Jump to content

Maps, maps everywhere!


Phoenyxar

Recommended Posts

  • Reacties 1.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    1070

  • NicolaB

    110

  • Dexist

    93

  • SpacyColours

    61

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verenigd Koninkrijk meevallen, nou... nja, het is subjectief natuurlijk.

Nog een kaart!

tumblr_ng2qej5biq1tulbmno1_1280.png

Volgens mij heeft de Kaspische zee toch echt een kust en moet bijvoorbeeld Georgië, Oekraïne en Bulgarije eerst door de Turkse Bosporus varen als ze op de middellandse zee (en daarna de oceaan) willen varen. Ook voor Zambia is het mogelijk om (in)direct bij de kust te komen via de Congo rivier :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Nee. Laten we hier het concept van een landlocked-land maar niet helemaal gaan uitzetten, maar er is een immens verschil tussen een rivier of directe toegang tot de oceanen. Daarbij vind ik het vreemd dat je de Kongo als waardige verbinding wilt aanhalen, maar dan de Bosporus en Dardanellen als tegenargument biedt. De Kaspische Zee heeft daarnaast geen toegang tot de andere oceanen, dus de aangrenzende landen zijn daadwerkelijk landlocked ("toegang tot water" is niet "toegang tot oceanen")

Toegegeven, de titel zelf is anders wel dubieus (en incorrect?), want een kust is natuurlijk wat anders dan landlocked zijn (en daar heeft bijvoorbeeld Kazachstan wel een kust).

Linguïstische verschillen in Sub-Sahara Afrika (op kleine schaal en zonder benamingen):

tumblr_ng16pxsJy51rasnq9o1_1280.png

En nu ik gisteren het '20s kaartje van de London Underground had gepost, hier eentje van de omgeving dat ze bedient:

tumblr_msq10mkb2p1svtp5bo2_1280.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Nee. Laten we hier het concept van een landlocked-land maar niet helemaal gaan uitzetten, maar er is een immens verschil tussen een rivier of directe toegang tot de oceanen. Daarbij vind ik het vreemd dat je de Kongo als waardige verbinding wilt aanhalen, maar dan de Bosporus en Dardanellen als tegenargument biedt. De Kaspische Zee heeft daarnaast geen toegang tot de andere oceanen, dus de aangrenzende landen zijn daadwerkelijk landlocked ("toegang tot water" is niet "toegang tot oceanen")

Ja klopt, ik ging daarna kijken welke landen nog meer de oceanen kunnen bereiken via een ander land :puh: Zambia kan dat dan via Congo. Echt een formeel tegenargument is dat dat andere nog geen eens, juist omdat je zoiets als 'kust' heel ruim kan opvatten vind ik het stiekemweg gewoon een crapkaartje :D


Ook leuk om te doen is om te kijken welke Nederlandse steden de zee kunnen bereiken via water. Ik wist niet dat echt gewoon 90% van de Nederlandse steden dat kon. Nog leuker wordt het om dan bepaalde delen af te sluiten. Hoe bereik je vanaf Gorinchem de zee als je de Maasvlakte, de oude maas en het Hollands Diep dicht gooit? :puh:

Wat als dan je niet door Noord-Holland mag?

Hoe bereik je vanaf Antwerpen de Waddenzee als je niet via de Noordzee mag?

Het doomscenario: Hoe bereik je vanaf Antwerpen via het water de waddenzee, als de Maasvlakte, de oude maas, het Hollands Diep, noord-holland en de noordzee dicht zijn? :D

Good luck (het is allemaal mogelijk) ^^

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad mogelijk (zie ik en wist ik ook deels). Heb het allemaal nagegaan, maar het lijkt me wat onnozel als ik al die stappen zou gaan noteren. Als het goed is zijn ook alle Belgische grote steden via een of andere manier met de kust verbonden. Een enkel geval als bijvoorbeeld Aalst of La Louvière zal wat lastiger zijn, maar als het goed is zijn ze allemaal te bereiken via het water.

Kaartjes! De HST-verbindingen in Europa (2013):

2000px-High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg.png

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwe kaartje van Parolis, yay! (Alles is klikbaar voor een grotere versie zoals altijd)

Om te beginnen een "simpel" kaartje:

med_gallery_113271_234_126476.png

In het jaar 2065 besluit het internationaal demografisch congress om de bestaande 6 werelddelen verder op te splitsen in meer bruikbare gehelen. Het eigenlijk best kleine continent Lenoria besloeg namelijk meer dan 50% van de wereldbevolking en met toevoeging van Darsouna was dat al drie kwart van de wereld. De overige vier continenten hadden slechts aandeel in een kwart van de wereldbevolking.

