Jump to content

Vrijdag 7 Maart 2014 15:00 heel Nederland plat


GTA-LCS-Maverick

Recommended Posts

Omdat ik niet met scenarios kom waarin een hypothetische regering het beter doet dan de huidige betekent niet dat deze overschatte admin het bij het rechte eind heeft. Het is feitelijk onmogelijk om vast te stellen dat er géén enkele regering het beter had kunnen doen, of slechter. Om op metaniveau een hypotethische regering samen te stellen moet er rekening worden gehouden met íédere beslissing die er gemaakt is door de huidige regering en daar alle mogelijke uitkomsten van te bekijken. Dat is onmogelijk omdat iedere actie een bepaalde reactie heeft. Die reacties hebben ook reacties waardoor je oneindig lang bezig bent. We hebben te maken met een regering van 13 ministers en 8 staatssecretarissen met ieder hun eigen denkwijze. Ook hebben ze hun eigen mening, opvatting en uitvoering van de kabinetsplannen. Je zou dus ieder poppetje moeten analyseren, niet alleen qua denkwijze maar ook qua personaliteitskenmerken, huiselijke omgeving, opvoeding etc.

Mijn opmerking dat deze overschatte admin fout zit houdt meer stand dan zijn uitspraak dat geen enkele regering het beter zou kunnen doen. Dat is namelijk met geen mogelijkheid aan te tonen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTA-LCS-Maverick

    24

  • Dutchy3010

    14

  • SpacyColours

    13

  • Sir_Ballas

    12

Omdat ik niet met scenarios kom waarin een hypothetische regering het beter doet dan de huidige betekent niet dat deze overschatte admin het bij het rechte eind heeft. Het is feitelijk onmogelijk om vast te stellen dat er géén enkele regering het beter had kunnen doen, of slechter. Om op metaniveau een hypotethische regering samen te stellen moet er rekening worden gehouden met íédere beslissing die er gemaakt is door de huidige regering en daar alle mogelijke uitkomsten van te bekijken. Dat is onmogelijk omdat iedere actie een bepaalde reactie heeft. Die reacties hebben ook reacties waardoor je oneindig lang bezig bent. We hebben te maken met een regering van 13 ministers en 8 staatssecretarissen met ieder hun eigen denkwijze. Ook hebben ze hun eigen mening, opvatting en uitvoering van de kabinetsplannen. Je zou dus ieder poppetje moeten analyseren, niet alleen qua denkwijze maar ook qua personaliteitskenmerken, huiselijke omgeving, opvoeding etc.

Mijn opmerking dat deze overschatte admin fout zit houdt meer stand dan zijn uitspraak dat geen enkele regering het beter zou kunnen doen. Dat is namelijk met geen mogelijkheid aan te tonen.

'zijn' reactie

:7

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst zien, dan geloven. "Afbraakregering", geen enkele regering had het beter gedaan in deze tijd. Ze kunnen gewoon niet anders. Jammer dat 50% van Nederland te dom is om dat te begrijpen.

jij bent echt kkdom aaa mattie

hoe kun je nou zeggen dat geen enkele regering het beter had gedaan

dat kun je niet weten want er is geen andere regering geweest die met precies dezelfde factoren te maken hebben gehad

aaaa mattie

sahbi

Wat een taalgebruik zeg, en wat Tommy-Vercetti ook al zegt en dat tegen een Administrator. Trouwens ik heb ook even gerapporteerd.

Maar GTA-LCS-Maverick waar heb jij eigenlijk deze info vandaan?

Link to comment
Delen op andere websites

*tekst*

Mijn opmerking dat deze overschatte admin fout zit houdt meer stand dan zijn uitspraak dat geen enkele regering het beter zou kunnen doen. Dat is namelijk met geen mogelijkheid aan te tonen.

Dus... je wilt zeggen dat je geen manier kunt verzinnen hoe de regering het beter had kunnen aanpakken, waarmee je dus aangeeft dat je geen betere hypothetische regering kunt verzinnen, maar weigert wel aan te nemen dat de huidige acties de beste situatie geven? Dat noem ik zagen om te zagen.

Je kunt de dingen nog zo mooi omschrijven wat je wil, maar zo lang dat je geen manier vindt hoe het beter kan zie ik geen reden om de huidige regering te bestempelen als een slechte regering. Daar hoef je echt niet alle mogelijke acties/karakters/gedachtegangen/whatever voor te overlopen hoor, want we hebben het hier puur over een mogelijk hypothetisch resultaat dat je moet bedenken. Kun je dat niet, dan zie ik dus, zoals ik al heb aangegeven, geen reden om iets te zeggen over de huidige regering.

Link to comment
Delen op andere websites

*tekst*

Mijn opmerking dat deze overschatte admin fout zit houdt meer stand dan zijn uitspraak dat geen enkele regering het beter zou kunnen doen. Dat is namelijk met geen mogelijkheid aan te tonen.

