Jump to content

Android vs iOS  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke operatings system voor je mobiel vindt jij het beste?

    • iOS
      19
    • Android
      23
    • Windows Phone
      6


Recommended Posts

Geplaatst:

Wat probeer je nu te zeggen? Het is en blijft een investering..

Mits je natuurlijk goede apps ontwikkelt, en niet met van die half afgewerkte aan komt zetten zoals bij Android veelal het geval is. :puh:

Het is gewoon extra zekerheid, die investering. Zo voorkom je dat je het ontwikkelen van apps over een maand al beu bent. Dat zie je bij Google Play namelijk heel vaak (no offence).

iOS-ontwikkelaars zijn overigens over het algemeen bereid om hun apps van alle mogelijkheden te voorzien die Apple aanbiedt. Android heeft enorm veel features, maar veel apps maken niet optimaal gebruik hiervan. Opzich geen ramp, maar het is toch fijn als je gebruik kunt maken van handige en nieuwe functies. Toen Apple met iOS 7 kwam, waren veel grote apps binnen de kortste keren geüpdated om 64-bits ondersteuning te leveren. Ook de nieuwe design-elementen werden direct toegepast bij o.a. Twitter, Facebook, Instagram enzovoort. Bij Android zie ik dat niet snel gebeuren, maar ik kan het mis hebben, hoor. Ik baseer mijn opmerkingen slechts op wat Android-gebruikers weleens tegen me zeggen. :puh:

  • Reacties 231
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    78

  • _Night-Men_

    17

  • Grand Theft Auto TOM

    17

  • MegaPilot

    14

Geplaatst:

Maar niet iedereen heeft als doel winst uit een app te halen. Zo heeft een jongen op mijn school voor Android een app gemaakt, waarin wij onze roosters, cijfers en ander nieuws kunnen bekijken. Dit is simpelweg niet mogelijk voor iOS, want het is gewoon te duur. Ik vind het jammer dat iOS zoiets dan weer niet ondersteunt.

Geplaatst:

Maar niet iedereen heeft als doel winst uit een app te halen. Zo heeft een jongen op mijn school voor Android een app gemaakt, waarin wij onze roosters, cijfers en ander nieuws kunnen bekijken. Dit is simpelweg niet mogelijk voor iOS, want het is gewoon te duur. Ik vind het jammer dat iOS zoiets dan weer niet ondersteunt.

iOS 'ondersteunt' dat wel, maar voor een student zal het inderdaad wel wat aan de dure kant zijn helaas. Je kunt wel tegenwoordig bij verschillende bedrijfjes je code inleveren, zodat zij die tegen een lagere prijs omzetten naar een volwaardige iOS-app. Maar dat is weer een hoop gedoe.

Wat overigens ook altijd het probleem is geweest bij ontwikkelen van iOS-apps, is de programmeertaal: Objective-C. Het is erg gecompliceerd als je geen enkele ervaring hebt met ontwikkelen. Echter komt hier binnenkort verandering in, omdat Apple onlangs Swift introduceerde. Dit is een veel simpelere programmeertaal met minder regels code. Hierdoor moet het maken van een applicatie eenvoudiger en aantrekkelijker gaan worden. Wellicht niet relevant, maar ik vond het wel noemenswaardig. :puh:

Het zou mooi zijn als Apple ook Windows-gebruikers de mogelijkheid zou bieden om Xcode te gebruiken enzo. Dan zou ik waarschijnlijk wel een start gaan maken met het bouwen van iOS-applicaties. De prijs mag van mij gerust omlaag, maar het moet niet zo zijn dat je zoals bij Android een bedrag per app moet betalen. Want als je veel apps bouwt, dan ben je uiteindelijk alsnog duur uit. Voor €89 per jaar mag je bij Apple zoveel apps ontwikkelen als je maar wilt, zonder beperkingen.

