Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone

ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

• iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6

Recommended Posts

Ook wel bijzonder dat de 5c vaak als flop gezien wordt. Recensies over de 5c zijn vrijwel altijd positief en het verkoopcijfers zijn ook nog eens beter dan elk ander mobieltje op de 5s na. Niet echt een flop lijkt mij.

Delen op andere websites

• Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ERRWINS

78

• _Night-Men_

17

• Grand Theft Auto TOM

17

• MegaPilot

14

Bij Apple krijg je wat je verwacht voor de prijs en in mijn ogen stelt het gewoon niet teleur :)

Kreeg ik bij HTC en Motorola ook. Respectievelijk 100 en 200 euro. Wat doe jij precies met je iPhone?

Delen op andere websites

Tja, hetzelfde als een Honda Civic kopen of een Ferrari 458, sommige vinden de extra centen het waard terwijl ze eigenlijk grofweg hetzelfde doen.

Maar die 2 kun je echt niet gaan vergelijken :7

Delen op andere websites

Maar die 2 kun je echt niet gaan vergelijken :7

Hoezo, omdat een Ferrari duurder is dan een Civic? Hetzelfde verhaal verhaal tussen een iPhone 5S en een Samsung S5, wel een andere verhouding maar nog steeds duurder.

Omdat een Ferrari 'verfijnder' is dan een Civic? Is ook gewoon hoor tussen een iPhone 5S en een Samsung S5.

Maar uiteindelijk doet iedereen hetzelfde ermee, Whatsappen, Facebooken, bellen en internetten, zoals dat een Civic rijder 130 rijdt op de snelweg en een Ferrari rijder ook, en dat ze beiden van A naar B gaan.

Bewerkt: door GolfG60
Delen op andere websites

Het verbaast me dat ik dit topic niet eerder heb gezien. :clown:Ik zal niet gaan liegen, want iedereen kent me onderhand wel als Apple-addict. En dat ben ik ook. Hoewel ik ook vaak als Android-hater gezien word, moet ik hierbij wel even zeggen dat dit niet helemaal klopt. Ieder besturingssysteem heeft zijn eigen plus- en minpunten.

Android heeft enorm veel weg van een Windows-pc, omdat het erg flexibel en vatbaar voor malware is. Het is in mijn ogen ook té uitgebreid voor een mobiel besturingssysteem. iOS daarentegen is erg simpel. Soms iets te simpel, maar dat neem ik voor lief. Het is en blijft namelijk een veilig OS. Er zal zeker wel kans zijn op malware, maar het systeem controleert hier constant op. Door de geslotenheid voelt het een stuk veiliger aan. Virusscanners? Daar wil ik niet eens aan denken. Op mijn pc is dat nodig, maar voor een smartphone moet dat niet kunnen vind ik. Het moet verder easy-to-use aanvoelen. Ik heb eens iemand die een Android-telefoon gebruikte een iPhone te leen gegeven en hij vroeg enkele dagen later of hij 'm van me kon overnemen. Hij vond het veel fijner in gebruik dan de Android-telefoon. Hetzelfde verhaal als je een gebruiker van een Android-tablet een iPad geeft.

Het is maar net wat je wilt: je kunt veel willen customizen, waarvoor je Android hebt. Wil je dat Apple al het denkwerk voor je doet, terwijl jij rustig kunt genieten van de basale features? Dan moet je iOS hebben. Met iOS 8 worden sommige delen wel wat opengezet, zodat er alsnog meer flexibiliteit is zonder dat de beveiliging in het geding komt. Met Android L speelde Google weer in op de andere pluspunten van iOS, door ontwikkelaars een vast design aan hun applicaties toe te laten passen en het OS beter te beschermen. Dus voor beide besturingssystemen gaat het nu de goede kant op.

