Jump to content

Android vs iOS vs Windows Phone

ERRWINS

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

• iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6

Recommended Posts

De basis dingen: Appen, internetten en facebooken. En dat doe je dan snel, stijlvol en zonder klachten op de iPhone :)

Ook op een Samsung telefoon.

Ik heb een Samsung telefoon gehad en ik ben niet voor niets overgestapt naar iOS :7

Maar jij vindt iOS ook beter maar waarom? Onderbouw je mening a.u.b.

Bewerkt: door ERRWINS
Delen op andere websites

• Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ERRWINS

78

• _Night-Men_

17

• Grand Theft Auto TOM

17

• MegaPilot

14

De basis dingen: Appen, internetten en facebooken. En dat doe je dan snel, stijlvol en zonder klachten op de iPhone :)

Niet meer als je dat eerder met iOS hebt gedaan. Vind ik.

Delen op andere websites

Ik heb een Samsung telefoon gehad en ik ben niet voor niets overgestapt naar iOS :7

Maar jij vindt iOS ook beter maar waarom? Onderbouw je mening a.u.b.

Ik vind iOS sneller en beter werken dan Android.

Maar zoals ik al zei kan je ook goed appen, internetten, enz. met een Samsung telefoon.

Delen op andere websites

Ik ken genoeg mensen die begonnen zijn met Apple-producten en nu gewoon apparaten hebben die op Android draaien...

Delen op andere websites

Natuurlijk heb je overal mensen voor, smaken verschillen nu eenmaal. Alleen mijn ervaringen zijn niet zo super met Android en tot nu toe bevalt iOS me prima. Even kijken hoe ik over 2 jaar praat :puh:

Delen op andere websites

Ik kan niet echt kiezen, ik heb allebei veel gebruikt en vind het allebei wel fijn. Ik vind iOS wel fijn werken: het is overzichtelijk en ziet er mooi uit. Maar bij Android heb je weer extra mogelijkheden voor widgets enzo, terwijl je die bij iOS niet hebt volgens mij.

Delen op andere websites

Ik ken genoeg mensen die begonnen zijn met Apple-producten en nu gewoon apparaten hebben die op Android draaien...

Ik ken genoeg mensen die met iOS of Android zijn begonnen en nu smartphones hebben die op Windows Phone 8 draaien... Hun mening is dat Windows Phone gewoon beter en vlotter werkt. Het enige nadeel is dat de Windows Store nog beperkt is qua apps, maar daar hoor je hun echt niet over.

Delen op andere websites

Ik vind dat toch een klein nadeel van Windows Phone 8. Een ruim aanbod van apps vind ik gewoon fijn omdat je weet dat er veel alternatieven zijn in plaats van een betaalde app of een app die niet goed werkt. Bij WP8 bij je dan toch beperkt tot 1 of niets.

Delen op andere websites

Dat is het dus. Ze hebben allemaal hun voor - en nadelen, het hangt ervan af welke van die voordelen ook echt een voordeel is voor de koper, en of de nadelen echt afknappers zijn. Maar dat is voor iedereen anders, daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie zoals PS vs. Xbox, console vs. PC, blauw vs. geel (om het zo even te noemen), ieders eigen ding :puh:

Delen op andere websites

Ik vind dat toch een klein nadeel van Windows Phone 8. Een ruim aanbod van apps vind ik gewoon fijn omdat je weet dat er veel alternatieven zijn in plaats van een betaalde app of een app die niet goed werkt. Bij WP8 bij je dan toch beperkt tot 1 of niets.

Het grootste voordeel van WP is dat de alternatieven die er wél zijn, meestal even goed of soms zelfs beter zijn dan de originele app. Neem bijvoorbeeld voor de grap een Tinder. Het origineel is niet te krijgen in de WP-store (het alternatief overigens ook niet meer), maar het alternatief was net zo goed en had zelfs al nieuwe functies die goed bij die app pasten. Zo zijn er nog wel een paar apps die ik op kan noemen.

Dat is het dus. Ze hebben allemaal hun voor - en nadelen, het hangt ervan af welke van die voordelen ook echt een voordeel is voor de koper, en of de nadelen echt afknappers zijn. Maar dat is voor iedereen anders, daarom is dit ook zo'n eindeloze discussie zoals PS vs. Xbox, console vs. PC, blauw vs. geel (om het zo even te noemen), ieders eigen ding :puh:

Precies. Ik vergeleek het in m'n eerste post in dit topic met twee automerken (volgens mij een BMW en een Toyota). De één houdt van Toyota en de ander van BMW, daar is niks mis mee. Net zoals de één houdt van iOS en de ander van Windows Phone. Waar het naar mijn mening echter wel mis gaat, is dat iemand die een bepaald besturingssysteem gebruikt, de andere systemen zodanig afkraakt, dat het lijkt alsof zijn/haar systeem het allerbeste is en de rest net zo goed kan verdwijnen.

Delen op andere websites

Het grootste voordeel van WP is dat de alternatieven die er wél zijn, meestal even goed of soms zelfs beter zijn dan de originele app. Neem bijvoorbeeld voor de grap een Tinder. Het origineel is niet te krijgen in de WP-store (het alternatief overigens ook niet meer), maar het alternatief was net zo goed en had zelfs al nieuwe functies die goed bij die app pasten. Zo zijn er nog wel een paar apps die ik op kan noemen.

Maar het nadeel van de alternatief is dan weer dat er niemand op zit omdat niemand het kent :puh:

Delen op andere websites

Ook dat valt wel mee. Op het moment dat je een app invult, en het origineel is er niet, komen er altijd wel goede alternatieven tevoorschijn, zoals bijvoorbeeld met Telegram knipoog.gif

Ehmm.. Ik heb Telegram geprobeerd maar was in mijn omgeving de enige die het wilde proberen.. :{

Delen op andere websites

Telegram was bij mij niet te gebruiken omdat niemand het had :puh:
Ook dat valt wel mee. Op het moment dat je een app invult, en het origineel is er niet, komen er altijd wel goede alternatieven tevoorschijn, zoals bijvoorbeeld met Telegram knipoog.gif
Ehmm.. Ik heb Telegram geprobeerd maar was in mijn omgeving de enige die het wilde proberen.. :{

Nee, maar daar heb ik het ook niet over.

Ik heb een paar vrienden die Telegram hebben (gehad), en ikzelf heb het ook een tijdje gebruikt. Ik doel op het feit dat er een goed alternatief is, niet op het feit of iemand het gebruikt dan wel niet gebruikt...

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...