Jump to content

Scarface92

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    9

  • 3L1077

    6

  • .Timothy

    4

  • Scarface92

    3

Heb zojuist de eerste aflevering gezien en ik moet zeggen dat het tot nog toe best vermakelijk is. Het verhaal begint niet midden in de actie zoals dat bij Breaking Bad bij de eerste episode wel het geval was. Je krijgt een introductie van waar Saul/James begonnen is. Je ziet ook een aantal oude bekenden van Breaking Bad terug, twee als ik goed heb opgelet.

Ik ben wel benieuwd of deze serie het hoge niveau van Breaking Bad aan zal kunnen houden in de latere afleveringen. Ik ben in elk geval erg benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij gaat in ieder geval niet dood aangezien ze naar het verhaallijn van Breaking Bad toewerken.

Ik hoop echt dat ze eventueel ook de verhaallijn van BB er in verwerken, iig rond die tijdsperiode. Dan hoop ik op dingen die er omheen zijn gebeurt, waar dan wel naar gehint is, maar die we nooit hebben gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Paar dagen geleden heb ik aflevering 1 gekeken. Hoewel het me wel heeft vermaakt, was ik er niet gelijk ondersteboven van. Hij boeide zeker en had hier en daar wat leuke verwijzingen naar Breaking Bad (vond vooral het begin heel tof), maar het was iets zakelijker dan ik het in eerste instantie had verwacht. Dat veranderde echter met de laatste paar seconden, toen ik Tuco's hoofd uit de deur zag spieken: het was gelijk duidelijk dat de volgende afleveringen van het iets stevigere soort zouden worden.

Zojuist aflevering 2 gekeken, en jazeker, dit was meer van wat ik ervan verwacht had. Genoten. Ik begin ook steeds meer geïnteresseerd te raken in de geschiedenis van Tuco: hoe hij vanaf dit moment opklimt naar de status die hij had in seizoen 1 van Breaking Bad, voordat hij werd neergeschoten. Oh ja, en Mike in z'n parkeerwachtershuisje... Geniaal, kan niet wachten op het moment dat hij en Saul, op welke manier dan ook, samen gaan werken.

Al met al: prachtig! Hier ga ik nog even van genieten... Meer mensen die bezig zijn/seizoen 1 hebben gekeken?

Link to comment
Delen op andere websites

Paar dagen geleden heb ik aflevering 1 gekeken. Hoewel het me wel heeft vermaakt, was ik er niet gelijk ondersteboven van. Hij boeide zeker en had hier en daar wat leuke verwijzingen naar Breaking Bad (vond vooral het begin heel tof), maar het was iets zakelijker dan ik het in eerste instantie had verwacht. Dat veranderde echter met de laatste paar seconden, toen ik Tuco's hoofd uit de deur zag spieken: het was gelijk duidelijk dat de volgende afleveringen van het iets stevigere soort zouden worden.

Zojuist aflevering 2 gekeken, en jazeker, dit was meer van wat ik ervan verwacht had. Genoten. Ik begin ook steeds meer geïnteresseerd te raken in de geschiedenis van Tuco: hoe hij vanaf dit moment opklimt naar de status die hij had in seizoen 1 van Breaking Bad, voordat hij werd neergeschoten. Oh ja, en Mike in z'n parkeerwachtershuisje... Geniaal, kan niet wachten op het moment dat hij en Saul, op welke manier dan ook, samen gaan werken.

Al met al: prachtig! Hier ga ik nog even van genieten... Meer mensen die bezig zijn/seizoen 1 hebben gekeken?

Wat is Jimmy's broer ook een heerlijke verrijking voor de serie vind je niet?
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Paar dagen geleden heb ik aflevering 1 gekeken. Hoewel het me wel heeft vermaakt, was ik er niet gelijk ondersteboven van. Hij boeide zeker en had hier en daar wat leuke verwijzingen naar Breaking Bad (vond vooral het begin heel tof), maar het was iets zakelijker dan ik het in eerste instantie had verwacht. Dat veranderde echter met de laatste paar seconden, toen ik Tuco's hoofd uit de deur zag spieken: het was gelijk duidelijk dat de volgende afleveringen van het iets stevigere soort zouden worden.

Zojuist aflevering 2 gekeken, en jazeker, dit was meer van wat ik ervan verwacht had. Genoten. Ik begin ook steeds meer geïnteresseerd te raken in de geschiedenis van Tuco: hoe hij vanaf dit moment opklimt naar de status die hij had in seizoen 1 van Breaking Bad, voordat hij werd neergeschoten. Oh ja, en Mike in z'n parkeerwachtershuisje... Geniaal, kan niet wachten op het moment dat hij en Saul, op welke manier dan ook, samen gaan werken.

Al met al: prachtig! Hier ga ik nog even van genieten... Meer mensen die bezig zijn/seizoen 1 hebben gekeken?

Wat is Jimmy's broer ook een heerlijke verrijking voor de serie vind je niet?

Ben inmiddels al een paar afleveringen verder, maar ik weet nog steeds niet wat ik moet denken van Chuck... :puh: Ik kan er op dit moment weinig over zeggen, ik ben eerst benieuwd naar wat hij gaat betekenen voor de rest van het eerste seizoen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Inmiddels heb ik het hele eerste seizoen uitgekeken. Vanaf de laatste paar afleveringen begon het me steeds meer te boeien, zoals dat wel vaker het geval is bij series. Interessant is vooral de relatie tussen Chuck en Jimmy (heb nog steeds de hele tijd de neiging om hem Saul te noemen, gheghe), want die is oprecht raar. Enerzijds is Jimmy de hele tijd in de weer om Chuck te voorzien in z'n onderhoud en leeft zich daadwerkelijk in in zijn stoornis (waarvan de echtheid steeds meer op de proef gesteld wordt), maar tegelijkertijd weet hij altijd weer te profiteren van z'n overdreven gastvrijheid en welwillendheid. Dat stoort mij enigszins. Ik vond het echt gaaf toen ze beiden actief zaten samen te werken aan Jimmy's case, en was oprecht overdonderd door Chuck z'n felle uitbrander op het einde. Jimmy's woedende reactie was begrijpelijk, maar heb er best wel een naar gevoel bij. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Ik vond de laatste aflevering trouwens best ontroerend. Ik had het zó te doen met Marco, die zonder Saul eigenlijk niks was en had. Zeker toen hij zei ''This was the best week of my life, Jimmy'' vlak voordat hij stierf, deed dat echt wat met me. Ik vond het niet zozeer pijnlijk dat hij overleed, maar vooral dat die man zó blij was met zijn vriend Saul en de tijd die ze samen gespendeerd hadden. Ik vind het moeilijk om het onder woorden te brengen, maar ik heb zelden zo sterk meegeleefd met een personage uit Breaking Bad of Better Call Saul, of film- en seriepersonages in het algemeen. Heel sterk.

Hoewel het einde gaaf was (hij maakt de keuze om toch het minder rechte pad naar succes te betreden), vond ik het nog iets te abrupt. Het had wel wat (die korte conversatie met Mike en de vastbeslotenheid om het voortaan helemaal anders te doen), maar toch ging het voor mij nog iets te snel. Maar goed, het was sowieso duidelijk dat het eraan zat te komen en ik leef echt toe naar het volgende seizoen, dan gaan we zien hoe alles zich verder ontwikkelt. :D

Fans gaan dit leuk vinden, trouwens. Die kleine, onopvallende dingetjes in bijvoorbeeld de dialoog van Breaking Bad die je weer terugziet in Better Call Saul, fantastisch.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...