Dus... je wilt zeggen dat je geen manier kunt verzinnen hoe de regering het beter had kunnen aanpakken, waarmee je dus aangeeft dat je geen betere hypothetische regering kunt verzinnen, maar weigert wel aan te nemen dat de huidige acties de beste situatie geven? Dat noem ik zagen om te zagen.

Je kunt de dingen nog zo mooi omschrijven wat je wil, maar zo lang dat je geen manier vindt hoe het beter kan zie ik geen reden om de huidige regering te bestempelen als een slechte regering. Daar hoef je echt niet alle mogelijke acties/karakters/gedachtegangen/whatever voor te overlopen hoor, want we hebben het hier puur over een mogelijk hypothetisch resultaat dat je moet bedenken. Kun je dat niet, dan zie ik dus, zoals ik al heb aangegeven, geen reden om iets te zeggen over de huidige regering.

Het is op dit moment sowieso enorm lastig te zeggen wat 'beter' is. Wat voor een grote groep mensen beter zou zijn kan voor een andere groep weer heel nadelig zijn. Als ik bijvoorbeeld naar het Nederlandse belastingstelsel kijk dan zou dat aangepast kunnen worden om zo een grote groep mensen te ontlasten. Ook het privatiseren van de zorg is voor véél mensen nadelig geweest. Toch is het voor heel veel mensen ook voordelig geweest. Zo kun je naar ieder besluit kijken. Nogmaals, het is onmogelijk om te zeggen dat geen enkele andere regering het beter had kunnen doen omdat die er niet is geweest.

Goede inhoudelijke reactie trouwens, Sir_Ballas.

Link to comment
Delen op andere websites

* te veel teskt* slapen.gif

Nederland kennende zijn we mentaal erg zwak en laten we alles over ons heen gaan.

Mag jij mij toch uitleggen wat mentaal zwak is, als wij de democratisch gekozen regering laten doen waarvoor zij aangesteld zijn?

Ja..vier jaar geleden. Toen de VVD en PVDA leugentjes aant verspreiden waren wat ze goed kunnen en konden. :7

Verder ontopic.

Alleen de mensen die stinkend rijk zijn in NL zeggen ''Wij hebben geen reden om te klagen, kijk maar naar hoe Afrika het heeft ''

3: De chaufeurs bedoelen het wel goed, zichzelf op een goede manier laten horen. Hoewel, de wegen blokkeren is mss nadelig, maar desondanks dat zou het erg effectief kunnen zijn.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Eerst zien, dan geloven. "Afbraakregering", geen enkele regering had het beter gedaan in deze tijd. Ze kunnen gewoon niet anders. Jammer dat 50% van Nederland te dom is om dat te begrijpen.

jij bent echt kkdom aaa mattie

hoe kun je nou zeggen dat geen enkele regering het beter had gedaan

dat kun je niet weten want er is geen andere regering geweest die met precies dezelfde factoren te maken hebben gehad

aaaa mattie

sahbi

Excuus, mijnheer Eli R, dat ik u op uw tere zieltje heb getrapt. Ik zal mijn post even verbeteren en hoop dat het dan uw goedkeuring kan dragen:

"Afbraakregering", mijns inziens had geen enkele regering had het beter gedaan in deze tijd. Ze kunnen gewoon niet anders. Jammer dat 50% van Nederland te dom is om dat te begrijpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk van wel. De bezuinigingen op bijvoorbeeld onderwjjs vind ik persoonlijk niet goed. Uiteindelijk betaalt de investering zich dubbel en dwars uit, terwijl de stap voor sommigen nu erg groot wordt om door te leren.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Eli-R: Het is niet de bedoeling om zulk taalgebruik te gebruiken, ongeacht of je tegen een administrator of een ander lid spreekt overigens. We proberen hier op een volwassen manier met elkaar te communiceren en ik hoop dat je dat in het vervolg ook zult proberen. yep.gif

Oh, vandaar dat ik zo laag heb gescoord op mijn logica-toets, dan was dit dus het antwoord bij "Welke van de volgende dingen is een synoniem voor 'platgooien'?"

A: Fijnstampen

B: Een plateau ergens naartoe slingeren

C: Je auto midden op de weg parkeren

Hoe durven ze je dit soort vragen te geven.... :@ Ze zijn gewoon alle 3 juist! Zo krijg je altijd maar 1/3 van de punten => 3,3 :N M.a.w. Je toets ging gewoon Goed! :tu:

Er zit wel wellicht een kern van waarheid in. Maar zeg nou zelf, die eerste post had toch niet gehoeven :puh:

Weer terug te komen op je berichten: Je kan het wellicht niet met 100% zekerheid zeggen, maar dat kan toch nooit (Aangezien je altijd met perceptie te maken hebt). Iets kan alleen exact aangewezen worden in theorie, niet in de praktijk; daar kan het alleen benaderd worden met een theorie.

