Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

The_Stage.jpg

Vandaag is er, zeer onverwachts, een nieuw album van Avenged Sevenfold uitgekomen! :D Het album zou oorspronkelijk op 9 December dit jaar uitkomen en volgens geruchten zou het album Voltaic Oceans heten, maar is vandaag onverwachts uitgebracht en heet The Stage naar hun eerste Single met dezelfde naam. Wel jammer dat ik geen kaarten heb voor hun concert in februari, maar als ze nog een keer naar Nederland komen ga ik sowieso heen. Nog meer A7x fans die enthousiast zijn over dit album?

Bewerkt: door GuitarGuy666
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Niet mijn straatje, maar mijn hemel, wat een afgrijselijk lelijke albumhoes. puh2.gif

Was woensdagavond bij Spinvis. Speelde in een klein zaaltje in Leiden, met in het voorprogramma Iris Penning. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar de nummers die ze gespeeld heeft zijn me erg goed bevallen. Heel fijne stem heeft ze. Pauzes duurden veel te lang en er zaten een paar debielen veel te overdreven te juichen, maar verder was het een mooie avond.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet mijn straatje, maar mijn hemel, wat een afgrijselijk lelijke albumhoes. puh2.gif

Over lelijke albumhoezen gesproken, welke vinden jullie afschuwelijk?

Hoewel Iron Maiden mijn favoriete band is en meestal prachtige hoezen heeft, vind ik hun hoes van Dance of Death echt lelijk.

album-dance-of-death.jpg

Bewerkt: door Platypus
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk, dat vind ik nou een tof onderwerp om over te discussiëren. De vroege Iron Maiden-covers kan ik nog wel pruimen, maar de meer recente zijn vaak inderdaad niet om aan te gluren.

Een aantal andere hoezen die ik verafschuw:

The Jesus And Mary Chain - Honey's Dead

Mojave 3 - Puzzles Like You

Spinvis - Goochelaars & Geesten

The Brian Jonestown Massacre - Give It Back!

The Warlocks - Surgery

Elysian Fields - Queen Of The Meadow

Link to comment
Delen op andere websites

Austin Dickinson, zoon van Bruce Dickinson (Iron Maiden), heeft met zijn nieuwe band As Lions onlangs een EP uitgebracht. Austin zat vroeger in de band Rise To Remain, wat meer metalcore was, maar nu lijken ze iets meer mainstream rock te maken. Ikzelf vind hun EP zeker niet slecht, maar het is toch wel een stuk minder ruig dan zijn vorige muziek. Wat vinden jullie ervan?

Hier een nummer van een tijdje geleden met zijn oude band Rise To Remain:

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren dan eindelijk Red Hot Chili Peppers gezien in de Ziggo Dome! Wat een energie hebben die gasten. Ik hoor altijd wel mensen zeggen dat ze hun talent verloren hebben en dat Keidis continu vals zingt, maar ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. Ik heb op de zang van Keidis gelet, en ik kon maar op een moment ontdekken dat hij vals zong. Voor de rest klonk het allemaal heel strak. Het publiek vond ik erg tegenvallen. Veel mensen vonden het blijkbaar heel belangrijk om de show te livestreamen op facebook en dat soort onzin. Ook veel mensen die probeerden voor te dringen tijdens het concert en ze gingen alleen los toen Californication en By The Way gespeeld werden (en dat soort hits die je op de radio hoort). Ik vond het ook leuk om te zien dat ze wat minder bekende nummers deden. Zo speelde Flea het nummer Pea van het One Hot Minute album wat wel komisch was om te horen. Op het einde deden ze ook alsof de show was afgelopen, en dan kwam Chad terug met een gitaar en begon dan te jammen met Josh op drums etcetera. Vooral Flea vond ik erg enthousiast. Zeker een aanrader als je ze live kan zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Yeah, Simple Minds komen volgend jaar met een nieuwe tour samen met KT Tunstall vanwege hun akoestische album. Ik ben er zeker bij de 14e in Carré Amsterdam! Ook zit ik er nog over na te denken om naar ABC te gaan op 9 of 10 december.

Nog een kaart weten te bemachtigen voor beide optredens. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand hier die naar Best Kept Secret gaat? Hele sterke line-up dit jaar al met Radiohead en Arcade Fire. Het is een heel klein festival dus ik ben al heel bang voor de kaartverkoop zaterdag. 170 euro voor een weekendkaart zou het voor alleen die twee bands al waard zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo klein vind ik Best Kept Secret niet, hoor. Zowel qua statistisch formaat als line-up. Je doet sowieso mee met de grote jongens als je Radiohead en Arcade Fire binnenhaalt. Maar da's ook meteen de reden dat ik me niet geroepen voel een kaartje te scoren. Naar Radiohead luister ik uitsluitend in het donker met een koptelefoon, vind ik geen festivalband, en met Arcade Fire heb ik überhaupt niets. Nou doen de headliners van de grote Nederlandse festivals me doorgaans sowieso weinig, maar op basis van deze twee namen ben ik in ieder geval niet overtuigd.

Lijkt me tof om er eens heen te gaan, maar dan zullen de andere toevoegingen me over de streep moeten trekken. Ik zou Primal Scream graag weer eens in Nederland zien, of Black Rebel Motorcycle Club. Nog steeds redelijk grote namen, maar in Nederland nooit echt voet aan de grond gekregen, als ik zo naar mijn omgeving kijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net gelezen dat Kate Bush een nieuwe live album genaamd Before the Dawn uitbrengen en hij wordt over zeven dagen uitgebracht. Ik vond haar oudere muziek wel tof dus ik ga het zeker eens beluisteren wanneer het beschikbaar wordt gesteld op Spotify. Er staan ook twee teasers op haar Youtube account.

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...