Jump to content

[WK 2014] Achtste finales!


Dutchy3010

Recommended Posts

Net beide matchen afgekeken.

Okej, eerste opmerking dan toch, over de hele match gezien was Mexico wel de dominante ploeg, hadden net wat meer druk en gevaar met zich mee, maar gaven het na het uur steeds meer en meer weg onder druk van Nederland. Sterk van Nederland dus om nog te kunnen terugkomen, hoewel we het een zwakke strafschopfout kunnen noemen (maar men had al eens een halve strafschop kunnen krijgen, dus dat effent mekaar uit) Had eigenlijk niet verwacht dat Nederland nog ging terugkomen, dus proficiat op dat vlak!

Nu Costa Rica-Griekenland... meest waardeloze eerste achtste finale-helft mogelijk (hoop ik althans, als het nog erger wordt...) Tweede helft een heel stuk beter, maar het blijft toch wat onder het algemene niveau. Maar toch weer zo typisch Grieks, zichzelf in de laatste minuten weer ergens inwurmen.

Laat die Grieken gewoon naar huis gaan, voor ze zichzelf nog meer belachelijk maken.

Niet dat Costa Rica goed heeft gespeeld. Griekenland had trouwens een zeer mooi eindoffensief, maar dat kunnen we op de extra man steken.

Costa Rica heeft het dik verdiend.

Nou... ik vind van niet eigenlijk. Costa Rica heeft een prachtige poulefase gehad, maar deze match was vreselijk, waar was het Costa Rica dat Uruguay vernederde? Waar was "de dood" van de groep des doods ineens naartoe? Niet dat Griekenland beter was, maar ik vond Costa Rica echt maar zeer matigjes spelen hier. Hier zou Nederland voorbij moeten kunnen wandelen als het niveau niet terug omhoog gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    40

  • MegaPilot

    36

  • ERRWINS

    35

  • Dutchy3010

    21

Costa Rica heeft een half uur + verlengingen (dus een uur) met 10 man gespeeld. Griekenland plaatste 4 aanvallers op. Dan nog maakten ze amper kansen en Costa Rica maakte wel nog kansen. Het waren misschien geen zeer bedreigende kansen, maar het waren er wel.

Een prachtig voorbeeld was, zoals Jet hier ook al zei, toen Griekenland met 5 man tegenover 2 verdedigers en Navas kwamen. Zelfs toen konden ze het hoofd niet koel genoeg houden om het rustig uit te tikken. Costa Rica verdiende het dus zeker wel meer in mijn ogen dan Griekenland. Als Griekenland zo'n kans krijgt en ze dan nog niet met beide handen aanpakt, moeten ze dat zelf maar weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeker hoor, maar ik vond niet dat Costa Rica per se het echt verdiende. Op basis van de poules had ik Costa Rica een kwartfinale gegund, maar beide ploegen gisteren waren nauwelijks een achtste finale waard (en ja, Costa Rica had dan wel die rode kaart, maar zelfs met 11 vond ik het niet zo goed eigenlijk) Maar zo gaat het natuurlijk op een WK.

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_101.png Frankrijk - gallery_33831_41_57.png Nigeria

Wedstrijdnummer: 1/8 finale #5

Datum: 30 juni

Tijd: 18:00u

Stadion: Brasília, Estádio Nacional

Waar Frankrijk ogenschijnlijk eenvoudig de achtste finales haalde, na ruime overwinningen op Honduras en Zwitserland volstond een gelijkspel tegen Ecuador om poulewinnaar te worden, had Nigeria het een stuk moeilijker. Na een bloedeloos gelijkspel tegen Iran volgde een heel moeizame overwinning op Bosnië-Herzegovina. Toch bleek dat voldoende en kon de laatste wedstrijd tegen Argentinië zelfs verloren worden.

Frankrijk heeft een goed team, en lijkt vooralsnog Ribery geheel niet te missen. Vooral Benzema laat duidelijk van zich spreken, hij scoorde tot nu toe drie keer. Wellicht is hij vandaag weer bepalend voor Frankrijk. Nigeria is duidelijk de underdog. De verwachting is dat zij vooral zullen verdedigen tegen de Fransen, wellicht hebben ze kans in de counter. Een geruisloze voorbereiding hadden de Nigerianen trouwens niet, er was opwinding over te betalen premies, waardoor er even niet getraind werd. Maar alles lijkt in orde, en de Nigerianen gaan er voor.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_6.png Duitsland - gallery_33831_41_109.png Algerije

Wedstrijdnummer: 6

Datum: 30 juni

Tijd: 22.00u

Stadion: Estádio Beira-Rio, Porto Alegre

25 juni 1982, Gijón. Poulefases van het wereldkampioenschap te Spanje.

