Jump to content

WK 2014 - Poule D


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • thebig

    13

  • Phoenyxar

    9

  • ERRWINS

    7

gallery_33831_41_84.pngItalië - gallery_33831_41_147.pngCosta Rica



Wedstrijdnummer: 24

Poule: D

Datum: 20/06/14

Tijd: 18:00 uur

Stadion: Arena Pernambuco, Recife

Vandaag de wedstrijd tussen de koplopers van deze poule; Italië tegen Costa Rica. Opvallend is de stand van Costa Rica gezien deze, voor hen, lastige poule. Het land werd door velen op de laatste plaats gezet in deze poule, maar het land doet het volledig tegen de verwachtingen in. Door de 1-3 winst op Uruguay krijgt het land veel zelfvertrouwen. Onlangs heeft middenvelder Yeltsin Tejeda een waarschuwing afgegeven aan Italië. "De Italianen zullen alles moeten geven. We zijn geen lichte tegenstander meer", aldus de middenvelder van Costa Rica.

Italië en Costa Rica hebben in het verleden nog maar één keer tegen elkaar moeten spelen. Dit betrof een vriendschappelijke wedstrijd op 11 mei 1994, waarbij de winst naar Italië ging. Een groot verschil was het niet. Italië won met een minimale uitslag van 1-0. Van de negentien WK's dat zijn geweest, is Italië nog maar één keer niet gekwalificeerd. Daarnaast zijn ze maarliefst vier keer wereldkampioen geworden. Dit zijn toch wel cijfers waar Costa Rica voor uit moet kijken. De FIFA ranglijst kent zelfs de negende plek toe aan Italië, terwijl de 28e plaats uit gaat naar Costa Rica.

Op basis van deze cijfers en het team op papier, wordt er toch een winst verwacht van Italië. Toch kan Costa Rica zeker voor verrassingen zorgen, gezien de eerdergenoemde 1-3 winst op Uruguay. Bij een gelijkspel of winst voor Costa Rica, behouden zij de eerste plaats in Poule D.



De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Wie had het gedacht. In een groep met Uruguay, Italië, Engeland en Costa Rica... dat Costa Rica de eerste is om zich te plaatsen.

Wereldkampioenschap 2014, u bent er eentje van verrassingen. Proficiat!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien worden ze zelfs eerste in deze poule tout court. Is dit een indicatie dat de landen in deze poule ondermaats spelen en we geen rekening moeten houden met wie nog samen met Costa Rica naar de 1/8e-finales mag? Ik ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

En zo ligt ook Engeland uit het toernooi. Uruguay moet de laatste wedstrijd winnen, anders gaat Italië samen met Costa Rica door. Dit is echt een bizar WK... Of wisten we gewoon niet hoe goed Costa Rica eigenlijk wel niet is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we te veel vasthouden aan de landen die we altijd al hebben geassocieerd met goed voetbal. We geven sommige landen niet de kansen die ze op basis van hun kwaliteiten daadwerkelijk hebben (het omgekeerde is ook waar). Costa Rica is een prachtige verrassing dit WK, maar ik zie geen land dat het hen op een gelijkaardige manier nadoet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we te veel vasthouden aan de landen die we altijd al hebben geassocieerd met goed voetbal. We geven sommige landen niet de kansen die ze op basis van hun kwaliteiten daadwerkelijk hebben (het omgekeerde is ook waar). Costa Rica is een prachtige verrassing dit WK, maar ik zie geen land dat het hen op een gelijkaardige manier nadoet.

Klopt helemaal. Maar dit had je van te voren ook niet kunnen verwachten in een poule met Italië, Uruguay én Engeland. Costa Rica heeft nauwelijks goede voetballers in het team zitten, terwijl de andere landen in de poule daar te veel van hebben :puh: Deze uitslagen slaan werkelijk nergens op. Niet dat ik het erg vindt hoor, integendeel zelfs. Alleen maar leuk als nieuwe landen ver komen in een toernooi als deze.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...