Jump to content

De Verenigde Staten herdenkt 9/11


JustDoIt.

Recommended Posts

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    15

  • Dotz

    5

  • Phoenyxar

    5

  • SpacyColours

    5

Ik was 3, bijna 4. Geen idee waar ik was, m'n pa was aan het grasmaaien. Kan me vaag herinneren dat het steeds werd herhaald, meer niet.

De aanslag op de Twin Towers blijft een interessant onderwerp. De Amerikaanse regering zal zeker dingen niet naar buiten brengen, maar dat hoeft van mij verder ook niet. En dat ze zelf die toren zouden opgeblazen hebben en dat soort dingen, geloof ik helemaal niet in. Je pleegt geen aanslag op je eigen bevolking, tenzij je natuurlijk Assad heet.

Dat ze dit nog herdenken: oké. Maar dat hoeft van mij niet meer uitgebreid in het nieuws te komen. Tuurlijk heeft het de VS veranderd, maar dat betekent niet dat het belangrijker is dan dingen als Syrië. En ik las het al eerder in dit topic: het kwam (die terrorist) Bush natuurlijk wel mooi uit voor zijn 'war on terror'. Klinkt heel vreemd, maar ik denk dat het hem wel goed uitkwam.

Link to comment
Delen op andere websites

En hoe kon de kerosine via de liftschacht omlaag lekken als er niet eens een liftschacht van helemaal boven het gebouw naar onder was?

?

Beide torens hadden 2 express-liften die van top naar kelder gingen.

Zegt de overheid inderdaad, echter zegt de concierge die er 20 jaar werkte:

Noot vertaler (Paul Harmans)

Voor hen die nu denken dat het misschien wel de kerosine van het vliegtuig was, dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, is het van belang te weten dat er in beide Twin Towers geen doorlopende liftschachten, van de kelder naar de top, waren. De schachten waren juist ontworpen om in geval van brand geen aanzuiging van zuurstof te veroorzaken en dus moesten bezoekers en werknemers op diverse tussenverdiepingen in de torens een aantal malen overstappen om boven of beneden te komen.

De officiële verklaring was overigens wél dat het kerosine was dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, maar dat is NIET juist! Ook de verklaring van een aantal mensen zoals William, dat er eerst een explosie in de kelder was en dat daarna pas het vliegtuig naar binnen vloog, geeft aan dat de zaak complexer in elkaar zit dan de Amerikaanse overheid ons wil doen geloven.

I

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was toen net 12 jaar geworden, en kreeg er op 11 september zelf eigenlijk weinig van mee. Volgens mij zat ik gewoon op school toen, en hoorde ik eind van de middag pas wat er gebeurd was en 's avonds werd er veel over gesproken bij de kerk waar ik toen cathechisatie had. De volgende dag stond Sp!ts echt helemaal vol met nieuws erover, weet nog dat ik dat in de bus echt allemaal heb gelezen.

Voor de liefhebbers, een column die ik op 11 september 2011 schreef:

Zwarte septemberdag

Het is alweer 10 jaar geleden. Zo lang, maar ik herinner het me als de dag van gisteren. De ontzetting, het verdriet, de vraag wie hier verantwoordelijk voor was, en natuurlijk de verschrikkelijke beelden. De volgende dag stonden de kranten vol met niets anders dan het drama dat zich een dag eerder af had gespeeld. Iedereen had het erover, en iedereen dacht hetzelfde: dit mag nooit meer gebeuren.

De gebeurtenissen van die dag zal ik nooit van mijn leven gaan vergeten. Mijn emoties vielen over elkaar heen: ik was boos en verdrietig tegelijk. Ik weet niet meer zeker of ik een traan heb gelaten, maar het zou me niet verbazen als dat het geval was geweest. Zó vreselijk vond ik het. Dit kon niet, dit hoorde niet, dit was niet echt. Maar de beelden logen niet: dit was de keiharde realiteit van de wereld waarin wij leven.

Die wereld zou voor mij nooit meer hetzelfde zijn. Tot die dag in september kende ik geen grote zorgen. Ik was nog jong. Een kind die wel van goed en kwaad wist, maar niet wist dat de wereld zo in elkaar zat. Tot dan toe waren er vooral leuke en mooie momenten. Ik leefde een zorgeloos leven. Totdat dus bleek dat er zulke erge dingen zomaar ineens konden gebeuren.

