Jump to content

Daders gedood bij overval juwelier


ERRWINS

Recommended Posts

Het begrip liefde heeft voor iemand die zo politiek correct als jou is geen waarde, dus ik doe geen moeite om het uit te leggen.

:7

Ze hadden een wapen gericht op de man, dan kan het snel escaleren. Oh, maar wacht eens even. Jij bent Meneer Politieke Correctheid, pas nadat ze iemand doodschieten mag je volgens jou ingrijpen hé? Excuseer!

Is dit nou waar je een discussie mee gaat voeren? Iemand betichten dat hij 'politiek correct' is? Misschien ben ik dat, maar ik kan in ieder geval een inhoudelijke discussie voeren.

En wat kon de vrouw anders gedaan hebben om het te stoppen? Vriendelijk vragen om weg te gaan? :7 Een ander verzetsmiddel dan de daders neerknallen zou haar in dezelfde situatie als haar man geplaatst hebben.

Politie bellen.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    27

  • ERRWINS

    15

  • MegaPilot

    9

  • Guardian1980

    5

Politie bellen.

Tegen dat die er zijn hebben ze op z'n minst de hele winkel leeggeroofd.

Inderdaad, een vuurwapen. Niet een loden pijp, maar zo'n ding waar je stukken lood mee af kan schieten. Overigens twee overvallers met twee vuurwapens.

Dat moeten wel héél professionele overvallers geweest zijn. :7 Dus als jij een winkel overvallen ziet worden, ga je er effe ongewapend de held gaan spelen? Ik wens je alvast veel succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Tegen dat die er zijn hebben ze op z'n minst de hele winkel leeggeroofd.

En zouden er geen twee mensen hun leven hebben verloren.

Dat moeten wel héél professionele overvallers geweest zijn. :7 Dus als jij een winkel overvallen ziet worden, ga je er effe ongewapend de held gaan spelen? Ik wens je alvast veel succes.

Als je een winkel overvallen ziet worden doe je wat wijs is: Je laat het aan de professionals over.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat moeten wel héél professionele overvallers geweest zijn. :7 Dus als jij een winkel overvallen ziet worden, ga je er effe ongewapend de held gaan spelen? Ik wens je alvast veel succes.

Wat ik zou doen, heeft hier helemaal niets mee te maken :7 Meneer en mevrouw zijn blijkbaar heldhaftig genoeg om een stel gewapende idioten weg te werken zonder wapens, of ik dat nou ben doet er niet toe. En volgens dezelfde redenatie waren dit ook flut overvallers, wie laat zich nou doodschieten? Kan me niet voorstellen dat je gewoon blijft staan kijken en zelf ook niet gelijk raak schiet, als je de deur achter je hoort openzwaaien en vervolgens je mede-overvaller dood inelkaar zakt.

Link to comment
Delen op andere websites

En zouden er geen twee mensen hun leven hebben verloren.

Ik hecht meer waarde aan het leven van gewone burgers dan aan het leven van criminelen. Tevens konden ze evengoed de man afgeknald hebben om een lastige getuige kwijt te zijn. Dus je weet helemaal niet hoe het anders zou zijn afgelopen. Voor hetzelfde geld waren de 2 overvallers slechts oppervlakkig geraakt.

Als je een winkel overvallen ziet worden doe je wat wijs is: Je laat het aan de professionals over.

Als je er van overtuigd bent dat je het kan oplossen zonder wapens doe je dat dus niet. En dat is dus hetgeen _Night-Men_ beweert.

Meneer en mevrouw zijn blijkbaar heldhaftig genoeg om een stel gewapende idioten weg te werken zonder wapens, of ik dat nou ben doet er niet toe.

Dat heet geluk, m'n beste.

En volgens dezelfde redenatie waren dit ook flut overvallers, wie laat zich nou doodschieten? Kan me niet voorstellen dat je gewoon blijft staan kijken en zelf ook niet gelijk raak schiet, als je de deur achter je hoort openzwaaien en vervolgens je mede-overvaller dood inelkaar zakt.

Beetje geluk zeker.

Geen wonder dat criminelen vrij spel hebben, moet je dit topic eens zien zeg.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hecht meer waarde aan het leven van gewone burgers dan aan het leven van criminelen. Tevens konden ze evengoed de man afgeknald hebben om een lastige getuige kwijt te zijn. Dus je weet helemaal niet hoe het anders zou zijn afgelopen. Voor hetzelfde geld waren de 2 overvallers slechts oppervlakkig geraakt.

Wow. Hoe durf jij jezelf in een positie te plaatsen om de waarde van mensenlevens te beoordelen?

Daar komt nog bij dat speculatie van wat er had kunnen gebeuren nog altijd gewoon speculatie is. Je hebt geen reden om aan te nemen dat de berovers dat zouden doen. Het feit dat de vrouw de berovers oppervlakkig had kúnnen raken doet er niet toe. Het is niet zo, en nu moet zij zich verantwoorden voor haar daden.

Als je er van overtuigd bent dat je het kan oplossen zonder wapens doe je dat dus niet. En dat is dus hetgeen _Night-Men_ beweert.

Dat is nog altijd geen excuus om met een vuurwapen op jacht te gaan.

Geen wonder dat criminelen vrij spel hebben, moet je dit topic eens zien zeg.

Oh jee, stel je voor dat mensen nadenken over een onderwerp, in plaats van het eerste de beste dat in hen opkomt in een topic plaatsen met de pretentie juist te zijn. Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Wow. Hoe durf jij jezelf in een positie te plaatsen om de waarde van mensenlevens te beoordelen?

