Jump to content

[WK 2014] De Kantine!

Recommended Posts

Geplaatst:

Lijkt me toch logisch dat in voorbereidingswedstrijden spelers worden opgesteld die de uiteindelijke selectie mogelijk niet halen? Het zijn in die matches dat je pas echt kan experimenteren. Samen trainen is allemaal goed en wel, maar uiteindelijk krijg je dan geen reëel beeld over hoe goed iemand bij bepaalde personen past. Pas als je een tactiek in werking brengt, weet je of hij werkt.

• Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

113

• ERRWINS

90

• TekaLoca

59

• thebig

54

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)
Wat heeft geld hiermee te maken? Als ik voor de slechtste amateur 100 miljoen uitgeef is die speler gelijk 'sterk'? Een team is pas 'sterk' als het samen goed presteert, en dat zullen wij pas zien op het WK zelf.

Voor een amateur betaalt men geen 100 miljoen euro. Een goede speler is veel waard, België heeft vele waardevolle spelers, België is dus bijgevolg sterk.

Zit je nu serieus je best te doen om de stelling "België is niet sterk" te verdedigen? Ik dacht dat het na 4-2 wel duidelijk was.. :-(

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Dat vind ik aan Nederland soms wel raar. In de voorrondes gebruiken ze nooit het uiteindelijke elftal wat ze gaan gebruiken voor de officiele wedstrijden.

Ze rouleren om te kijken welke spelers bij elkaar passen. Daardoor kan je juist het sterkste team samenstellen. Het gaat natuurlijk ook om de huidige vorm, die bekeken moet worden in de voorbereiding.

Klopt maar spelers moeten ook aan elkaar wennen en weten wat ze aan elkaar hebben. Als je te vaak wisselt, komt er verwarring lijkt mij.

Geplaatst: (bewerkt)
Wat heeft geld hiermee te maken? Als ik voor de slechtste amateur 100 miljoen uitgeef is die speler gelijk 'sterk'? Een team is pas 'sterk' als het samen goed presteert, en dat zullen wij pas zien op het WK zelf.

Voor een amateur betaalt men geen 100 miljoen euro. Een goede speler is veel waard, België heeft vele waardevolle spelers, België is dus bijgevolg sterk.

Zit je nu serieus je best te doen om de stelling "België is niet sterk" te verdedigen? Ik dacht dat het na 4-2 wel duidelijk was.. :-(

Was jij ook niet een van de mensen die zeiden dat het maar een vriendschappelijke wedstrijd was toen ze verloren van Japan? Op papier is België sterk, maar laat dat eerst maar eens in praktijk zien. België heeft met dit elftal nog helemaal niks gepresteerd, of wil je zeggen dat kwalificeren al een prestatie is? Voor het eerst in 10 jaar (zoiets), geweldig! _O_ Laten we ook niet vergeten dat een groot deel van dit team 2 jaar geleden ook al speelde en het ook niet lukte om zichzelf te plaatsen voor het EK.

Bewerkt: door Venzio
Geplaatst:

of wil je zeggen dat kwalificeren als een prestatie is? Voor het eerst in 12 jaar, geweldig!

Voor België eigenlijk best wel, ja bloos.gif

Laten we ook niet vergeten dat een groot deel van dit team 2 jaar geleden ook al speelde en het ook niet lukte om zichzelf te plaatsen voor het EK.

Laten we ook niet vergeten dat veel van die spelers ondertussen een evolutie hebben doorgemaakt. Courtois stond tijdens die kwalificaties van het EK nog bij Genk in doel, Hazard speelde nog bij Lille, Lukaku bij Anderlecht.. Veel van die spelers kregen nog geen superprofessionele begeleiding en speelden nog niet bij zo'n topteams. Als jong team ben je dan nog niet zo ervaren en zelfs al heb je ongelooflijk veel talent, als dat nog niet volledig tot uiting is gekomen, ben je er niet veel mee.

Ik ben ervan overtuigd dat die transfers naar topteams van veel spelers zeker een rol hebben gespeeld bij de kwalificatie voor het WK. Het is een eerste, maar belangrijke stap in een verdere ontwikkeling. Hoe die precies loopt, daar moeten we het WK voor afwachten.

