Crypteq Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Een map is naar mijn inziens nooit te groot. Echter moet de map dan wel goed gevuld zijn, in GTA V is de map vooral in het noorden te "leeg". Het hoeft niet volgebouwd te zijn, maar er moet gewoon wat te "ontdekken" zijn, al zijn het maar simpele dingen. Wat ze kunnen doen is naderhand gebieden toevoegen met een DLC o.i.d.. Dan blijft er altijd wat nieuws te verkennen , maarja dan houden we niets over voor een volgende GTA Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kaitjee98 Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Kleiner zou ik niet willen zeggen. Naar mijn mening moet de map een beetje zo worden zoals hij nu is. Als je een te grote map maakt loop je natuurlijk het risico dat de map ongevuld is, zoals nu in GTA V al in het noorden het geval is. Ik ben wel iemand die erg veel houdt van gevarieerde omgevingen, en daar hoort een te kleine map dus duidelijk niet bij. In mijn ogen is het wel onmogelijk om een goede map te maken waar elke gamer tevreden mee is. Wat voor de een te groot is is voor de ander weer te klein en vice versa. Ik ben van mening dat de grootte van de map in de volgende GTA ongeveer dezelfde grootte moet zijn als de huidige map. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dotz Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Kwaliteit boven kwantiteit.. Zolang de kwaliteit behouden blijft doet de kwantiteit er wat mij betreft niet toe. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Crazy-Ghost Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Ik heb hem liever wat kleiner maar uitgebreider, het allerbeste zou zijn als je elk huis binnen kan door in te breken. Dus dat je bij een normaal woonhuis gewoon de ramen kan slopen en naar binnen gaan, daar zullen ook leuke missie's op aan kunnen sluiten. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
super_senne Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Ik vind dat ze gewoon wat meer met de woestijn moeten doen je kan er zoveel leuke dingetjes aan toevoegen bijv. Wat kraaien die rondvliegen boven een (bijna) dood iets. Dan voelt al een stuk voller. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Ik zag de meerwaarde niet aan de grootte van de map in GTA V. Eerder ergernis hoevaak ik wel niet een Taxi gebeld heb omdat ik gewoon dat pokke eind niet ga rijden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Foreigner97 Geplaatst: 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 25 juni 2014 Tot nog toe heb ik weinig ervaringen met de map van GTA V (zie ook het hoofdstuk PC-gamers), maar ik kan wel een uitspraak doen over grote maps op zich: ik heb absoluut geen problemen met grote maps. Als een spel interessant genoeg blijft om te spelen, komt de ontdekking van de map vanzelf wel. Het ontdekken/kennen is mogelijk wellicht minder gedetailleerd en nauwkeurig dan bij eerdere games met kleinere maps, maar dat neem ik dan maar voor lief. Als ik kijk naar een game als Skyrim, ook met een immens grote en diverse map, merk ik keer op keer dat deze map niet verveelt. Iedere keer als ik rondloop ontdek ik namelijk nieuwe dingen. De map zit vol met gebouwen, grotten, random encounters en andere dingetjes die het het ontdekken absoluut waard maken. Ik vermoed dat dat bij GTA V inderdaad wat minder is, omdat er op een uitgestrekte dorre vlakte in het hedendaagse Californië nou eenmaal weinig spannends te beleven valt. Dat is enerzijds een nadeel, omdat dat al snel erg saai en nutteloos lijkt, maar anderzijds draagt het wel bij aan het sfeertje en aan de realisme. Wat mij betreft hoeft het niet per se zo dat er op iedere vierkante meter van een map wat te beleven of gepland is. Dat was bij GTA San Andreas ook niet zo, en toch heb ik me prima vermaakt in de 'kale' gedeelten in de map. Dat krijg je nou eenmaal snel als je natuurgebieden gaat implementeren in maps en deze nog enigszins trouw aan de werkelijkheid wilt houden. Ervaringen met GTA V heb ik nog niet zoveel, dus of het kenbaar saaie noorden mij ook frustraties op zal leveren, zal later wel blijken. Op basis van mijn huidige ervaringen kan ik echter wel stellen dat ik prima tevreden ben met de grootte van de map van GTA V. 't Hoeft van mij niet per se kleiner, maar ook niet veel groter. Zowel klein als groot hebben zo hun voor- en nadelen, dat is in ieder geval duidelijk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Michael Geplaatst: 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 26 juni 2014 Ik heb hem liever wat kleiner maar uitgebreider, het allerbeste zou zijn als je elk huis binnen kan door in te breken. Dus dat je bij een normaal woonhuis gewoon de ramen kan slopen en naar binnen gaan, daar zullen ook leuke missie's op aan kunnen sluiten. Een beetje zoals die missies in San Andreas dat je huizen overvalt, lijkt me eigenlijk pretty awesome omdat in een nieuwe Grand Theft Auto neer te zetten. Maar dan ook misschien van die random momenten dat opeens de huiseigenaar gewoon wakker is en met een shotgun voor je staat. ''You came to the wrong house to break in, motherfucker!'' Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
