MegaPilot Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Lololol. Nederland gaat spelen in het 5-3-2 systeem... Verdedigend, hmm?Begrijp je toch geen reet van, genoeg wedstrijden gezien dat het NIET werkte en dat er ternauwernood ontsnapt werd aan een blamage door een ander systeem te gebruiken. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Het riekt zo langzamerhand een beetje naar geforceerde verassingen in de opstelling. Een aanvaller laten meeverdedigen is nu niet echt heel verstandig. Als je dan aanvallende impulsen wilt vanaf de backs, zet Kuyt dan weer op links en Janmaat op rechts, aangezien die nota bene gepasseerd is omdat-ie te vaak mee naar voren ging. Reageren
Cabyon Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Nederland - Costa RicaWedstrijdnummer: 12Poule: 1/4 finale #4Datum: 5 juli 2014Tijd: 22.00 uurStadion: Arena Fonte Nova in SalvadorInleidingNa 22 dagen is Oranje weer terug in het stadion waar het WK voor hen begon. De tegenstander is bekend; de uitslag is, heel goed, ook bekend bij jullie. De tegenstander is echter nogal héél verrassend: Costa Rica! Als je MegaPilot had gezegd dat Nederland in de kwartfinale tegen Costa Rica had gespeeld had hij je wel voor een keertje of drie voor matchfixer uitgemaakt. (Even om aan te geven hoe verrassend dit is). Costa Rica komt voor het eerst zo ver, Oranje gebeurde dit al vaker. Feit is wel dat Costa Rica nul druk voelt en dat zij, natuurlijk, deze wedstrijd de underdog zijn. Nederland is daarentegen favoriet maar heeft wel een rotsvast vertrouwen in eigen kunnen. Stad en stadion Over het stadion en de stad is al eens eerder door de fantastische, ongenaakbare, onnavolgbare, geniale, fantastische, lieve, mooie, knappe Dutchy3010 geschreven : ''De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal wordt gespeeld in het Arena Fonte Nova (bijnaam: Bahia Arena) in de stad Salvador. Salvador ligt aan de oostkust van Brazilië, op zo'n 2 uur vliegen van Rio de Janeiro. De stad heeft bijna 3 miljoen inwoners. Grappig feitje: Nederland heeft ooit (in de 17e eeuw) deze stad aangevallen. De stad is dan ook een korte periode in Nederlands bezit geweest.Salvador is zeker niet de warmste plek voor een wedstrijd. De weersverwachting: een maximum temperatuur van 28 graden, een minimum temperatuur van 22 graden, veel zon en 's avonds een beetje regen. De wedstrijd wordt gespeeld om 17.00u plaatselijke tijd, dus het zal iets koeler zijn dan het maximum van 28 graden (een graadje of 25/26 dus). Wel een hoge luchtvochtigheid. Moeilijke omstandigheden voor Nederland om deze wedstrijd te spelen, maar het kan zeker een stuk moeilijker!Het stadion is speciaal voor dit WK gebouwd en heeft een capaciteit van 55.000 toeschouwers. Het staat op dezelfde plek als het "Estádio Fonte Nova" (ook bekend als "Estádio Octávio Mangabeira"), welke een capaciteit had van meer dan 66.000 toeschouwers. Het nieuwe stadion werd gebouwd omdat het oude gevaarlijk was: in 2007 stortte een deel van het stadion in, waardoor 7 mensen om het leven kwamen. In dit stadion wordt in totaal 6 wedstrijden, waaronder een kwartfinale, gespeeld. Het zal ook worden gebruikt voor de Olympische Spelen in 2016.'' De wedstrijdTja, wat kun je verwachten? Gaat Nederland redelijk afwachtend spelen, met de 5-3-2 opstelling? Of kiest men toch voor de 4-3-3, waar men tegen de Spaanstalige landen (én de Aussies) goede resultaten mee boekte. Het hangt er vanaf wat van Gaal wil. In ieder geval, genoeg gepraat over systemen. Bij Nederland liggen, zoals bekend, 'bulldog' Nigel de Jong eruit door een blessure. Leroy Fer's herstel verloopt echter redelijk vlotjes; gister trainde hij al weer individueel, dus wellicht zit er tóch nog wat rek in. Daley Blind gaat waarschijnlijk op de Jong's plaats spelen en rechtsachter komt dan waarschijnlijk Dirk Kuyt. Maar ach, die vent kan overal spelen, hij kan net zo goed de wedstrijd zelf fluiten. Ik hoop persoonlijk dat van Gaal kiest voor een 4-3-3 met Kuyt rechtsachter, Blind links op het middenveld en Depay linksvoor in de aanval, met dan de vertrouwde basisspelers op het veld. Costa Rica moet echter niet onderschat worden; ze hebben succesvol de sterspelers van Engeland, Italië en Costa Rica onschadelijk gemaakt. Dat zullen ze ook doen, of tenminste proberen, bij voornamelijk Arjen Robben en Robin van Persie. Coach Pinto van Costa Rica vond het vooraf aan de wedstrijd ook nog even belangrijk melding te maken van het feit dat de arbitrage moet opletten voor de schwalbes van Robben, hij is blijkbaar bang om te verliezen. Nog wat info over 't team van Costa Rica: Duarte is geschorst; hij kreeg een rode kaart in de wedstrijd tegen Griekenland. In Costa Rica zullen alle ogen gericht zijn op Bryan Ruíz, Bolaños en natuurlijk Campbell. Kunnen zij het verschil maken? De critici voorspellen een overwinning voor Nederland, alsook allerlei zeer betrouwbare *kuch* orakels. In ieder geval zullen we het allemaal weten wanneer de 90 minuten voorbij zijn in Salvador. Of iedereen zit dan nog knagend voor de buis omdat verlening. Dat kan natuurlijk ook. Om over strafschoppen nog maar niet te spreken. De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0. Wat verwachten jullie van deze wedstrijd? