Jump to content

Russische invasie Oekraïne


Faenty.

Recommended Posts

'rampzalig' is inderdaad vrij subjectief, want ik vind dat wanneer je niet goed begrijpt wat een land doet om wat voor redenen, dat je dan ook geen goede sancties kan toepassen vanuit je eigen visie (vooral bij een machtig land als Rusland).

Ik begrijp deze redenering totaal niet. Waarom moet je de redenen achter een misdrijf begrijpen om een sanctie op te leggen?
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    24

  • ThunderDuck

    13

  • Phoenyxar

    9

  • kelwin

    8

Omdat je wilt dat een sanctie effect gaat hebben. Je zal dan eerst moeten weten hoe het integraal in elkaar steekt.

Een bekeuring van 180 euro heeft voor mij veel effect. 180 euro draait een Nederlandse miljonair zich niet voor om. Woont de miljonair in Rusland, dan komt de boete nog geen eens bij hem aan.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is onwaar. Ik hoef niet te begrijpen waarom Rusland Oekraïne binnen is gevallen om een sanctie op te leggen. Ik hoef alleen te begrijpen dat het illegaal is. Vervolgens kan ik kijken naar welke sanctie het meeste effect heeft op Rusland. Een volledig begrip van de situatie is niet nodig, slechts handig.

Link to comment
Delen op andere websites

Eens met ThunderDuck in deze. Historie is niet relevant, iets wat onwettig is is nu eenmaal onwettig. In de vergelijking met een bekeuring, krijg je er nu één voor 160 waar je 130 mag, stap je ook niet naar het kanton met als argument "maar vroeger toen er alleen paarden waren was er nog geen maximum snelheid van 130 op deze route".

Rusland is prima in staat om een weg te kiezen naar hetzelfde doel welke wel rechtsgeldig is. Het is een vrije bewuste keuze dus consequenties zijn dan toch niet onlogisch?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel degelijk dat het belangrijk is om te weten. En ook om in te calculeren wat Rusland mogelijk verder kan gaan doen. Je hebt het hier theoretisch over een land, die een sanctie kan vetoén met een atoombom :D of het gewoon kan negeren, omdat hun macht hoger ligt dan de sancties zjin.

En dan denken we later bij onszelf af van 'hé' de grens tussen het ene deel en het andere deel is wel heel groot waardoor we nu weinig grip hebben op de zittende overheid en het heeft toch weinig effect gehad (Noord-Korea); laten we weer wat diplomatiek proberen. En onderhand landen zoals China (,Georgië & Azerbaijan), die niet meestemmen in sancties, krijgen een verdubbelde Russische importstroom. :Y

Nog een andere leuke vraag vind ik zelf, die (westerse) media niet belichten: Is de coup van Ukraïne wel legitiem?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wel degelijk dat het belangrijk is om te weten. En ook om in te calculeren wat Rusland mogelijk verder kan gaan doen. Je hebt het hier theoretisch over een land, die een sanctie kan vetoén met een atoombom :D of het gewoon kan negeren, omdat hun macht hoger ligt dan de sancties zjin.

Natuurlijk is de hoogte van de sanctie afhankelijk van de economische en militaire macht van Rusland. Als Turkije de Krim was binnengevallen waren de sancties veel hoger en wellicht militair van aard. Dát er sancties moeten zijn staat echter in mijn ogen buiten kijf.

Nog een andere leuke vraag vind ik zelf, die (westerse) media niet belichten: Is de coup van Ukraïne wel legitiem?

Natuurlijk niet.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Interessante vertaalde quotes van Putin:

''Als de infrastructuur van een militair blok richting onze grenzen schuift, dan zorgt dat voor zorgen en vragen. We moeten wat doen als reactie daarop'', aldus Poetin op de televisie. ''Onze beslissing over de Krim was mede ingegeven door de overweging dat als we niets doen, er een moment komt dat de NAVO Oekraïne naar binnen sleept.''

en:

"We were once promised in Munich that after the unification of Germany no expansion of Nato would happen to the east. Then it started to expand by adding former Warsaw pact countries, former USSR countries. I asked: 'Why are you doing that?' They told me it is not your business; people and nations have the right to chose how they defend themselves.

"Will they drag Ukraine into Nato? If Nato goes there, Russia will be pushed out from the area around the Black Sea. This is pushing out Russia from this important part of the world. Let's not be afraid of anything, but we should take that into account, and respond accordingly."

Ik denk dat dit best een grote rol speelt in de acties van Rusland, die we nu zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik vind het apart om te zien, dat als de "Oekraïense regering", dit soort bombarderingen uitvoert waar burgers bij betrokken zijn*, dat je dan niks op het Nederlandse nieuws ziet. Of iig een samenvattend nieuwsfilmpje wat er nu gaande is in dat land.

* er zijn ook nog andere filmpjes van dezelfde luchtaanval in Luhansk te zien, maar die hebben ook grafische content die hier niet getoond mag worden. Dit filmpje is relatief niet choquerend.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het apart om te zien, dat als de "Oekraïense regering", dit soort bombarderingen uitvoert waar burgers bij betrokken zijn*, dat je dan niks op het Nederlandse nieuws ziet. Of iig een samenvattend nieuwsfilmpje wat er nu gaande is in dat land. * er zijn ook nog andere filmpjes van dezelfde luchtaanval in Luhansk te zien, maar die hebben ook grafische content die hier niet getoond mag worden. Dit filmpje is relatief niet choquerend.

Natuurlijk staat dat niet in het NL nieuws.

''Rusland is ten alle tijde slecht en de bad guy. West-Oekraine is vrede. Liefde en vrede.'' - Gemiddelde Nederlander.

Daarom volg ik o.a. PowNews en GeenStijl, Ipv NOS nieuws bijvoorbeeld.

NOS is pure anti-Rusland propaganda.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom volg ik o.a. PowNews en GeenStijl, Ipv NOS nieuws bijvoorbeeld.

NOS is pure anti-Rusland propaganda.

En PowNews/GeenStijl zijn neutraal wil je zeggen? :clown:

In ieder geval neutraler dan...

Voor zover ik weet bestaat er geen neutrale nieuws zender.

Link to comment
Delen op andere websites

Als liefst heb ik dan een nieuwsmedium die het zo objectief mogelijk probeert te brengen en tevens daar ook extra moeite voor doet (niet klakkenloos overnemen van ANP/ andere media, maar zelf proberen objectief nieuws te brengen).

Het beste is dan ook om diverse media te volgen, van (engelstalige) russische/ chinese media, tot Nederlandse, Engelse en Amerikaanse media. Dan krijg je meestal het meest objectieve beeld. De ene nieuwsbron is wellicht objectiever dan de andere, maar het hoeft niet uitsluitend. Ook geenstijl kent artikelen, die unieke informatie leveren:

Dit soort artikelen zie je bijv. niet zo snel bij de NOS. Zolang je ook maar naar alternatieve media kijkt, dan krijg je de meeste informatie binnen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...