MostWantedKid Geplaatst: 24 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 24 november 2013 Ik ga ook niet zo vaak uit naar clubs of zo, ik vind het namelijk veel gezelliger om een terrasje te pakken en om daar met een biertje te zitten met vrienden. Ook denk ik dat de meeste mensen uitgaan om status en niet om lol te hebben. Ook wel om lol te hebben, maar de meesten gaan 'omdat het moet en omdat ik anders niet in de smaak val'. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 24 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 24 november 2013 (bewerkt) Ik verplicht mezelf om uit te gaan(café of een evenement ofzo, maakt niet echt uit), klinkt misschien raar, maar het is zo. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het dan wel vaak(lees: bijna altijd) naar mijn zin hoor. Ik zou echter soms geneigd zijn om sociaal contact te mijden omdat ik bijvoorbeeld moe ben, maar dat ga ik dus tegen. Bewerkt: 24 november 2013 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 24 november 2013 Hetzelfde MP :3 . Mijn vrienden zijn juist niet het uitgaanstype en dat maakt het zo moeilijk :c Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAKevin023 Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 (bewerkt) Autisme is mijn 'excuus', ik ga liever monopoliën dan naar de club. Uitgaan, stappen, ik vind er allemaal niets aan. Slap excuus, sorry. Ik ben zelf een soort van autist (PDD-Nos) en ik ga wel eens uit. Me neef is helemaal een autist en die gaat bijna elk weekend zuipen in de stad. Dat je het niks aan vindt snap ik, maar autisme lijkt mij geen reden. Alsof je met autisme een excuus heb niet uit te gaan. Ik bedoel het niet negatief. Maar ik vindt gewoon dat je autisme erbuiten moet laten. Waarom? Omdat je met autisme heel erg goed kan leven dus ook kan uitgaan, op jezelf wonen, gezin hebben. Dat soort dingen. Ik houd het leuk. Eens in de maand ga ik wel een zaterdag avond met me vrienden stadje in. (Gisteren nog) Niet elke zaterdag want ik wil me weekend graag leuk houden omdat ik na een nacht uit helemaal naar de kloten ben, kater en zo. (Vandaag viel gelukkig mee ) En soms kan ik niet omdat ik ook op zaterdag en zondag wel eens moet werken. Bewerkt: 25 november 2013 door GTAKevin023 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, omdat ik het ook raar vind om een excuus te moeten hebben om niet uit te gaan. Maar het is wel een verklaring voor waarom ik zelf niet van uitgaan houd (veel drukte, grote groepen, herrie en zo). Uiteraard is dit voor iedereen met autisme anders, dat weet ik. Maar ik denk dat het bij mij wel een oorzaak is waarom ik niet van uitgaan houd. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Maar ik vindt gewoon dat je autisme erbuiten moet laten. Waarom? Omdat je met autisme heel erg goed kan leven dus ook kan uitgaan, op jezelf wonen, gezin hebben. Dat soort dingen. Hangt er puur vanaf hoe zwaar het is. Heb je ooit de film Ben X gezien? Zeker de moeite waard om eens te bekijken. Ik weet niet in hoeverre dit overdreven is, maar het lijkt mij niet dat die jongen ooit normaal op café zou kunnen gaan. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Venzio Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik vind de cafésfeer echt helemaal niks en ga eigenlijk nooit uit. Bovendien drink ik niet. Bij hoge uitzondering een glaasje cava of champagne bij speciale gelegenheden, maar daar stopt het dan ook. Steeds ook het gevoel dat je scheef bekeken wordt als je uitlegt dat je niet drinkt. Mensen beginnen dan vreemde dingen te denken. Ik drink zelf ook niet en ik heb precies hetzelfde gevoel, het is 'raar' als je niet drinkt lijkt het wel. Ik krijg ook altijd vragen waarom ik dan niet drink en dan moet ik het weer uitleggen, ik begrijp niet dat het tegenwoordig meer een norm is geworden, wel drinken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik drink héél erg weinig en mij word vrijwel nooit zulke dingen gevraagd. En als 't wel word gevraagd trek ik me niks van de rare koppen of reacties aan. Ik ga voor mijn eigen plezier, immers. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
SpacyColours Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik vind de cafésfeer echt helemaal niks en ga eigenlijk nooit uit. Bovendien drink ik niet. Bij hoge uitzondering een glaasje cava of champagne bij speciale gelegenheden, maar daar stopt het dan ook. Steeds ook het gevoel dat je scheef bekeken wordt als je uitlegt dat je niet drinkt. Mensen beginnen dan vreemde dingen te denken. Ik drink zelf ook niet en ik heb precies hetzelfde gevoel, het is 'raar' als je niet drinkt lijkt het wel. Ik krijg ook altijd vragen waarom ik dan niet drink en dan moet ik het weer uitleggen, ik begrijp niet dat het tegenwoordig meer een norm is geworden, wel drinken. Daarnaast is het ook nog eens irritant om als enige helder te zijn terwijl iedereen om je heen aangeschoten/dronken is. Je kan met niemand meer een normaal gesprek voeren... