GuitarGuy666 Geplaatst: 4 maart 2016 Rapport Geplaatst: 4 maart 2016 Ik heb sinds gisteren het album South of Heaven van Slayer in mijn bezit, en man wat is dat toch een fantastisch album! Het is natuurlijk wat rustiger dan zijn voorganger (Reign In Blood), maar dat laat juist zien dan Slayer ook divers kan zijn. Het album opent met South of Heaven wat het rustigste nummer van het album is, en zodra die afgelopen is komt er wat meer diepgang in het album. De dubbele basedrums die bij Silent Scream wordt gebruikt is echt niet meer normaal. Dit album is zéker een aanrader. Hoe meer ik dit album luister, hoe beter ik hem vind. Echt een aanrader. Luister sowieso dit nummer even: Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 6 maart 2016 Rapport Geplaatst: 6 maart 2016 Ik kan dus echt niet tegen de stem van de zanger, wat ik best jammer vind, want ik hoor alleen maar goede dingen over Rush. Ik vind het nummer verder niet heel indrukwekkend. Ik had Rush iets meer proggy verwacht. Het 'probleem' met de stem van de zanger is waarschijnlijk moeilijk op te lossen, behalve dat het misschien wat moet wennen. Voor meer proggy dingetjes van Rush, kun je eens een kijkje nemen naar de nummers (gehele album is ook aan te raden) of . Ik moet toegeven dat Geddy Lee's stem mij ook niet zo ligt, maar vooral de instrumentale werken (of delen) van Rush kan ik zeker waarderen. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 6 maart 2016 Rapport Geplaatst: 6 maart 2016 Ik denk dat wat ik een beetje irritant aan de stem vind is dat het aan de ene kant een beetje klinkt als een soort Iron Maiden achtige metal stem, maar dat het af en toe bij de langere noten heel vrouwelijk klinkt, waardoor ik steeds iets heb van "Huh, wat?". Verder kan ik lekkere proggy nummers wel echt waarderen. Hoewel Tool iets minder proggy is, vind ik de wat langere nummers die ze hebben ook heel goed. Rosetta Stoned en The Grudge vind ik echt topnummers van Tool. Reageren
Michael Geplaatst: 11 maart 2016 Rapport Geplaatst: 11 maart 2016 Ik heb vandaag Nightclubbing van Grace Jones gehaald bij een winkel in de buurt. Mensen kunnen daar gewoon gedeeltes in de winkel huren waarvan sommigen hun complete vinyl collectie neerzetten. Voor drie euro en de huidige staat waar hij in verkeert was ik wel erg tevreden met mijn aankoop. Reageren
NicolaB Geplaatst: 11 maart 2016 Rapport Geplaatst: 11 maart 2016 Ik koop eigenlijk nauwelijks muziek. De muziek die ik kocht zijn vooral dubbels van platgedraaide muziek uit mijn jeugd eigenlijk. Ik hoorde vandaag dit nummer op de radio. Ik vind het erg lekker klinken; heerlijke 80ies sfeer (zowel qua tekst als muziek) Reageren
Silverbyte Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2016 Ik heb onlangs de band Pram ontdekt. Een hele tijd terug had ik ze al eens voorbij zien komen, maar ik weet nog dat ik het destijds tien keer niets vond. Ik heb ze nu een tweede kans gegeven en oh boy, wat is dit goed. Ik strooi nogal eens met vergelijkingen, maar dat is in het geval van Pram simpelweg niet mogelijk -- er bestaat geen band zoals deze groep. Het is een beetje alsof je in de nachtmerrie van een jong kind zit; een speels geluid, maar dan op een heel naargeestige manier. Ze maken veel gebruik van oude, analoge apparatuur en zijn daarnaast dol op speelgoedinstrumenten. Dit gekoppeld aan de nogal aparte stem van Rosie Cuckston geeft de band een surrealistische vibe, die alleen nog maar versterkt wordt door de albumhoezen. Voor wie ze eens wil proberen: zet dit thuis op, bij voorkeur in het donker, met oortjes of een koptelefoon. 'Track of the Cat', hun bekendste song: 'Loose Threads', één van mijn favorieten: Reageren
Michael Geplaatst: 1 april 2016 Rapport Geplaatst: 1 april 2016 (bewerkt) Ik heb gisteren een documentaire gezien over het leven van David Bowie. Hij heet Cracked Actor en het laat een periode zien tijdens zijn eerste tours in de Verenigde Staten van Amerika. Het was erg interessant om hem te zien, wel vreemd dat hij dan bezig was met een nieuwe tekst voor een nummer en dat je dan gewoon drie lijntjes cocaïne naast hem lag liggen. Maar zijn drugsgebruik is voor vele mensen niet erg vreemd aangezien het erg bekend was haha. Bewerkt: 1 april 2016 door Asphyxiated Reageren
KoningJesper Geplaatst: 6 april 2016 Rapport Geplaatst: 6 april 2016 Blijf dit toch wel twee erg lekkere nummers vinden Weet neit waarom Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 21 april 2016 Rapport Geplaatst: 21 april 2016 Prince Dead at 57 Het wordt een beetje een vreemd muziekjaar, zo. Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 21 april 2016 Rapport Geplaatst: 21 april 2016 When doves cry. R.I.P. Prince. (57) Dit kwam wel erg onverwacht zeg. Vijf dagen geleden werd hij opgenomen in het ziekenhuis, maar mocht toen al gauw al gaan. Alles zou namelijk weer goed zijn en nu nog geen week later is hij overleden. De reden is nog niet bekend. https://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 15 mei 2016 Rapport Geplaatst: 15 mei 2016 Over 4 weken is het dan eindelijk zover; Iron Maiden komt naar Arnhem. Zijn er nog andere leden die heen gaan? Ik heb trouwens naar een aantal andere concerten gekeken van deze tour, en ik vind dat ze het podium weer te gek hebben ingericht. Reageren
Platypus Geplaatst: 16 mei 2016 Rapport Geplaatst: 16 mei 2016 Ik ga ze waarschijnlijk op Graspop zien, maar ik ben nog niet 100% zeker. Graspop valt namelijk in mijn examenperiode. Maar aangezien Iron Maiden mijn favoriete band is, wil ik ze voor geen geld van de wereld missen. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 16 mei 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 16 mei 2016 Ik weet nooit zo goed wat ik met Iron Maiden aan moet. Vind het absoluut geen slechte band, maar het is zo vermoeiend om naar te luisteren, als je snapt wat ik bedoel. Ik heb vanaf hun debuut tot en met 'Somewhere In Time' geluisterd, binnenkort misschien eens verder gaan. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 16 mei 2016 Rapport Geplaatst: 16 mei 2016 Ik heb een beetje hetzelfde met Iron Maiden. Ik vind het wel goede muziek, en ik heb enorm respect voor de bandleden, maar het pakt me niet echt. Ik vind het persoonlijk allemaal iets te clean en te afgewerkt, en het klopt wel dat de stem van Bruce soms een beetje vermoeiend kan zijn. Toch luister ik af en toe wel een paar nummers. Reageren
Michael Geplaatst: 18 mei 2016 Rapport Geplaatst: 18 mei 2016 Ik heb een paar nummers geluisterd van Iron Maiden maar ik vind het zelf niet echt toffe muziek. Ik ken volgens mij maar een nummer die ik wel okay vind van hun en dat is run to the hills, ik geloof dat die ook in een radiostation zat van Grand Theft Auto. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.