Jump to content

PVV / Geert Wilders-topic


NicolaB

Recommended Posts

Maar waarom zou je Nederlands leren als het niet zeker is dat je een verblijfsvergunning krijgt? En hoe wil je dit toepassen op vluchtelingen uit oorlogsgebieden of landen waar zij gevaar lopen?

Op vraag 1: Zolang je aan de zojuist gestelde eisen (incl geen strafblad) voldoet, hoeft men daar geen zorgen over te maken. Wanneer je die motivatie niet hebt, dan kan je net zo goed thuis blijven.

Op vraag 2: Precies dezelfde eisen. Hoogstens een temporele opvang rond zo'n oorlogsgebied. Juist dan lijkt mij dat de motivatie er wel moet zijn.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken niet veel mensen die graag een opleiding Bouwkunde of Technische Wiskunde zouden volgen. Investeren in het onderwijs gaat dat echt niet veranderen.

Ik ken ook niet veel Indiaërs, toch zijn er ruim één miljard. Dat heeft niks te maken of een verbetering van het onderwijs tot een beter resultaat kan leiden.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commandant

    23

  • ThunderDuck

    21

  • Dutchy3010

    6

  • NicolaB

    6

Een kwestie van vraag en aanbod aan elkaar laten aansluiten. Bijvoorbeeld door het investeren in het onderwijs.

Van welk geld? :7 Er wordt (helaas) juist bezuinigd op onderwijs.

Daarnaast is dit gewoon veel te makkelijk gesteld. Ondanks enorm veel investeringen, zullen de opleidingen in het buitenland toch anders blijven. Diversiteit is belangrijk, en dus hebben zij kennis die niet of schaars aanwezig is op de Nederlandse markt.

Ook zijn de instellingen van mensen in andere landen anders. Als je ziet wat veel Chinezen op 12 jarige leeftijd al kunnen; dat kunnen in Nederland veel volwassenen nog niet. Die andere instelling kan ons uiteindelijk, als we de Chinezen zouden weren, ook de kop kosten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een kwestie van vraag en aanbod aan elkaar laten aansluiten. Bijvoorbeeld door het investeren in het onderwijs.

Van welk geld? emo.gif Er wordt (helaas) juist bezuinigd op onderwijs.

Er wordt bezuinigd op de verkeerde dingen. Ze geven geld aan derde wereld landen, wat kan als je zelf alles op orde hebt, en er gaat geld naar oorlog gebieden. Persoonlijk denk ik dat ons land financieel eerst beter moet worden voordat iets anders gesteund wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een kwestie van vraag en aanbod aan elkaar laten aansluiten. Bijvoorbeeld door het investeren in het onderwijs.

Van welk geld? emo.gif Er wordt (helaas) juist bezuinigd op onderwijs.

Daar wil ik nog even snel op in gaan. Omdat ik op het Voorgezet Speciaal Onderwijs zit hebben wij best wel een lange tijd in onzekerheid gezeten omdat de overheid wou bezuinigen op Speciaal Onderwijs. Op onze school zitten er meestal mensen met psychische stoornissen of gedragsproblemen. Maar door de overheid zouden de klassen allemaal samengevoegd worden en een verdieping helemaal worden ontslagen als leerkracht. Als ik eerlijk mag zijn vind ik dan enorm belachelijk. De mensen op onze school hebben extra begeleiding nodig om te kunnen werken op school. Om dan ook even bezuinigingen doorheen te halen is dat volgens mij helemaal niet heel goed. Gelukkig is het nu wat duidelijker geworden op onze school en zijn de klassen niet samengevoegd.