Vrijheid van meningsuiting.

Daar komt nog bij dat speculatie van wat er had kunnen gebeuren nog altijd gewoon speculatie is. Je hebt geen reden om aan te nemen dat de berovers dat zouden doen. Het feit dat de vrouw de berovers oppervlakkig had kúnnen raken doet er niet toe. Het is niet zo, en nu moet zij zich verantwoorden voor haar daden.

Precies, dus jouw speculatie dat de politie bellen 2 levens had kunnen redden kan dus ook meteen de vuilbak in.

Dat is nog altijd geen excuus om met een vuurwapen op jacht te gaan.

Ik zeg toch: "als je overtuigd bent dat je het kan oplossen zonder wapens, dan grijp je in zonder een wapen". Zie niet in waar dit op slaat..

Oh jee, stel je voor dat mensen nadenken over een onderwerp, in plaats van het eerste de beste dat in hen opkomt in een topic plaatsen met de pretentie juist te zijn.

Wil je nu de pot of de ketel zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van meningsuiting.

Is totaal irrelevant. Ik heb je recht van meningsuiting niet betwist, ik betwist alleen je recht om dergelijke oordelen over mensen te maken.

Precies, dus jouw speculatie dat de politie bellen 2 levens had kunnen redden kan dus ook meteen de vuilbak in.

Nee hoor. Het is aannemelijker dat een getrainde politieagent dit zonder levensverlies had kunnen oplossen dan een boze vrouw met een illegaal vuurwapen.

Ik zeg toch: "als je overtuigd bent dat je het kan oplossen zonder wapens, dan grijp je in zonder een wapen". Zie niet in waar dit op slaat..

Is hier ingegrepen zonder vuurwapen?

Wil je nu de pot of de ketel zijn?

DZDVQTs.jpg
Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand mij uitleggen waarom het rechtvaardig is om 2 mensen dood te schieten vanwege diefstal? Iedereen schijnt haar een held te vinden, maar kom op, het zijn maar juwelen. Om daarvoor nou een kogel door je harses te krijgen...

Het zijn maar juwelen? Stel je zelf maar eens voor dat je een winkel hebt en dat er een overval zou zijn. Je werkt je hele leven al om genoeg geld te hebben om een fantastische winkel te hebben met uitstekende juwelen. Wanneer er twee mensen zouden zijn geweest met een pistool tegen je hoofd had je ook gehoopt dat de politie kwam of dat iemand je zou helpen. Ik vind haar inderdaad een held, ze heeft naar een goede weg gehandeld. Mijn mening zal zeker door meer mensen niet worden goedgekeurd maar ik vind dat MegaPilot toch wel zeer gelijk heeft. Criminelen zijn een plaag op onze wereld. Wanneer zoiets verkeerd uitdraait dan weet elke mentale gestoorde dat je of een kogel door je borst hebt of in de gevangenis. Deze personen zijn doodgeschoten door een vrouw. Ze heeft twee mensen van het leven beroofd, maar het blijft een overval. Het is misdaad en iedereen weet van Grand Theft Auto dat criminaliteit uiteindelijk niet helpt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn maar juwelen? Stel je zelf maar eens voor dat je een winkel hebt en dat er een overval zou zijn. Je werkt je hele leven al om genoeg geld te hebben om een fantastische winkel te hebben met uitstekende juwelen. Wanneer er twee mensen zouden zijn geweest met een pistool tegen je hoofd had je ook gehoopt dat de politie kwam of dat iemand je zou helpen.

Dat is toch geen reden om twee mensen dood te schieten? Laat ze het meenemen, laat de verzekering uitkeren, laat de politie hen opsporen. En áls je dan zo nodig in wil grijpen, ga dan niet schieten.

Criminelen zijn een plaag op onze wereld.

Laten we alle wildplassers tegen de muur zetten. Urineren op de verkeerde plek is een plaag!

Ze heeft twee mensen van het leven beroofd, maar het blijft een overval.

Daad en strafmaatregel staan niet in verhouding in deze casus. Je hebt het recht niet om iemand van het leven te beroven omdat hij jouw goederen gestolen heeft.
Link to comment
Delen op andere websites

het is zelf verdediging exces volgens mij

hier een copy paste stukje

Proportionaliteit en subsidiariteit zijn hierbij kernbegrippen:

Het ingrijpen moet in verhouding staan tot het gepleegde. Iemand die komt inbreken sla je niet meteen half dood, als dat niet, door omstandigheden, noodzakelijk wordt gemaakt. Een inbreker zonder wapens, die enkel op zoek is naar waardevolle spullen en jou niet bedreigt, hoeft niet op een levensbedreigende manier te worden afgeweerd.

Tevens wordt er gekeken of het ingrijpen subsidiair is: is het doel niet op een andere, minder ingrijpende manier te halen geweest? Bijv jezelf oplsuiten in je slaapkamer en de politie bellen.

Natuurlijk bestaan er begrippen als noodweer en noodweer exces, echter hier kan niet zomaar aanspraak op worden gemaakt.

Bij noodweer moet je eigen of andermans lijf en leden in flink gevaar zijn, voordat je je in de krachtigste vorm mag verdedigen.

Bij noodweer exces moet er sprake zijn van een ernstige emotionele gemoedstoestand, waardoor het handelen je niet meer aan te rekenen is. Deze gemoedstoestand moet dan wel aannemelijk gemaakt worden.

bron http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/mensen-voorkomen-inbreker-eigenhuis-total.202861

Bewerkt: door raf87
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...