Jump to content

Algemene beschouwingen


Bassieboy35

Recommended Posts

De algemene beschouwingen zijn vandaag van start gegaan. Er blijft een gespannen sfeer in de Tweede Kamer en ook zit het huidige coalitie vast. De coalitie heeft namelijk geen meerderheid in de Eerste kamer, wat betekent dat vrijwel geen wetten kunnen doorvoeren.

Daarnaast rust er nog felle kritiek op Rutte en Samson, ze willen blijven bezuinigen in grote mate, andere partijen denken hier totaal anders over.

Vandaag zijn de algemene beschouwingen begonnen, Wilders diende meteen een motie van wantrouwen in. Slim van hem, want hij heeft niets te verlezen en uit de huidige peilingen blijkt dat de PVV de grootste partij (33) op dit moment zou zijn. De motie werd alleen verworpen.

Wat vinden jullie van de huidige situaties betreft de politiek?

Link to comment
Delen op andere websites

Wilders had gewoon kalm en fatsoenlijk kunnen reageren op Pechtold, maar kiest in plaats daarvan de taal uit te slaan die menigeen wel gehoord/gezien heeft. Een belachelijke actie in mijn ogen, maar hij moet het maar zelf weten.

Ik vind wel dat je die peilingen niet te serieus moet nemen. Weliswaar is daar een foutmarge bij die peilingen ingecalculeerd, maar desondanks leer de geschiedenis ons dat de werkelijke zetelverdeling vaak een stuk anders ligt dan men denkt dat het gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben redelijk tevreden met de politiek, al vind ik de stevige bezuinigingen niet echt gepast in tijden van crisis. Maar goed, het kon altijd slechter.

Door deze regering, zal ik waarschijnlijk met twintig mensen in de klas zitten straks, die een autistische stoornis of psychische stoornis hebben :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het niet uit maakt wie er in de regering zit en uit welke partijen deze regering bestaat. Met deze crisis ontkomen we er niet aan dat iedere mogelijke regering zou moeten bezuinigen. De klappen zullen vallen en bij iedereen, geen enkele regering zou zich daar mee populair maken. Nu zit Mark Rutte daar en krijgt hij de klappen, voor hetzelfde had Sybrand Buma er gezeten of Alexander Pechtold. Het enige waar ze in verschillen is waar de zwaarste klappen vallen. De ene partij wil meer geld naar het onderwijs, maar dat gaat ten koste van de zorg. De andere partij wil meer geld naar de infrastructuur, maar dat gaat ten koste van defensie. Weer een ander wil meer geld pompen in de economie en dat gaat ten koste van veiligheid en justitie. Ergens moeten de klappen vallen en daar had geeneen zich populair mee gemaakt, maar dat is helaas wel de situatie waar we in zitten.

Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om niet te bezuinigen maar om te investeren en dat geld daarvoor te lenen. Maar dat is slechts het uitstellen van de crisis. Daarmee maak je het jezelf nu makkelijk, bouw je een flinke schuld op waar je dan later flink voor moet aftikken in de vorm van rente en aflossingen.

Link to comment
Delen op andere websites

RUTTE moet weg iedereen die hem wil neerschieten geef ik gelijk

Zeu, die gaat wel heel ver met grappen. Cker te veel poppetjes neergeschoten in GTA5 >.<

Door deze regering, zal ik waarschijnlijk met twintig mensen in de klas zitten straks, die een autistische stoornis of psychische stoornis hebben :7

Dat zal toch niet alleen aan de regering liggen?!? Ik moet degene met een autistische / psychische stoornis nog in mijn klas tegenkomen (of liever niet ;D )

Link to comment
Delen op andere websites

RUTTE moet weg iedereen die hem wil neerschieten geef ik gelijk

Zeu, die gaat wel heel ver met grappen. Cker te veel poppetjes neergeschoten in GTA5 >.<