Om eerlijk te zijn vind ik deze hele discussie vreemd. Ik ben zelf wel voor Geert Wilders maar ik ben niet met al zijn standpunten eens. Van mij mogen criminele buitenlanders wel strenger worden aangepakt. Mensen die hier komen om alleen maar te profiteren van onze economie kunnen we ook nergens mee. En dan zetten we de meeste mensen die wel een voorbeeld zijn voor de buitenlanders die naar onze land komen weer aan het werk. Maar dan krijg je weer mensen die beginnen te zeuren dat buitenlanders weer alle banen inpikken. Wat is er toch mis met sommigen? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Toen hij nog over de islam bezig was vond ik het vrijheid van meningsuiting. Nu nog wel maar nu noemt hij een specifieke doelgroep. En dat vind ik wel te ver gaan. Hij heeft van mij veel mogen zeggen, iedereen trouwens. Maar zodra je met een specifieke doelgroep zulke teksten gaat roepen. Nee, dat gaat te ver.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken ook niet veel Indiaërs, toch zijn er ruim één miljard. Dat heeft niks te maken of een verbetering van het onderwijs tot een beter resultaat kan leiden.

Wat is dat nou voor een argument :7 Wat ik bedoelde is dat er veel vraag is naar dergelijke opleiding. De vraag en het aanbod sluiten dus niet bij elkaar aan, wat leidt tot structurele werkloosheid. Simpelweg investeren in het onderwijs is daar niet de oplossing voor. Ik was me er echter niet bewust van dat er vraag danwel aanbod was van Indiaërs.
Link to comment
Delen op andere websites

I.p.v. investeren in het onderwijs zou het omgevormd moeten worden, er zijn op het moment veel te veel "pretopleidingen" waarmee nog geen 10% een baan haald. Er is wel geld, maar er zijn teveel opleidingen waaronder dat geld moet worden verdeeld.

Nu ik de laatste 2 pagina's lees, misschien kunnen we voor immigratie en onderwijs ieder een apart topic aanmaken :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken ook niet veel Indiaërs, toch zijn er ruim één miljard. Dat heeft niks te maken of een verbetering van het onderwijs tot een beter resultaat kan leiden.

Wat is dat nou voor een argument :7 Wat ik bedoelde is dat er veel vraag is naar dergelijke opleiding. De vraag en het aanbod sluiten dus niet bij elkaar aan, wat leidt tot structurele werkloosheid. Simpelweg investeren in het onderwijs is daar niet de oplossing voor. Ik was me er echter niet bewust van dat er vraag danwel aanbod was van Indiaërs.

ja, dat had ik ook bij jouw argument kunnen plaatsen. Dat vraag en aanbod nu niet gelijk liggen, alas, dat begrijp ik. Maar om nou dan meteen daaraan (wat echt gewoon onzin is) te koppelen dat investeren nutteloos is. Dat is hetzelfde als het koppelen van mijn Indaër argumentatie.

Waarom ik over dit gedeelte verder ga, is omdat zo'n visie een groot gedeelte van het partijprogramma van de PVV betreft. We kunnen het onderhand allemaal heel makkelijk afwimpelen met (daar komt ie weer!) modernistische gedachtes, maar dat schiet gewoon niet op als je een populistische visie integraal gaat analyseren of aanpakken. Een goede aanpak van een populistische visie kent burgerparticipatie. Dat vergt waardering (erkenning), want dat is inweze het enige waar ze bij hun stemmers mee scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

ja, dat had ik ook bij jouw argument kunnen plaatsen. Dat vraag en aanbod nu niet gelijk liggen, alas, dat begrijp ik. Maar om nou dan meteen daaraan (wat echt gewoon onzin is) te koppelen dat investeren nutteloos is. Dat is hetzelfde als het koppelen van mijn Indaër argumentatie.

Nee hoor. Hoe zou geld pompen in het onderwijs de studiekeuze van mensen veranderen? In plaats van voortdurend dezelfde lege beargumentatie de wereld in te spuiten zou je ook je standpunten verder en duidelijker kunnen uitleggen.

Waarom ik over dit gedeelte verder ga, is omdat zo'n visie een groot gedeelte van het partijprogramma van de PVV betreft. We kunnen het onderhand allemaal heel makkelijk afwimpelen met (daar komt ie weer!) modernistische gedachtes, maar dat schiet gewoon niet op als je een populistische visie integraal gaat analyseren of aanpakken. Een goede aanpak van een populistische visie kent burgerparticipatie. Dat vergt waardering (erkenning), want dat is inweze het enige waar ze bij hun stemmers mee scoren.

