Jump to content

De Verenigde Staten herdenkt 9/11


JustDoIt.

Recommended Posts

en had de ramp in feite weinig invloed op de wereld?
:t Oorlogen die gevoerd zijn naar aanleiding van 11 september, de beveiliging op vliegvelden, enorme afluisterpraktijken om terreuracties te voorkomen enzovoorts zijn inderdaad weinig van invloed op de wereld geweest! :fp: Alleen al vanuit respect naar de slachtoffers en nabestaanden is het een gevoelig onderwerp om te zeggen dat 9/11 'uitgemolken' wordt. Het neemt het feit inderdaad niet weg dat er veel meer aandacht aan 11 september wordt besteed dan aan een tsunami puur omdat het een aanval is geweest op Amerikaans grondgebied.

Al die dingen zijn gedaan als overreactie op 9/11 en waren niet het gevolg van 9/11. Als ik besluit op basis van eht feit dat er een leiveheersbeestje op mijn hand is geland mijn huis af te branden, is het dan de schuld van eht lieveheersbeestje of mijn schuld dat mn huis is afgebrand?

Ik vind het juist extreem respectloos naar de nabestaanden toe om de dood van hun geliefde te gebruiken om het martelen en vermoorden van tientallen duizenden mensen goed te praten. En hoewel eht een aanval was op Amerikaans grondgebied maakt dat het nog steeds niet waard om tientallen miljoenen in oorlogen te pompen: er zijn nog steeds honderden dingen in Amerika die een veel grotere kans hebben om een gemiddelde Amerikaan te vermoorden, pomp daar geld naar toe.

Oh, sorry, zei ik miljoenen?

Ik bedoelde 6 triljoen: 6.000.000.000.000.000.000.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    15

  • Dotz

    5

  • Phoenyxar

    5

  • SpacyColours

    5

Het neemt het feit inderdaad niet weg dat er veel meer aandacht aan 11 september wordt besteed dan aan een tsunami puur omdat het een aanval is geweest op Amerikaans grondgebied.

Ik vind dat een beetje een scheve redenering. Diplomatisch gezien is het logisch dat een aanval dan meer aandacht krijgt, maar puur op basis van een ramp zijnde is het wel schandalig overdreven. Vanaf 4:50 past perfect op hetgene dat je nu zei:

En als het aankomt op puur aanvallen/aanslagen is het inderdaad best wel een tijdje terug dat er zich nog een ramp heeft voorgedaan ter grootte van 9/11. Maar als je enkele decennia terugkeert zijn er genoeg voorbeelden, allemaal enkele malen groter dan dit. Dit is weldegelijk een geldkoe die wordt uitgemolken, dat heeft niets met respect ten opzichte van de slachtoffers te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar ik was? Ik was 5 of 6 jaar, bij opa en oma, vond het eigenlijk best vreemd dat de hele dag herhaald werd, ik weet niet precies meer wat ik dacht, maar ik was nog net iets te jong om door te hebben dat er echt iets ernstigs aan de hand was..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg er een beetje een dubbel gevoel bij als ik dingen lees als "President Obama herdenkt 9/11" leuk en aardig, maar we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft. (Althans, wie het zeker gedaan heeft) . Er zijn een aantal dingen die de regering van de VS voor de rest van de wereld worden verborgen. Hoe kan bijvoorbeeld het ijzer van de flat zijn verzwakt? Volgens experts is nooit de benodigde temperatuur hiervoor gehaald. En hoe kon de kerosine via de liftschacht omlaag lekken als er niet eens een liftschacht van helemaal boven het gebouw naar onder was? Dit alles vraag ik me af door het lezen van dit artikel, ik raad ook iedereen aan het te lezen, echt een aanrader, zeer interessant om het te horen van iemand die er écht dicht bij was. Ik ben er echt van overtuigd dat er dingen worden achter gehouden, maarja, wie ben ik om dit te zeggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het neemt het feit inderdaad niet weg dat er veel meer aandacht aan 11 september wordt besteed dan aan een tsunami puur omdat het een aanval is geweest op Amerikaans grondgebied.

