Jump to content

[WK 2014] Troostfinale!


MegaPilot

Recommended Posts

Dat Vorm niet startte was in mijn ogen toch wel een verrassing. Sowieso snap ik niet waarom de vaste doelmannen van Swansea en Newcastle worden gepasseerd voor de doelman van Ajax. :7 Slaat nergens op.

De tweede doelman dan nog (toch? :puh:). Ik begrijp het ook niet helemaal, maar op zich heeft Cillessen wel een goed tornooi gespeeld.

Nog 1 goal en er het aantal doelpunten op het WK van '98 wordt geëvenaard.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    16

  • thebig

    7

  • TekaLoca

    6

  • Froodooo

    5

Dat Vorm niet startte was in mijn ogen toch wel een verrassing. Sowieso snap ik niet waarom de vaste doelmannen van Swansea en Newcastle worden gepasseerd voor de doelman van Ajax. emo.gif Slaat nergens op.

De tweede doelman dan nog (toch? puh2.gif). Ik begrijp het ook niet helemaal, maar op zich heeft Cillessen wel een goed tornooi gespeeld.

Cillessen is sinds september toch echt eerste doelman van Ajax. Blijkbaar vond Van Gaal hem in het algemeen beste, en die keuze is de juiste gebleken gedurende alle wedstrijden (met uitzondering van de penaltyseries natuurlijk).

Link to comment
Delen op andere websites

Hehe, zo triestig hoe men speelde daar, niet de Nederlanders hoor, maar die Brazilianen. Krijgen ze met momenten zelfs de ruimte, de kans om iets te doen, gaat gewoon nergens heen. Hulk weer eens binnengebracht, die heeft ook niets gedaan dan lopen en ballen kwijtspelen... En Robben, u irriteert mij. Ik kon er nog lang naast kijken, maar vandaag was het vallen toch met momenten echt onnozel. Naja, niet belangrijk. Brazilië neer, Nederland derde. Meer is er niet aan.

Zo, hebben we tenminste nog een écht doelpunt deze match.

En dan zouden we misschien nog wat kunnen zeggen van de mogelijke lichte fout hoe men daar aan de bal is gekomen, maar wel de meest verdiende goal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof dat Ajax de laatste 4 jaar Champions League heeft gespeeld, tegenover de 0 keer van beide teams samen? In een betere competitie, ja, maar onderling wint Ajax zeer waarschijnlijk van beide ploegen.

Ajax winnen van Newcastle: waarschijnlijk. Van Swansea? Denk het niet.

CL spelen is dus hetgeen je keeper maakt bij Nederland? Vorm en Krul spelen seizoen na seizoen in een VEEL betere competitie en toch wordt de speler gekozen die af en toe CL speelt maar er na een paar wedstrijden alweer uit ligt? Laat me niet lachen..Cillessen heeft overigens nog niet veel CL gezien.

en die keuze is de juiste gebleken gedurende alle wedstrijden (met uitzondering van de penaltyseries natuurlijk).

Daar ga ik niet mee akkoord. Cillessen heeft op dit WK niet uitgepakt met spectaculaire reddingen, dus ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat hij tov Krul en Vorm de betere keuze is.
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij was de overtreding er net buiten, had het rood moeten zijn, stond Robben (nipt) buitenspel bij de goal, had Brazilië een strafschop moeten hebben en had Nederland ook nog een strafschop moeten hebben. Waar hebben ze die gozer opgetrommeld? icon_cab.gif

Maar goed, prima gedaan verder. Ik heb nooit het idee gehad dat Nederland dit zou gaan verliezen. Weer een dikke pluim voor de achterhoede. Voorin had er wel iets scherper gespeeld mogen worden, er zijn toch nog aardig wat momenten geweest waarin het behoorlijk open lag. Ze kunnen niettemin trots zijn op zichzelf, heb erg genoten van ze dit toernooi!

Link to comment
Delen op andere websites

Trots, ja dat is absoluut het gevoel dat nu EINDELIJK ook echt zo voelt. Wat een geweldige prestatie hebben we neergezet zeg, een team waar ik me als Nederlander mee kon identificeren, het was niet alleen Kuyt die hard werkte maar iedereen! De over egoïstische mannetjes die er tegenwoordig meer en meer rondlopen heb ik niet gezien bij Ons Oranje, maar we (ze) waren een eenheid. Ik ben misschien wel trotser op deze prestatie dan die van 4 jaar geleden, vooraf had niemand dit voorspeld.

We hebben het telkens over die 'onzinnige 3e plaats', maar wat is deze wedstrijd belangrijk geweest voor mijn gevoel, strijden tot het eind!

Link to comment
Delen op andere websites

Toch een redelijke mooie wedstrijd :) Nederland heeft de 3de plek dubbel en dwars verdiend. Over de geldigheid van de eerste(en tweede) doelpunt valt te twisten natuurlijk maar ach, ze hebben het compleet gemaakt met de derde!

Wel mooi dat voor de vorm Vorm er nog even in mocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een bedroevend niveau van de scheids. Die overtreding op Robben was inderdaad misschien net buiten het strafschop gebied (al zeiden ze bij het commentaar dat het wellicht ook net op de rand is => voordeel fluiten voor de aanvallende ploeg), maar dat was sowieso rood. Als je dan fluit, is geel ook echt een enorm bizarre kaart. Die overtreding op Robben later was ook een penalty, er had ook gefloten kunnen worden voor die actie van een van de verdedigers van NL in het strafschop gebied. Robben werd nog een paar keer onderuit gemaaid wat niet gezien was, Kuyt kreeg zo'n harde elleboog op zijn hoofd waardoor hij een gat in zijn kop had en daar werd niet eens voor gefloten en Vlaar had zo'n mega onhandige actie dat hij gewoon zijn tegenstander onderuit maait. Ok, dat was niet de bedoeling en het zag er vooral heel klunzig uit, maar geel had hij daar toch wel voor moeten krijgen. Het was zo'n ongelooflijk slechte scheids, maar ja, niet alleen in het nadeel van Nederland...dus dat scheelt weer.

Wat een RESPECT voor de Braziliaanse fans, dat ze nog bleven voor de ceremonie en Nederland toejuichte en voor hen klapte. En dat na de tweede toch wel zware nederlaag op rij. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...