Niemand, en ik bedoel letterlijk níemand, heeft enig idee wat je met 'modernistische gedachtes' bedoelt.
Link to comment
Delen op andere websites

ja, dat had ik ook bij jouw argument kunnen plaatsen. Dat vraag en aanbod nu niet gelijk liggen, alas, dat begrijp ik. Maar om nou dan meteen daaraan (wat echt gewoon onzin is) te koppelen dat investeren nutteloos is. Dat is hetzelfde als het koppelen van mijn Indaër argumentatie.

Nee hoor. Hoe zou geld pompen in het onderwijs de studiekeuze van mensen veranderen? In plaats van voortdurend dezelfde lege beargumentatie de wereld in te spuiten zou je ook je standpunten verder en duidelijker kunnen uitleggen.

Zelf nadenken is ook niet verkeerd. Je kan bijvoorbeeld bedrijven stimuleren om voor de Nederlander te kiezen door die sector te subisidiëren. Je kan ook het onderwijs laten schalen, naar de maatstaaf dat je wilt. Dat kan je door kwantitatief te stimuleren (minder geld hoeven te betalen als student) of/en kwalitatief te stimuleren (dus bijv. hetgene verbeteren wat de Nederlander demotiveert.).
Niemand, en ik bedoel letterlijk níemand, heeft enig idee wat je met 'modernistische gedachtes' bedoelt.

Zeg, spreek eens voor jezelf. Ik snap prima wat ik ermee bedoel, anders gebruik ik het niet.

Maar goed, laten we het weer over Geertje hebben.

Bewerkt: door commandant
Link to comment
Delen op andere websites

Zelf nadenken is ook niet verkeerd. Je kan bijvoorbeeld bedrijven stimuleren om voor de Nederlander te kiezen door die sector te subisidiëren. Je kan ook het onderwijs laten schalen, naar de maatstaaf dat je wilt. Dat kan je door kwantitatief te stimuleren (minder geld hoeven te betalen als student) of/en kwalitatief te stimuleren (dus bijv. hetgene verbeteren wat de Nederlander demotiveert.).

Geld pompen in een sector vergroot het aandeel Nederlanders niet per sé.

Minder geld betalen als student is niet nodig. De kosten voor het hoger onderwijs zijn zodanig laag dat in principe iedereen het kan genieten.

Zeg, spreek eens voor jezelf. Ik snap prima wat ik ermee bedoel, anders gebruik ik het niet.
Ook jij begrijpt niet wat je er mee bedoelt, aangezien je verwijst naar een kunststroming.
Link to comment
Delen op andere websites

Geld pompen in een sector vergroot het aandeel Nederlanders niet per sé.

Minder geld betalen als student is niet nodig. De kosten voor het hoger onderwijs zijn zodanig laag dat in principe iedereen het kan genieten.

Niets doen verhoogt het aantal Nederlanders al helemaal niet. Maar goed, dat denk ik dus over expats (of je het er nou mee eens bent of niet).
Zeg, spreek eens voor jezelf. Ik snap prima wat ik ermee bedoel, anders gebruik ik het niet.
Ook jij begrijpt niet wat je er mee bedoelt, aangezien je verwijst naar een kunststroming.

Ja hoor...

https://www.youtube.com/watch?v=fAA8xhZErnk

Link to comment
Delen op andere websites

Niets doen verhoogt het aantal Nederlanders al helemaal niet. Maar goed, dat denk ik dus over expats (of je het er nou mee eens bent of niet).

Het is toch veel effectiever om gewoon een expat aan te trekken, ipv miljoenen in een sector te steken met twijfelachtig resultaat. Laat de markt lekker zijn werk doen.
Link to comment
Delen op andere websites

Niets doen verhoogt het aantal Nederlanders al helemaal niet. Maar goed, dat denk ik dus over expats (of je het er nou mee eens bent of niet).

Het is toch veel effectiever om gewoon een expat aan te trekken, ipv miljoenen in een sector te steken met twijfelachtig resultaat. Laat de markt lekker zijn werk doen.

Nee dat is het dus niet (ouwe zemelaar...). Wij zitten niet stil achter de geraniums terwijl ons land aan de knoppen gaat, door de polen die onze banen overnemen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...