Het is goed om daar regelmatig bij stil te staan. Dat we ons realiseren dat ook in onze westerse wereld tegenslag heel normaal is. Dat soms het onverwachte gebeurt, zonder dat je daar ook maar iets tegen kunt doen. Daarom, om die zwarte septemberdag uit 2001 te gedenken, wil ik graag de ruimte nemen om de namen te noemen van zij die toen gevallen zijn.

Mark van Bommel, Giovanni van Bronkchorst, Phillip Cocu, Louis van Gaal, Jerrel Hasselbaink, Kevin Hofland, Pierre van Hooijdonk, Patrick Kluivert, Mario Melchiot, Ruud van Nistelrooy, Arthur Numan, Marc Overmars, Edwin van der Sar, Jaap Stam en Boudewijn Zenden. Door de mand gevallen. Op die zwarte septemberdag, 1 september 2001, in Dublin.

Link to comment
Delen op andere websites

@Davy; Maar tot in hoeverre kan die tekst veranderd zijn ten opzichte van het origineel? Het is en blijft internet, het is en blijft een vertaling, ik wil de tekst best lezen, maar zolang er geen origineel is, in het Engels, dan neem ik deze niet aan voor volledig geloofwaardig.

Zo ook het argument dat er genoeg over 911 te vinden is op YouTube... Jongens kom op, het is fucking YouTube, waar je ook naartoe gaat voor je muziek en je kattenvideo's.

Tuurlijk kwam het President Bush allemaal goed uit voor zijn War On Terror, en ik ben het totaal niet eens met die oorlogen, klinkt hard, maar laat ze het lekker zelf uitvechten daar met die extremisten, vervolg ze gewoon normaal, niet met een hele oorlog maar gewoon normaal, op wat voor manier ook. Dan weer Syrië als voorbeeld, iedereen heeft commentaar op de VS dat ze weer oorlog aan het voeren zijn, maar wees nou eerlijk, er is geen ander land (buiten Rusland en China welke beide zullen weigeren natuurlijk) dat de bevolking in Syrië kan helpen, je kan ook de hele NATO inzetten, dat klopt. Maar in hoeverre werkt dat? De VS heeft gewoon gewoon genoeg krijgsmacht hiervoor om het effectief uit te voeren.

Maar ach, ik dwaal een beetje af. Ik ben simpel, het waren de terroristen en zolang er geen duidelijke bewijzen zijn, meer dan slechts wat teksten (zonder bron of origineel) of onduidelijke foto's of YouTube video's blijf ik daarin geloven. En dan nog over die foto's en video's, ik wil best geloven, maar dan moeten er wel iets betere foto's en video's zijn dan die er nu zijn, niet alsof ze een aardappel hebben gebruikt om op te nemen.

---

Dit bericht komt waarschijnlijk heel fel en aanvallend over, is totaal niet mijn bedoeling dames en heren!

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Het vreemdst vind ik eigenlijk nog te beseffen dat sommige leden op dit forum (en het worden er steeds meer) het helemaal niet meegemaakt hebben. Dat is altijd het feit waardoor ik me heel oud voel. :puh:

Dit, inderdaad... we worden oud. Ik zelf was negen toen de aanval plaatsvond; ik weet nog dat ik alleen thuis was en dat op elke zender dezelfde beelden te zien waren. Schokkende beelden, dat wel, maar ik denk niet dat ik me toen de omvang of betekenis van de ramp echt kon beseffen.

Ik ben zoo zat van de eeuwige gezeik over 9/11. Er zijn sindsdien al tientallen rampen geweest die vele malen erger zijn, met vele malen meer doden en daar hoeven we toch ook niet bij stil te staan? Ja, het was jammer, vervelend en weet ik veel wat, maar er twaalf jaar lang bij stil staan vind ik ver buiten proporties.