Ik vind dat een beetje een scheve redenering. Diplomatisch gezien is het logisch dat een aanval dan meer aandacht krijgt, maar puur op basis van een ramp zijnde is het wel schandalig overdreven. Vanaf 4:50 past perfect op hetgene dat je nu zei:

[media]

[/media]

En als het aankomt op puur aanvallen/aanslagen is het inderdaad best wel een tijdje terug dat er zich nog een ramp heeft voorgedaan ter grootte van 9/11. Maar als je enkele decennia terugkeert zijn er genoeg voorbeelden, allemaal enkele malen groter dan dit. Dit is weldegelijk een geldkoe die wordt uitgemolken, dat heeft niets met respect ten opzichte van de slachtoffers te maken.

Ook na 9/11 hebben we betrekkelijk veel rampen in de wereld gehad die veel groter zijn dan 2 vliegtuigjes ent wee gebouwen. Zie een van mijn vorige posts in dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

En hoe kon de kerosine via de liftschacht omlaag lekken als er niet eens een liftschacht van helemaal boven het gebouw naar onder was?

?

Beide torens hadden 2 express-liften die van top naar kelder gingen.

Ook na 9/11 hebben we betrekkelijk veel rampen in de wereld gehad die veel groter zijn dan 2 vliegtuigjes ent wee gebouwen. Zie een van mijn vorige posts in dit topic.

Nee hoor. Noem mij maar eens één enkele gebeurtenis met een menselijke aanleiding die een grotere schaal had. Vooral die menselijke aanleiding is hier een belangrijk punt.

Link to comment
Delen op andere websites

En als het aankomt op puur aanvallen/aanslagen is het inderdaad best wel een tijdje terug dat er zich nog een ramp heeft voorgedaan ter grootte van 9/11. Maar als je enkele decennia terugkeert zijn er genoeg voorbeelden, allemaal enkele malen groter dan dit. Dit is weldegelijk een geldkoe die wordt uitgemolken, dat heeft niets met respect ten opzichte van de slachtoffers te maken.

Ja, dat filmpje heb ik al een keer gezien. Grappige kerel.

Hoezo is dit trouwens een geldkoe die uitgemolken wordt? Ik zie niet in hoe de media enig profijt heeft van het uitzenden van een herdenking.

Ik krijg er een beetje een dubbel gevoel bij als ik dingen lees als "President Obama herdenkt 9/11" leuk en aardig, maar we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft. (Althans, wie het zeker gedaan heeft) . Er zijn een aantal dingen die de regering van de VS voor de rest van de wereld worden verborgen. Hoe kan bijvoorbeeld het ijzer van de flat zijn verzwakt? Volgens experts is nooit de benodigde temperatuur hiervoor gehaald. En hoe kon de kerosine via de liftschacht omlaag lekken als er niet eens een liftschacht van helemaal boven het gebouw naar onder was? Dit alles vraag ik me af door het lezen van dit artikel, ik raad ook iedereen aan het te lezen, echt een aanrader, zeer interessant om het te horen van iemand die er écht dicht bij was. Ik ben er echt van overtuigd dat er dingen worden achter gehouden, maarja, wie ben ik om dit te zeggen?

Stiekem ben ik ook niet helemaal overtuigd hoor, de regering van de VS verbergt zeker dingen over 11 september die het publiek niet mag weten. Ik houd me echter liever van den domme, ik wil eigenlijk niet weten wat voor een verschrikkelijks de VS doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn geen enkele gebeurtenissen maar aanslepende oorlogen van meerdere verschillende kleinere rampen. De meeste alleenstaande destructieve gebeurtenissen zijn natuurrampen, maar dit had een menselijke aanleiding. Genoeg destructieve gebeurtenissen in de laatste jaren, maar weinigen zijn door mensen opgezet. En diegene die wel door mensen zijn opgezet zijn vaak oorlogen of kleine aanslagen zoals Marathon van Boston (maar dat is gelijk ook een hele hoop kleiner).

@ZaroX: niet de uitzending van de herdenking, daar doe je in mijn mening niet veel mis mee, maar het krijgt veel aandacht en wordt actueel gehouden door ondermeer de media. Je kunt een vergelijking maken met Pearl Harbor, dat ondanks zijn leeftijd vrij actueel (relatief) lijkt te zijn in Amerikaanse discussie's.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn geen enkele gebeurtenissen maar aanslepende oorlogen van meerdere verschillende kleinere rampen. De meeste alleenstaande destructieve gebeurtenissen zijn natuurrampen, maar dit had een menselijke aanleiding. Genoeg destructieve gebeurtenissen in de laatste jaren, maar weinigen zijn door mensen opgezet. En diegene die wel door mensen zijn opgezet zijn vaak oorlogen of kleine aanslagen zoals Marathon van Boston (maar dat is gelijk ook een hele hoop kleiner).

