Tim Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 (bewerkt) In deze tutorial ga ik uitleggen, hoe je met behulp van planes een heuvelachtig landschap kan maken: 1. Open 3ds max 7, ga naar de tab create\geometry, dit zie je dan: 2. selecteer zoals hierboven is aangegeven Plane (rood), klik en sleep nu een vak zoals hier onder is aangegeven, stel nu de Length en de width in (groen). Bij Length Segs en Width Segs kun je aanpassen hoeveel polygonen je wilt in een model (rood). ik heb 10 bij 10 gebruikt. 3, nu gaan we er de vorm in bregen open nu de tab modify, klik op Modifier List (rood), er verschijnt een lijst, kies nu in die lijst displace (groen) 4. dit krijg je te zien, klik nu op de knop None (rood), je krijgt een venster te zien om een bmp te laden, als voorbeeld laat ik WOLK.bmp 5. de naam none is nu in de naam van de bmp verandert, om verder te gaan typ je een waarde in bij strength (groen), als voorbeeld heb ik 20 gekozen, je ziet nu dat je een heuvelachtig landschap heb gecreeert bij blur kun je instellen hoe de randen worden afgerond (LET OP DIT GEEFT VEEL POLY'S) (paars) p.s. deze bmp had ik gebruikt Bewerkt: 16 juli 2005 door Tim Reageren
Big-Bear Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 NIce Tut deze is handig, alleen snap het nie van dat van met die wolk, zit die al bij 3ds max 7, en wat voor effect geeft ut? Reageren
Wauzie Geplaatst: 16 juli 2005 Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 Je moet gewoon een plaatje laden....maakt niet zoveel uit welke. Reageren
Tim Geplaatst: 16 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2005 mag deze in de master tutorial list (sorry van dubbelpost, maar anders stont het in de tutorial) AUB Reageren
Expensive Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 Hoe zet je dit landschap dan In-Game?? Reageren
Wazuup Geplaatst: 2 mei 2007 Rapport Geplaatst: 2 mei 2007 In de Master Tutorial List had je dit kunnen vinden: - VideoTutorial: Model in SA zetten - VideoTutorial: Model in SA mappen met MapIO Dit zijn twee videotutorials over het ingame zetten van welk object dan ook, of dit nou een doos of een eiland is. De eerst leert je de basis, de tweede leert je je object goed te mappen op de juiste plek met de MapIO. Veel succes. Reageren
Lauriej Geplaatst: 4 februari 2010 Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Oud topic lol! Maarre bedankt heb het nu en hoe texture je het dan? Of moet ik daarvoor weer naar een andere tut? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.