Je hebt gelijk dat het dodenaantal van deze aanslagen, relatief gezien, meevalt, maar of je daarmee ook meteen hebt aangetoond dat de ramp er, relatief gezien, niet (of niet zoveel) toe doet geloof ik niet. De aanslagen zijn symbool komen te staan voor de teloorgang van de almacht van de Verenigde Staten; ze hebben een nieuw tijdperk ingeluid waarin de V.S. niet langer ogenschijnlijk oppermachtig en onaantastbaar zijn. Vandaar ook het belang, voor de V.S., van de war on terror-- ze willen laten zien dat ook een diffuse, onzichtbare vijand geen partij voor ze is. Ik geloof dat 9/11 voor veel mensen méér een aanslag op de Amerikaanse way of life (ideologie) betekent dan een aanslag op pakweg 3000 mensen. Dit terwijl de V.S. als (ideologisch) winnaar uit de koude oorlog kwam en dacht geen geduchte tegenstanders meer te hebben. Ik denk dat je het "belang" van deze aanslagen daarom niet te makkelijk moet onderschatten.

Link to comment
Delen op andere websites

Zegt de overheid inderdaad, echter zegt de concierge die er 20 jaar werkte:

Noot vertaler (Paul Harmans)

Voor hen die nu denken dat het misschien wel de kerosine van het vliegtuig was, dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, is het van belang te weten dat er in beide Twin Towers geen doorlopende liftschachten, van de kelder naar de top, waren. De schachten waren juist ontworpen om in geval van brand geen aanzuiging van zuurstof te veroorzaken en dus moesten bezoekers en werknemers op diverse tussenverdiepingen in de torens een aantal malen overstappen om boven of beneden te komen.

De officiële verklaring was overigens wél dat het kerosine was dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, maar dat is NIET juist! Ook de verklaring van een aantal mensen zoals William, dat er eerst een explosie in de kelder was en dat daarna pas het vliegtuig naar binnen vloog, geeft aan dat de zaak complexer in elkaar zit dan de Amerikaanse overheid ons wil doen geloven.

Oh komop man. Weer die eeuwige conspiracy theory. Heeft deze congeirge ook een naam? Bestaat hij eigenlijk wel?

Link to comment
Delen op andere websites

9/11 had bijzonder weinig impact buiten New York. Het was een prestigeproject en er werkte erg veel mensen en er waren bijzonder veel doden en daarmee is alels gezegd. De economische schade was minimaal en de klap raakte geen enkele Amerikaanse arbeidssector. De enige reden waarom 9/11 zo vreselijk belangrijk is gemaakt is om de "War on Terror" goed te kunnen blijven praten, meer niet. 20 grotere rampen? Ik hou het op de eerste die in me opkomen, maar het zijn er ongetwijfeld meer dat twintig. Op wereld schaal is 3000 doden namelijk niet bijzonder veel voor een ramp: de oorlog in Afghanistan, oorlog in Irak, Fukushima, Cycloon Nargis, aardbeving in Afghanistan, de eeuwige burgeroorlogen door heel Afrika.

Echt waar, 9/11 is een compleet uit proporties getrokken aanslagje geweest en de Amerikanen gebruiken het al veel te lang om mensen over de hele wereld te vermoorden en te martelen.

Btw: 12 jaar lang? herinner jij je de tsunami nog? Paar jaar later, meer doden. Veel minder herdenkingen, veel minder in het nieuws.

:-(

Waarom vergelijk je de grootste terroristische aanslag met natuurrampen, de oorlog die een direct gevolg van de aanslag was en de Afrikaanse burgeroorlogen die, zoals je zelf al zegt, toch eeuwig voortduren en daarom ook niet herdacht zouden kunnen worden aangezien ze nog bezig zijn en bovendien toch geen nieuwswaarde meer hebben.. Die kutoorlogen bestaan als sinds de orde die de kolonialen daar enigszins brachten weg is..

Zoals je zelf al aantoont kun je geen tientallen grotere rampen noemen, laat staan tientallen grotere terroristische aanslagen.

edit: Ieder die beweert dat de het aantal dodelijke slachtoffers van 9/11 (relatief) wel meevalt daag ik uit een terroristische aanslag te noemen met meer dodelijke slachtoffers.. Dan laat ik gewonden, nabestaanden, financiële schade etc nog allemaal buiten beschouwing..

