Jump to content

Russische invasie Oekraïne

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Iemand is 's nachts de Kotelnicheskaya opgeklommen in Moskou.

Bvdm6XmIQAA7zPL.jpg

Staat wel mooi.

Op ander nieuws, er "patrouilleert" momenteel een colonne aan tanks langs de Russische kant van de grens.

Tja, je moet het maar doen (de ballen voor hebben / zo gek voor zijn) :clown: Ik moet je zeggen dat ik het Oekraïense wapen ook wel mooi vind.

330px-Lesser_Coat_of_Arms_of_Ukraine.svg.png

http://en.wikipedia....arms_of_Ukraine

Ik ben trouwens benieuwd wat daar nou allemaal van waar is. Nog geen eens dat Russische tanks rond de grens van Rusland patrouilleren, dat geloof ik wel. Maar er zijn ook bronnen dat er ook zwaardere wapens worden geleverd vanuit Rusland richting de DNR en LNR, zoals raketten en tanks.

Zo blijven dingen lastig vanaf je computertje te bepalen. De rebellen kijken er zo tegen aan, de Oekraïense overheid weer heel anders. Dat zie je ook met die mappen van de militaire situatie. De waarheid zal ergens in het midden liggen waarschijnlijk :puh:

Bewerkt: door NicolaB
  • 3 weken later...
  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

24

• ThunderDuck

13

• Phoenyxar

9

• kelwin

8

Geplaatst:

surprise-party.png

Om dan toch nog de absurditeit qua internationale communicatie te overlopen:

=> Oekraïne heeft 10 Russische soldaten gevangen genomen

=> Rusland zegt dat ze verloren gelopen zijn/op vakantie waren

=> Satellietbeelden tonen artillerie(schoten) van Rusland

=> Rusland beweert dat het aangepaste beelden zijn/uit een game komen

Ik wil de personen wel eens ontmoeten die dit verzinnen.

Wat een geniaal land is dat Rusland toch. Waar bij menig Europeaan nu een afschuw heerst naar Rusland, is het land in mijn opinie in respect gegroeid.

Om in een overview Oekraïne vanuit Russische optiek te bekijken:

In 1991 heb je een president die de USSR ontbind en Oekraïne een onafhankelijk land maakt. Rusland en Oekraïne dat is nog koek-en-ei. Oekraïne vormt op het punt dat wanneer Rusland op z'n zwakst is, tijdens de Russische winterspelen, een westelijk georiënteerde overheid.

Als ik Poetin was, zou ik in eerste instantie graag Oekraïne willen gebruiken om druk uit te oefenen op de NATO, dat was hem in 2010 gelukt. Daarbij lukte het hem om in 2008 druk te zetten op de NATO via Georgië te verruslandiseren XD (verdrijven van de westelijk oriënterende Georgiërs)

En op het punt dat je je van je beste kant wilt laten zien voor buitenlandse investeerders etc. wordt er dus een westerse regering gevormd. Ik verwachtte daarop eigenlijk een conventionele oorlog tussen het nieuwe Oekraïne en Rusland (een USSR zou dat zeker gedaan hebben => gedachte boven de man). Daar begon Rusland ook meteen bij de Krim mee. Maar in de rest van Oekraïne blijft Rusland een onconventionele oorlog voeren (onconventionele oorlog is lastig op een eiland). Daarbij houdt Rusland diplomatische wegen open, maar tevens druk op de nieuw gevormde Oekraïense overheid. Tot het MH-17 incident lukte dit ook aardig. Maar dat gooide dus ook roet in het eten. Rusland moest zich weer open van zijn diplomatieke kant laten zien en Oekraïne werd steviger ondersteund door het westen. Ik denk zelf dat Rusland deze 2 regio's, waar Rusland altijd veel grip op had, niet onvoorwaardelijk opgeeft. Anderzijds kan Rusland wel helpen tegen IS. Ik denk dat dat zeker in een voorwaardenpakket komt van Russische onderhandelingen. We zagen bij het inleveren van Chemische wapens al wat de Russische invloed is t.o.v. Assad en de internationale politiek.

Waar het in mijn opinie zeker is in gegroeid, is het feit dat (ook) Rusland steeds vaker een weg ziet om een onconventionele oorlog te voeren en diplomatieke wegen open te laten.

Geplaatst:

Wie verneukt wie, is nu een beetje de vraag. Zowel het westen als Rusland kunnen er beiden wat van qua propaganda.

Laten we maar hopen dat alles weer gauw normaal wordt.

Over propaganda gesproken: Er is commotie ontstaan n.a.v. het NOS nieuws, waarin onjuiste informatie werd verstrekt.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6616273/f4161a8b/nos_journaal_faalt_en_liegt_met_anti_rusland_propaganda.html

Reactie van de NOS:

http://over.nos.nl/voor-de-pers/nos-persberichten/detail/166

Door een derde site:

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/achtergrond/2014/9/NOS-manipuleert-beelden-Poetin-met-videomontage-1594843W/

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Over propaganda gesproken: Er is commotie ontstaan n.a.v. het NOS nieuws, waarin onjuiste informatie werd verstrekt.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6616273/f4161a8b/nos_journaal_faalt_en_liegt_met_anti_rusland_propaganda.html

Reactie van de NOS:

http://over.nos.nl/v...hten/detail/166

Door een derde site:

http://www.elsevier....ntage-1594843W/

Precies.