Dat is juist hetgeen wat we hier proberen. Ik denk dat het mogelijk is om, berustende op kennis, tot een redelijke conclusie kunnen te komen. Ik denk dat zowel Dutchy3010, alsmede jijzelf dat probeert/probeerde. :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik keek eens naar die plaatjes en zag onderaan het tweede plaatje

649dafb5ab01216b4058815446ae8da0.png

dat staan. Allemaal leuk en aardig, maar de PVV, SGP en CU mogen er ook wel bij. ;) Vooral de eerste 2.

Eerst zien, dan geloven. "Afbraakregering", geen enkele regering had het beter gedaan in deze tijd. Ze kunnen gewoon niet anders. Jammer dat 50% van Nederland te dom is om dat te begrijpen.

Onzin, men had een meer sociaal akkoord kunnen sluiten, waar de lasten minder op de zwakkere komen te liggen. Maar zodra de mensen met iets meer centjes gingen protesteren, gingen de zwakke beentjes van de VVD terug na de onderhandel tafel, om deze mensen te omzeilen. Neen Dutchy, dit kon zekers te weten heel wat socialer! Om dan te zeggen dat 50% van Nederland te dom is, is dan ook een zeer kwalijke reactie. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Geen enkele andere regering had het MIJNS INZIENS beter gedaan, omdat ook zij aan zouden lopen tegen de problemen waar de huidige regering tegenaan loopt.

Het had wellicht socialer gekund? Kan best. Maar de "rijkere" betalen al mega veel. Vergeet ook niet wat het economische gevolg is van teveel heffen bij de "rijkere". Alleen inkomstenbelasting is daarbij al 52%. Zie je het al voor je om dat te verhogen? Dat is in het verleden gebeurd, toen was het toptarief rond de 70%. Studies hebben uitgewezen dat een verlaging van dit percentage zorgde voor een vermeerdering van de belastinginkomsten.

Inkomstenbelasting is de meest verstorende belasting. Als ik 52% moet betalen aan inkomstenbelasting, daar bovenop nog alle extra belastingen, dan ben ik zo 70/80% van mijn inkomen al kwijt aan belastingen. Dat betekent dat mijn keuze om meer of minder te werken weer wordt beïnvloed; als ik 80% moet afdragen zou ik een stuk minder gaan werken. Daardoor zou ik minder gaan kopen. Of ik vertrek naar het buitenland, want dat is vrij makkelijk met toenemende internationalisering en globalisering. Dan kan de overheid helemaal niets meer aan mij verdienen! Met andere woorden: je kunt maar tot een bepaald niveau belasten, anders schiet je jezelf in je voet. Ik denk niet dat het mogelijk is om (veel) meer te heffen zodat het meer oplevert, anders had deze regering, of één van de vorige regeringen, dat heus wel gedaan, met hun klauw-gedrag.

De welbekende "Laffer-curve" (over de totale belastingdruk, dus niet slechts de IB):

512px-LafferCurve.svg.png

Ik ben zelf over het algemeen rechts, maar tot op zekere hoogte erg links. Ik ben dan ook heel erg van "sterkste schouders dragen zwaarste lasten". Dat is op dit moment ook het geval en dat hóórt MIJNS INZIENS ook gewoon. Iedereen moet inleveren in de crisis, de rijken betalen ook veel meer. Maar op gegeven moment houdt het gewoon op met wat je kunt belasten. Dus op gegeven moment levert een hoger percentage niet meer geld op en werkt het dus slechts verstorend. Daar moet je ook rekening mee houden als regering, maar dat vergeten veel mensen. Ik denk dat op dit moment voor de rijkeren de top van de Laffer Curve inmiddels bereikt is.

Het enige wat misschien mogelijk zou zijn, is een extra belastingschijf voor de mensen die heel veel verdienen (bijvoorbeeld: boven de 150.000e per jaar, dat is 5x modaal). Maar als zij over een groot deel van hun salaris moeten inleveren, trekken die mensen weg uit Nederland. Dat zagen we al in Frankrijk en dat zal in Nederland zeker het geval zijn. Dan ben je die 52% + alle overige belastingen (mensen met veel geld geven over algemeen ook veel uit, dus sowieso weer 21% BTW) ook kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens zien of het gebeurt, maar er wordt dan tenminste wel iets gedaan overal al n revolutie gaande zodoende nu hier nog.

De enige vorm van revolutie die je in Nederland zal zien is die van het komen en gaan van coalities omdat de mensen het niet eens zijn met de bezuinigingen terwijl ze weten dat het niet anders kan en de volgende coalitie gewoon weer bezuinigd.
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...