Jump to content

Algemene beschouwingen


Bassieboy35

Recommended Posts

Ik vind dat het allemaal belachelijk is. De armer worden armer. En de rijken worden rijker. Bezuinig nou verdomme is op de rijken. Gooi die bonussen stop.

Heb je hiervoor enig bewijs, buiten het ongefundeerde gezeur van de linkse partijen en de PVV omdat ze niet in het kabinet zitten? Daar ben ik wel benieuwd naar. Anders is het wel erg makkelijk scoren.

En bonussen stop gooien, sorry, maar dan heb je van economie geen kaas gegeten. Dan gaan alle slimme lui, echte bedrijfsleven mensen, naar het buitenland, omdat ze daar 10x zoveel verdienen. Net als in de voetbal, is er de wet van vraag en aanbod, ook in het bedrijfsleven. Geen bonus > Geen goede mensen. Als de Nederlandse Eredivisieclubs zulke hoge salarissen zouden bieden als in het buitenland, hadden ze ook betere voetballers behouden. Vrijwel niemand zal uit vrijgevigheid in Nederland blijven, behalve wellicht de enorm rijke mensen, maar die moet je niet hebben (ongemotiveerd). Zonder de echt goede mensen komen we echt de crisis door!

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag zijn de algemene beschouwingen begonnen, Wilders diende meteen een motie van wantrouwen in. Slim van hem, want hij heeft niets te verlezen en uit de huidige peilingen blijkt dat de PVV de grootste partij (33) op dit moment zou zijn. De motie werd alleen verworpen.

Slim? Serieus? Ik vind dat helemaal niet slim. Je wist heus wel dat die motie werd verworpen, het had helemaal geen zin. Als hij het aan het einde van de algemene beschouwingen had geprobeerd, had hij wellicht wat meer geloofwaardigheid in de kamer gehad. En wellicht ook nog wat meer partijen die hem steunden. Feit is dat de meeste partijen gewoon nog het zegje van het kabinet wilde horen, en geef ze eens ongelijk.

Ik vind Rutte een geweldige premier (al vond ik Balkenende nóg beter). Hij blijft rustig, en kan echt heel goed debatteren. Ze MOETEN wel 6 miljard bezuinigen, ze KUNNEN niet anders. Anders krijgen ze een boete van 1,5 miljard of iets dergelijks, en dan moeten ze het alsnóg bezuinigen. In plaats van zeiken dat er 6 miljard bezuinigd moet worden, kunnen ze beter bedenken HOE ze die 6 miljard gaan bezuinigen. De inkleding daarvan is wellicht variabel, maar dat het moet gebeuren staat toch als een paal boven water...

Ik vind het diep, maar dan ook echt dieptriest hoe het nu in de Kamer gaat. Wilders is echt een randdebiel (excuus voor de term), ongelooflijk slechte argumenten, alleen maar drogredenen. En het Nederlandse volk loopt als makke lammetjes achter hem aan. Natuurlijk wil ik Wilders niet vergelijken met Hitler, maar de macht van Hitler is wel op dezelfde manier ontstaan. Het gaat slecht met het land, er komt iemand met charisma, die zegt wat het volk wilt horen. Vervolgens krijgt hij de meeste aanhangers en stemmen. Dan zegt men "hij kan goed debatteren", ja, omdat hij zegt wat men wilt horen. Maar hoe redelijk is dat?

Wilders is zeker niet mijn favoriet, maar als hij graag nieuwe verkiezingen wil kon die motie ingediend worden. Slim moet je niet te letterlijk nemen, maar als je niets te verliezen hebt dan dien je toch sowieso een motie in als Wilders zijnde?

Daarnaast ben ik ook wel blij met iemand als Rutte, hij staat onder grote druk en weet zoals jij al zegt rustig te blijven. Veel mensen zijn weer tegen hem omdat er bezuinigd moet worden, maar dat is niet puur zijn fout alleen vatten mensen dat wel zo op.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is niet slim. Het was slim geweest als hij het aan het einde had gedaan. Dit was weer puur provocatie en dat leverde helemaal niets op, behalve misschien wat stemmen. Als hij het aan het einde van de beschouwingen had gedaan, waren wellicht nog wat oppositiepartijen bij die motie van wantrouwen betrokken geweest. Had het wellicht wel kans van slagen gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...