ERRWINS Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 (bewerkt) Bij normaal Cluedo is het toch zo dat ik kan kiezen aan wie ik iets vraag? Wordt je nu niet enorm beperkt door het alleen te mogen vragen aan de persoon naast je? Net als bij Cluedo gaan de beurten met de klok mee. Ook IRL speel je met een karakter en wordt je over het bord verplaatst als er een gerucht is gedaan alleen leg je daar de persoon, het wapen in de desbetreffende kamer om het gerucht te maken waarna de persoon naast je het moet bewijzen dat het niet zo is Het is natuurlijk aan jou om te kiezen wie je gebruikt als persoon, wat je gebruikt als wapen en welke locatie je gebruikt. Maar nu draait het nog om het eerste gerucht van Sir_Ballas die ontkracht moet worden WAAR OF NIET WAAR Zodra je een vermoeden uitspreekt, moeten je tegenspelers om de beurt proberen te bewijzen dat het niet waar is. De eerste detective die het mag proberen, is de speurneus die links van je zit. Deze detective bekijkt zijn of haar kaarten om te zien of hij/zij een van de drie door jou genoemde kaarten heeft. Uit de spelregels Bewerkt: 8 mei 2014 door ERRWINS Reageren
Sir_Ballas Geplaatst: 8 mei 2014 Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 stel je voor dat ik meteen het goede antwoord heb gegeven. leuk spel hoor, cluedo Reageren
ERRWINS Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 Dat zou echt heel knap zijn maar daar komen we snel genoeg achter Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 mei 2014 Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 stel je voor dat ik meteen het goede antwoord heb gegeven. leuk spel hoor, cluedo Jij vraagt om 3 kaartjes van de 39. Niet zo vreemd dus dat 2 mensen na jou geen kaartjes daarvan hebben. @ERRWINS: oki, lang geleden dat ik het gespeeld heb, dus ik geloof je gelijk (of wij hebben het gewoon fout gespeeld, dat gebeurt ook nog wel eens ). Reageren
ERRWINS Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 Ik snap je verwarring omdat je iemand in een kamer zet. Tijd om je geheugen op te frissen met de Forum Editie. Reageren
3L1077 Geplaatst: 8 mei 2014 Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 In de plaats van iemand te quoten lijkt het mij beter snel eventjes een pb'tje te sturen... Niet iedereen heeft notificaties voor quotes aanstaan. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 mei 2014 Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 Dat PB'tje werd al gestuurd door ERRWINS. Maar meerdere manieren om iemand erop te attenderen kan zeker geen kwaad. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 Het beste is, om het wellicht te gaan volgen Maar als je na een dag of 2 dagen niet reageert, dan stuur ik wel even een berichtje. Reageren
3L1077 Geplaatst: 8 mei 2014 Rapport Geplaatst: 8 mei 2014 Oh, ik wist niet dat Erwin een PB stuurde. In dat geval heb ik niets gezegd. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Mag ik er nogmaals op wijzen dat de deelnemers het Hoofd Topic even door lezen zodat je weet wat de bedoeling is? Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 mei 2014 Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Je mag toch zelf geen gerucht posten als je zelf het tegendeel van het vorige gerucht niet kan bewijzen? Of zie ik dat nu verkeerd? Reageren
Nyltje Geplaatst: 10 mei 2014 Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Ik begrijp het spel echt niet. Ik heb al alle topics doorgelezen, maar ik komt er niet uit. Een paar vragen: Wat heb ik aan de kaarten die ik in een pb gekregen heb? Wat moet ik in het speltopic posten? (wanneer ik aan de beurt ben) Reageren
ERRWINS Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Je mag toch zelf geen gerucht posten als je zelf het tegendeel van het vorige gerucht niet kan bewijzen? Of zie ik dat nu verkeerd? Klopt, Wesley snapt het niet helemaal omdat hij nog nooit Cluedo heeft gespeeld. Hij moet zijn gerucht nog even uit zijn post halen en de rest kan voor nu zijn gerucht negeren. Jaszpehr is nu aan de beurt om het tegendeel te bewijzen. Ik begrijp het spel echt niet. Ik heb al alle topics doorgelezen, maar ik komt er niet uit. Een paar vragen: Wat heb ik aan de kaarten die ik in een pb gekregen heb? Wat moet ik in het speltopic posten? (wanneer ik aan de beurt ben) De kaarten die je hebt gekregen betekenen dat die in ieder geval niets met de moord te maken hebben. De moordenaar, het moordwagen en de moordlocatie heb ik in mijn bezit. Het is aan jullie om te raden welke kaarten ik heb door elkaar te onder vragen. De kaarten in je PB kun je gebruiken om geruchten mee te verspreiden of je kunt in het wilde weg gokken. Des te meer kaarten je uiteindelijk hebt gezien, des te meer bewijzen heb je wat het in ieder geval niet is. Ligt er aan hoe je aan de beurt bent. Als de vorige post deze text bevat: Ik kan het tegendeel niet bewijzen. Dan moet je de geruchtenmaker van dat moment een van de gevraagde kaarten laten zien in een PB. Als je dat hebt gedaan, post je: Ik heb het tegendeel bewezen. Mocht je de kaarten niet hebben dan post je: Ik kan het tegendeel niet bewijzen. Als je aan de beurt bent met een gerucht dan dien je een locatie, deelnemer en een wapen te kiezen. Dit mogen ook je eigen kaarten zijn. Bijvoorbeeld je wilt weten wie het gedaan heeft. Dan gebruik je je eigen locatie en wapen omdat die verder niemand kan hebben en dan moeten de andere deelnemers wel hun kaarten van deelnemers laten zien. En als ze dat niet kunnen, dan weet je de moordenaar. Reageren
Nyltje Geplaatst: 10 mei 2014 Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Wat moet ik dan in een pb zetten naar de geruchtmaker als ik de kaarten niet heb? Wat moet ik dan in een pb zetten naar de geruchtmaker als ik de kaarten wel heb? Reageren
ERRWINS Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2014 Wat moet ik dan in een pb zetten naar de geruchtmaker als ik de kaarten niet heb? Wat moet ik dan in een pb zetten naar de geruchtmaker als ik de kaarten wel heb? Als je de kaarten niet hebt: Dan hoef je geen PB te sturen. Het enige wat er dan van jou wordt verwacht, is een post in het spel topic met het bericht: Ik kan het tegendeel niet bewijzen. Als je de kaarten wel hebt: Dan laat je de kaart zien via een PB. Text hoeft er niet bij want ik denk dat het plaatje meer zegt dan 1000 woorden. Daarna post je in het spel topic: Ik heb het tegendeel bewezen. Daarna kan de volgende deelnemer na de geruchtenmaker een nieuw gerucht plaatsen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.