Geplaatst:

Dat klopt inderdaad, maar er lopen hier een aantal leden zo van stapel met hun opportunistische gedoe.. België heeft op papier een sterk elftal, of ze nu al in staat zijn om hoge ogen te gooien en dus goed samen te spelen, dat weten we niet. Nederland heeft wat minder sterke namen, maar spelen al wat langer samen (en bij dezelfde teams).

Laten we allemaal maar gewoon het beste hopen voor beide elftallen en dan zien we wel wie het verst komt.

Geplaatst:

Dat is waarschijnlijk ook een beetje 'jaloezie' van onze kant. Wij spelen al jaren op WK's en het is ons nog niet gelukt om een WK te winnen, en nu komt België 'uit het niets' met een goede lichting die mogelijk nu, of over een aantal jaren, daar misschien wel grote kans op hebben.

Geplaatst:

Het is niet dat België de allerbeste kwalificatiereeks heeft gehad, ik geloof dat zelfs die van Nederland beter was (ja, dat team dat 'zoveel' slechter is dan jullie).

Evenveel punten, gelijkaardige resultaten en dat in een zwaardere poule. Nee, die van Nederland was dus niet beter.

Heeft België werkelijk iets gepresteerd de laatste 2 jaar?

Zeker, Nederland vernederen. Een prestatie waar we dankzij reacties als deze nog 10 jaar van kunnen genieten.

Even serieus, voorbije prestaties zijn allemaal mooi, maar hebben niks relevantie bij een nieuw toernooi.

Ik geloof dat jullie namelijk wel van Japan hebben verloren.

Japan is dan ook een zeer goed team. Het enigste Aziatische land met een hoge voetbaldivisie. Ik heb de match gezien en het ging in feite zeer gelijk op, Japans was iets efficiënter. Goed uitgespeeld door hen.

Ik vraag me echter wel af of het niet allemaal goede indivuele spelers zijn, en geen echt team.

Ik vind het vreemd, dat is iets wat ik al maanden moet aanhoren van zo vele critici. "Ze spelen allemaal voor hun eigen naam, niet voor het team." Ik denk eigenlijk dat er weinig teams rondlopen waar de teamspirit zo hoog is en waar men zo focust op gezamenlijk spel als het huidige Belgische elftal. Natuurlijk zullen er wel enkele landen zijn waar de spelers meer op mekaar zijn afgespeeld (Kroatië bijvoorbeeld) maar elk land kent nieuwkomers waardoor er nooit lang een perfect elftal zal rondlopen. Koning der Belgen, Vincent Kompany, zal alles wel mooi gidsen.

Geplaatst:

Aan de kwalificatiematchen te zien, vind ik wel dat gezegd mag worden dat de Duivels goed samen kunnen spelen. Of dit goed genoeg is en of ze dit kunnen volhouden op een WK, daar kan onmogelijk iets over gezegd worden, omdat het de eerste keer is dat dit team op een groot eindtornooi gaat spelen.

Geplaatst:

Even een boodschap van algemeen nut: Onnodige quotes worden niet gewaardeerd. Wanneer je wilt reageren op de laatste post, hoef je die niet te quoten. Ik heb zojuist een hoeveelheid onnodige quotes verwijderd en de pagina's zijn ineens nog maar half zo lang. Alvast bedankt.

Geplaatst:

De kwalificatie van Nederland was beter dan die van de Belgen? 1 april.... :7

Tegen Servië, Schotland, Wales en Kroatië spelen is een grotere uitdaging dan tegen "ochot" Hongarije, Andorra en Estland. En dan nog gelijk spelen in Tallinn...

Voorbije 2 jaren gepresteerd?

Misschien geen tornooi, maar vernederd worden op een EK door de Duitsers, Portugezen en de Denen is misschien nog erger voor een ploeg dat de finale wist te bereiken op een WK.

Geplaatst:

Snap niet waarom jullie het zo belangrijk vinden wie de moeilijkste poule had en dus het 'beter' heeft gedaan dan de ander. Ze zijn allebei gekwalificeerd en bij een WK heb je weinig aan de statistieken uit de kwalificatie.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...