Anyway, genoeg over het ontwikkelgedeelte. Volgens mij ging het om de platformen zelf, niet? xD

Geplaatst:

De 89 euro is een investering, mijn beste Froodooo ;)

Dat het een investering van ontwikkelaars is, dat snap ik. Er zijn ook genoeg ontwikkelaars die zo'n investering willen maken, omdat ze verwachten dat ze die investering er weer uit kunnen halen. Dat het niet altijd lukt is een ander verhaal, maar zolang de verwachting vanuit ontwikkelaars er is zullen zij gewoon die 89 euro gaan investeren.

Wat ik bedoel te zeggen is dat niet iedereen zo denkt; niet iedereen wil relatief zoveel geld investeren in het maken van een app, omdat die groep ontwikkelaars niet het gevoel heeft dat ze dat geld zomaar 1-2-3 weer terug zullen verdienen. Dat is dus de hoge instapdrempel die ik bedoel, en die bij Android veel lager is.

Geplaatst:

Als je zelf het gevoel hebt dat je app misschien niet gaat werken, dan zou ik het uberhaupt niet online gooien. Maar ben ik de enige die 89 euro niet duur vind voor een jaar licentie?

Geplaatst:

Waarom? Je wilt iets gebruiken waar je inkomsten over genereert en een platform, in dit geval, biedt jouw die optie maar laat je er voor betalen, zodat zij er zeker an zijn dat je geen flut dingen gaat maken. Dat is iets wat ik niet meer dan logisch vind.

Geplaatst:

Jawel, Erwin, maar zoals ik al zei: niet iedereen maakt een app met het doel er winst uit te halen.

Geplaatst:
Maar niet iedereen heeft als doel winst uit een app te halen. Zo heeft een jongen op mijn school voor Android een app gemaakt, waarin wij onze roosters, cijfers en ander nieuws kunnen bekijken. Dit is simpelweg niet mogelijk voor iOS, want het is gewoon te duur. Ik vind het jammer dat iOS zoiets dan weer niet ondersteunt.

Dit. Hij gaat echt niet voor die 80 iPhone-gebruikers bij ons op school een app in de App Store gooien, waar hij ook nog eens 89 euro per jaar voor moet neerleggen.

Geplaatst:

Als school het zou vergoeden, dan is het klaar.

En anders zou ik advertenties toestaan in de app zodat het betaalbaar wordt, iets wat de leerlingen wel zullen snappen denk ik.

Geplaatst:
Maar niet iedereen heeft als doel winst uit een app te halen. Zo heeft een jongen op mijn school voor Android een app gemaakt, waarin wij onze roosters, cijfers en ander nieuws kunnen bekijken. Dit is simpelweg niet mogelijk voor iOS, want het is gewoon te duur. Ik vind het jammer dat iOS zoiets dan weer niet ondersteunt.

Dit. Hij gaat echt niet voor die 80 iPhone-gebruikers bij ons op school een app in de App Store gooien, waar hij ook nog eens 89 euro per jaar voor moet neerleggen.

Maar wat hij ook kan doen, is een universele app maken, zodat het niet alleen jullie school ondersteunt, maar ook andere scholen.

En de aantal gebruikers dan verhoogt 80 naar bijvoorbeeld 500, en bij Apple gaat 70% naar de ontwikkelaar toe.

Dus, als ie er 89 cent voor vraagt, moet zijn app 170 keer verkocht worden, dan speelt ie gelijk.

Mocht ie het universeel maken voor meerdere scholen, en dan de 500 halen, dan heeft ie 222,50 euro in de pocket, zijn investering dik eruit gehaald.

Geplaatst:

Hij begon met een simpele website wat voor studenten van Harvard was. Aangezien het populair was, heeft ie het landelijk gemaakt wat resulteerde in een wereldwijde release.

Als je een app maakt voor je school en de hele school gebruikt het, dan slaat het aan. Probeer het dan landelijk, dan Europees en dan wereldwijd :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...