Wie de NOS uberhaupt gelooft met alles verklaar ik officieel voor oliedom.

Maar gelukkig is het onze oorlog niet.

..tenzij de gevaarlijke EU toch zich er mee gaat bemoeien.

Geplaatst:

Even een beetje offtopic, maar ik word nu toch wel nieuwsgierig: welke media geloof jij dan wel, Kelwin?

Even een beetje offtopic, maar ik word nu toch wel nieuwsgierig: welke media geloof jij dan wel, Kelwin?

Als ik zou moéten kiezen:

PowNews en GeenStijl.

(Zijn t zelfde maar mensen maken verschil tussen die 2)

+ Ik mag die vanwege hun manier van schrijven :)

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

PowNews en GeenStijl.

funny-kid-tells-joke-to-dog.jpg

Geplaatst:

PowNews en GeenStijl.

funny-kid-tells-joke-to-dog.jpg

Nu gelieve duidelijk te reageren met tekst ipv plaatje.

Bij voorbaat dank.

*handtekening*

Geplaatst:

Bij voorbaat dank.

*handtekening*

Ok, ik zal je het vertellen via tekst, waarom zou de linkse media liegen en de rechtse media die jij zo graag leest de waarheid spreken?

Juist, ze liegen allebei, ze hebben bepaalde doelgroepen, mensen die graag bomen knuffelen, en mensen die graag schenen trappen.

Door enkel linkse nieuws te lezen, krijg je een vreemde blik op de wereld, door enkel rechtse nieuws te lezen krijg je ook weer een aparte kijk op de wereld.

Het is een combinatie van beiden, dan krijg je een enigszins aardige kijk op de wereld, wil je het beter hebben moet je erheen gaan vrees ik.

Gezien je vorige reacties in sommige topics merk ik aan je dat je enkel Powned en Geenstijl kijkt, je komt over als de doorsnede PVV'er namelijk.

Overigens, de slogan van Geenstijl, verklaart ook het een en ander, 'Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'.

Bij voorbaat dank.

*handtekening*

Ok, ik zal je het vertellen via tekst, waarom zou de linkse media liegen en de rechtse media die jij zo graag leest de waarheid spreken?

Juist, ze liegen allebei, ze hebben bepaalde doelgroepen, mensen die graag bomen knuffelen, en mensen die graag schenen trappen.

Door enkel linkse nieuws te lezen, krijg je een vreemde blik op de wereld, door enkel rechtse nieuws te lezen krijg je ook weer een aparte kijk op de wereld.

Het is een combinatie van beiden, dan krijg je een enigszins aardige kijk op de wereld, wil je het beter hebben moet je erheen gaan vrees ik.

Gezien je vorige reacties in sommige topics merk ik aan je dat je enkel Powned en Geenstijl kijkt, je komt over als de doorsnede PVV'er namelijk.

Overigens, de slogan van Geenstijl, verklaart ook het een en ander, 'Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'.

Voor de duidelijkheid:

PVV is het tegenovergestelde van wat ik stem.

PVV is economisch links.

PVV onderneemt (voor mijn gevoel) te weinig actie op verkeerde manieren.

+ ik mag Geert Wilders niet.

En dat de reacties van PVV'ers komt betekend nog niet dat PowNed een PVV medium is.

Dat lijkt zo, omdat de gemiddelde medium van (s)linkse / linksche aard is, en daar hou ik nie zo van.

Ik ben ook tegen censuur. NOS nieuws blijkbaar niet. 't filmpje zegt al genoeg. (Dat ze hele stukken wegknippen en anti-Rusland oorlogs propaganda dus uitzenden)

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Voor de duidelijkheid:

PVV is economisch links.

En dat de reacties van PVV'ers komt betekend nog niet dat PowNed een PVV medium is.

Dat lijkt zo, omdat de gemiddelde medium van (s)linkse / linksche aard is, en daar hou ik nie zo van.

Ik ben ook tegen censuur. NOS nieuws blijkbaar niet. 't filmpje zegt al genoeg. (Dat ze hele stukken wegknippen en anti-Rusland oorlogs propaganda dus uitzenden)

Ik ben benieuwd wat je dan wel stemt.

De reden dat Powned en PVV in een vergelijkbaar hokje worden gestopt is logisch, ze zijn allebei rechts.

Bashen continu op bepaalde bevolkingsgroepen, en houden geen enkele rekening met gevoelens behalve die van zichzelf.

Over censuur gesproken, denk je serieus dat Pownews alles uitgeeft?

Geplaatst:

Voor de duidelijkheid:

PVV is economisch links.

Ik ben benieuwd wat je dan wel stemt.

De reden dat Powned en PVV in een vergelijkbaar hokje worden gestopt is logisch, ze zijn allebei rechts.

Bashen continu op bepaalde bevolkingsgroepen, en houden geen enkele rekening met gevoelens behalve die van zichzelf.

Over censuur gesproken, denk je serieus dat Pownews alles uitgeeft?

Meer dan NOS nieuws.

Want staatsmedia.

Even ter nieuwsgierigheid:

Gok eens waar ik op zou stemmen

:')

Geplaatst:

Dus jij weet hoeveel NOS heeft aan bronnen, en hoeveel bronnen Geenstijl heeft, en hoeveel ze daarvan daadwerkelijk gebruiken? Best knap.

Maar nee, als ik wil gokken ga ik wel belspelletjes doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...