Door deze regering, zal ik waarschijnlijk met twintig mensen in de klas zitten straks, die een autistische stoornis of psychische stoornis hebben :7

Dat zal toch niet alleen aan de regering liggen?!? Ik moet degene met een autistische / psychische stoornis nog in mijn klas tegenkomen (of liever niet ;D )

Ze gaan bezuinigen op SO - VSO, Als dat doorgaat, ja. Dan ligt het aan de regering, aangezien hun de plannen moeten doorzetten ;d

Link to comment
Delen op andere websites

RUTTE moet weg iedereen die hem wil neerschieten geef ik gelijk

nee ff serieus

rutte is slecht bezig hoor

Hoe kan men jou nog serieus nemen als je zoiets zegt, slaat nergens op. In het verleden ging het flink mis met Pim Fortuyn en dat soort gedoe zou ik echt niet weer willen zien.

Waarop baseer je trouwens dat Rutte slecht bezig is? Wat nou als fractievoorzitter meneer Samsom van de PVDA de minster-president was, of meneer Roemer van SP. Bezuinigingen kwamen er sowieso wel, of je links of rechts stemt. Nu is Mark Rutte de minister-president van Nederland en iedereen rekent het op hem af, terwijl er toch echt een PVDA+VVD coalitie is (LINKS + RECHTS). Er zijn altijd wel dingen waar je het misschien niet mee eens bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Men maakt gewoon hele slechte keuzes die moeilijk te verkroppen zijn.

Als men de JSF investering zou laten schieten (ongeveer 4 miljard) en Giro 555 zou openstellen voor Nederland met een helder doel, bijvoorbeeld voor investering in het onderwijs (ik zou zeker storten!) los je een tekort van 6 miljard eerder op dan wanneer je gaat snijden op plekken waar het echt pijn doet. Natuurlijk suggereer ik iets in de categorie "dat doen ze nóóit!", maar zonder lef en innovatie kom je niet uit een crisis. Sowieso begrijp ik de investering in de JSF niet. De landmacht heeft in de afgelopen tien jaar zijn APC's vervangen zien worden door schouder-raketwerpers, als dat kan, dan kunnen we de JSF plannen ook laten schieten en over een paar jaar investeren in een escader Crop Dusters met .50 calibers erop.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Vandaag zijn de algemene beschouwingen begonnen, Wilders diende meteen een motie van wantrouwen in. Slim van hem, want hij heeft niets te verlezen en uit de huidige peilingen blijkt dat de PVV de grootste partij (33) op dit moment zou zijn. De motie werd alleen verworpen.

Slim? Serieus? Ik vind dat helemaal niet slim. Je wist heus wel dat die motie werd verworpen, het had helemaal geen zin. Als hij het aan het einde van de algemene beschouwingen had geprobeerd, had hij wellicht wat meer geloofwaardigheid in de kamer gehad. En wellicht ook nog wat meer partijen die hem steunden. Feit is dat de meeste partijen gewoon nog het zegje van het kabinet wilde horen, en geef ze eens ongelijk.

Ik vind Rutte een geweldige premier (al vond ik Balkenende nóg beter). Hij blijft rustig, en kan echt heel goed debatteren. Ze MOETEN wel 6 miljard bezuinigen, ze KUNNEN niet anders. Anders krijgen ze een boete van 1,5 miljard of iets dergelijks, en dan moeten ze het alsnóg bezuinigen. In plaats van zeiken dat er 6 miljard bezuinigd moet worden, kunnen ze beter bedenken HOE ze die 6 miljard gaan bezuinigen. De inkleding daarvan is wellicht variabel, maar dat het moet gebeuren staat toch als een paal boven water...