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

9/11 had bijzonder weinig impact buiten New York. Het was een prestigeproject en er werkte erg veel mensen en er waren bijzonder veel doden en daarmee is alels gezegd. De economische schade was minimaal en de klap raakte geen enkele Amerikaanse arbeidssector. De enige reden waarom 9/11 zo vreselijk belangrijk is gemaakt is om de "War on Terror" goed te kunnen blijven praten, meer niet. 20 grotere rampen? Ik hou het op de eerste die in me opkomen, maar het zijn er ongetwijfeld meer dat twintig. Op wereld schaal is 3000 doden namelijk niet bijzonder veel voor een ramp: de oorlog in Afghanistan, oorlog in Irak, Fukushima, Cycloon Nargis, aardbeving in Afghanistan, de eeuwige burgeroorlogen door heel Afrika.

Echt waar, 9/11 is een compleet uit proporties getrokken aanslagje geweest en de Amerikanen gebruiken het al veel te lang om mensen over de hele wereld te vermoorden en te martelen.

Btw: 12 jaar lang? herinner jij je de tsunami nog? Paar jaar later, meer doden. Veel minder herdenkingen, veel minder in het nieuws.

:-(

Waarom vergelijk je de grootste terroristische aanslag met natuurrampen, de oorlog die een direct gevolg van de aanslag was en de Afrikaanse burgeroorlogen die, zoals je zelf al zegt, toch eeuwig voortduren en daarom ook niet herdacht zouden kunnen worden aangezien ze nog bezig zijn en bovendien toch geen nieuwswaarde meer hebben.. Die kutoorlogen bestaan als sinds de orde die de kolonialen daar enigszins brachten weg is..

Zoals je zelf al aantoont kun je geen tientallen grotere rampen noemen, laat staan tientallen grotere terroristische aanslagen.

Wacht.. Wat? Een oorlog is geen ramp? Het maakt niet uit wat er is gebeurt, zo lang er maar geen terroristen bij betrokken zijn? En de oorlog een direct gevolg van de aanslag? De oorlogen waren een direct gevolg van de overreactie, zoals ik al eens heb uitgelegd in dit topic.

En waar is de nieuwswaarde van 9/11? Bij de oorlogen gebeurt tenminste iets, 9/11 is al jaren neits meer aan veranderd.

En met dat huil emitoconnetje voelt het alsof je op de man speelt en vervolgens kom je aan met flinterdunne, ongefundeerde uitspraken. Wat probeer je te bereiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Zegt de overheid inderdaad, echter zegt de concierge die er 20 jaar werkte:

Noot vertaler (Paul Harmans)

Voor hen die nu denken dat het misschien wel de kerosine van het vliegtuig was, dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, is het van belang te weten dat er in beide Twin Towers geen doorlopende liftschachten, van de kelder naar de top, waren. De schachten waren juist ontworpen om in geval van brand geen aanzuiging van zuurstof te veroorzaken en dus moesten bezoekers en werknemers op diverse tussenverdiepingen in de torens een aantal malen overstappen om boven of beneden te komen.

De officiële verklaring was overigens wél dat het kerosine was dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, maar dat is NIET juist! Ook de verklaring van een aantal mensen zoals William, dat er eerst een explosie in de kelder was en dat daarna pas het vliegtuig naar binnen vloog, geeft aan dat de zaak complexer in elkaar zit dan de Amerikaanse overheid ons wil doen geloven.

Oh komop man. Weer die eeuwige conspiracy theory. Heeft deze congeirge ook een naam? Bestaat hij eigenlijk wel?

Geen theorie, de waarheid die wij niet mogen weten. De VS is heilig voor sommige, maar zijn ze wel zo goedhartig? Oh, en of de concierge écht bestaat.. (Blijkbaar niet het artikel gelezen dat ik heb gepost)

http://www.youtube.com/watch?v=ETqjRyYWz7E

Het is een vertaling van verschillende live speeches, waaronder een aantal in Europa zijn gehouden.

