Jump to content
Joriz

De Console-oorlog is begonnen: Playstation 4 vs Xbox One!


Nog niet iedereen heeft het denk meegekregen, maar de strijd der consoles is begonnen. Gisteren is in de Verenigde Staten de Sony Playstation 4 uitgekomen en volgende week vrijdag volgt de Microsoft Xbox One. Al krijgen we er misschien vanwege tekorten en lange wachtlijsten minder van mee is de strijd in Amerika dus heel groot. Al zijn ze qua hardware specificaties redelijk aan elkaar gewaagd is vooral de marketing en promotie die het hem nu doet. De normale reclamefilmpjes kent waarschijnlijk iedereen wel. Toch wilde ik de volgende filmpjes nog even delen:

http://www.youtube.com/watch?v=9hUUsqhetX4



Jimmy Fallon en Ice-T testen het demospelletje van de Playstation 4.

Dit is dus een zeer slimme marketing zet van Sony om het in een veel bekeken programma te tonen.



Amerikaanse winkelketen Target heeft 'per ongeluk?' al enkele Xbox One's verstuurd.

MoonlightSwami was een van de gelukkige en pakte hem op eigen wijze uit.



http://www.youtube.com/watch?v=H9J3Kh5CsyQ

2 Girls 1 PS4 - Een rare titel voor een filmpje voor een even rare uitpakparty.



http://www.youtube.com/watch?v=NYbs0firps8



Xbox One vs. Playstation 4 in de nieuwste South Park aflevering.

Een aflevering die zowaar is niet door één van de merken is betaald

Welke keuze wij Nederlanders maar moeten maken is de vraag. Zeker qua samenspel zal het nooit mogelijk worden met meerdere mensen tegen elkaar te spelen als een deel een Xbox heeft en deel een Playstation. Hierdoor worden we eigenlijk al gedwongen met een grote groep dezelfde soort consoles te kopen. Daarnaast zijn er natuurlijk geruchten en verhalen gaande. Rockstar Games komt sowieso komend jaar met een next-gen titel naar de nieuwe consoles. Echter zijn er ook geruchten gaande dat dit om Agent gaat en deze enkel exclusief naar één van de twee consoles komt. Dit is voor mij genoeg reden om even te wachten met het kopen van een console tot Rockstar Games wat bekend maakt. Natuurlijk zijn er op dit moment ook vele andere titels die exclusief naar één van de twee consoles komt. Mijn vraag dus aan iedereen is: Welke next-gen console ga jij kopen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik ben tot nu toe altijd erg tevreden geweest met al mijn PlayStation's en ik ga dit ook weer voortzetten op mijn PlayStation 4 die ik ga halen. Ik heb niks tegen de Xbox maar mijn voorkeur heeft altijd al bij PlayStation gelegen. Opvallend is dat het dit keer lijkt alsof iedereen een PlayStation wil en niemand een Xbox. Dat is tenminste wat ik zie in mijn vrienden/kennisen kring en deze poll zegt het natuurlijk ook wel een beetje. Ergens vind ik dat wel fijn dat iedereen voor het zelfde kiest want dan kan ik tenminste fatsoenlijk tegen iemand spelen via multiplayer.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben weliswaar een PlayStation-gebruiker, maar er zijn niet veel dingen die de PS4 beter maken dan de Xbox One, hoor. Behalve dat het eerstgenoemde DDR5 RAM heeft, terwijl de Xbox One het moet doen met DD3 RAM. En zelfs dat is nog zeker geen wereld van verschil. Of je moet design belangrijker vinden en bijvoorbeeld dat van de PS4 mooier vinden, of juist dat van de Xbox One. Met andere woorden, er kan sprake zijn van verschil van smaak.

Nogmaals, er zijn, behalve qua design geen enorme verschillen in de consoles. Enkele zaken die de Xbox One in eerste instantie in mijn ogen minder interessant maakte zijn inmiddels al (deels) teruggeschroefd. Op dit moment zijn voor mij de enige reden om NIET voor de Xbox One te gaan de prijs (€499 tegenover €399) en het feit dat ik meer gewend ben aan het interface van de PlayStation. Voor een Windows 8-achtige interface heb ik m'n laptop al, haha. :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zelf ga voor de Xbox One maar dit is puur omdat ik de interface, controller (in mindere mate) gewend ben en mijn vrienden grotendeels voor de Xbox One kiezen. Qua specs en dergelijke zal het niet veel schelen (merkbaar) en dan ga ik liever voor de console met de betere exclusives (mijn mening, ik ben geen fan van de wat 'kiddo' games als Little big planet) en voor een Kinect (ja, dat vind IK wel handig).

Xbox mensen zijn blind, ze willen niet zien dat de PS4 beter is.

But that is just how xbox people are.

Jou reactie zegt toch al genoeg? Blijkbaar trek jij die conclusie over anderen terwijl jezelf met geen een goed tegenargument komt, je bent dus geen haar beter dan die 'blinde xbox mensen'.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik zelf ga voor de Xbox One maar dit is puur omdat ik de interface, controller (in mindere mate) gewend ben en mijn vrienden grotendeels voor de Xbox One kiezen. Qua specs en dergelijke zal het niet veel schelen (merkbaar) en dan ga ik liever voor de console met de betere exclusives (mijn mening, ik ben geen fan van de wat 'kiddo' games als Little big planet) en voor een Kinect (ja, dat vind IK wel handig).

Xbox mensen zijn blind, ze willen niet zien dat de PS4 beter is.

But that is just how xbox people are.

Jou reactie zegt toch al genoeg? Blijkbaar trek jij die conclusie over anderen terwijl jezelf met geen een goed tegenargument komt, je bent dus geen haar beter dan die 'blinde xbox mensen'.

Dit was een quote uit de South Park aflevering over PS4 en Xbox One.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...