Jump to content

Wie is de Mol 2014


Guardian1980

Wie is de Mol?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie denk jij dat de Mol is?

    • Jennifer Hoffman
      1
    • Freek Bartels
      0
    • Tygo Gernandt
      1
    • Owen Schumacher
      2
    • Daphne Bunskoek
      1
    • Maurice Lede
      0
    • Aaf Brandt Corstius
      0
    • Jan-Willem Roodbeen
      4
    • Susan Visser
      1
    • Sofie van den Enk
      5


Recommended Posts

Waarom praten wij opeens in spoilers? :7

Anyways, best wel overduidelijk dat het nu Sofie is. Sowieso dat Freek en Susan op haar zitten. Of is het toch anders? Niets is wat het lijkt. Ik denk dat de uitzending van volgende week wel weer voor wat verrassinkjes gaat zorgen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    15

  • Silverbyte

    14

  • Nyltje

    12

  • Guardian1980

    11

Spijtig dat Tygo eruit ligt, was mn favoriete kandidaat. Toen hij met Sophie overbleef voor het scherm, wist ik hoe laat het was.

Ik denk dat Sophie de Mol is en, bijgevolg, dat Freek wint. Susan is best wel verdacht ook, maar zou me nog altijd verbazen dat zij het daadwerkelijk is.

Kan niet wachten op volgende week :D

Link to comment
Delen op andere websites

Erg spijtig dat Tygo de finale niet heeft gehaald, hij was met afstand de meest fanatieke deelnemer en deed vaak op een leuke manier zijn best anderen te verwarren.

Waarom praten wij opeens in spoilers? emo.gif

Nooit gedaan, gaan we nu ineens met enkel de slotaflevering te gaan ook niet doen.

Domme mensen die de aflevering vergeten zijn te kijken, kijken dan dit topic en gaan dan zeiken dat we niet in spoilers praten. :puh:

Dan moeten die mensen dit topic maar negeren. Deed ik ook wanneer ik een aflevering nog niet had gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Anyways, best wel overduidelijk dat het nu Sofie is. Sowieso dat Freek en Susan op haar zitten. Of is het toch anders? Niets is wat het lijkt. Ik denk dat de uitzending van volgende week wel weer voor wat verrassinkjes gaat zorgen. :D

Niet overduidelijk, ook al denk ik van wel. Hoezo zou het overduidelijk zijn?

Tygo zat op Susan, Sofie zei dat ze op Susan zat en Susan zei dat ze op Sofie zat.

Dan zijn twee dingen mogelijk (of eigenlijk drie):

a) Susan is de mol, zowel Tygo als Sofie zitten goed, maar Tygo had minder antwoorden goed dan Sofie. Freek zou dan dit keer afgevallen zijn (die zit op Sofie), maar die had een vrijstelling.

b) Sofie is de mol, Susan had het goed, maar Tygo had het niet goed.

c) Alle drie zijn ze niet de mol, maar Freek is de mol, daarom hadden ze allemaal veel fout en was het afhankelijk van het aantal "gelukkig goede antwoorden" wie door ging. Deze optie was mogelijk, maar aan het einde werd duidelijk dat dit niet het geval is.

Nu is ook alles nog mogelijk. Alleen c hierboven is afgestreept.

Als Sofie de mol is > Freek de winnaar en Susan de verliezer.

Als Susan de mol is > Freek de verliezer en Sofie de winnaar.

Het kan nog alle kanten op gaan. :7

Sofie had ik heel lang als "side-mol", maar in een bepaalde aflevering (geen idee meer welke), haalde ze veel geld op voor in de pot, terwijl ze dat niet had hoeven doen. Waarom dan? Om zichzelf minder verdacht te maken?

Susan heeft nooit extra geld voor de pot opgebracht, wanneer dat niet moest.

Wat mij wel opviel... Er was één brief niet aangekomen, right? Ze hebben allemaal de brieven gepost waar de rest op stond te kijken, dus was het niet mogelijk om die niet te posten. Dat is slechts in twee gevallen mogelijk geweest: Sofie en Freek, omdat die in een onderling verbondje besloten dat geld te posten. Freek is niet de mol, zou dit een echte molactie geweest zijn van Sofie?

Dus ik weet het helemaal niet meer. Helemaal top. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Oeh! Ik heb zin in de mollen acties voor volgende week! ;D

Ik kijk vaak ook naar de hints, want elke keer probeer ik weer goed te kijken in de aflevering wat er allemaal gebeurt, en wat de titel met de mol te maken heeft. :puh: Het is me deze keer weer niet gelukt om hints te spotten of om de titel te ontrafelen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dus ik weet het helemaal niet meer. Helemaal top. :D

Dat. Er is niemand die er echt uitspringt, iedereen zou het kunnen zijn. Persoonlijk neig ik lichtjes naar Susan, maar als ik er helemaal naast blijk te zitten zou me dat niets verbazen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij wel opviel... Er was één brief niet aangekomen, right? Ze hebben allemaal de brieven gepost waar de rest op stond te kijken, dus was het niet mogelijk om die niet te posten. Dat is slechts in twee gevallen mogelijk geweest: Sofie en Freek, omdat die in een onderling verbondje besloten dat geld te posten. Freek is niet de mol, zou dit een echte molactie geweest zijn van Sofie?

Sofie en Freek hebben wel naar elkaar gekeken toen ze de brief postten, de Mol kon dus onmogelijk een brief niet posten, tenzij ze (we kunnen eindelijk 'hij' wegstrepen) zeer vingervlug was.

