Jump to content

Stelling: De volgende map moet kleiner


3L1077

Recommended Posts

"De volgende map moet kleiner"

Hoe denk jij hierover? Akkoord, niet akkoord? Vertel ons ook waarom.


Onlangs was ik met _Night-Men_ eens nostalgisch bezig over Vice City, en meer specifiek: over de map. De map is inderdaad niet bepaald groot, maar in mijn ogen toch al groot genoeg. We hebben het nooit samen gespeeld, maar toch leken we dezelfde herinneringen te hebben, dezelfde dingen die we deden op de map, dezelfde stunt jumps die we leuk vonden, en dergelijke. Ik kende hem gewoon helemaal vanbuiten, en nu nog altijd, denk ik. Dat maakt het misschien net zo leuk, dat je een map écht kunt kennen, dat je herinneringen kweekt aan een wereld die je beter kende dan je eigen wereld. Een wereld waar de het aantal mogelijkheden niet enorm was, maar waar je je toch uren en dagen kon amuseren, terwijl je het allemaal al honderd keer had gezien...

Dat heb ik met GTA V dus niet. Ik ken de map niet vanbuiten, en dat zal ook niet komen. Ik zal altijd andere herinneringen hebben aan wat ik deed in 't spel dan jij. De map kan zeker nog groter, maar dat hoeft in mijn ogen echt niet. Als hij zo groot is, is het gewoon ontmoedigend. Je weet van in het begin dat je de map niet uit je broekzak zal kennen, gewoon omdat hij té groot is.

Daarom ben ik dus akkoord met de stelling.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    3

  • 3L1077

    3

  • Michael

    3

  • Together

    3

Ik vind het juist leuk als een map zo groot mogelijk is. Als een Gta map net zo groot als een de map van ETS2 dan zou ik dat echt cool vinden, omdat er dan nog meer te ontdekken valt en je steeds nieuwe dingen tegen komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als een Gta map net zo groot als een de map van ETS2

Het is nu niet bepaald moeilijk om een map groot te doen lijken als je in wezen alleen maar door een eindeloze tunnel rijdt, met wat low-res texturen van de omgeving op de muren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een groot deel zal ook gewoon met nostalgische gevoelens te maken hebben. Zo'n maps zijn altijd veel meer overweldigend als je jong bent.

Ik heb niet de nood om een hele map vanbuiten te kennen. In het echt woon ik in een grote stad en daar ken ik ook bijlange na niet alle straten en dat stoort me ook niet. In GTA evenmin, integendeel. Soms kom je opeens ergens terecht waar je nog nooit bent geweest en kan je weer een paar minuten alles verkennen. Bij van die kleine maps waar je alles na een paar keer doorspelen kent, heb je zo'n gevoel zelden.

Voor mij bestaat er dus niet iets zoals een te kleine map. Van mij mogen ze - bij wijze van spreken - blijven vooruitstreven tot ze een metropool zoals LA of NY op ware grootte kunnen weergeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij kan het op zich niet zo heel erg veel uitmaken of de map nog groter wordt dan dat van GTA V, maar als die nog groter wordt, vind ik wel dat er ook veel te doen moet zijn en niet dat het noorden (zeg maar wat) van de map helemaal uitgestorven is of zo. Dus in principe maakt de grootte van de map me op zich niet zo heel veel uit, maar er moet dan wel genoeg te doen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Lastig, want ik ben met de eerste maanden gewoon echt druk geweest om heel Los Santos en Blaine County te verkennen. Alleen probeer je uiteindelijk de woestijn te vergeten, dus heb je uiteindelijk maar een hele kleine map. Ook door de weinig interiors in mijn ogen is het maar heel klein, dus de volgende map moet kleiner in mijn ogen, als er dan ook echt meer opvulling kan worden aangeboden met interiors en nieuwe winkels en activiteiten. Ik zit niet echt te wachten op een nieuwe versie van Vice City zonder heel veel nieuwe of andere dingen. :$

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

...dus de volgende map moet kleiner in mijn ogen, als er dan ook echt meer opvulling kan worden aangeboden met interiors en nieuwe winkels en activiteiten. :$

Hier kan ik me volledig in vinden.

En ja, een map eindeloos blijven exploren is leuk, maar is het niet leuker dat je op een moment kunt zeggen: "Ik ken 'm nu eens helemaal vanbuiten, en toch kan ik overal nog leuke dingen doen."?