Algerije had 9 dagen eerder weten te stunten tegen West-Duitsland door met 2-1 te winnen. Bij hen allereerste kwalificatie voor een WK was er een grote kans dat de Algerijnen meteen naar de 1/8e-finales zouden doorstoten. De wedstrijd van West-Duitsland - Oostenrijk zou de eindbeslissing brengen in Poule B: mocht West-Duitsland met 1 of 2 doelpunten verschil winnen, zouden beide ploegen in deze wedstrijd doorgaan. In elk ander geval zou Algerije feest mogen vieren. Na 10 minuten schoot Hrubesch de Duitsers op voorsprong. Wat daarop volgde was een triest schouwspel van eindeloos de bal op het middenveld rondspelen. Het publiek was woest: Algerijnen zwaaiden met bankbiljetten om hen onvrede over het akkoordje te uiten, gastland Spanje poogde de teams naar huis te schreeuwen, de aanwezige Duitsers en Oostenrijkers keken ook vol afgrijzen toe naar de show die hen ploegen daar opvoerden.

Een Duitse fan stak zelfs zijn vlag in brand. Het mocht echter allemaal niet baten: de match eindigde op 1-0. West-Duitsland, Oostenrijk en Algerije hadden elk 4 punten en eindigden respectievelijk eerste, tweede en derde.

De Schande van Gijón zorgde ervoor dat de twee laatste wedstrijden van een poule op hetzelfde moment moesten gespeeld worden, een maatregel die voor Algerije echter te laat kwam.

32 jaar later heeft Algerije eindelijk verdient waar het recht op had: voor het eerst zijn ze geplaatst voor de 1/8e-finales. Uitgerekend tegen Duitsland. Deze keer betekent winnen doorgaan. Er is geen latere wedstrijd die de boel kan belazeren.

In Poule G begon Duitsland uitstekend aan het tornooi door Portugal een pandoering van 4- 0 te bezorgen die ze later fataal werd. De overige wedstrijden tegen Ghana (2-2) en de VS (1-0) werden minder overtuigend gespeeld, maar toch mocht Duitsland zich tot poulewinnaar kronen.

Algerije ondervond in hen eerste wedstrijd tegen België dat je met een muur optrekken geen punten verdiende. Daarom besloten ze hen laatste twee wedstrijden wel te voetballen, wat hen uiteindelijk de kwalificatie opleverde. Willen de Algerijnen Duitsland uitschakelen - en daar zijn ze zeker op gebrand wegens hen historie - zullen ze moeten aanvallen, niet terugvallen.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een wedstrijd tussen gallery_33831_41_101.png Frankrijk - gallery_33831_41_57.png Nigeria.

Zaten heel wat mooie kansen tussen, had liever gezien dat Nigeria door zou gaan.

Maarja, 2 - 0 voor Frankrijk.

Verwacht dat Duitsland Algerije wel verslaat.

Frankrijk tegen Duitsland, wint Duitsland denk ik ook wel.

Zou wat zijn dat het straks weer Duitsland tegen Nederland in de finale is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Is heel lang een trage, saaie match geweest. Nigeria probeerde wel en had op momenten ook de bovenhand, maar elke keer dat Frankrijk eens ging doorduwen lag Nigeria omver. Het was geen boulevard zoals Zwitserland dat deed tegen Frankrijk, maar uiteindelijk was de overwinning van Frankrijk niet meer dan logisch (en op basis van het eindoffensief ook verdiend) maar wel een mooie prestatie van Nigeria die zich zeer waardig hebben verdedigd door voor aanvallend voetbal te kiezen. Tweede helft was best interessant, het veld lag open ondanks de vele stille fases.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen mag Belgie weer spelen... Hopen dat ze de VS verslaan, dan is mijn droom van halve finale Nederland-Belgie nog niet in diggelen. :puh:

Langs de VS komen ze wel denk ik :) Langs Argentinië? Dat gaat nog knap lastig worden.

Belgie-Nederland in de halve finale zal natuurlijk wel erg mooi zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen mag Belgie weer spelen... Hopen dat ze de VS verslaan, dan is mijn droom van halve finale Nederland-Belgie nog niet in diggelen. puh2.gif

Dan nog is de halve finale ver. België mag dan wel tegen Argentinië spelen, naar alle waarschijnlijkheid, maar Nederland speelt wel tegen hét Costa Rica. Ik zie het niet gebeuren :N

Duitsland - Algerije net begonnen. Dit winnen de Duitsers vast wel.

Link to comment
Delen op andere websites

GODVERDOMME! Vermaelen geblesseerd, Kompany beslist morgenvroeg(dus speelt waarschijnlijk niet). Vertonghen en Alderweireld op kaart van schorsing, als we de VS verslaan(wat moeilijk wordt) zullen we een Dirk Kuyt-manoeuvre moeten doen bij België. :puh:

Net een heldenactie van Neuer, jemig zeg. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...