Jump to content

Games: Disc VS Digitaal


Crypteq

Disc of digitaal?  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat prefereer jij?

    • Disc
      17
    • Digitaal
      3
    • Geen voorkeur
      2
    • Wat het goedkoopste is
      10
    • Anders, namelijk: (zie mijn post)
      2
  2. 2. Wanneer ik een game digitaal aanschaf dan doe ik dat via:

    • Steam (PC / MAC)
      23
    • Origin (PC)
      12
    • Uplay (PC)
      1
    • Xbox Live (Xbox)
      8
    • Playstation Network (Playstation)
      14
    • EShop (Nintendo)
      1
    • Humblestore (PC)
      3
    • gog.com (PC)
      2
    • Anders, namelijk: (zie mijn post)
      9


Recommended Posts

Ik wil mijn zooi op een disk hebben. Wanneer het digitaal ergens op staat heb ik gewoon niet het gevoel dat het van mij is. Vind het een erg fijn gevoel om iets aan te kunnen raken als ik iets koop.

Bij de tweede vraag heb ik anders ingevuld, namelijk helemaal niet.

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Crypteq

    5

  • ERRWINS

    3

  • Rinaldootje

    2

  • Ezra24rct3

    2

'k Vind Steam wel gemakkelijk. Bijna mijn hele collectie heb ik tijdens een sale gekocht. GTA games heb ik nog wel liefst op een schijfje, maar de rest boeit me niet. Je betaalt tenslotte een meerprijs voor discs. Zo heb ik onlangs Need for Speed: Undercover gekocht voor €2,49. Bij bol.com wordt dat zelfde spel momenteel verkocht aan 14,49 exclusief verzend kosten. Toch wel een serieus verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Over het algemeen verkies ik ook wel het gemak van Steam boven het aanschaffen van fysieke versies van spellen, maar dat heeft voornamelijk te maken met de prijs. Als Skyrim voor 3,75 op Steam te verkrijgen is, tja, dan ben ik niet degene die 20 euro neertelt voor een fysieke versie. Bovendien koop ik op Steam om die reden impulsief games die ik in een 'gewone' winkel links zou laten liggen, puur omdat het zo goedkoop is en ik daardoor word gelokt om het uit te proberen.

Anderzijds vind ik het wel heel leuk om fysieke versies met bijbehorende boekjes/posters in m'n bezit te hebben, dus als ik echt van plan ben om een game aan te schaffen (zoals GTA V binnenkort, of zoals SimCity een jaartje terug), koop ik als het even kan de gewone discversie. En ook als ik op de rommelmarkt een goedkoop exemplaar aantref van een game die ik digitaal al bezit, zoals bijvoorbeeld een GTA, koop ik 'm gewoon, puur omdat ik het leuk vind om een fysieke versie in m'n kast te hebben.

Ik hang dus een beetje tussen Wat het goedkoopste is en Disc, omdat dat eigenlijk per geval verschilt, maar ik heb maar gekozen voor Disc.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een afkeer voor digitale games die ik moet downloaden voor een console of computer. Ik vind het veel handiger om even naar de winkel te gaan om een spelletje te kopen dan dat virtuele gedoe met je bankrekening. Dat ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind het gewoon fijn om een hoesje te zien met een spel dan iets virtueel. Want wanneer een programma zoals Steam ooit zou stoppen, dan heb je meestal gewoon niks meer. Ik heb dus liever een disk dan een digitale game. Ik heb bijvoorbeeld een aantal jaar geleden een spelletje gekocht van PlayStation Store. Nou bleek het dus te zien dat ik het spel wel had gekocht, maar dat de licentie uiteindelijk was verlopen. Dat gedoe heb je niet met een disk. ;)

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben toch wel fan van fysieke discs. Het hoesje en eventueel een boekje, het hoort er allemaal bij. Bovendien, als je kijkt naar de feestvreugde bij een launch van een nieuwe toptitel, mensen die helemaal happy de winkel uitkomen met de nieuwste game, dat ding brandt in je zak als je naar huis scheurt om 'm te gaan spelen, dat is toch mooi om te zien. En dat heb je niet bij een download.

Dat schijfjes kapot kunnen gaan, dat heb ik gezien bij anderen. Het ligt er helemaal aan hoe zuinig je op je spullen bent. Sommige games heb ik al jaren, en die zijn nog in perfecte staat. Mijn schijfjes slingeren niet rond; als ik een spel niet speel zit het in het hoesje opgeborgen in een la.

Verder zie ik zeker voordelen in digitale games, maar die voordelen wegen niet op tegen het plezier van een fysieke versie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga meestal voor fysieke games, dat vind ik toch op de een of andere manier wat veiliger. Maar soms download ik ook wat op Steam als het erg goedkoop is. Maar echt goede games van rond de 60 euro koop ik altijd gewoon in de winkel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die eerder voor digitaal gaat dan op schijf? Digitaal vind ik veel handiger vaak ook goedkoper geen gedoe met kwijtgeraakte of kapotte schijfjes het enige nadeel is dat je spellen niet door kan verkopen maar als dat alles is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een combinatie van een hardcopy en softcopy vind ik het beste. Perfect mogelijk, het hoeft elkaar niet uit te sluiten.

Qua games kopen doe ik meestal niet qua digitale softcopy distributie, omdat ik meestal een speciale editie koop (met boekjes etc.)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Fysiek, zowel mijn Games als muziek .

Ik kan het niet verdragen om alles gedigitaliseerd te hebben, de gedachte dat het crasht of iets dergelijks en dan kun je weer opnieuw beginnen .

Ook dat deze wereld moderniseert is oke, maar het gaat mij allemaal te snel en te onoverzichtelijk :( .

Tuurlijk een MP3 speler heb ik wel, maar de Muzak die erop staat is allemaal van een Fysiek formaat .

Als dat ding R.I.P. is dan heb ik alles Gelukkig nog in de Kast .

Er zullen gerust voordelen zitten aan digitaal, en dat gun ik degene die het leuk vinden van harte,

Maar deze Jongen begint er verder niet aan :t .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een voorstander van fysieke games. Ik vind het persoonlijk wel fijn om dat doosje te hebben, door de boekjes heen te gaan, de bijgeleverde mappen/posters eens te bekijken etc. Ook ben ik iemand die snel z'n spellen verkoopt, en dat zou niet gaan met digitale spellen.

Nog een reden om voor fysieke games te gaan is dat ik 4 jaar terug Bully digitaal had aangekocht op Xbox LIVE. Toen ik echter verwisselde van account was het niet meer mogelijk voor mij om Bully opnieuw te downloaden. Daar moest ik licenties voor overdragen oid maar dat ging niet omdat ik niet meer op mijn account geraakte.

Dus ja, hopelijk blijven fysieke disc's nog lang bestaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Games als GTA moet ik fysiek hebben, bij andere games maakt het me niet echt uit. Meestal koop ik ze online omdat je ze fysiek moeilijker vindt of omdat het veel goedkoper is. FIFA 14 kocht ik bijvoorbeeld 20 euro goedkoper doordat ik op een site een Origin key kon kopen..

Link to comment
Delen op andere websites

Groot voordeel van digitale versie is dat je het niet kwijtraakt en dat je snel kunt switchen. Vooral dat eerste is bij mij een groot probleem; ik raak al die spellen vaak kwijt. :( Dat tweede vind ik wel handig. Als je dan even zin hebt om ander spel te doen, hoef je niet weer schijfje te zoeken, erin te doen...maar dat is echt puur luiheid eigenlijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...