Ik denk dat de enige brief die zonder ooggetuigen is verzonden de tweede van Tygo was, maar die is gewoon netjes aangekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, het is voorbij en ik ben blij dat ik alle discussies over wie de mol is weer mooi links heb kunnen laten liggen, mede doordat ik het programma altijd alleen keek. Ik zat vanaf de tweede aflevering op Sofie en die verdenking werd de laatste afleveringen alleen maar versterkt. Ik zag haar er al voor aan om lekker rondjes te rijden in die opdracht met die topo's om er maar voor te zorgen dat er geen geld in de pot kwam. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Sofie had in één aflevering voor mij eigenlijk al wel afgedaan (toen haalde ze geld op wat niet had gehoeven). :puh: Maar uiteraard ga je toch weer twijfelen.

Ik had mijn zinnen gezet op Freek, mede omdat hij in die opdracht met het wisselen van de enveloppen een envelop met geld had, en ik ervan overtuigd was dat de mol een envelop met geld had. Dit was dus wel waar, maar de verkeerde gekozen helaas.

Wat mij wel opviel bij de uitslag van vorige week, was dat Susan zich geen houding wist te geven. Dat is meestal als iedereen nerveus is, en jij niet. Dan ben je je pijnlijk bewust van de manier waarop je staat. Maar dat -en het feit dat zij nooit geld in het laatje bracht- waren voor mij de enige aanwijzingen.

Kortom; ik vond het een fantastische mol. Een fantastisch seizoen zelfs. Wat een leuke groep. Enthousiaste mensen en een goede mol. WidM 2014: _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat vanaf aflevering 7 op haar, omdat ik zag dat ze nooit geld in het laatje bracht.

Ik ga morgen ff heel de site van WIDM bekijken, want de aanwijzingen vind ik toch altijd wel het leukst! ^_^

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb zeker genoten van dit seizoen, en wederom heel grappig om al die mol-acties en verwijzingen te zien. Het meest bijzondere vond ik trouwens dat Freek de finale heeft gehaald, hoewel hij vrijwel de hele serie op Sofie zat.

Link to comment
Delen op andere websites

Echt een ideale Mol. Het grootste deel van het seizoen heb ik haar niet verdacht, pas naar het einde toe begon ik wat te twijfelen. Van Tygo had ik me ondertussen zowat volledig afgezet, Freek en Jan-Willem leken het ook niet te zijn, dus dan begon ik toch weer te twijfelen over Susan. Toch ben ik nog altijd verbaasd dat zij het daadwerkelijk is. Als ze daarenboven er nog eens in slaag één finalist totaal op het verkeerde been te zetten, dan weet je wel dat ze haar rol voortreffelijk gespeeld heeft. Al begrijp ik de verwarring bij Freek wel, Sofie was nu eenmaal ook wel verdacht.

De enige keer dat ik Susan heb zien mollen was bij de opdracht van de enveloppen ophalen. Ik dacht al gezien te hebben dat er nog een enveloppe in die brievenbus zat, maar ik ben niet zo iemand die duizend keer hetzelfde fragment gaat bekijken om zeker te zijn dat ik het goed heb gezien. Eigenlijk had ik op dat moment zeker kunnen zijn dat het Susan was, maar ik heb er dan toch geen aandacht aan besteed.

Ik kan niet wachten op het volgende seizoen! In de tussentijd ga ik naar de oudere seizoenen kijken en dan bedoel ik vooral de originele Belgische seizoenen.

Heb deze week het allereerste seizoen bekeken en je ziet wel dat het spel een hele evolutie heeft doorgemaakt. Niet alleen extra elementen die erbij komen (jokers, zwarte vrijstelling), maar ook gewoon de manier hoe het spel wordt gespeeld. De kandidaten wisten zelf amper waar ze aan begonnen, speelden zonder tactiek en waren bij momenten veel te lief voor elkaar. Dat maakte het juist weer moeilijker om de Mol te vinden en heb er dus erg van genoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Vond het weer een ontzettend leuk seizoen! Leuke kandidaten, leuke opdrachten, prachtige locaties en al helemaal mooi dat er een finalist was die de Mol niet één keer had verdacht. :)

Ik moet alleen wel zeggen dat ik de molacties een beetje tegen vond vallen. Ik weet niet of dat komt omdat ik na zoveel seizoenen steeds hogere verwachtingen van de mol krijg of omdat Susan het gewoon nét niet was. Kees was vorig jaar een supermol met veel gedurfde en leuke acties. Susan hanteerde meer de Anne-Marie Jüng-methode: zich van den domme houden en geld "per ongeluk" niet zien. Mollen zoals Dennis Weening en Kees Tol maken het net iets leuker met hun acties. Dennis die bijvoorbeeld doodleuk achter speelmachines ging staan tijdens opdrachten en geld dat hij had gevonden overboord gooide terwijl hij door zijn porto zuchtte dat hij het écht niét kon vinden. Of Kees die vorig jaar achter kandidaten hun rug om gekke bekken stond te trekken terwijl hij zich totaal niet inspande. Dat soort gedurfde acties mistte ik een beetje bij Susan, maar misschien was ze daar ook gewoon niet het persoon voor.

Alsnog vind ik ook WidM 2014 een zéér geslaagde editie. Ik hoop dat ze nog vele jaren doorgaan. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...