Jump to content

Maps, maps everywhere!


Phoenyxar

Recommended Posts

  • Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    1070

  • NicolaB

    110

  • Dexist

    93

  • SpacyColours

    61

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wel, er zit wel een logica achter. Waar het lichtgroene conventionele (goed geoptimaliseerde) spoorwegen zijn en deze het doel heeft om de grotere steden van het continent te verbinden, daar is de donkergroene lijn een ingegraven MagLev (of in potentie een kleinschalige Vactrain). Ad Her (het donkergroen) is er voornamelijk om de verschillende kanten van het continent (en de 9 grootste steden) met mekaar te verbinden. Het is een eengemaakt systeem waar de drie verschillende niveaus op mekaar aansluiten, maar ze zijn wel alle drie anders in hun uitvoering en functie.

En ja, tussen Polèné en Kratese zit je wel met een uitzonderlijk geval waar lijn A gelijk loopt met de MagLev-lijn, maar hun snelheden zijn verschillend en zeer belangrijk: Het is een ander soort trein. MagLev maakt niet gebruik van hetzelfde materieel als een conventionele trein dus kan het niet dezelfde lijn delen. Grondgebruikgewijs zullen ze wel vaak langs mekaar lopen, maar uiteraard niet altijd. Zeker niet wanneer ze iets anders moeten doen.

Tussen Pierre en Sygfride zie je Ad Her inderdaad een volledig andere weg volgen als lijn A & E, maar dat is ook gewoon omdat Ad Her niet dezelfde steden moet aandoen als die twee lijnen. Sterker nog, dankzij zijn andere route omzeilt het de meeste pieken van de Mammutal Mountains en kan het via meerdere valleien zo de snelste route garanderen.

Uiteraard, zonder de uitleg lijkt het allemaal wat minder zinvol, maar er zit zeker wat denkwerk achter alle lijnen hoor puh2.gif

Aha oke. Tja, dat vind ik dan wel het leuke aan de westerse infrastructuur. Dat je dan vaak ziet, als men er toch een weg of spoor kan bouwen, dat men het vaak ook combineert (denk maar aan wegen en trein- en metrosporen naast elkaar etc.). Vaak omdat er al iets anders op die plek ligt wat ze niet zo maar kunnen slopen, zoals in sommige Aziatische landen.

c%284%29.jpg

In het verlengde daarvan: Wat mij ook altijd wel fascineert is van die dwarsdoorsnedes van complexe hubs, zoals hieronder van het toekomstig Centraal Station (busgedeelte) in Amsterdam

IJsei-MdR-zndr-instr-RGB.jpg

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist eigenlijk nog geen eens dat land zo groot was joh...Je kan er bijna heel Europa in kwijt. :puh:

Ook leuk om in te zoomen op de VS en dan te concluderen dat het ook best een groot 'land' is. In dezelfde zoomgrootte naar Rusland toegaan en je punt weer bijstellen :clown:

map-of-united-states-compared-to-russia-size.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een soortgelijk verhaaltje maar dan meer in relatie tot Frankrijk (dat in hetzelfde opzicht ook immens is voor wat we in de Lage Landen gewoon zijn)

Ik heb deze zomer namelijk tussen Nîmes en Millau gewandeld/gelift. Als je die afstand op de kaart bekijkt binnen Frankrijk lijkt dat niets (afstand in km terzijde). Als je dan met dezelfde zoom naar je eigen land gaat bemerk je plots dat het je halve land doorwandelen is, ongeveer gelijk aan Luik-Brussel.

Link to comment
Delen op andere websites

Is toch steeds weer apart om te zien dat bepaalde landen veel groter zijn dan dat je zou verwachten :D

Leuk gifje dat net tegenkwam; de seizoenen in de wereld, het jaar door.

fun-maps-2-1.gif

En dan een kaartje dat heel belangrijk kan zijn als je op vakantie bent :puh:

macdonalds-worldwide.png

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Is toch steeds weer apart om te zien dat bepaalde landen veel groter zijn dan dat je zou verwachten :D

Leuk gifje dat net tegenkwam; de seizoenen in de wereld, het jaar door.

En dan een kaartje dat heel belangrijk kan zijn als je op vakantie bent :puh:

Heeft Rusland nu nog steeds McDonaldsen, nadat ze een boel gesloten hebben?

Leuk GIF'je bytheway :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Is toch steeds weer apart om te zien dat bepaalde landen veel groter zijn dan dat je zou verwachten :D Leuk gifje dat net tegenkwam; de seizoenen in de wereld, het jaar door. En dan een kaartje dat heel belangrijk kan zijn als je op vakantie bent :puh:
Heeft Rusland nu nog steeds McDonaldsen, nadat ze een boel gesloten hebben? Leuk GIF'je bytheway :puh:

Het onderzoek is uit 2011, dus of het nu nog klopt weet ik niet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuws van een paar dagen terug:

http://rt.com/news/2...russia-hygiene/

They're back in action! :puh:


Deze mag hier natuurlijk niet ontbreken. Volgens mij de enige plattegrond die ik (meerdere malen) heb uitgeprint. :D

image.jpg

Afkruizen als je ze gevonden hebt. :puh: Op het laatste er achter komen dat je er al 3 had gepakt voordat je systematisch aan deze zoektocht begon (loop je uren voor niets te zoeken) :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...