Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Mijn favoriete album uit 2016 was toch zeker Joanne van Lady Gaga. Ik denk dat veel mensen wel weer zouden denken, oh nee, Lady Gaga. Maar ze is eigenlijk best wel veranderd de laatste tijd! Ze heeft een nieuwe manager en haar imago is compleet anders. Ze draagt niet meer extreem aparte kleding wat ik eerst wel tof vond maar gewoon simpele outfits, een crop trop en een denim korte broek bijvoorbeeld en ze heeft na haar laatste mainstream populaire muziekalbum Artpop (2013) een nieuwe jazz muziekalbum Cheek to Cheek (2014) gemaakt met een populaire jazz zanger genaamd Tony Bennett. Daar hebben ze ook een Grammy voor gewonnen trouwens. Haar nieuwe muziekalbum Joanne is compleet anders. In plaats van popnummers zoals Bad Romance, Just Dance en Paparazzi krijgen we nu rustige nummers zoals Million Reasons en Joanne. Op het album heeft ze samengewerkt met Mark Ronson, Kevin Palmer en Blood Pop en hun hebben allemaal enorm goed werk verricht. Mijn favoriete nummers van Joanne zijn dan ook Ayo, Million Reasons, Joanne, Grigio Girls en Hey Girl die in samenwerking is gemaakt met Florence Welch (bekend als zangeres van indie band Florence and the Machine). The Weeknd gaat ook zijn nieuwe muziekalbum Starboy binnenkort releasen, van de nieuwe muzieknummers die ik nu heb gehoord op zijn Spotify account en Youtube account gaat het een best wel tof album worden. Hij heeft op dat album onder ander samengewerkt met Daft Punk en Lana Del Rey.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn favoriete album van dit jaar is denk ik Hardwired... To Self-Destruct van Metallica. Dat is mede doordat dit een soort fusie tussen Death Magnetic en Kill 'Em All is dat heel goed is uitgepakt. De riffs zijn voor het eerst sinds The Black Album lekker heavy en de bekende wah solo's van Kirk zijn ook weer aanwezig. Ohja, en Lars laat zien dat hij ook een goede drummer kan zijn. :tu: Naast dit album ben ik ook zeer te spreken over Incarnate van Killswitch Engage. Jesse Leach heeft écht heel erg zijn best gedaan om de vocals goed naar voren te laten komen, en het gitaarwerk van Adam pakt echt heel goed uit. Enkele andere albums die ik heel goed vond zijn Brotherhood of the Snake van Testament, Clean Your Clock van Motörhead en Dystopia van Megadeth.

Maar 2016 had natuurlijk ook wat minder goede albums... Zo zal ik maar niet beginnen over Korn's nieuwe album. :t De singles vind ik echt helemaal te gek. Vanaf het moment dat ik Rotting in Vain hoorde dacht ik meteen dat dit album te gek ging worden, en al helemaal na het luisteren van Insane. Maarja... Toen kwam A Different World en de rest. Naast dit slechte album kwam ook The Stage van Avenged Sevenfold zeer onverwachts uit. The Stage, Paradigm en Angles zijn denk ik de enige goede nummers van dit album, en zelfs die springen er niet echt uit.

Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met 2016 wat albums betreft. :) Hopelijk doet 2017 het natuurlijk beter. Zo kijk ik in ieder geval al uit naar het nieuwe Sepultura en Kreator album die er aan zitten te komen!

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie bijdrages, guys. Leuk om te lezen. thumbsup2.gif

Ik schrijf voor The Daily Indie, een muziekplatform dat goed bekend staat in het Nederlandse bandjescircuit, en elke redacteur mag tegen het einde van het jaar een lijst samenstellen met z'n favoriete albums, singles en concerten. Misschien voor jullie ook leuk om eens naar te kijken, maar goed, daar gaat het niet om, want om dat op mijn vraag in dit topic te betrekken, hier mijn favoriete platen van het jaar:

⦁ Camera - Phantom Of Liberty

⦁ Vibravoid - Wake Up Before You Die

⦁ The Jerry Hormone Ego Trip - Stout! Stout! Stout!

⦁ The Brian Jonestown Massacre - Third World Pyramid

⦁ King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon Infinity

⦁ Digitalism - Mirage

⦁ SULK - No Illusions

⦁ Breakbot - Still Waters

⦁ The Stargazer Lilies - Door To The Sun

⦁ DMA's - Hills End

⦁ Black Market Karma - Animal Jive

Link to comment
Delen op andere websites

Fuck yeah, 6 april komt Ghost naar Nederland! Ghost, voor degenen die het niet kennen, is een beetje een progressief/doom achtige metal band uit Zweden. Bij doom metal denk ik zelf meestal aan bands die enorm trage nummers maken in een heel duistere sfeer, maar dat is hier niet het geval gelukkig. :) Ik ga in ieder geval mijn kaartjes ervoor halen! Ik raad je zeker aan om even een paar nummers te luisteren;

Link to comment
Delen op andere websites

We mogen weer stemmen voor de Top 2000. Ik kijk er naar uit welke babyboomerballad dit jaar op nummer 1 staat.

