Jump to content

PVV / Geert Wilders-topic


NicolaB

Recommended Posts

Die Polen zijn niet de expats waar ik op doel. Die Polen zijn een gevolg van marktwerking EN de regels van de Europese Unie. Ik heb het over expats met specifieke deskundigheid die niet op de Nederlandse markt aanwezig zijn. Aardbeien plukken zou ik daar niet onder scharen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commandant

    23

  • ThunderDuck

    21

  • Dutchy3010

    6

  • NicolaB

    6

Nee dat is het dus niet (ouwe zemelaar...). Wij zitten niet stil achter de geraniums terwijl ons land aan de knoppen gaat, door de polen die onze banen overnemen!

Expats != aspergeplukkers. Ik bedoel hoogopgeleide mensen met een specifieke vaardigheid die op de NL'e arbeidsmarkt schaars is.
Link to comment
Delen op andere websites

Uiteindelijk brengt het alleen maar schade aan de eigen economie.

Waar baseer jij dat op? Het is veel logischer dat kennismigranten de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven verbeteren, omdat zij de kennis hebben die anders weg zou blijven.
Link to comment
Delen op andere websites

Als ze compleet integreren wel ja. Dan valt het onder die assertieve handelspoltiek. Dat gebeurt alleen niet vaak. Men kijkt naar het korte termijn wat het goedkoopste is en investeert daar in. Je ziet het met China, waar wij als westerse landen steeds meer van afhankelijk worden. Hun houden de prijs kunstmatig laag, zodat wij geld erin blijven pompen. Terwijl ze stiekemweg steeds meer macht krijgen, omdat we er van afhankelijk zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze compleet integreren wel ja. Dan valt het onder die assertieve handelspoltiek. Dat gebeurt alleen niet vaak. Men kijkt naar het korte termijn wat het goedkoopste is en investeert daar in. Je ziet het met China, waar wij als westerse landen steeds meer van afhankelijk worden. Hun houden de prijs kunstmatig laag, zodat wij geld erin blijven pompen. Terwijl ze stiekemweg steeds meer macht krijgen, omdat we er van afhankelijk zijn.

Wat heeft handel met China nou met kennismigratie te maken :7 Kennismigranten zijn sowieso niet goedkoop, en dat is het punt van dat soort mensen totaal niet. Zij zijn gewoon een onderdeel van de organisatie, niet een kostenpost waar gewoon op bezuinigd moet worden. Als een kennismigrant hier komt wonen en werken dan krijgt hij sowieso een fatsoenlijk loon, aangezien hij een gewilde aanwinst is.
Link to comment
Delen op andere websites

Jij bent en blijft wel praten en vragen ook zeg... Tjongejonge... Want denk je zelf wat China met kennismigratie te maken heeft. Al onze kennis gaat die kant op. Ondertussen leiden hun mensen op met die kennis en hebben ons niet meer nodig.

Zolang wij dat niet doen, blijven wij afhankelijk van de expats op dat gebied.

Bewerkt: door commandant
Link to comment
Delen op andere websites

Jij bent en blijft wel praten en vragen ook zeg... Tjongejonge... Want denk je zelf wat China met kennismigratie te maken heeft. Al onze kennis gaat die kant op. Ondertussen leiden hun mensen op met die kennis en hebben ons niet meer nodig.

Zolang wij dat niet doen, blijven wij afhankelijk van de expats op dat gebied.

'Al onze kennis gaat die kant op'? :7

1: Waar baseer je dit in godsnaam op?

2: Als wij kennis hebben die richting China gaat, dan zijn wij toch niet afhankelijk van expats?

3: Het feit dat Chinezen hogere opleidingen hebben is heel normaal. China is een ontwikkelend land, die hebben nou eenmaal kennis van andere landen nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze compleet integreren wel ja. Dan valt het onder die assertieve handelspoltiek. Dat gebeurt alleen niet vaak. Men kijkt naar het korte termijn wat het goedkoopste is en investeert daar in. Je ziet het met China, waar wij als westerse landen steeds meer van afhankelijk worden. Hun houden de prijs kunstmatig laag, zodat wij geld erin blijven pompen. Terwijl ze stiekemweg steeds meer macht krijgen, omdat we er van afhankelijk zijn.

Je hebt het over iets anders dan wat Thunderduck het over heeft, jij hebt het over Westerse bedrijven die fabrieken openen in China, die spoelen kennis weg ja.

Maar een expat spoelt juist kennis aan, en zorgt er juist wederzijds voor.

Ik snap wat je bedoeld, ik heb dit ook ooit vergelijkbaars getypt hier in zo'n Made in China topic.