Ik ben normaal ook zo van, 'houd toch eens op met die onzin', maar er klopt nu gewoon écht iets niet, het verhaal van deze concierge zegt al genoeg. Er zijn ook beelden van hoe hij werd gefilmd door Al Jazeera toen hij net op tijd de tweede toren uit rende. Denk eens na, hebben we ooit bewijs gezien dat Al Qaida werkelijk bestaat? Hoe wisten ze 100% zeker na 1 dag dat Al Qaida hier achter zat? En, waarom werden mensen die van dingen afwisten die niet naar buiten mochten komen niet publiek ondervraagd zoals andere mensen? Zo zijn er heel veel vragen, niet alles zal kloppen, maar dat de waarheid niet word gezegd moet iedereen inzien. Een vergeldingsactie om Irak binnen te vallen? We weten het niet! Onze 'bondgenoot' doet dit natuurlijk uit 'veiligheid'. Ik weet het niet hoor, vind die Amerikaanse regering maar onbetrouwbaar. Normaal vind ik dit soort theorieen ook maar bull shit, maar is het niet erg makkelijk van ons om klakkeloos het verhaaltje van de Amerikaanse overheid te geloven?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Twee tellen wiki pagina lezen en ik kom al een leugen van hem tegen.. Waarom geloof jij deze man zo heilig meer dan een volledige overheid? Ik ben ook niet voor alels kauwen en slikken wat de overheid zegt, maar ik ben nog meer tegen een gemiddelde idioot die stikend rijk is geworden van een ramp waar hij zijdelings bij betrokken was.

Link to comment
Delen op andere websites

Een oorlog is rampzalig, maar geen opzichzelfstaande ramp zoals 9/11 overduidelijk wel was. Oorlogen zijn zo oud als de mensheid zelf, een (terroristische) aanslag van 'n formaat dat ook maar in de buurt komt van 9/11 was tot die tijd ongekend. De terroristische aanslagen in Madrid en Londen vallen daarbij in het niet. Ook openbaarde zich bij 9/11 een nieuwe tegenstander van het Westen; Moslimextremisten, wat men niet verwachtte na de val van het Oostblok ca. 1991. Er leken immers vreedzamer tijden aan te breken.

Imo is 9/11 nog steeds relevanter dan de Afrikaanse burgeroorlogen, de enige recente ontwikkeling waar ik zo snel eventjes op kan komen die de Afrikaanse burgeroorlogen voort hebben gebracht is het ontstaan van een nieuwe staat. Het conflict tussen het Westen en de Moslimextremisten duurt nog steeds voort. Dat is een conflict dat korter van duur is (ca. een luttele 15 jaar), de Afrikaanse burgeroorlogen duren, zoals je zelf al zegt, nagenoeg eeuwig. Het conflict gaat ons rechtstreeks aan; het Westen is er vele male actiever bij betrokken dan bij de Afrikaanse burgeroorlog, het werd immers zelf aangevallen. Bovendien merk je in het dagelijks leven zelfs de directe gevolgen van 9/11; douanecontroles op luchthavens zijn strenger geworden, een vergeten koffer op een perron word tegenwoordig al snel aangezien voor een bom, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

.. Waarom geloof jij deze man zo heilig meer dan een volledige overheid?

Dit, juist dit! Volgens de meerderheid is de Amerikaanse overheid heilig, want wat hun doen is goed voor de wereld. De overheid is vele male machtiger dan zo'n man (die overgens helemaal geen miljonair is), ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Maar lees dat artikel nou gewoon eens, zoiets is on-mo-ge-lijk te verzinnen als je het zo gedetailleerd vertelt. Hoeveel experts hebben nu al gezegt dat het niet mogelijk is voor een gebouw om in te storten door ijzer dat verzwakt dmv kerosine? Laat ik het anders stellen, heeft de Amerikaanse overheid ooit bewijs getoont over de daders van 9/11 (dat ze na 1 dag al wisten trouwens, knap) of het bestaan van Al-Qaida. Als je het mij vraagt: we worden allemaal voor de gek gehouden, en je moet je mond maar dicht houden want niemand gelooft je of de overheid pakt je wel.