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Lololol. Nederland gaat spelen in het 5-3-2 systeem... Verdedigend, hmm?Begrijp je toch geen reet van, genoeg wedstrijden gezien dat het NIET werkte en dat er ternauwernood ontsnapt werd aan een blamage door een ander systeem te gebruiken. Geef het beestje een naampje. Twee aanvallers in de verdediging opnemen zie ik niet als een 5-3-2 systeem. Zo noemt Van Gaal het, maar is het dat dan ook? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Geef het beestje een naampje. Twee aanvallers in de verdediging opnemen zie ik niet als een 5-3-2 systeem. Zo noemt Van Gaal het, maar is het dat dan ook? Denk dat het meer op een 3-5-2 gaat lijken met Kuyt en Depay. Maar goed, als NL niet in balbezit zou zijn(wat me sterk lijkt ) kunnen ze terugzakken en is het weer een 5-3-2 systeem. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Geef het beestje een naampje. Twee aanvallers in de verdediging opnemen zie ik niet als een 5-3-2 systeem. Zo noemt Van Gaal het, maar is het dat dan ook? Denk dat het meer op een 3-5-2 gaat lijken met Kuyt en Depay. Maar goed, als NL niet in balbezit zou zijn(wat me sterk lijkt ) kunnen ze terugzakken en is het weer een 5-3-2 systeem. Klopt, maar dat zou eigenlijk altijd moeten, ook in een 4-3-3, aangezien de vleugelaanvallers de backs in de gaten moeten houden en die tegenwoordig bij alle teams wel enorm vaak opkomen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Ik word echt strontziek van media die spreekt over Messi versus België. Di Maria is gewoon een gesel voor ELKE ploeg. Topspeler gewoon. Heeft 3 longen, blijft gewoon gaan. Daarnaast zijn Mascherano, Lavezzi en Higuain ook niet van de minste om maar een paar voorbeelden te noemen.. Reageren
TekaLoca Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Ik word echt strontziek van media die spreekt over Messi versus België. Di Maria is gewoon een gesel voor ELKE ploeg. Topspeler gewoon. Heeft 3 longen, blijft gewoon gaan. Daarnaast zijn Mascherano, Lavezzi en Higuain ook niet van de minste om maar een paar voorbeelden te noemen.. Mee eens. Het is hier net alsof Messi alleen gaat spelen tegen de 11 van België. Achja, prutsjournalisten noem ik die hier Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 En Kun Agüero ook niet te vergeten. Wordt (hopelijk) nog een mooie wedstrijd, het kan alle kanten op. Reageren
TekaLoca Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 En Kun Agüero ook niet te vergeten. Wordt (hopelijk) nog een mooie wedstrijd, het kan alle kanten op. Ik denk dat hij nog geblesseerd is. Geweldige speler bij Man City, maar dit WK stelt hij me wel een beetje teleur. Had meer van hem verwacht. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Neymar heeft dus een gebroken ruggenwervel: Klik Reageren
Cabyon Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Neymar's uitvallen heeft eendezelfde soort effect op het team van Brazilië als Suárez op het Uruguayaanse team. Reageren
TekaLoca Geplaatst: 5 juli 2014 Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Geen idee hoe het verder moet met Brazilië. De schorsing van Thiago Silva wordt nog goed opgevangen door Dante, maar vraag me niet wie Neymar moet gaan vervangen... Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 juli 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2014 Ik word echt strontziek van media die spreekt over Messi versus België. Di Maria is gewoon een gesel voor ELKE ploeg. Topspeler gewoon. Heeft 3 longen, blijft gewoon gaan. Daarnaast zijn Mascherano, Lavezzi en Higuain ook niet van de minste om maar een paar voorbeelden te noemen.. Di Maria vind ik enorm zwak spelen dit WK. Ja hij scoorde, maar dat was weer na een fantastische actie van Messi. Tot nu toe is Argentinie ook gewoon super zwak, op Messi na. Dus ik kan het prima begrijpen van Messi versus Belgie. Natuurlijk een beetje overdreven, maar het gaat om het idee. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.