Ik doe zelf veel met modelbouw en daar zijn de gevolgen behoorlijk uitvergroot dan op bv. de boten bouw, waarbij dit ook gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Commandant en Thunderduck; jullie hebben, zoals Golf al aangeeft, totaal verschillende situaties voor ogen. ThunderDuck doelt op hoogopgeleide mensen die hier komen werken, die hier juist kennis ons land binnen brengen, die hier tijdelijk zijn om een bedrijf hier beter te laten draaien, enzovoorts. Commandant kijkt de hele tijd naar de laagopgeleide mensen: Bulgaren/Roemenen die hier goedkoop komen werken of hele takken van bedrijven die worden verplaatst naar andere landen om dat goedkoper te doen. Kijk bijvoorbeeld naar de sluiting van Philip Morris in Bergen op Zoom. Die gaan naar een goedkoper land om daar te produceren.

Het eerste is goed voor de Nederlandse economie. Het tweede niet. Dat lijkt me beiden duidelijk en lijkt me beiden niet eens een discussiepunt of het goed is voor de economie.

Ik ben het met TD eens dat als het gaat om hoog opgeleide mensen, het zeker goed is als zij naar Nederland komen. Hoe meer hoe beter zelfs! Dan kunnen ze 1) kennis naar hier brengen en 2) de bedrijven beter laten draaien. Zij komen hier meestal slechts 1 of 2 jaar naar toe; dan hoef je naar mijn mening ook geen Nederlands te leren. Tegen de tijd dat zo'n expat een beetje Nederlands kan, gaan ze over het algemeen alweer weg... Al zie je best wel vaak dat ze het uit zichzelf leren, maar dat ter zijde!

Link to comment
Delen op andere websites

Jij bent en blijft wel praten en vragen ook zeg... Tjongejonge... Want denk je zelf wat China met kennismigratie te maken heeft. Al onze kennis gaat die kant op. Ondertussen leiden hun mensen op met die kennis en hebben ons niet meer nodig.

Zolang wij dat niet doen, blijven wij afhankelijk van de expats op dat gebied.

'Al onze kennis gaat die kant op'? :7

1: Waar baseer je dit in godsnaam op?

2: Als wij kennis hebben die richting China gaat, dan zijn wij toch niet afhankelijk van expats?

3: Het feit dat Chinezen hogere opleidingen hebben is heel normaal. China is een ontwikkelend land, die hebben nou eenmaal kennis van andere landen nodig.

1: Donderstraal op met je waar baseer je dit op. Als je bronnen wilt, mag je er zelf eerst in je betogen mee komen en weerleggen met bronnen. Nu ben ik er wel een beetje klaar mee.

--

Van mij mogen de hoger opgeleiden ook naar Nederland komen, als ze die basisvaardigheden maar maar onder de knie hebben en geen criminele activiteiten laten plaats vinden, datzelfde geld voor de lager opgeleiden (en dat is voor zo'n hogeropgeleide een eitje).

Bewerkt: door commandant
Link to comment
Delen op andere websites

1: Donderstraal op met je waar baseer je dit op. Als je bronnen wilt, mag je er zelf eerst in je betogen mee komen en weerleggen met bronnen. Nu ben ik er wel een beetje klaar mee.

Als er iets is waar jij je twijfels over hebt in mijn betoog ben ik best bereid om met een goede bron te komen. Daar komt nog bij dat jíj stelt dat migranten schade veroorzaken, wat betekent dat jíj dat zal moeten bewijzen.

Van mij mogen de hoger opgeleiden ook naar Nederland komen, als ze die basisvaardigheden maar maar onder de knie hebben en geen criminele activiteiten laten plaats vinden, datzelfde geld voor de lager opgeleiden (en dat is voor zo'n hogeropgeleide een eitje).

En vluchtelingen uit oorlogsgebieden en dergelijke? Het is onredelijk van hen te verwachten dat zij de Nederlandse taal leren, een inburgeringscursus e.d te volgen.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben duidelijk geweest wanneer over wanneer ik met bronmateriaal kom. De hele tijd loos termen als "waar basseer je dit in godsnaam op" of "bron?" roepen, is daarbij hartstikke irritant als je zelf niet met bronmateriaal ingaat op mijn geplaatste stukken.

Vandaar dat ik ook met termen kom als 'donderstraal op'.

Hoe ik over vluchtelingen denk heb ik al een paar bladzijdes terug verteld: opvangen in de regio (onder kader ontwikkelingshulp). Voor de rest onder dezelfde regeling laten vallen. Ik zie dit niet als onredelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben duidelijk geweest wanneer over wanneer ik met bronmateriaal kom. De hele tijd loos termen als "waar basseer je dit in godsnaam op" of "bron?" roepen, is daarbij hartstikke irritant als je zelf niet met bronmateriaal ingaat op mijn geplaatste stukken.

Vandaar dat ik ook met termen kom als 'donderstraal op'.

Als je mij niet vraagt om bronmateriaal kom ik er ook niet mee. Ik neem dan aan dat jij overtuigd bent door mijn briljante redeneringen.

Maar goed. Opvangen in buurtlanden is lang niet altijd mogelijk, door gebrek aan capaciteit of eigen problemen. Het is dan niet meer dan redelijk dat wij als rijk, ontwikkeld land een beetje hulp bieden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...