Haha, had ik je even te pakken. Ik geef niets om de Top 2000. Gelukkig heeft Reddit een goed idee om dit jaar iets te nomineren dat niet in de categorie 'zeikmuziek' valt:

JZ6YARR.png

Link to comment
Delen op andere websites

Fuck yeah, 6 april komt Ghost naar Nederland! Ghost, voor degenen die het niet kennen, is een beetje een progressief/doom achtige metal band uit Zweden. Bij doom metal denk ik zelf meestal aan bands die enorm trage nummers maken in een heel duistere sfeer, maar dat is hier niet het geval gelukkig. :) Ik ga in ieder geval mijn kaartjes ervoor halen! Ik raad je zeker aan om even een paar nummers te luisteren;

Year Zero is mijn favoriete nummer van Ghost, maar dat nieuwe Cirice vind ik helemaal niets :N . Heb ze pas één keer gezien, dat was in de felle zon op Graspop. Dat is geen mooi podium voor een band als Ghost, die komen met hun show vermoedelijk beter tot hun recht in een intiem(er) concert.

Ik ben van de partij :) !

Enige van wie ik een concert in Nederland wil bijwonen is van Guns N' Roses. Voor de rest kan t me geen ene donder schelen :Y

Slash is nog steeds een uitstekend artiest en Chinese Democracy was een ondergewaardeerd album, hoe goed Axl Rose zijn stem ook hervat heeft; deze band wil ik niet zien.

Al ben ik bang dat ik het waarschijnlijk niet kan laten om toch een bezoek te brengen als ik toch op het festival ben waar ze spelen, mocht dat ooit het geval zijn.

Sowieso kwalijk dat Steven Adler volledig genegeerd wordt :t

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso kwalijk dat Steven Adler volledig genegeerd wordt :t

Dit is niet helemaal waar. Hij doet niet mee omdat hij fysiek niet meer instaat is om 2uur durende concerten te geven. Hij is echter wel mee met hun ln tour, en heeft op een aantal concerten een aantal nummertje gedrumd.

De persoon die ik wel mis is Izzy Stradlin. Axl en hij hebben altijd nog contact gehouden dus vind ik het een rare keuze hem niet te vragen.

Slash is nog steeds een uitstekend arties

Slash is eigenlijk de enige rede om naar het concert te gaan imo. Mocht Slash ooit weer met Myles Kennedy gaan touren wil ik ook wel naar 1 van hun kleinere concerten.

Link to comment
Delen op andere websites

Funfact: toen John Squire in 1996 uit The Stone Roses stapte, heeft Slash aangeboden zijn plek in de band in te nemen. Hij werd echter afgewezen door de rest van de band vanwege zijn kledingstijl. "We're not gonna work with a guy in leather pants, are we?". Het is moeilijk te achterhalen of dit echt gebeurd is, want hoewel de band de geruchten bevestigt, zegt Slash dat hij het in die tijd veel te druk had met andere zaken en zich hier niets van kan herinneren. Desalniettemin een leuke anekdote.

Link to comment
Delen op andere websites

Het klinkt logischer als hij niet werd aangenomen ivm z'n drank/drugs gebruik. puh2.gif

Was dat niet eerder een must in die tijd? Hoewel de late jaren '90 iets minder rock 'n roll waren qua drugs als de jaren '70/'80 denk ik niet dat ze allemaal zo braaf waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso kwalijk dat Steven Adler volledig genegeerd wordt hoow.gif

Dit is niet helemaal waar. Hij doet niet mee omdat hij fysiek niet meer instaat is om 2uur durende concerten te geven. Hij is echter wel mee met hun ln tour, en heeft op een aantal concerten een aantal nummertje gedrumd.

Hmm, oke, dat was mij onbekend. Ik was in de veronderstelling dat hij beter hersteld was van z'n drugshandicaps.. :{

Overigens hoef ik er nog niet heen, Axl Rose klinkt voor geen ene meter.

Slash is nog steeds een uitstekend arties

Slash is eigenlijk de enige rede om naar het concert te gaan imo. Mocht Slash ooit weer met Myles Kennedy gaan touren wil ik ook wel naar 1 van hun kleinere concerten.

Dat raad ik je zeker aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Slash en Myles Kennedy live gezien op Pinkpop in 2015. Solide show, maar ik vond dat het er wel iets meer leven in had mogen zitten. Ik vermoed dat een festivalpodium gewoon niet heel goed past bij de wat meer bluesrock die ze spelen. De setlist is ook een beetje wisselvallig, want soms spelen ze nieuwe nummers, en soms spelen ze GnR klassiekers, wat er voor zorgt dat het publiek het ene nummer er bij staat als een dooie koe, en het volgende nummer helemaal losgaat. Het is het zeker waard om ze te zien, en zeker in een kleinere zaal denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen ga ik Steve Harris (bassist/oprichter Iron Maiden) zien met zijn project British Lion. Wel leuk om een muzikant van een band die stadions uitverkoopt in een zaaltje van 300 man te zien. :puh:

Vanavond spelen ze trouwens in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...