Aangezien dit weinig bruikbaar was in statistieken besloot men om enerzijds Lenoria en anderzijds Darsouna op te delen in respectievelijk 5 en 3 nieuwe werelddelen. Het resultaat is een bijna nieuwe wereld met 12 werelddelen met een vrij gelijke verdeling. Al zo in 2070:

[table=border]Werelddeel|Kleur|Bevolking

Alrinca|Paars|689 miljoen (11,5%)

Lenoria|Azure|645 miljoen (10,7%)

Vaslanra|Turquoise|635 miljoen (10,6%)

Naburha|Cyaan|629 miljoen (10,5%)

Mutrinha|Grijs|611 miljoen (10,2%)

Darsouna|Bruin|544 miljoen (9,1%)

Somarcha|Oranje|532 miljoen (8,9%)

Ighosha|Goud|493 miljoen (8,2%)

Partonia|Geel|446 miljoen (7,4%)

Eanostia|Blauw|372 miljoen (6,2%)

Cruzhna|Rood|234 miljoen (3,9%)

Werchona|Groen|176 miljoen (2,9%)

Parolis|-|6006 miljoen[/table]

Het aantal Kretolische steden in 2070:

med_gallery_113271_234_750171.png

Naast het aantal werelddelen is ook het aantal Kretolische steden aangepast. De definitie is wat verruimd en bijgevolg is de lijst aangedikt van 117 naar 248. Bijgevolg hebben we dus ook een nieuwe kaart nodig om hun verdeling weer te geven.

De procentuele groei van de bevolking:

med_gallery_113271_234_38946.png

Een kaart van de procentuele groei van de landen tussen het jaar 2065 en 2070 (6 Aardse jaren), uitgedrukt in procenten. De absolute piek vonden we terug in stadstaat Figudse waar in de bevolking in deze tijdsperiode met 12,7% toenam, tevens ook het enige land waar de groei de 11% overstijgt. De bevolking van Parolis groeide in deze periode met 7,8%. De 7% lijkt ook de meest voorkomende categorie.

Link to comment
Delen op andere websites

Aaah, zeker een leuke kaart. Heb er ooit ook over nagedacht om hem hier te posten, maar was toen een andere tegengekomen die ik beter vond (en die ik nu niet kan terugvinden wat de vergelijking wat moeilijker maakt) Of toch, net gevonden!

New-Internet-Map-e1286781904120.jpg

Ander soort kaart, ik geef het toe.

Maar leuk voor mij aangezien SSC zijn eigen eiland kent!

b8de654b_vbattach175455.png

En de kaart die ik al een hele dag in een tab heb staan:

fb_nfl_fandom.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Wel leuk eigenlijk. Bedankt Spacy, daar gaat mijn opdracht die ik moest doen :7

Dan staan we nu weer quitte. ;) Al hebben de makers van GeoGuessr zelf maar ingegrepen om mijn schoolcarrière te redden, door de site een week terug zodanig te updaten dat het behoorlijk lagt en regelmatig crasht, al kan het aan mijn pc liggen. Enfin, het heeft geholpen; mijn verslaving was van korte duur.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer veel kijkplezier gewenst. :puh: Klikken voor een grotere versie is wel aangeraden...

Leuke map :puh:

Zou ook wel leuk zijn als ze gecategoriseerd zijn op soort site. Het is het al voor een deel, maar toch nog niet helemaal. Misschien helpt een nog grotere map en komt GTAForum als Vaticaanstad terecht (zelfde geld voor de forumkaart van Phoenyxar) :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Zeer veel kijkplezier gewenst. :puh: Klikken voor een grotere versie is wel aangeraden...

Leuke map :puh:

Zou ook wel leuk zijn als ze gecategoriseerd zijn op soort site. Het is het al voor een deel, maar toch nog niet helemaal. Misschien helpt een nog grotere map en komt GTAForum als Vaticaanstad terecht (zelfde geld voor de forumkaart van Phoenyxar) :D

Ze zijn echt wel gesorteerd hoor. Een continent staat ongeveer voor een categorie: sociale media, business, informatie, games, illegale sites, etc...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...