Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone


ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

    • iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6


Recommended Posts

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    78

  • _Night-Men_

    17

  • Grand Theft Auto TOM

    17

  • MegaPilot

    14

Geloof het of niet, maar ik kan me daar wel wat bij bedenken. Sommige mensen willen toch wat geavanceerdere mogelijkheden op een smartphone hebben en nemen dan dus een Android-gebaseerd toestel. Terwijl ze ook een tablet willen, maar dan wel eentje die écht eenvoudig in gebruik is en gewoon werkt zoals het hoort te werken. Ofwel, de iPad. En dat geldt eveneens voor een notebook/desktop. De perfecte combinatie met een iPhone is natuurlijk een iPad, Apple TV en een Mac, zeker met iOS 8 en OSX Yosemite. Maar ik bijvoorbeeld gebruik van Apple alleen een iPhone en een Apple TV, terwijl ik verder gewoon een Windows-notebook heb. Welke overigens ook gedeeltelijk consistent werkt met iOS (iCloud Drive, iCloud Fotostream o.a. werken prima hier).

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom dan een Android tussen al dat iOS?

Een iPhone was mij simpelweg te duur, daarnaast heb ik niets tegen Android. Het heeft ook z'n voordelen (bestandsbeheer, personalisatie en de vele apps :) )

Geloof het of niet, maar ik kan me daar wel wat bij bedenken. Sommige mensen willen toch wat geavanceerdere mogelijkheden op een smartphone hebben en nemen dan dus een Android-gebaseerd toestel. Terwijl ze ook een tablet willen, maar dan wel eentje die écht eenvoudig in gebruik is en gewoon werkt zoals het hoort te werken. Ofwel, de iPad. En dat geldt eveneens voor een notebook/desktop. De perfecte combinatie met een iPhone is natuurlijk een iPad, Apple TV en een Mac, zeker met iOS 8 en OSX Yosemite. Maar ik bijvoorbeeld gebruik van Apple alleen een iPhone en een Apple TV, terwijl ik verder gewoon een Windows-notebook heb. Welke overigens ook gedeeltelijk consistent werkt met iOS (iCloud Drive, iCloud Fotostream o.a. werken prima hier).

Inderdaad, qua tablet wilde ik graag iOS, een Android tablet zag ik niet zitten. En inderdaad, de samenwerking tussen iOS en OSX is wel erg fijn.

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien neem ik wel een iPhone 6 na mijn S3. Moet ik nog 2 jaar mee doen. De prijzen zullen wel gedaald zijn dan.

Dat lijkt me persoonlijk niet zo verstandig. Want hoewel een iPhone gemiddeld langer meegaat dan een Android-telefoon qua software-updates, zul je vanaf twee jaar na zijn release alweer vernieuwingen missen en vooral de stabiliteit zal dan minder zijn. Je kunt dan beter voor de volgende iPhone gaan, want de 'S'-modellen gaan over het algemeen langer mee dan iedere nieuwe generatie (iPhone 3G, iPhone 4, iPhone 5 en nu iPhone 6). Dat is algemeen bekend. Zeker als je kijkt naar hoe weinig snelheidswinst er zit in vergelijking met de iPhone 5s kun je beter een iets nieuwer toestel pakken. Hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn natuurlijk, een toestel van een jaar oud voldoet al.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als ik de S dan kan betalen neem ik uiteraard die. Ik wil dan wel het nieuwste van het nieuwste als ik geld uit geef. :puh:

Vaak (lees sommige jaren) bij introductie van de nieuwe iPhone, worden de oude gewoonweg niet meer gemaakt, wachten tot die 'goedkoper wordt' is dus vrijwel irrelevant en niet mogelijk bij Apple. Of ze moeten bewust kiezen om een ouder model in de schappen te houden, zoals voorgaande jaren een tijd de 4S is geweest en ze nu met de 5S doen.

Wellicht dus dat de 6 weer verdwijnt en compleet vervangen wordt voor de 6S, in september 2015 dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel vaak krijg je na reparatie een gereviseerd toestel (al een gerepareerd en dus weer werkend). Hier ben ik, en sommige anderen het niet mee eens en na wat herrie schoppen krijg je altijd wel een nieuwer toestel (5S in mijn geval) omdat de iPhone 5 inderdaad niet meer gemaakt wordt. De 4S wordt daarentegen nog wel steeds geproduceerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...