Ik zie nu overigens ook wat reacties over de iPhone 5c. Dit toestel is niet zo'n succes als de iPhone 5s bijvoorbeeld, maar het is zeker geen flop. Als ik zou moeten kiezen tussen de iPhone 5 en iPhone 5c, dan zou ik voor de 5c gaan. Waarom? Vanwege het design. Het toestel voelt een stuk fijner aan dan een iPhone 5, vanwege het plastic. Sommigen zien dit als een minpunt (heb ik altijd over Android-toestellen gezegd, maar eigenlijk hoeft het helemaal geen slecht iets te zijn). Wat mij betreft mag de iPhone 5c de iPhone 4s gaan vervangen als de volgende iPhone aangekondigd wordt. Ik hoef de 5c niet, maar dat komt omdat ik al een 4s heb op dit moment. Mijn volgende iPhone wordt óf de 5s óf de 6. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Delen op andere websites

Het verbaast me dat ik dit topic niet eerder heb gezien. :clown:Ik zal niet gaan liegen, want iedereen kent me onderhand wel als Apple-addict. En dat ben ik ook. Hoewel ik ook vaak als Android-hater gezien word, moet ik hierbij wel even zeggen dat dit niet helemaal klopt. Ieder besturingssysteem heeft zijn eigen plus- en minpunten.

Ik zie nu overigens ook wat reacties over de iPhone 5c. Dit toestel is niet zo'n succes als de iPhone 5s bijvoorbeeld, maar het is zeker geen flop. Als ik zou moeten kiezen tussen de iPhone 5 en iPhone 5c, dan zou ik voor de 5c gaan. Waarom? Vanwege het design. Het toestel voelt een stuk fijner aan dan een iPhone 5, vanwege het plastic. Sommigen zien dit als een minpunt (heb ik altijd over Android-toestellen gezegd, maar eigenlijk hoeft het helemaal geen slecht iets te zijn). Wat mij betreft mag de iPhone 5c de iPhone 4s gaan vervangen als de volgende iPhone aangekondigd wordt. Ik hoef de 5c niet, maar dat komt omdat ik al een 4s heb op dit moment. Mijn volgende iPhone wordt óf de 5s óf de 6. :puh:

Dat komt omdat het topic nog maar enkele dagen oud is maar dat zie je er niet aan af :)

Juist omdat er plastic in de 5C is verwerkt, vind ik hem wat minderwaardig overkomen. Een beetje 'cheap'. Het voelt niet aan als een echte iPhone zoals we gewend zijn en dat vind ik heel erg jammer.

Delen op andere websites

Volgens mij ken je Apple dan nog niet zo goed, want de iPhone 3G en 3GS waren ook van plastic. Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat mijn iPhone 4s niet geschikt is voor langdurig vast houden. Dan wordt hij erg heet vanwege het glas, maar het heeft ook nogal scherpe randen. Dat hebben de iPhone 5 en 5s dan weer niet. De 5c heeft sowieso heel fijne randen. :puh:

Delen op andere websites

Volgens mij ken je Apple dan nog niet zo goed, want de iPhone 3G en 3GS waren ook van plastic. Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat mijn iPhone 4s niet geschikt is voor langdurig vast houden. Dan wordt hij erg heet vanwege het glas, maar het heeft ook nogal scherpe randen. Dat hebben de iPhone 5 en 5s dan weer niet. De 5c heeft sowieso heel fijne randen. :puh:

Je probeert van mijn mening nu een feit te maken die je dan kunt beoordelen. Wat ik van de 5C vind, is mijn mening en absoluut geen feit aangezien het per persoon anders is :puh:

Mijn 5S voelt veel steviger aan, zoals een iPhone hoort aan te voelen. Dit gevoel mis ik bij de 5C ;)

Delen op andere websites

Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat mijn iPhone 4s niet geschikt is voor langdurig vast houden. Dan wordt hij erg heet vanwege het glas, maar het heeft ook nogal scherpe randen.

Dan is natuurlijk ook de vraag wat je er allemaal mee doet. Leef je met je iPhone, is het een verlengstuk van je lichaam, dan is het wellicht wat nadelig. Ikzelf speel er bijvoorbeeld geen spelletjes op, heb het apparaat nooit langdurig vast, ik heb geen last van die warmte en zie het dus niet als nadeel.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...