Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone


ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

    • iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6


Recommended Posts

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    78

  • _Night-Men_

    17

  • Grand Theft Auto TOM

    17

  • MegaPilot

    14

De Nexus 5 is van Google, en laten zij nou net Android ontwikkelen. Da's toch een groot verschil namelijk. Voor Google's eigen apparaten is de software ook op z'n minst een beetje geoptimaliseerd. :puh:

De Nexus draait stock Android. Er is geen sprake van optimalisatie, gewoon standaard Android. Misschien dat sommige Google apps beter werken op Android, maar Facebook/Instagram/Dropbox/etc zijn niet van Google..

Standaard Android is overigens wel meestal sneller dan Android met Sense/Touchwiz/schil van Sony/etc, daar niet van.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

De Nexus 5 is van Google, en laten zij nou net Android ontwikkelen. Da's toch een groot verschil namelijk. Voor Google's eigen apparaten is de software ook op z'n minst een beetje geoptimaliseerd. :puh:

De Nexus draait stock Android. Er is geen sprake van optimalisatie, gewoon standaard Android. Misschien dat sommige Google apps beter werken op Android, maar Facebook/Instagram/Dropbox/etc zijn niet van Google..

Standaard Android is overigens wel meestal sneller dan Android met Sense/Touchwiz/schil van Sony/etc, daar niet van.

Ah, oke. Stock Android dus. Dat scheelt ook al een hoop, hè. Bij Samsung onder andere krijg je er allemaal van die toeters en bellen bij waar niemand wat aan heeft. En dat is eigenlijk de reden dat ik het allemaal niks vind. Android L vind ik persoonlijk een enorme vooruitgang, omdat het er consistenter uit ziet dan zoals het nu is. Zouden al die fabrikanten als Samsung nou geen eigen laag eroverheen gooien, dan zou ik het best eens een kans willen geven. Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren en ik de Nexus gewoon geen mooi ding vind valt dat alweer af. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, oke. Stock Android dus. Dat scheelt ook al een hoop, hè. Bij Samsung onder andere krijg je er allemaal van die toeters en bellen bij waar niemand wat aan heeft. En dat is eigenlijk de reden dat ik het allemaal niks vind. Android L vind ik persoonlijk een enorme vooruitgang, omdat het er consistenter uit ziet dan zoals het nu is. Zouden al die fabrikanten als Samsung nou geen eigen laag eroverheen gooien, dan zou ik het best eens een kans willen geven. Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren en ik de Nexus gewoon geen mooi ding vind valt dat alweer af. :puh:

Ik ben ook een fan van stock Android, jammer dat Android Silver er maar niet lijkt door te komen(simpelweg de high-end smartphones zoals we ze kennen met stock android).

Alsnog vind ik het opmerkelijk dat de Nexus 5 de meeste apps sneller opent dan de iPhone 6, de Snapdragon 800 is allang niet meer de top van Android. De 801 is in volle omloop en binnenkort komen de Snapdragon 805 toestellen uit. Nexus 5 is overigens bijna een jaar oud en de iPhone 6 is net uit.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

*Youtube*

Nexus 5 is sneller dan iPhone 6. Hmm, optimalisatie software/hardware? :7

Een 2.26ghz quad core vs een 1.4ghz dual core, en dan net 2/10de sneller zijn bij wijze van.

Eerlijk is eerlijk, ik werk zelf ook met Mac OSX, het is overduidelijk dat Windows beter omgaat met eerste keer programma's opstarten.

Maar alles wat eenmaal in het geheugen staat, dus bij de tweede keer opstarten, daar gaat Mac OSX maar ook iOS beter mee om.

En vermoedelijk als beiden zowel de Nexus als de iPhone alles in het geheugen staan, dan zal het verschil amper merkbaar zijn.

Vooral te bedenken bij de apps die opgestart worden, is het 9/10 keer de app zelf schuld dat het langer duurt, zoals je ziet refreshen sommige apps gelijk bij opstarten, en soms doen ze dat enkel bij Android en soms enkel bij iPhone vreemd genoeg.

En gezien de rekencapaciteiten van de Nexus, vind ik het de iPhone echt niet slecht doen, bedenk maar eens de laatste Android telefoon met een dual core die goed presteerde.

