Jump to content

WK 2014 - Poule A


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    19

  • thebig

    10

  • Dutchy3010

    9

  • Phoenyxar

    8

Jammer dat de wedstrijd volledig werd omgekanteld na de dubieuze strafschop die Brazilië kreeg. Kroatië deed zeker niet onder voor Brazilië en had in mijn ogen een gelijkspel verdiend. Brazilië speelde niet best en het aantal kansen viel ook wel mee, dus vind ik de 3-1 een beetje geflatteerd.

Overigens heeft Kroatië geweldige talenten met onder andere Rebic, Brozovic en Kovacic. Met nog eens een zeer ervaren team denk ik dat ze zeker de volgende ronde halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel veel landen hebben last van een "slow start". Moeten ze weer even inkomen: wennen aan elkaar, wennen aan de omgeving, wennen aan de spanning.

Zeker waar, maar van alle landen zou Brazilië het hier net het makkelijkste moeten hebben (ondanks de druk), ze hebben thuisvoordeel op vele fronten en dan toch zo worden weggespeeld door een ploeg die niemand echt een kans gaf. Ze winnen, dat wel, maar het is echt niet overtuigend. Ben benieuwd naar wat Mexico morgen doet, dan verklaar ik Kroatië misschien al naar de achtste finales.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit Kroatië moet makkelijk tweede worden in Poule A, misschien zelfs meer als Brazilië zijn niveau niet vindt en zo blijft spelen. Deze keer zijn ze er goed van afgekomen, maar dat hoeft helemaal niet waar te zijn voor een volgende match.

Link to comment
Delen op andere websites

Btw, die keeper van Brazilië staat toch niet zo zeker in z'n doel hoor. puh2.gif

Júlio César is ook alweer 34, en momenteel speelt hij in de Amerikaanse competitie. Toen Van der Sar op het einde van z'n carrière was keepte hij nog top, maar dat kan je van deze Braziliaan niet zeggen. Sowieso is de sluitpost van de Brazilianen vaak met recht een sluitpost; Braziliaanse jongetjes willen allemaal voetballen, als je dat niet kan word je pas keeper (uitzonderingen daargelaten). Wanneer deze keeper wat vaker vanaf de tweede lijn onder vuur wordt genomen, blijft het echt niet bij één tegengoal.

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_220.png Mexico - gallery_33831_41_178.png Kameroen

Wedstrijdnummer: 2

Poule: A

Datum: 13 juni 2014

Tijd: 18:00 uur

Stadion: Arena das Nunas, Natal (wiki) (Maps)

Gisteravond trapte Brazilië en Kroatië het wereldkampioenschap voetbal af. Vanavond spelen de twee anderen teams die in Poule A zitten hun eerste wedstrijd, respectievelijk Mexico en Kameroen. Waar Mexico een rustige aanloop kende, was die van Kameroen tamelijk onrustig. De Kameroense spelers weigerden aanvankelijk af te reizen naar Brazilië omdat de wedstrijdpremie niet hoog genoeg zou zijn. Na wat gesteggel werd er uiteindelijk een akkoord gesloten en konden ze alsnog gaan.

Wat opvalt in de vermoedelijke opstellingen en selecties is dat de bondscoach van Mexico Javier ''Chicharito'' Hernandez niet in de basiself zal opstellen; vermoedelijk kiest hij eerder voor Giovani dos Santos (Villareal, Spa) en Oribe Peralta (América, Mex). Echter moet wél vermeld worden dat de spits van Manchester United bij zijn club nauwelijks een rol speelde. Peralta is overigens op schot: in de laatste zes wedstrijden schoot hij acht keer in het doel.

Bij Kameroen springt natuurlijk één naam in het oog: die van Samuel Eto'o. Scoren deed Kameroen de afgelopen WK's wel, maar winnen nog niet echt. Het is afwachten wat 't wordt; de premie die de spelers van Kameroen hebben ontvangen zal niet zoveel uitmaken. Rest wel te constateren dat deze twee landen vurig zullen strijden voor de overwinning en dus voor plek nummer twee.



De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat 2-1 wel een correcte score is. Ik verwacht geen match zoals gisteren (toch niet in het positieve opzicht en laten we hopen ook niet in het negatieve). Deze laat ik dus waarschijnlijk aan mij voorbij gaan om nog even te kunnen studeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil nog even reageren op Brazilië - Kroatië. Wat een belachelijke vertoning van die scheidsrechter zeg. Ten eerste is het een dikke schwalbe van Fred (Fretsj volgens de commentator) waar die penalty uit voort kwam. Daar sta je dan met zes (!!) scheidsrechters en niemand die ziet dat het een schwalbe is. Daarna die afgekeurde goal van Kroatië. Nu zie ik hier berichten dat hij al had gefloten voordat gescoord werd.. Ja, so what? Het sloeg nergens op waarom hij floot. De keeper liet gewoon de bal los en er was absoluut geen sprake van een overtreding. Maargoed, thuisland, Blatter... Voorspelbaar dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu toegegeven, op het eerste zicht zag ik er ook wel een penalty in hoor, het is pas later in de replay dat ik zag dat hij nogal makkelijk ging liggen. Het contact was er, maar het was veel te licht. Een beetje eenzelfde verhaal bij de goal. Contact was er zeker, maar het was naar mijn mening niet genoeg om een fout te fluiten (bedenk wel dat de keeper in feite een ontastbare speler is) Ik weet niet of we het hier echt op de scheidsrechter kunnen steken, openingswedstrijden met zo'n publiek zijn lastig en partijdig kon ik hem niet noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...