super_senne Geplaatst: 27 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 juni 2014 Ik heb hem liever wat kleiner maar uitgebreider, het allerbeste zou zijn als je elk huis binnen kan door in te breken. Dus dat je bij een normaal woonhuis gewoon de ramen kan slopen en naar binnen gaan, daar zullen ook leuke missie's op aan kunnen sluiten. Een beetje zoals die missies in San Andreas dat je huizen overvalt, lijkt me eigenlijk pretty awesome omdat in een nieuwe Grand Theft Auto neer te zetten. Maar dan ook misschien van die random momenten dat opeens de huiseigenaar gewoon wakker is en met een shotgun voor je staat. ''You came to the wrong house to break in, motherfucker!'' nou dat vind ik ook heh heh Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Pangea Geplaatst: 27 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 27 juni 2014 (bewerkt) Als ik de map van GTA:San Andreas vergelijk met die van GTA:V merk ik dat ik in GTA:V (en GTA: Online) nog steeds dingen ontdek. De map van GTA:San Andreas ken ik beter dan de map van de wijk waar ik in woon. Ik kan in GTA:San Andreas niks meer ontdekken, dat is wel een minpuntje in mijn opzicht. Aan de andere kant, als ik een missie doe in GTA:Online waar ik vanuit de Port van Los Santos iemand moet ophalen in Sandy Shores wordt ik daar niet blij van. Laat staan een achtervolging met een voorsprong van 5 á 6 mile. Dit is in GTA: San Andreas weer anders. Mede omdat de map zo klein is, maar ook omdat ik alle shortcuts en tussendoor wegen ondertussen ook allemaal wel ken. Ik vind een grote map wel fijn, omdat er altijd wel iets te ontdekken is. Dat ik dan soms een eindje aan het rijden ben, neem ik dan voor lief (zolang het uitzicht goed is ). Bewerkt: 27 juni 2014 door Pangea Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dexist Geplaatst: 30 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 juni 2014 Voor mij kan een map niet groot genoeg zijn. Wel is het zo dat gameplay >grootte van de map. De map mag dus groot zijn maar het mag niet ten koste gaan van de gameplay. Ik hoop dan ook dat GTA VI een immens grote map heeft. Waarschijnlijk kan deze map dan ook stukken gedetailleerder worden gemaakt op de nieuwe consoles. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Together Geplaatst: 30 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 juni 2014 Ik vind een grotere map leuker maar er moet wel 'leven' inzitten. In het noorden van V is het 'levenloos' en kaal. Hier had R* het beter moeten maken. Net zoals hierboven is gezegt: De grootte van de map mag niet de gameplay verminderen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 30 juni 2014 Rapport Share Geplaatst: 30 juni 2014 En hoe hadden ze dat gebied dan levendiger moeten maken? Het moet het midden van de staat voorstellen, tussen San Fierro en Los Santos. Dat gebied is nu eenmaal zeer rustig en gevuld met bossen en bergen (en de Alamo Sea hier) dat vermindert de gameplay toch op geen enkele manier? Het brengt een veel meer diverse omgeving :o Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NewEra Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 juli 2014 Een map mag best gigantisch groot zijn, zolang je niet in missies gedwongen wordt om lange, nutteloze en saaie afstanden te rijden. SA missie Photo Opportunity is daar een goed voorbeeld van, kan iemand zich die nog herinneren? Verder moet die map wel divers blijven. Ik vind dat R* dit in V en SA mooi voor elkaar heeft gekregen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Guardian1980 Geplaatst: 2 juli 2014 Rapport Share Geplaatst: 2 juli 2014 Qua grootte vind ik de map van GTA V wel het maximale formaat hoor. Juist omdat er veel variatie is, is het wel te doen. En dat is ook juist het mooie, door de variatie in het landschap is het ontdekken van de map ook leuk om te doen. Een eentonig landschap is ook maar saai. En zoals eerder door anderen ook al is gezegd, zolang er voldoende te doen is, is het prima. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.