Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Ik heb mezelf de laatste paar dagen een beetje verdiept in het album 'Modern Vampires of the City' van Vampire Weekend. Wat een album is dat zeg. Op een gegeven moment krijg je het gewoon moeilijk om het droog te houden, helemaal bij het nummer 'Hannah Hunt'. Vooral op 2:40. Ook de gitaar (?) die een beetje huilende geluiden maakt klinkt echt heel goed.

Het hele album heeft een beetje iets triests, zelfs de wat vrolijkere nummers. Het heeft een beetje een leeg gevoel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Ik heb zelf niet echt iets met David Bowie, heb me er nooit kunnen tot aanzetten om me echt te verdiepen in zijn werk. Natuurlijk is het wel een grote legende in de muziekwereld die overlijdt, en zoiets kan ik alleen maar betreuren.

Ik heb mezelf de laatste paar dagen een beetje verdiept in het album 'Modern Vampires of the City' van Vampire Weekend. Wat een album is dat zeg. Op een gegeven moment krijg je het gewoon moeilijk om het droog te houden, helemaal bij het nummer 'Hannah Hunt'. Vooral op 2:40. Ook de gitaar (?) die een beetje huilende geluiden maakt klinkt echt heel goed.

Dat album is inderdaad zeer goed. Van zeer opwindende nummers zoals Diane Young, naar zeer ingetogen nummers als Hudson Bay en dan toch weer Hannah Hunt die opeens in je oren explodeert. Ik weet niet of je de twee voorgaande Vampire Weekend albums ook hebt beluisterd, maar die zijn zeker ook meer dan de moeite om eens door te nemen. Contra staat vol van de hits waar ze echt bekend mee zijn geworden en de eerst Vampire Weekend hebben ze naam mee gemaakt en zijn de nummers ook lang niet slecht voor zo'n beginnende band.

Link to comment
Delen op andere websites



Onvoorstelbaar nieuws. Moeilijk te bevatten.

Achteraf heeft hij het album Blackstar dus geschreven en opgenomen met dit in z'n achterhoofd (de diagnose was een maand of 18 geleden gesteld, meende ik). Z'n passie en toewijding kan ik met dat in het achterhoofd alleen maar meer waarderen.

''I've got scars that can't be seen''
Link to comment
Delen op andere websites

will_love_tear_us_apart_videojuego_basado_en_la_obra_de_joy_division_8441.jpg

Laatst zat ik te praten met een vriendin over Joy Division en toen vertelde ze mij dat ik de film Control moest gaan kijken. Ik heb hem toen eens bekeken, en daarna heb ik mezelf verdiept over Joy Division zelf en heb naar wat nummers geluisterd van hun en ik heb naar oude optredens van hun gezien op Youtube. Toch wel een hele goede band, jammer dat het zo snel moest eindigen voor de band met de zelfmoord van Ian Curtis. Ze zijn natuurlijk wel door gegaan met een andere zanger bij New Order maar nog steeds zal je niet zo maar iemand zoals Ian meer vinden. nope.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te lezen! Ik durf mijzelf ook wel een groot fan van Joy Division te noemen. Binnenkort ga ik naar een optreden van Peter Hook & The Light: de ex-bassist van Joy Division (en aldus de bassist van New Order) die met een begeleidende band muziek van de twee verschenen albums van Joy Division (Unknown Pleasures en Closer) gaat opvoeren, naast een aantal nummers van New Order. Ben vooral benieuwd naar hun uitvoering van de nummers van Closer: dat is oprecht een uniek album met een ontzettend krachtige sfeer.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals jullie wss. weten luister ik veel soundtracks, omdat ik dat mooie muzikale stukken vind die met je gedachtes kunnen spelen (vandaar zitten ze ook onder een film/game e.d.)

Anywayz: both sides of the nuke:

Getroffen door een atoombom, begint melodramatisch maar zit toch een vorm van moed in.

Lanceert de atoombom, omdat er geen andere mogelijkheid is. Zelfde thema, maar dan op lekker cru.

Even later lanceert het zojuist getroffen land ook een atoombom. Wetende wat voor impact het heeft (ondervindt het zelf momenteel), maar ook hier geen andere mogelijkheid. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe plaat van DeWolff is verschenen, Roux-Ga-Roux. Hij groovet letterlijk aan alle kanten, is helemaal analoog opgenomen en dat straalt natuurlijk een bepaalde muzikale authenticiteit uit (en zorgt voor een fantastisch geluid). Ze drijven steeds meer weg van hun

, wat ik op zich spijtig vind, maar tegelijkertijd kan ik hun huidige sound ook ontzettend waarderen. Een band van eigen bodem die steeds veelbelovender wordt, wat mij betreft. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Gisteren kwam ik onderstaand nummer van een cd van jaren geleden weer eens tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=KLBInZxGA34

Denk dat niemand van jullie dit nummer kent. :puh: Bekend is het in ieder geval niet, maar daarom niet minder mooi in mijn ogen. Heerlijk dat spacy geluid en dat koortje. Prachtig genre blijft het eigenlijk wel, die Italo Disco met artiesten als Giorgio Moroder en Fun Fun.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...