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Jij gaat echt met typische mensen om zeg Spacy Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Venzio Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik vind de cafésfeer echt helemaal niks en ga eigenlijk nooit uit. Bovendien drink ik niet. Bij hoge uitzondering een glaasje cava of champagne bij speciale gelegenheden, maar daar stopt het dan ook. Steeds ook het gevoel dat je scheef bekeken wordt als je uitlegt dat je niet drinkt. Mensen beginnen dan vreemde dingen te denken. Ik drink zelf ook niet en ik heb precies hetzelfde gevoel, het is 'raar' als je niet drinkt lijkt het wel. Ik krijg ook altijd vragen waarom ik dan niet drink en dan moet ik het weer uitleggen, ik begrijp niet dat het tegenwoordig meer een norm is geworden, wel drinken. Daarnaast is het ook nog eens irritant om als enige helder te zijn terwijl iedereen om je heen aangeschoten/dronken is. Je kan met niemand meer een normaal gesprek voeren... Is dat de bedoeling dan? Ik denk dat je nooit zoveel 'normale' gesprekken voert als je uitgaat, denk ik dan. Ik heb persoonlijk geen last van anderen, ik kan best een feestje maken zonder drank. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAKevin023 Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 (bewerkt) Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, omdat ik het ook raar vind om een excuus te moeten hebben om niet uit te gaan. Maar het is wel een verklaring voor waarom ik zelf niet van uitgaan houd (veel drukte, grote groepen, herrie en zo). Uiteraard is dit voor iedereen met autisme anders, dat weet ik. Maar ik denk dat het bij mij wel een oorzaak is waarom ik niet van uitgaan houd. Hangt er puur vanaf hoe zwaar het is. Heb je ooit de film Ben X gezien? Zeker de moeite waard om eens te bekijken. Ik weet niet in hoeverre dit overdreven is, maar het lijkt mij niet dat die jongen ooit normaal op café zou kunnen gaan. Allebei een punt. Misschien verdedigde ik autisme een beetje te veel. En ik heb niet eens zelf autisme, maar een deel ervan. Ik hoop gewoon dat mensen die autisme hebben zichzelf zoveel mogelijk als normaal persoon zien, en niet omdat een dokter jou een stempel hebt gegeven van jij hebt ADHD, autisme, PDD-Nos of weet ik veel wat allemaal. SpacyColours, ik hoop dat je het niet als kritiek zag man. Ik wil je alleen maar zeggen dat autisme hebben echt niet erg is. Maar zo te zien zie je dat zelf heel goed. Bewerkt: 25 november 2013 door GTAKevin023 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik drink zelf ook niet en ik heb precies hetzelfde gevoel, het is 'raar' als je niet drinkt lijkt het wel. Ik krijg ook altijd vragen waarom ik dan niet drink en dan moet ik het weer uitleggen, ik begrijp niet dat het tegenwoordig meer een norm is geworden, wel drinken. Hej kijk eens aan, een spiegel! Tja, er was wel eens een periode waar ik wat vaker wegging, maar uiteindelijk voel ik niet de nood om zoiets op reguliere (zeker niet wekelijkse) basis te doen. Om te beginnen ben ik de vrienden waar ik toen voorheen mee wegging wat kwijtgespeeld en wonen mijn huidige groep vrienden toch net iets te ver, maar daarnaast is het ook een best dure bezigheid. Als geroutineerde gamer besef je wel dat het geld dat je aan games spendeert niet ergens anders heen kan en je weet dat het voor de meeste niet mogelijk is om alles te betalen. Dus dat is dan ook een gemak. Natuurlijk kost zo'n avond niet zo veel als je niet drinkt zoals ik, maar toch, je spendeert sowieso wel wat. Maar ik heb wel nooit problemen gehad met uitleggen dat ik niet drink. Sommigen irriteert het, mij maakt het niet uit. Op een manier is dat ook een vorm van conversatie en dat die dan op zo'n onconventionele manier begint neem je er dan maar even bij. Ze mogen het me altijd eventjes vragen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 25 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 25 november 2013 (bewerkt) ...(veel drukte, grote groepen, herrie en zo)... .. Allebei een punt. Misschien verdedigde ik autisme een beetje te veel. En ik heb niet eens zelf autisme, maar een deel ervan. Ik hoop gewoon dat mensen die autisme hebben zichzelf zoveel mogelijk als normaal persoon zien, en niet omdat een dokter jou een stempel hebt gegeven van jij hebt ADHD, autisme, PDD-Nos of weet ik veel wat allemaal. SpacyColours, ik hoop dat je het niet als kritiek zag man. Ik wil je alleen maar zeggen dat autisme hebben echt niet erg is. Maar zo te zien zie je dat zelf heel goed. Autisme is ook een groot containerbegrip. Daarom heb ik ook liever dat men die eigenschappen opnoemt (dat wat spacycolours tussen haakjes zet). Bewerkt: 25 november 2013 door NicolaB Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Sharingan Geplaatst: 26 november 2013 Rapport Share Geplaatst: 26 november 2013 (bewerkt) Voor het aantal mensen wat niet drinken, en scheef aangekeken wordt, is omdat alcohol zo in onze maatschappij is geintegreerd dat het bijna als normaal wordt gezien. Ik ben ook geen grote zuipert, maar af en toe een avond met een paar man en wat kratten bier helemaal naar de klote gaan is ook niet verkeerd hoor, ik zeg ook altijd: (en de rest van het internet zowat) Bewerkt: 26 november 2013 door .Whoopdidoo. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.