Wowow, vernederen we hier een oorlog tot geen ramp? Dus iedereen overreageert maar een beetje als we het over de ongeveer veertig duizend directe doden hebben van deze oorlog? Wat is dan wel een ramp? Moet het per se binnen zoveel seconden gebeurt zijn?

De Irak oorlog is een slepende ramp die vele tientallen malen meer doden en gewonden heeft veroorzaakt dan 9/11 en is daarmee in ieder opzicht een enorme ramp, zelfs wij Nederlanders hebben er mensen aan verloren. Jij vraagt om rampen, ik geef er twee, vervolgens perk je de defenitie een beetje in zodat oorlogen ineens niet meer meetellen? Is WW2 in jouw boekje wel een ramp of was dat ook maar een slepend iets?

Link to comment
Delen op andere websites

zoals Marathon van Boston (maar dat is gelijk ook een hele hoop kleiner).

Ik ben zelf van mening dat de Boston Bombing een toneelstuk is geweest zodat huizen onrechtmatig konden worden doorzocht door de speciale politie-eenheden.

@ZaroX: niet de uitzending van de herdenking, daar doe je in mijn mening niet veel mis mee, maar het krijgt veel aandacht en wordt actueel gehouden door ondermeer de media. Je kunt een vergelijking maken met Pearl Harbor, dat ondanks zijn leeftijd vrij actueel (relatief) lijkt te zijn in Amerikaanse discussie's.

Oké, maar dat noemen we dan geen 'geldkoe uitmelken' maar eerder sensatiejournalistiek. Ben het dan wel redelijk met je eens.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

zoals Marathon van Boston (maar dat is gelijk ook een hele hoop kleiner).

Ik ben zelf van mening dat de Boston Bombing een toneelstuk is geweest zodat huizen onrechtmatig konden worden doorzocht door de speciale politie-eenheden.

Gast, echt. Heb je ook dat ene rare, buitenaardse, weinig voorkomende ding genaamd bewijs, of is dat eigenlijk helemaal niet nodig?

Link to comment
Delen op andere websites

zoals Marathon van Boston (maar dat is gelijk ook een hele hoop kleiner).

Ik ben zelf van mening dat de Boston Bombing een toneelstuk is geweest zodat huizen onrechtmatig konden worden doorzocht door de speciale politie-eenheden.

Gast, echt. Heb je ook dat ene rare, buitenaardse, weinig voorkomende ding genaamd bewijs, of is dat eigenlijk helemaal niet nodig?

Er is genoeg bewijs te vinden op YouTube. Niet elk bewijs is even sterk als het ander, mocht je interesse hebben in wat bewijs dan wil ik je het best sturen via een privébericht (stuur mij dan maar een privébericht) want we wijken anders iets te ver af van het onderwerp.

Link to comment
Delen op andere websites

9/11 is een datum dat zeer symbolisch is. Vooral erg afgebeeld (wat ook is) dankzij de media.

Ik ben er zeker van dat de mensen over 11 september 2001 meer kunnen vertellen dan over bv: 26 december 2004.

En waarom wordt het zo als een enorme ramp afgebeeld? Simpel! Niemand heeft verwacht dat er ooit brandende torens zouden instorten door gekaapte B767's in het hart van Amerika!

Bomaanslagen in Irak en zelfs de Syrische oorlog (door sommige), is al dagenlijkse 'normale' kost op TV.

Link to comment
Delen op andere websites

9/11 is een datum dat zeer symbolisch is. Vooral erg afgebeeld (wat ook is) dankzij de media.

Ik ben er zeker van dat de mensen over 11 september 2001 meer kunnen vertellen dan over bv: 26 december 2004.

En waarom wordt het zo als een enorme ramp afgebeeld? Simpel! Niemand heeft verwacht dat er ooit brandende torens zouden instorten door gekaapte B767's in het hart van Amerika!

Bomaanslagen in Irak en zelfs de Syrische oorlog (door sommige), is al dagenlijkse 'normale' kost op TV.

Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat 9/11 belangrijker is omdat er meer media-aandacht in de mainstream media voor is geweest? Dus Paris Hilton is belangrijker dan het NSA schandaal omdat Shownews daar meer aandacht aan heeft besteed? Bedoel je dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...