Mijn stiefpa's oude Galaxy Ace, weet niet welke generatie, heeft een dual core en die is traag als stront, als je in het begin scherm gaat scrollen komen de pagina's schokkend voorbij :clown:

En dan te bedenken, ik heb GTA Vice City uitgespeeld op een iPhone 4, met een single core op 800mhz, terwijl Android varianten minimaal een dual core met ongeveer 1ghz moeten hebben.

Als de optimalisatie goed wordt gedaan kan het velen voordelen hebben, is/wordt het niet gedaan dan kan het nadelig werken.

Hetzelfde met auto's, om snel te gaan kun je bij wijze van twee dingen doen:

Je koopt een vier cilinder, lekker afgesteld, slurpt niet zoveel maar geeft nog steeds relatief veel vermogen.

Of je koopt een V8, zuipen als de pest en als er niks aan af valt te stellen, is ie nog steeds niet snel terwijl het potentieel er ligt maar niet benut wordt.

Ondertussen wel zuipen als een malle maar prestatie is er in verhouding niet want de 4 cilinder blijft er gewoon naast kleven.

En Apple heeft echt wel al de blueprints/prototypes voor een quad core of meer liggen hoor, alleen de concurrentie is nog niet krachtig of ver genoeg om het in te zetten.

Het is en blijft gewoon jammer dat fabrikanten aan Android blijven zitten, als ze zelf de OS'en zouden maken en niet 100.000 hardware varianten, zouden ze rondjes om Android kunnen sprinten met een OS die wel geoptimaliseerd is.

Maar eerlijk is eerlijk, meeste Android gebruikers hebben toch al geen verstand van hardware, wel van kroegenpraat zoals hoeveel PPI ze hebben enzo.

Meeste zijn toch de schapen die de meerderheid volgen, net zoals tijdens de iPhone 3G hype, en natuurlijk de Blackberry/pingen hype.

Gratis pingen jeweetzelluf, maar als je vertelde dat je blackberry een speciale abonnement vereiste van 10 euro per maanden, dat wouden ze niet horen, netzoals ze nu niet willen horen dat meer dan 300PPI geen nut heeft want het is hun oogappeltje.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ah, oke. Stock Android dus. Dat scheelt ook al een hoop, hè. Bij Samsung onder andere krijg je er allemaal van die toeters en bellen bij waar niemand wat aan heeft. En dat is eigenlijk de reden dat ik het allemaal niks vind. Android L vind ik persoonlijk een enorme vooruitgang, omdat het er consistenter uit ziet dan zoals het nu is. Zouden al die fabrikanten als Samsung nou geen eigen laag eroverheen gooien, dan zou ik het best eens een kans willen geven. Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren en ik de Nexus gewoon geen mooi ding vind valt dat alweer af. :puh:

Ik ben ook een fan van stock Android, jammer dat Android Silver er maar niet lijkt door te komen(simpelweg de high-end smartphones zoals we ze kennen met stock android).

Alsnog vind ik het opmerkelijk dat de Nexus 5 de meeste apps sneller opent dan de iPhone 6, de Snapdragon 800 is allang niet meer de top van Android. De 801 is in volle omloop en binnenkort komen de Snapdragon 805 toestellen uit. Nexus 5 is overigens bijna een jaar oud en de iPhone 6 is net uit.

Hmm, als ik zo even snel zoek op het internet, zie ik dat de iPhone 6 qua benchmarkscore ook vrij dichtbij die van de Nexus 5 ligt;

iPhone 6 single-core: tussen 1600 en 1650

iPhone 6 multi-core: tussen 2910 en 2930

Nexus 5 single-core: tussen 900 en 950

Nexus 5 multi-core: tussen 2840 en 2860

Komt ook, omdat de iPhone 6 'maar' 25% sneller is vergeleken met de iPhone 5s (single-core: 1400-1420, multi-core: 2550-2565). Wat dat betreft is het geen grote verbetering, maar de iPhone 5s was al een enorme stap voorwaarts. Zie de grafiek die Apple toonde tijdens de presentatie:

iphone-6-a8-soc-performance-cpu-gpu1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

