Jump to content

[EXPERIMENT] Pixel Art - Bee Lane 56


3L1077

Recommended Posts

Hey!

Iets wat me altijd wel gefascineerd heeft, is pixel art. Gewoon, dat preciesiewerk, die felle kleuren en drukke taferelen, zoals je bijvoorbeeld hier en hier kunt zien. Na eeuwig uitstellen, is het er vandaag toch eens van gekomen om het uit te proberen. Ik kan jullie één ding zeggen: wat een werk. En een moeilijk werk. Ik ben erin geslaagd om vanavond een klein huisje te ontwerpen, dat eigenlijk nergens op trekt, maar ben er toch al wel trots op. Ik ben van plan dit wel uit te breiden, zeker als jullie benieuwd zijn naar meer. Maar laten we niet te veel meer lullen en er gewoon direct naartoe gaan, als jullie deze tekst zelfs al gelezen hebben. :puh:

DG9EiMh.png

Originele pixel art

PwZoSlT.png

Verwerkt in een groter stukje

Dus, vertel me, wat vinden jullie er van? Willen jullie nog meer zien? Hebben jullie tips?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je dat zelf gemaakt? Ben wat verward, omdat er 'originele pixel art' staat.

Er lijkt weinig werk in te zitten, maar dat komt omdat het nogal simplistisch eruit ziet, gewoon wat pixeltjes zonder veel kleurgradatie.

Ik heb me er vroeger ook wat mee bezig gehouden, ben er nooit echt in geslaagd om zelf vormen te maken. En de juiste kleuren uitpikken om het juiste effect te creëren lukte me ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Het idee is erg leuk en het ziet er ook redelijk geslaagd uit. Het enige wat me opvalt is dat het zwembad veel te diep is. :puh:

Dat is omdat het stiekem een moordkuil is.

Nee, nu je het zegt, dat was me nog niet opgevallen. Ik ben van plan nog rond dat huisje te werken, dus als er een update volgt zal dat zeker aangepast worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Pixel art is altijd erg indrukwekkend om te zien. Mooi eindresultaat, leuk ook dat je je horizon wat aan het verbreden bent. De volgende stap is wellicht een schuin dak, dan een extra huisje, een weg, nog een extra huisje en voor je het weet heb je een complete gemeenschap gebouwd. Een pixel is als een baksteen, met elke die je zet bouw je letterlijk iets op. Ik ben erg benieuwd naar het volgende deel, ga dit ook zeker volgen als je er een soort projectje van maakt. yep.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Pixel art is altijd erg indrukwekkend om te zien. Mooi eindresultaat, leuk ook dat je je horizon wat aan het verbreden bent. De volgende stap is wellicht een schuin dak, dan een extra huisje, een weg, nog een extra huisje en voor je het weet heb je een complete gemeenschap gebouwd. Een pixel is als een baksteen, met elke die je zet bouw je letterlijk iets op. Ik ben erg benieuwd naar het volgende deel, ga dit ook zeker volgen als je er een soort projectje van maakt. yep.gif

Dat schuine dak was inderdaad eerst de bedoeling, maar dat liep na 10 pixels al fout af, dus dat wordt nog even oefenen. :puh:

En ja 't is inderdaad de bedoeling dat het zo'n projectje wordt, huisjes toevoegen, straten, etc. :) Misschien begin ik wel een nieuwe, want deze schaal lijkt me niet niet goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat schuine dak was inderdaad eerst de bedoeling, maar dat liep na 10 pixels al fout af, dus dat wordt nog even oefenen. puh2.gif

Practice makes perfect. blij.gif Wellicht kun je beter eerst met het dak beginnen en dan de rest van het huis maken? Ik heb hier nog een kleine tutorial gevonden voor je, wellicht kun je daar iets mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Vette creatie 3L1077! Ik heb in het verleden ook wel eens iets zelf te maken vanaf het begin, maar mijn doorzettingsvermogen liet mij in de steek. :( Ik ben blij dat jij wel iets redelijks hebt weten te produceren! Begrijpelijk overigens dat je het bij geometrische vormen houdt, als je echt in de details zou willen werken moet je, denk ik, zo'n pad aanschaffen waarop je kunt tekenen. In ieder geval vet dat je hier eens mee bezig bent, is weer wat nieuws. :)

Link to comment
Delen op andere websites

(Sorry voor dubbelpost)

Update

Zo, heb er een dagje aan gewerkt. Verschillende dingen uitgebropeerd, zoals bijvoorbeeld het schuine dak, een heg, een straat (die vind ik wel cool) en dergelijke.

Ik denk nu wel dat ik een punt achter deze Bee Lane zet, en een nieuwe wijk ga proberen ontwerpen, maar dan met een grotere schaal zodat ik meer mogelijkheden heb. Als jullie geïnteresseerd zijn natuurlijk. :clown:

CNLtB7h.png

Link to comment
Delen op andere websites

Niiice! Ik heb vroeger zelf ook veel met pixel art gewerkt, maar dat was voornamelijk in de Pokémon-hoek. Beetje sprites recolouren en dergelijke. Heuse pixelsteden, daar heb ik me nooit aan gewaagd. Leek me veel te hoog gegrepen, zeker als je kijkt naar de voorbeelden die in je OP staan. Wat je gemaakt hebt vind ik erg tof. Goed dat je klein begonnen bent en niet direct geprobeerd hebt een heel dorp te pixelen. Maar met lichte tweaks aan dit huisje kun je een aantal huisjes in dezelfde 'soort' op een rij zetten, en dan heb je al snel een straatje.

Ik ben erg benieuwd wat er nog gaat volgen!

Edit: ik zie dat je net een update hebt geplaatst haha. Ziet er goed uit man. Dak van het grote gebouw is ook heel aardig gelukt. Enige kanttekening die ik kan plaatsen zijn de gekke verhoudingen van de parasol.

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...