Trouwens, dit is weer typisch een gevalletje eeuwige discussie :puh: We kunnen wel aan de gang blijven. Ik zeg niet dat die man waarheden vertelt, maar als je de Amerikaanse overheid gelooft is dat ook wel erg naief. Er was vandaag ook een artikel op NU.nl over overheden die dingen verzwegen over 9/11.

http://www.nu.nl/buitenland/3573098/tijd-openheid-anti-terreuracties-911.html

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Wat. Terroristise aanslagen zijn al wat ouder dan 9/11. De barbaren waren eens de terroristen en die branden halve dorpen plat. Terrorist is ook een beetje perspectief. Er was een zeker land dan een ander half land met napalm bestookte (ik kijk naar jou, Amerika) en dan heet het ineens geen terrorisme.

Het westen vs de moslims stamt uit ergens rond 1951, toen werd Israël één staat en is het gedonder begonnen. Toen was Amerika er minder direct bij betrokken, maar het is een hele oude, ingewikkelde kwestie. Ten was al ruimschoots duidelijk dat het middenoosten geen plaats was waar demoncratie en vrede veelvoorkomend waren en dit alles is ver voor de val van het oostblok. Ook daarna zijn nog vele oorlogen (korea is een mooi voorbeeld, net als vietnam) gevoerd, dus de stelling dat de wereld tussen 1989 en 2001 alleen maar veiliger aan eht worden was is volkomen bullshit.

Alles wat er gebeurt in Afrika is ook een hele ingewikkelde kwestie, het enige punt is dat Amerika en Europa daar om de een of andere reden niet hun aandacht op vestigen, die wordt alleen op het middenoosten gevestigd. Dit terwijl er in Afrika ook vreselijke dingen gebeuren. En die oorlogen duren helemaal niet nagenoeg eeuwig en dat zeg ik ook niet. Die oorlogen zijn begonnen na de val van de slavernij en sindsdien zo nu en dan opgewakkerd. Er is niets eeuwigs aan, net als aan alles in de wereld.

En het feit dat ik iets merk van terorisctische aanslagen is wat mij zo erg dwarszit. Amerika en de hele wereldbol is compleet aan het overreageren. De kans dat jij door de bliksen wordt getroffen is veel groter dan dat jij doodgaat door een bom van een terrorist en toch wordt ik iedere keer op het vliegveld behandeld als een mogelijke terrorist. Als je idere gekleure preventief zou gaan foullieren begrijpt iedereen dat dat bullshit van de bovenste plank is, maar zo lang het maar door de gehele westerse wereld gebeurt is er niets aan de hand. Volslagen gestoord, terrorisme is iets waar nu enorm veel van onder andere mijn geld ingepompt wordt en procentueel veranderd het niets aan de veiligheid van de mensheid. Het is volkomen gestoord.

.. Waarom geloof jij deze man zo heilig meer dan een volledige overheid?
Dit, juist dit! Volgens de meerderheid is de Amerikaanse overheid heilig, want wat hun doen is goed voor de wereld. De overheid is vele male machtiger dan zo'n man (die overgens helemaal geen miljonair is), ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Maar lees dat artikel nou gewoon eens, zoiets is on-mo-ge-lijk te verzinnen als je het zo gedetailleerd vertelt. Hoeveel experts hebben nu al gezegt dat het niet mogelijk is voor een gebouw om in te storten door ijzer dat verzwakt dmv kerosine? Laat ik het anders stellen, heeft de Amerikaanse overheid ooit bewijs getoont over de daders van 9/11 (dat ze na 1 dag al wisten trouwens, knap) of het bestaan van Al-Qaida. Als je het mij vraagt: we worden allemaal voor de gek gehouden, en je moet je mond maar dicht houden want niemand gelooft je of de overheid pakt je wel. Trouwens, dit is weer typisch een gevalletje eeuwige discussie :puh: We kunnen wel aan de gang blijven. Ik zeg niet dat die man waarheden vertelt, maar als je de Amerikaanse overheid gelooft is dat ook wel erg naief. Er was vandaag ook een artikel op NU.nl over overheden die dingen verzwegen over 9/11. http://www.nu.nl/buitenland/3573098/tijd-openheid-anti-terreuracties-911.html

Gast, mijn bericht was ietsje langer dan die zin. Ga het niet uit context zitten trekken svp.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...