De Nexus 5 is van Google, en laten zij nou net Android ontwikkelen. Da's toch een groot verschil namelijk. Voor Google's eigen apparaten is de software ook op z'n minst een beetje geoptimaliseerd. :puh:

Ik snap niet waarom je dit een groot verschil noemt. Apple maakt de software en de hardware dus zij hebben het sowieso geoptimaliseerd. Nu zoek je gewoon smoesjes :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De Nexus 5 is van Google, en laten zij nou net Android ontwikkelen. Da's toch een groot verschil namelijk. Voor Google's eigen apparaten is de software ook op z'n minst een beetje geoptimaliseerd. :puh:

Ik snap niet waarom je dit een groot verschil noemt. Apple maakt de software en de hardware dus zij hebben het sowieso geoptimaliseerd. Nu zoek je gewoon smoesjes :puh:

Ik had het erover dat het een groot verschil is t.o.v. bijvoorbeeld de Samsung Galaxy-toestellen die over een TouchWiz-laag beschikken. Vergeleken met de iPhone is het verschil dus niet groot in performance.

Link to comment
Delen op andere websites

De Nexus toestellen van Google zijn vergelijkbaar met de iPhone van Apple. Zelfde fabrikant van zowel software als hardware. Het filmpje heeft zojuist aangetoond dat het sneller is dan een iPhone, daar kun je niet om heen. Cijfers van benchmarks zeggen in feite niks wanneer je bewijs hebt op film ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Niet helemaal, de Nexus modellen zijn geen Google toestellen, maar in samenwerking met Google.

Nexus 1 was een HTC, Nexus S en Galaxy Nexus zijn van Samsung en een Nexus 4 en 5 komen van LG, Nexus 7(tablet) is een Asus en de Nexus 10(tablet) is een Samsung.

Hoeverre dat in voordeel brengt met de optimalisatie weet ik niet, ik denk wel positief omdat Google eraan mee werkt en hier meer aandacht aan lijkt te schenken.

Link to comment
Delen op andere websites

iphone-6-a8-soc-performance-cpu-gpu1.jpg

Wat is dat dan weer voor een chart >.<

Dat is een beetje hetzelfde als ik een leuk diagrammetje maak met imac's en dan zeg dat de cpu performance x100 zo snel is geworden sinds 1997

Daarbij zeggen die puntjes niks qua waardes. Maar goed, wel leuk tijdens een promotiepresentatie natuurlijk.

Voor de rest maakt het mij niet zo uit welke ietsje sneller of slomer is. Dat zou voor mij nog geen eens zo zeer een reden zijn om een nieuwe IPhone 6 te kopen (maar wel bijv. omdat ik iOS een eigenzinnig stabiel platform kan vinden). Ik vind alleen die lijngrafiek als een tang op een varken slaan. :puh:

Over opstarten gesproken. Qua applicaties een kleine seconde wachten vind ik dan ook niet zo erg, maar mijn Nokia Lumia duurt er, zojuist geteld, 31 seconden (!) over om vanuit uit-stand op te starten. Dat kan soms vrij irritant zijn, aangezien ik vrij vaak mijn telefoon afsluit. Het opstarten van applicaties duurt ongeveer even lang als in het filmpje.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het is, op dat filmpje van MegaPilot te zien, dat de Nexus 5 wat sneller is. Maar dat kun je zien nu de iPhone 6 er naast ligt. In de praktijk, als iemand gewoon alleen met je iPhone op het kleine kamertje zit en het nieuws wilt lezen, zal zich bij het openen van de NU.nl app afvragen of er telefoons zijn die dat een seconde sneller doen. Nouja, op een handje vol tweakers na dan. Het is leuk om te weten, maar in de praktijk is er niemand die er wakker van zal liggen. Zelfde geld voor het grafiekje van Apple, het is leuk om te zien en er zullen vast mensen gevoelig voor zijn (marketing technisch zal het wel een bepaalde inpact hebben), maar er zijn zoveel meer factoren die een bepaald OS tot een fijn OS maken, en of het openen van Facebook nu 2 of 2,5 seconden in beslag neemt, is wel een beetje bijzaak.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...