was terecht, de manier hoe die ontstaan is misschien niet. In de eerste 20 minuten heb ik al wel 2/3 flinke kansen gezien, niet gescoord, maar het zag er echt wel naar uit dat PSV dit ging winnen, met of zonder rode kaart. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Kom op zeg, ga je dat werkelijk beargumenteren? Dat het wel terecht was, alleen "dat ervoor niet"? Het spel had stil moeten liggen; dus dan had het helemaal geen invloed. Conclusie: penalty onterecht, want het was eigenlijk allemaal buiten het spel om gebeurd. Dat jij zo zag dat PSV het wel ging winnen, is echt vanwege je PSV bril. PSV had een paar goede kansen in de eerste 10 minuten, maar liet het daarna helemaal afweten en is alleen in staat geweest om door te dringen tot een goede kans toen eerder al iemand een overtreding had gemaakt. Je kunt ook gewoon toegeven dat PSV heel erg in de zetel is geholpen door een verkeerde beslissing van de scheidsrechter, omdat ze op dat moment al een poos niets gepresteerd hadden en een doelpunt en man-meer-situatie cadeau kregen... Maar goed, weer typisch waarom ik discussies over een bepaalde club haat met iemand die een fan is van die club. Reageren
Venzio Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Misschien hadden ze alleen de eerste tien minuten wat kansen maar dat zijn toch ook kansen? ADO heeft werkelijk nog niks gedaan en prima, het is een cadeautje, maar iedereen die de wedstrijd kijkt moet ook wel zien dat PSV een stuk sterker speelt en dat ADO niks in heeft te brengen, dat komt ook door het zwakkere ADO natuurlijk. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Venzio, het gaat er niet om dat PSV het al dan niet verdient om op voorsprong te komen. Overall waren ze in de eerste helft sterker en is de voorsprong verdiend. Echter, dat was meer op basis van de eerste 10 minuten dan op basis van het spel daarna. De eerste 10 minuten waren best sterk, waren ook een paar mooie kansen bij, maar daarna was het prut. Ze waren veel in balbezit, maar ballen kwamen niet aan en verkeerde keuzes werden gemaakt. Mijn enige opmerking was dan ook dat ze erg 'lucky' waren met de twee enorm grote kerstcadeaus: een doelpunt en een rode kaart. Ze speelden toen zo slecht dat ik de kans 50-50 vond wie zou scoren, ondanks het balbezit. Ook als je kijkt naar de tweede helft...PSV heeft in de eerste 20 minuten van de tweede helft, zelfs met een man meer, nog helemaal niets gepresteerd. Als ze dan geen cadeautjes hadden ontvangen, was het echt niet zo duidelijk dat PSV "wel zou gaan winnen"... Reageren
Venzio Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Mijn opvatting van 'lucky' is dan anders, ik zie het als het 'lucky Ajax' tegen Cambuur waar ze zeker niet beter speelden en ze in de laatste minuten scoorden. Ik kan jou mening ook zeker begrijpen en er zit ook wel een kern van waarheid in maar ik vind dat het niet altijd lucky hoeft te zijn als je gewoon het overwicht hebt. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Serieus? "Gewoon het overwicht"? Ik snap niet dat jij het "overwicht" noemt wat PSV doet; ik noem het balbezit hebben maar voor de rest niets kunnen. Echt ik vraag me af of je naar dezelfde wedstrijd kijkt als ik... Je mag mij toch uitleggen wat meer "lucky" is: 1. Ajax dit weekend. Heb jij de wedstrijd gezien? Ajax was 'overall' beter, ondanks enorm slechte periodes in de wedstrijd. Enorm goede kansen gekregen, zeker in het begin van de tweede helft. Helaas gaan die allemaal mis, maar Ajax was overall wel beter dan Roda. Vervolgens zijn het late doelpunten - true. Maar dat was wel puur op eigen kracht van Ajax; die weer blijft aanvallen en aanvallen en alsnog 2 doelpunten maakt. Is dit werkelijk lucky? Wat is het verschil tussen iets in de 85ste minuut en iets net na rust? In principe geen verschil. Dat heeft nog altijd met de eigen klasse van Ajax te maken... 2. PSV dit weekend. Een team dat wellicht eerst ook een paar kansen heeft, maar daarna -net zo goed als periodes in de wedstrijd van Ajax- niets klaarspeelt. Een scheidsrechterlijke dwaling zorgt voor enorme kerstcadeaus, waardoor het tij een beetje wordt gekeerd. Vervolgens spelen ze alsnog slecht, maar met een speler meer en een doelpunt cadeau lukt het dan toch. Dan lijkt mij dat elke objectieve kijker voor het tweede gaat als meer lucky, vooral omdat ze externe hulp nodig hadden om wat te veranderen. Het was vandaag duidelijk niet de klasse van PSV dat voor de winst zorgde. Reageren
Venzio Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Ik heb het niet over het wedstrijd van dit weekend van Ajax maar over die van vorige (?) week tegen Cambuur, speelde Ajax niet tegen Roda? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2013 Oki, twee wedstrijden door elkaar gehaald. Heb vorige wedstrijd niet gezien; dus kan daar niet over oordelen. One way or the other: Ajax deed dat toen wel op eigen kracht, in tegenstelling tot PSV nu. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 23 december 2013 Rapport Geplaatst: 23 december 2013 Ajax! Dit zijn wel heel belangrijke overwinningen richting een eventueel kampioenschap... Reageren
Crazy-Ghost Geplaatst: 23 december 2013 Rapport Geplaatst: 23 december 2013 Het ligt eigenlijk een Chelsea wie er in Nederland kampioen wordt. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 23 december 2013 Rapport Geplaatst: 23 december 2013 Valt me op dat niemand het over die goal van Michael de Leeuw (Groningen) heeft. Wat een heerlijke move. Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 23 december 2013 Rapport Geplaatst: 23 december 2013 Die tweede van 'm was inderdaad erg mooi, zo niet de mooiste van het weekend. Maar hoe hij bij de eerste met een slimme beweging de verdedigers op het verkeerde been zette en daarna inschoot was ook wel mooi hoor. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2013 Valt me op dat niemand het over die goal van Michael de Leeuw (Groningen) heeft. Wat een heerlijke move. Meer geluk dan wijsheid. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.