Jump to content

De Verenigde Staten herdenkt 9/11


JustDoIt.

Recommended Posts

Het is inmiddels alweer 12 jaar geleden dat op 11 september 2001 een van de grootste terreuraanslagen werd gepleegd in New York, Verenigde Staten.

1109webapp2-980x653.jpg

President Obama, de vicepresident en hun vrouwen hebben om 8.46 (lokale tijd) een minuut stilte gehouden in de tuin van het Witte Huis, verder gaan ze o.a naar de herdenkingsceremonie bij het Pentagon.

Foto's die vandaag zijn gemaakt in New York (tussen spoilers ivm de resolutie):

m1mx6ngacmea_std1024.jpg

m1mx6nma82ei_std1024.jpg

m1mx6nfawbdv_std1024.jpg

11109webapp15-980x628.jpg

1109webapp9-980x664.jpg

De lichtstralen die de Twin Towers vertolken, met op de voorgrond het Vrijheidsbeeld

Waar waren jullie op dat moment?

Ik was op dat moment 3 jaar en zat op de crèche dus veel kon ik mij niet herinneren.

Bron: NOS, NU, NRC

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    15

  • Dotz

    5

  • Phoenyxar

    5

  • SpacyColours

    5

Ik was nog maar net 7, maar weet nog goed dat we allemaal voor de TV zaten gekluisterd. Verder realiseerde ik me er natuurlijk niet zoveel van wat er precies aan de hand was, ik vond het maar stom dat we de hele dag naar hetzelfde moesten kijken :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Was toen ook net 7, maar kan me nog best wel veel van die dag herinneren. Toch in ieder geval het kijken er naar (en de daaropvolgende reportages en reconstructies etc. in de dagen er na) Wel vreemd dat het nu 12 jaar terug is, ik herinner nog heel goed toen het 5 jaar terug was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zoo zat van de eeuwige gezeik over 9/11. Er zijn sindsdien al tientallen rampen geweest die vele malen erger zijn, met vele malen meer doden en daar hoeven we toch ook niet bij stil te staan? Ja, het was jammer, vervelend en weet ik veel wat, maar er twaalf jaar lang bij stil staan vind ik ver buiten proporties.

jts2GoL.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was op dat moment vier of vijf, dus ik kan mij er niet veel van herinneren. Wel zei mijn moeder dat ik voor de televisie zat met de eerste beelden, voor de rest weet ik het zelf ook niet meer :puh:

Ik ben zoo zat van de eeuwige gezeik over 9/11. Er zijn sindsdien al tientallen rampen geweest die vele malen erger zijn, met vele malen meer doden en daar hoeven we toch ook niet bij stil te staan? Ja, het was jammer, vervelend en weet ik veel wat, maar er twaalf jaar lang bij stil staan vind ik ver buiten proporties.

jts2GoL.jpg

Daar geef ik je wel gelijk in, dat hele concept word helemaal uitgemelkt over die aanslag. Er gebeuren natuurlijk erge dingen, in Fukushima en omstreken slapen ze ook nog vaak in opvangen, maar daar hoor je al niet meer veel over..

Bewerkt: door Extreem
Link to comment
Delen op andere websites

Logisch, het nieuws is nou eenmaal bij ons ook veel meer 'aangeslagen'. Als er een bom ontploft in Baghdad dan komt dat hier niet verder dan een verplicht nieuwsitempje. Maar wat in Amerika gebeurt maken wij veel meer bewust mee dan van de meeste andere landen.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zoo zat van de eeuwige gezeik over 9/11. Er zijn sindsdien al tientallen rampen geweest die vele malen erger zijn, met vele malen meer doden en daar hoeven we toch ook niet bij stil te staan? Ja, het was jammer, vervelend en weet ik veel wat, maar er twaalf jaar lang bij stil staan vind ik ver buiten proporties.

Interessante opmerking; zelf denk ik dat jij je niet bewust bent van de impact die 9/11 had. Je stelling over de ''vele malen ergere rampen'' vind ik ook interessant, welke 20 vergelijkbare rampen zijn dan vele malen erger? Ik weet trouwens ook niet of je enig historisch besef hebt, maar 12 jaar is niks!

Link to comment
Delen op andere websites

9/11 had bijzonder weinig impact buiten New York. Het was een prestigeproject en er werkte erg veel mensen en er waren bijzonder veel doden en daarmee is alels gezegd. De economische schade was minimaal en de klap raakte geen enkele Amerikaanse arbeidssector. De enige reden waarom 9/11 zo vreselijk belangrijk is gemaakt is om de "War on Terror" goed te kunnen blijven praten, meer niet. 20 grotere rampen? Ik hou het op de eerste die in me opkomen, maar het zijn er ongetwijfeld meer dat twintig. Op wereld schaal is 3000 doden namelijk niet bijzonder veel voor een ramp: de oorlog in Afghanistan, oorlog in Irak, Fukushima, Cycloon Nargis, aardbeving in Afghanistan, de eeuwige burgeroorlogen door heel Afrika.

Echt waar, 9/11 is een compleet uit proporties getrokken aanslagje geweest en de Amerikanen gebruiken het al veel te lang om mensen over de hele wereld te vermoorden en te martelen.

Btw: 12 jaar lang? herinner jij je de tsunami nog? Paar jaar later, meer doden. Veel minder herdenkingen, veel minder in het nieuws.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was zes jaar oud en kan mij herinneren dat onze klas door onze directeur naar het enigste lokaal met een televisie werden gebracht. Daar kregen wij toen volgens mij het jeugdjournaal (kindereditie van 9/11 dus) te zien..

Het feit dat ik me dat kan herinneren geeft toch aan dat het een flinke impact op mij heeft gemaakt destijds. Ik kijk ook nog geregeld (door het jaar heen) reportages en soms conspiracies.

jts2GoL.jpg

We hebben in Nederland ook nog steeds een 4 & 5 mei, moeten we dat ook maar afschaffen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was zes jaar oud en kan mij herinneren dat onze klas door onze directeur naar het enigste lokaal met een televisie werden gebracht. Daar kregen wij toen volgens mij het jeugdjournaal (kindereditie van 9/11 dus) te zien.. Het feit dat ik me dat kan herinneren geeft toch aan dat het een flinke impact op mij heeft gemaakt destijds. Ik kijk ook nog geregeld (door het jaar heen) reportages en soms conspiracies.
jts2GoL.jpg
We hebben in Nederland ook nog steeds een 4 & 5 mei, moeten we dat ook maar afschaffen?

Vielen er tussen 1940-1945 slechts drieduizend doden en had de ramp in feite weinig invloed op de wereld? Volgens mij niet hea?

Ga geen appels met peren vergelijken.

Link to comment
Delen op andere websites

en had de ramp in feite weinig invloed op de wereld?

:t

Oorlogen die gevoerd zijn naar aanleiding van 11 september, de beveiliging op vliegvelden, enorme afluisterpraktijken om terreuracties te voorkomen enzovoorts zijn inderdaad weinig van invloed op de wereld geweest! :fp:

Alleen al vanuit respect naar de slachtoffers en nabestaanden is het een gevoelig onderwerp om te zeggen dat 9/11 'uitgemolken' wordt. Het neemt het feit inderdaad niet weg dat er veel meer aandacht aan 11 september wordt besteed dan aan een tsunami puur omdat het een aanval is geweest op Amerikaans grondgebied.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...