Link to comment
Delen op andere websites

...dus de volgende map moet kleiner in mijn ogen, als er dan ook echt meer opvulling kan worden aangeboden met interiors en nieuwe winkels en activiteiten. :$

Hier kan ik me volledig in vinden.

En ja, een map eindeloos blijven exploren is leuk, maar is het niet leuker dat je op een moment kunt zeggen: "Ik ken 'm nu eens helemaal vanbuiten, en toch kan ik overal nog leuke dingen doen."?

Nou, ja. Dat is dus echt het probleem met Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto Online. Het was echt geweldig om voor het eerst door Los Santos te rijden, en met een nieuwe Gallivanter Baller door het water te rijden, maar uiteindelijk wordt het gewoon heel vermoeiend om gewoon het spel aan te doen. Maar ik had ook gewoon liever gehad dat Rockstar Games echt eens met de updates kwamen voor de singleplayer, want nu zit je in een stad waar je bijna niks meer kan doen als een frequent player. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou het probleem bij gtav ligt aan de woestijn

Je kan er niks, er zijn nauwelijks activiteiten, online is er niemand want iedereen zit in de stad.

Dus ik vind dat de volgende map niet te groot en niet te klein moet zijn met zeker minder grote open ruimtes .

De natuur moet wel blijven natuurlijk :)

Link to comment
Delen op andere websites

Groter zou het van mijn niet hoeven. Zolang een map maar divers is.

Ik neem nu als voorbeelden de map van Saints row 2, en Just cause 2.

Just cause 2 zijn map was iets van 900km², dat is een grote map. Maar voelde de map groot. Zeker maar niet op een manier waarvan ik dacht dat ik veel kon ontdekken. Het waren maar iets van 4 tot 5 verschillende gebieden. Het verschil tussen de gebieden (stad, Woestijn, sneeuwgebergte, moeras, jungle) was enorm. Maar binnen het gebied was er niet veel verschil.

Saints row 2 zijn map was een stuk kleiner. Misschien te vergelijken met een GTA:IV. Maar wat deze map wel had was diversiteit. Je had een universiteit, het strand, de binnenstad, buitenwijk, trailer park, haven, industriële wijk, achterstandswijk etc. Veel diversiteit. En wat er nog bij kwam was dat zelfs binnen de kleine gebieden leek het niet op elkaar. Elke straat had wel een ander gevoel. Dit doet een map al snel groter lijken.

Om de vergelijking GTA:V en GTA: VC te maken.

VC is net als Saints row 2, Niet heel groot maar veel verschillen tussen de wijken.

GTA:V is net als Just Cause 2, Redelijk groot maar het voelt minder groot aan omdat er maar een paar verschillende gebieden zijn.

Voor een volgende GTA hoeft de map niet kleiner van mij. Maar wat meer divers zou ik leuker vinden. En wat groter verschil tussen de gebieden. in GTA:V heb ik niet echt het gevoel dat Los Santos uit een tal van verschillende wijken bestaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Als een Gta map net zo groot als een de map van ETS2

Het is nu niet bepaald moeilijk om een map groot te doen lijken als je in wezen alleen maar door een eindeloze tunnel rijdt, met wat low-res texturen van de omgeving op de muren.

Ja ik bedoel dat dat de grote is, maar dat het wel net zo leuke omgeving en dat je net zo veel dingen te doen hebt als in Gta. :)
Link to comment
Delen op andere websites

Als een Gta map net zo groot als een de map van ETS2

Het is nu niet bepaald moeilijk om een map groot te doen lijken als je in wezen alleen maar door een eindeloze tunnel rijdt, met wat low-res texturen van de omgeving op de muren.

Als je dan datzelfde, maar dan in GTA had (dus niet alleen maar rechtdoor)... wauw... Kruizing van GTA4, ARMA3 en ETS2 (C11) zou geweldig zijn...

GTA4

GTA_4.png

ARMA 3

Arma3_screenshot_01.jpg

arma_3_07.jpg

ETS2

ss_4333c9cc9b0dfbc5a0df5ec16cc68b03cc50358f.1920x1080.jpg

Ik denk dat het er voor de rest afhangt van hoeveel tijd men erin steekt. Het moet natuurlijk wel gedetailleerd zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Enerzijds is het leuk om de hele map te kennen; anderzijds is het leuk om telkens weer nieuwe dingen te ontdekken. Ik vind de GTA v map wel te groot. SA was al groot en V was nog veel groter. Imo is SA map max...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...