Jump to content

Wat is jou excuus voor niet uitgaan op zaterdagavond?


Nissan

Recommended Posts

Anderzijds zijn er ook geen goede verhalen die beginnen met "I was drunk and..." want 1) merendeel heeft geen idee achteraf wat er is gebeurd en 2) al die zogenaamde interessante verhalen lijken allemaal enorm op mekaar. Leuk voor een keertje te vertellen maar het zorgt nooit voor een goed verhaal.

Ergens is de maatschappij er ook zwaar hypocriet in. Enkele weken terug las ik een artikel dat marihuana relatief sociaal geaccepteerd is, wat leidde tot wat verontwaardigde reacties (voornamelijk bij ouders), maar waarom die verontwaardiging van een maatschappij die alcohol dan wel toelaat? Dat is gewoon zeer kortzichtig. Als je alcohol toelaat dan zie ik ook geen probleem in het gebruik van softdrugs (en zelfs sommige hard drugs, het feit gegeven dat alcohol op zich al in een select groepje van hard drugs zit), je moet daar consistent in zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    9

  • Grand Theft Auto TOM

    5

  • .Sharingan

    4

  • Kenny-Petrovic

    4

  • 6 maanden later...

Geld is inderdaad hetgeen wat het balletje laat rollen. Daarbij is het zo, als je het beleid wilt veranderen, dat je ook weer terug komt op doel,tijd&middelen (geld).

Daaraan gelieerd zie je dus ook wat een machtige beleidsmaker maakt: sterk een doel formuleren, zo snel mogelijk door laten voeren met zo min mogelijk middelen.

- De eerste 2 slaan grotendeels op een eendrachtige politiek, dat het moet goedkeuren.

- De laatste kan op kwaliteit van de beleidsmaker slaan, maar ook op kwantiteit (zie een berlusconi etc., die veel middelen had)

Ergens is de maatschappij er ook zwaar hypocriet in. Enkele weken terug las ik een artikel dat marihuana relatief sociaal geaccepteerd is, wat leidde tot wat verontwaardigde reacties (voornamelijk bij ouders), maar waarom die verontwaardiging van een maatschappij die alcohol dan wel toelaat? Dat is gewoon zeer kortzichtig. Als je alcohol toelaat dan zie ik ook geen probleem in het gebruik van softdrugs (en zelfs sommige hard drugs, het feit gegeven dat alcohol op zich al in een select groepje van hard drugs zit), je moet daar consistent in zijn.

Uiteindelijk kom je dan ook hier op; het mogelijke alcohol- en drugsbeleid. Voor dat je beleid creëert moet je eendrachtig het beleid kunnen doorvoeren. We willen allemaal wel de beste wereld. Dat gaat gepaard met diverse visies die een (politieke) overheidsinstantie heeft, van het maken van het (inter-)nationaal beleid tot het uitvoeren van het decentrale gemeentebeleid. "je moet" ligt dan ook flink wat complexer. In beginsel dat jij vind dat het beleid inconsistent is. Ik vind pas dat je pas naar anderen van 'moet' kan spreken wanneer jouw beleid is doorgevoerd is. :)

Het is ook een tijd van financiële bezuinigingen bij de (Nederlandse) overheid. Dit zorgt voor minder 'out-of-the-box' denkgedrag en beleid. Immers kost een volledig ander beleid veel tijd en middelen en daarbij is het ook niet altijd even makkelijk om een complex veranderd doel eendrachtig door de benodigde kamers te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Geld is de optie die ik het meest ervaar bij anderen maar over het algemeen niet bij mezelf. Hier in de regio heb ik het niet zo op uitgaan want het zijn vaak de wat getinte mensen die hun territorium opeisen en dat vind ik hinderlijk. Daarom ga ik liever naar de grotere discotheken in Duitsland maar dat gebeurt eens in de maand ofzo ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...