Ik vind het diep, maar dan ook echt dieptriest hoe het nu in de Kamer gaat. Wilders is echt een randdebiel (excuus voor de term), ongelooflijk slechte argumenten, alleen maar drogredenen. En het Nederlandse volk loopt als makke lammetjes achter hem aan. Natuurlijk wil ik Wilders niet vergelijken met Hitler, maar de macht van Hitler is wel op dezelfde manier ontstaan. Het gaat slecht met het land, er komt iemand met charisma, die zegt wat het volk wilt horen. Vervolgens krijgt hij de meeste aanhangers en stemmen. Dan zegt men "hij kan goed debatteren", ja, omdat hij zegt wat men wilt horen. Maar hoe redelijk is dat?

Nederland heeft schoon genoeg van het afbraakkabinet, van al die belastingverhogingen, van de PvdA en de VVD.

Ja, we hebben gigantische schulden en riskeren een boete. Natuurlijk zijn er belastingverhogingen nodig... Hoe moet de overheid anders aan geld komen? Toveren? Op de markt lenen (tegen hoge rente)?

Nog een paar quotes:

"meneer Pechtold u bent maar een zielig mannetje."
"U doet het nog slechter dan Job Cohen! Cohen blijkt ineens de Johan Cruyff van de PvdA fractie te zijn."
In welke wereld leeft de minister-president.
"Ik ben daar oprecht heel boos over."
Volgens Wilders moet Rutte "een spiegel kopen en daar vervolgens nooit meer inkijken".
Het debat is na het avondeten weer van start gegaan. Het woord is aan Geert Wilders van de PVV. Hij stelt dat er de afgelopen twee dagen een zinloos debat is gevoerd. "Iedereen kwam de afgelopen twee dagen auditie doen bij Mark Rutte. Een gênante vertoning. Het waren politiek bedelaars diegeen aalmoes kregen toegeworpen." Volgens Wilders maakt Rutte er 'een bende' van.

Allemaal dit soort uitspraken. Die raken echt kant nog wal en zijn slechts voor het winnen van zieltjes. Je hebt er in een debat echter geen klap aan. Drogreden na drogreden.

Mijn mening over de algemene beschouwingen van dit jaar: wat een hoop onzin. Maar ja, wel erg vermakelijk.

Ben benieuwd naar de financiële beschouwingen. Dat wordt spannend, of we daarna nog een kabinet hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap zelf maar niet waarom de Nederlandse politiek niet even naar België kan kijken. Financiële toestand is hetzelfde op het moment, maar ze besparen daar de hardwerkende burgers de hebberigheid van de banken. In Nederland hebben we de afgelopen jaren niets anders gedaan dan de zeikzooi die ons in deze crisis heeft doen belanden eruit te helpen, terwijl het geld goed elders nodig was. De wereld zelf is 400 miljard dollar in de schuld, dan mag je mij vertellen aan wie. Aliens?

Link to comment
Delen op andere websites

De bezuinigen lopen niet soepel. Vandaag is GroenLinks uit het project gestapt omdat ze zich aan de 6 miljard vast houden. Nu is het aan de D66. Stappen zij er uit dan is het vrijwel over omdat er dan geen meerderheid is in de 1e kamer.

Ik vind dat het allemaal belachelijk is. De armer worden armer. En de rijken worden rijker. Bezuinig nou verdomme is op de rijken. Gooi die bonussen stop. Gooi nou is geen geld weg (en ik bedoel dan naar Griekeland/EU). Help eerst jezelf overeind. En dan de rest! Nederland is ook een land in de top van de crisis. Bezuinigen doen we al onder de gehele periode van Rutte, zijn we er iets mee opgeschoten? nee. Ze zeggen heel leuk, geld moet rollen. Maar hoe kan dat als wij geen geld hebben? Laten we lekker de pensioenen verlagen. Waarom niet? Kunnen we weer minder geld uitgeven. Weer winkels failliet. Nog grotere problemen. Kom op Nederland, denk verdomme is na. Zo moeilijk is het niet. Pensioenen verlagen zodat de jeugd over 40 jaar nog moeilijkere problemen heeft, die we nu al hebben. Geef ons geld, wij geven het uit. Dan rolt het. Gooi die belastingen omlaag.

Dat is mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...